חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בוגדת תקבע תג מחיר על בגידה

מאת: אידאה - שאול נויבגידות17/05/20111832 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כלל יסודי בדיני אישות בדין העברי קובע: "אישה שזנתה תחת בעלה אסורה לבעלה ולבועלה" (מסכת סוטה ה', א'). כלומר, במידה ונמצא שהאישה בוגדת בבעלה, בית הדין יחייב את בני הזוג להתגרש בגט פיטורין לאלתר ועל האישה יאסר להינשא לגבר שאיתו זנתה, מהטעם "שלא יצא חוטא נשכר" (כתובות ל"ט, ע"ב).

לעניין זה, במידה והאישה תטען מעצמה שהיא זנתה עם גבר אחר, בית הדין לא יסמוך על דבריה בלבד "שמא נתנה עינה באחר והיא מבקשת עילה להיפטר מבעלה" (מסכת נדרים צ"א, ע"א-ע"ב), אלא אם יש רגליים לדבר. כלומר, בית הדין צריך להתרשם מראיות חיצוניות נוספות בכדי לקבוע שהאישה אכן בגדה בבעלה ולא די בכך שהאישה מצהירה זאת.

ברם, במידה והאישה תטען שהיא קיימה יחסים עם אדם פלוני והבעל יאשר את דבריה, לבית הדין תהיה נטייה לקבל את הדברים, אך הוא ידרוש את שמו של הגבר שאיתו האישה קיימה יחסים, ואז יחייב את בני הזוג בגט פיטורין, ויקבע שהאישה אסורה על בעלה ועל הגבר האחר.

במקרה בו הבעל טוען שאשתו נתנה עינה באחר והאישה מכחישה, יכול בית הדין לקבוע שלאישה יש קשר אסור עם הגבר הזר על סמך ראיות אחרות כגון: שיחות, או מפגשים עם הגבר הזר, מכתבים שהיא שולחת לו, הודאה בפני הבעל שהיא אוהבת את הגבר הזר וכד'. מעשים אלו של האישה עולים לכדי מעשה כיעור אשר מהווה כשלעצמו עילה מספקת לחיוב בגט ולאסור על האישה להיות עם בעלה ולהינשא לגבר הזר.

הרגישות המיוחדת שיש לדין העברי בעניין בגידת האישה בבעלה מקורה בשתי סיבות עיקריות אשר שתיהן קשורות "לעקרון טובת הילד": האחת, במידה והאישה תהרה לגבר הזר, הילד הנולד יהיה ממזר, על פי חז"ל ידבק בו "מום-זר" ויחולו עליו הגבלות בנישואין ותפילה לדורי דורות. השנייה, הבדיקה לסיווג רקמות לא נודעה בתקופת חז"ל, ולכן כאשר אישה היתה מקיימת יחסים עם יותר מגבר אחד, לא היה ניתן לקבוע בוודאות מי האבא של הילד. אולם בימינו, אף שיש בדיקה לסיווג רקמות התוצאה המתקבלת אינה טובה יותר משום שגם אם הוכחה בגידה מצד האישה, בית המשפט לא יאשר לבצע את הבדיקה מחשש לממזרות הילד, והבעל הרשום יהיה האב הפורמאלי והמשפטי של הילד לתמיד.

מן האמור עולה שאישה בוגדת עלולה לשלם מחיר כבד על בגידתה, ועוד יכול להיות שגם צאצאיה יתנו את הדין אחריה למשך שנים רבות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הינו מנכ"ל ארגון אידאה - למען זכויות הגבר במשפחה. ארגון למען גברים והגינות בגירושין אשר מספק תמיכה בבעיות גברים בזוגיות וגירושין, לרבות משמורת ילדים, הסדרי ראיה, מזונות אישה, מזונות ילדים, חלוקת רכוש, איזון משאבים, יחסי ממון, ידועים בציבור, אבות בעל כורחם, גניבת זרע, מסורבי גט, אלימות במשפחה, פלילים במשפחה, וכו'. www.edeia.co.il   ;     edeia.mr@gmail.com

מרכז מידע ארצי :     1800-270280

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אידאה - שאול נוי

מאת: אידאה - שאול נוידיני משפחה03/06/131063 צפיות
חיוב במזונות ילדים הינו חיוב אשר ילווה את האב ברוב המקרים למשך שנים. התחייבות לסכום גבוהה מידי למזונות ילדים עלולה להותיר את האב עם הכנסה פנויה שתהיה נמוכה מסך המינימום שאדם זקוק לצרכי מחיה. לפיכך, יש לשקול היטב את ההתחייבות למזונות ילדים בכובד ראש.

מאת: אידאה - שאול נוידיני משפחה09/06/111645 צפיות
הורים ביולוגיים הם האפוטרופוסים הטבעיים של ילדיהם מרגע הגיעם לעולם, ואף על פי כן מבין כל המעשים שהם רשאים לעשות עם ולמען הילד ניתן למנות בעיקר חובות, האם בכל זאת יש להורים זכויות כל שהן בקשר ההורי ?

מאת: אידאה - שאול נוידיני משפחה01/06/111156 צפיות
תחילתם של הליכי גירושין מכניסה אדם לתחום בו הוא צריך להתמודד עם מידע בלתי מוכר אשר נושא עימו מאפיינים רגשיים וכספיים שמחייבים הכרעות. כל טעות אשר נובעת מחוסר ידע או מטיפול בלתי הולם, יכולה לגרום לו נזקים גדולים בעתיד. הבאנו בחיבור קצר זה מספר עצות כלליות אשר יכולות לסייע לגבר להתנהל נכון בתחילת הדרך, להוביל את התהליך ולפתוח דרך להצלחה בהמשך.

מאת: אידאה - שאול נוידיני משפחה27/05/111246 צפיות
הסדרי ראיה הינם הימים והשעות אשר בהם רשאי ההורה הלא משמורן לקחת את ילדיו הקטינים לשהייה במחיצתו כאשר הדיון על כך מתקיים בדרך כלל בעת שההורים אינם גרים יחד. בהסדרי הראיה מתקיימת זכות לצד חובה.

מאת: אידאה - שאול נוידיני משפחה25/05/111307 צפיות
תחת הכותרת אבות בעל כורחם, ומבין שלל המקרים אשר בהם נכפת על גבר אבהות בלתי רצויה, חורגת ובולטת בחריפותה גניבת זרע. והינה על אף שקיים קושי גדול להכיל את התופעה, מסתבר שקיים קושי גדול יותר להתמודד איתה.

מאת: אידאה - שאול נוידיני משפחה23/05/111087 צפיות
בפסק דין שניתן ביום: 11/7/10, קבעה השופטת מרינה לוי מבית המשפט לענייני משפחה שבקריות הסדרי ראיה בין קטין בגיל שנה ו-9 חודשים לבין הסבים. ומפסק דין זה עולה שאלת מעמדם של סבים לקשר עם הנכדים, והאם בצדק פסק בית המשפט ?

מאת: אידאה - שאול נוידיני משפחה22/05/117276 צפיות
גט פיטורין - את המילים גט או גט פיטורין, או אפילו סידור גט כולנו מכירים. רובינו גם אמרנו אותם בהקשר זה או אחר, אך האם אנו יודעים מה מקורם ומה פירושם של המילים הללו ?

מאמרים נוספים בנושא בגידות

מאת: shlomy בגידות19/02/192561 צפיות
חוקר פרטי, בהגדרתו, הוא איש מקצוע אשר תפקידו הינו לאסוף מידע על אדם או ארגון באופן אזרחי. חוקרים פרטיים מבצעים מגוון רחב של חקירות שונות, החל מחקירות במסגרת הליכי גירושין, חקירות כלכליות, איתור נעדרים או רכוש, חקירות ביטוח, חקירות אמינות לעובדים עבור ארגונים גדולים ועוד מגוון רחב של חקירות נוספות.

מאת: Daniel.Bבגידות25/09/183183 צפיות
בדיקות האזנה לטלפון מאפשרות לזהות פעולות ציתות אלקטרוניות למכשירי טלפון נייחים ולמכשירים ניידים. לרשות מי שרוצים לבצע מעקב אחר שיחות טלפון עומדים אמצעים משוכללים שמופעלים במגוון שיטות, החל בהתקנת רכיב זעיר במכשיר הטלפון ועד למעקב מרחוק באמצעים אלחוטיים.

מאת: shlomy בגידות25/12/171664 צפיות
אף פעם לא פשוט להודות (ולו בפני עצמכם) שאתם חושדים שבן הזוג מפר את האמונים, בוגד בכם. אי לכך לפני שממהרים להגיע למסקנות, יש לבחון את הדברים עם עצמכם וכשלב שני יש לבקש לאמת את החשדות באמצעות שילוב של חוקר פרטי אשר מתמחה בתחום – אם על מנת לאשש ואם על מנת להפריך.

מאת: shlomy בגידות24/07/172991 צפיות
בעולם שבו ידע זה כוח השימוש בחוקרים ובלשים פרטיים הולך וגובר, כאשר מישהו מסתיר מאיתנו משהו או מישהו מתחרה איתנו אנו זקוקים למידע מפנים על מנת להגיב, חוקרים פרטיים אלו אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים לביצוע מעקבים, תצפיות ואיסוף מידע בכל תחום ובכל מקום, ההכשרה הזו היא הפתרון האפקטיבי ביותר לאיסוף מידע שימושי

מאת: חגית פריידסבגידות16/10/1510490 צפיות
האם בגידה זה סוף או התחלה ? האם ניתן לשקם את היחסים? האם אפשרי להתגבר על חוסר האמון? גילוי הבגידה גורמת לסערת רגשות ורבים מקבלים החלטות חפוזות. לכן, לפני כל קבלת החלטה, ככל שתהיה, מומלץ לפנות למטפלת זוגית. על מה קורה בחדר הטיפול תקראו בהמשך..

מאת: orya peryבגידות15/10/151749 צפיות
אזור המרכז הוא האזור המאוכלס ביותר בישראל. ככזה, המילים הראשונות שעולות לנו לראש כשמדברים איתנו על אזור המרכז יכולות להיות "פקקים", "צפיפות", "זיהום אוויר" או "בטון". מנגד, המציאות מראה שדווקא המרחב העירוני שלכם, יכול להיות מיקום מושלם לחופשה הרומנטית הבאה שלכם

מאת: דני הלויבגידות20/02/152169 צפיות
כיום אנו מוצפים בגירויים מיניים כמעט בכל רגע. הנוחות והגישה הקלה והמהירה לפורנוגרפיה באינטרנט, ועימה שלל הפיתויים הנלווים עימה כגון: שיחות סקס, אתרי היכרויות, מופע סקס לייב במצלמה וכדומה, גורמים לכך שכמעט כל אחד מתנסה בכך. האם סקס ויטואלי נחשב לבגידה?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica