חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אבטחה בישראל

מאת: אוריצבא וביטחון01/06/20111401 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אבטחה

בעידן המודרני כל תחום עובר הפרטה. גם תחומים שבעבר נחשבו כנחלתה הבלעדית של המדינה, עוברים כיום לבעלות של חברות פרטיות: החל מהחינוך הפרטי וכלה בשירותי אבטחה פרטיים. אפילו במדינת ישראל, שבה הביטחון מופקד מאז ומעולם בידי הצבא וכוחות המשטרה, מתרחבת המגמה של שימוש בשירותי אבטחה פרטיים.

הפרטת שירותי אבטחה בעידן הגלובלי

העידן הגלובלי הביא עימו איומים חדשים ושונים על הביטחון האישי של האזרחים. אם בעבר המלחמות התנהלו בעיקר בגבולות המדינה והיו בתחומי אחריותו של הצבא, הרי שכיום מלחמות רבות מתנהלות בעורף ופוגעות בעיקר באזרחים (בצורת פיגועי תופת, פיגועי דקירה, הנחת מטעני נפץ באזורים מיושבים ועוד).

לצד מגמה זו בולטת גם היחלשות כוחה של המשטרה. מהזרוע שהיתה אחראית על אכיפת החוק ועל השלטת ביטחון הפנים במדינה, הפכה המשטרה לכלי כמעט חסר יכולת במניעת עבירות פליליות רבות: פריצות, גניבות, השחתת רכוש, אלימות פיסית ועוד.

שתי המגמות הללו הן שיצרו קרקע פוריה להפרטת שירותי האבטחה במדינה. לאור התמורות שחלו בעידן הגלובלי, האזרחים הגיעו לכלל הכרה שהם אינם יכולים עוד לסמוך ב- 100% על המדינה שתגן עליהם ועל רכושם. ומשגבר הביקוש לשירותי אבטחה פרטיים, כך קמו להן יותר ויותר חברות אבטחה.

תחומי אחריותה של חברת אבטחה

בשוק פועלות חברות אבטחה רבות. חלקן מתמחות באבטחת אישים, אחרות באבטחת יישובים או באבטחת מוסדות ואירועים. אולם לא משנה מהו תחום התמחותה, כל חברת אבטחה נועדה למלא את תפקידיהם של הצבא והמשטרה בהגנה על ביטחון האזרחים:

·         שירותי אבטחה נועדו לבלום ולמנוע ממחבלים לבצע פיגועים על רקע לאומני באזורים עירוניים: מקומות בילוי, מוסדות חינוך, מפעלים, מתקנים ועוד.

·         שירותי אבטחה נועדו לסייע ולתגבר את אבטחת היישובים הנמצאים בקו התפר ולאורך קו הגבול, כדי למנוע הסתננויות וחדירות מחבלים לשם ביצוע טבח, פיגועים, חטיפות ועוד.

·         שירותיה של חברת אבטחה נועדו גם להגן על שלמות הרכוש במוסדות, במפעלים, בחברות ובמתקנים אחרים: למנוע גניבות ופריצות למתחם, למנוע השחתות וחבלות רכוש מכוונות ועוד.

·         שירותיה של חברת אבטחה מיועדים גם לשם הבטחת הסדר ומניעת מקרי אלימות שעלולים להסתיים בפגיעות גופניות חמורות ובאבידות בנפש. לכן מקומות בילוי רבים נעזרים בשירותי של חברת אבטחה פרטית, כמו גם באירועים המוניים, כגון פסטיבלים, הופעות, ירידים וכדומה.

·         לשירותי האבטחה יש גם תפקיד הרתעתי חשוב. כשם שנוכחות של חיילים או שוטרים יכולה להרתיע מחבלים מלבצע פיגוע או גנבים מלגנוב, כך גם נוכחותה של חברת אבטחה במקום מסוים יכולה להרתיע עבריינים ומפגעים פוטנציאליים ולגרום להם לחשוב פעמיים לפני שהם עוברים על החוק או מפגעים במקום. עצם הידיעה וההבחנה כי במקום מסוים ישנם שירותי אבטחה, אפילו אם הם ניתנים על ידי חברה פרטית, יש בה כוח רב כדי להרתיע ולמנוע אסונות רבים.

 



תגיות המאמר: אבטחה, חברות אבטחה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורי

מאת: אוריבריאות נשים04/11/161775 צפיות
בין אם זהו ההיריון הראשון שלך או שכבר הבאת ילדים לעולם, חשוב שתדעי על כלי פשוט ויעיל שנמצא ברשת האינטרנט. מדובר במחשבון שמאפשר לך לדעת מייד מהו גיל ההיריון שלך,...

מאת: אוריניתוחים פלסטיים04/11/161782 צפיות
ניתוחים פלסטיים הפכו עם השנים להליכים נפוצים ושכיחים בכל העולם, וגם בישראל עוברים אותם בכל שנה אלפי מטופלים. בדרך כלל, המטרה העיקרית של ניתוחים אלו היא לשפר את המראה החיצוני של המטופל....

מאת: אוריבריאות נשים02/11/161655 צפיות
עד לפני מספר שנים, מידע מקצועי על הריון ולידה ניתן היה להשיג רק מרופאי הנשים. כמו כן, כל אישה השיגה מידע מחברות ובנות משפחה, שאמנם לא היה תמיד בחזית הקדמה הרפואית אך בכל זאת הועיל. ואולם, כיום ישנה עוד דרך חשובה לאיתור המידע הרלוונטי דרך אתרי בריאות שונים שפועלים ברשת האינטרנט.

מאת: אוריבריאות ורפואה כללי21/10/161367 צפיות
קשה למצוא אנשים שאוהבים לבקר אצל רופא שיניים, ולא בגלל השירות או היחס המקצועי. האמת היא שהישיבה לאחור על הכורסא, והעובדה שמחדירים מכשירים שונים ומשונים לתוך הפה – יוצרות חוויה לא נעימה. אמנם, מרבית האנשים מצליחים להסתדר עם התחושות הללו ולשאת אותן בהצלחה...

מאת: אוריבריאות נשים14/09/161908 צפיות
במאמר זה אסביר על כל שבועות ההריון בכלליות. נשים אשר נכנסות להריון, נתונות למעקבים בכל שלבי ההריון אצל רופא הנשים שלהן. מה צריך לבדוק? מנתי ניגשים לרופא? אילו דברים יכולים לצוץ בדרך? כל זה ועוד במאמר הבא על הריון, לידה, ביוץ ועוד'.

מאת: אוריטלפונים סלולריים11/09/163884 צפיות
אם יש לך חיבה לטכנולוגיה, לגדג'טים ובעיקר למכשירים ניידים, למה לא להפוך תחום מעניין למקצוע מבוקש ומכניס. כדי להשיג את המטרה צריך להשתתף בקורס טכנאי סלולר וטבלטים במכללת אינטלקט אקדמון, שיקנה לך בתקופה קצרה את כל הכלים הנחוצים.

מאת: אוריניתוחים פלסטיים03/08/161674 צפיות
הסרת שיער בלייזר היא אחת השיטות הנפוצות ביותר כיום להסרתן של שיערות מכל אזורי הגוף. היא נחשבת בטוחה ויעילה יחסית, וכרוכה במספר טיפולים שלאחריהם יידרש לעיתים המטופל להגיע לפגישות השלמה. למעשה, מטרתה היא להסיר את השיער הבלתי רצוי לתמיד, וזאת באמצעות הריסת הזקיקים על ידי קרן אור מרוכזת (לייזר). אם גם אתם שוקלים לבצע הסרת שיער במכון זה או אחר, כדאי שתדעו תחילה כמה פרטים חשובים הנוגעים להליך.

מאמרים נוספים בנושא צבא וביטחון

מאת: בנימין קלינגרצבא וביטחון29/05/22647 צפיות
פיקוד העורף מחלקת מיגון לשכת רע"ן הנדסה ורגולציה 80-8703088 :'טל 80-8703850 :פקס כ"ה אייר תשפ"ב 0800 מאי 02

מאת: moraleצבא וביטחון21/08/175338 צפיות
מדי שבוע אנחנו שומעים, בין אם בחדשות ובין אם זה מאנשים קרובים אלינו, על מקרי תקיפה והטרדה. מרבית הסיפורים מגיעים כמובן מנשים אשר מצאו את עצמן מתמודדים עם גברים שביקשו להטריד ולהתקיף אותן, אך אנחנו מכירים גם לא מעט סיפורים על גברים אשר מצאו את עצמם מתמודדים עם מתקיפים ומטרידים מסוגים שונים, בין אם במועדונים, פארקים, גינות ציבוריות, חניונים ועוד.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון25/07/139078 צפיות
עונת הקיץ עמוסה במטיילים ובנופשים בערי התיירות בישראל, ובראשן אילת וטבריה. אחד האלמנטים החשובים ביותר עבור מלון הוא אבטחה קפדנית של שטחו. הדבר התחדד עוד יותר לפני יותר מעשור, לאחר הפיגוע הרצחני במלון פארק בנתניה.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון12/07/132038 צפיות
הרצח המתועב שבוצע בסניף בנק הפועלים בבאר שבע יכול היה להימנע, אילו היו מטפלים בכשלי האבטחה.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון03/07/132273 צפיות
את הוראות הפתיחה באש, ישראלים רבים מכירים עוד מהשירות הצבאי בצה"ל, בין אם היו לוחמים או אפילו בתפקידים אחרים אשר דרשו שמירה על הבסיס או מקומות אחרים. עם זאת, ההוראות עשויות להשתנות מעט ממקום למקום וכן גם בהתאם למצבים של צפיפות קהל, אירועים וכדומה. אם כן, מה הם הנהלים המקובלים?

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון20/06/131921 צפיות
זה קורה להרבה אנשים בחיים, וסביר להניח שגם אתם מכירים את המקרים האלו – שכיחת המפתח לבית, והמתנה מחוצה לו עד שאחד מבני המשפחה מגיע עם המפתח שלו. בדיוק בגלל מקרים כאלו, וגם מתוך ניסיון ליצור פתרון אבטחה שיתמודד עם פורצים, הומצא מנעול טביעת אצבע לדלתות, המכונה מנעול ביומטרי.

מאת: אל"מ במיל. בני טלצבא וביטחון21/05/131984 צפיות
כל חברת אבטחה יודעת שפתרון המיגון הטוב ביותר הוא אפוד המגן. תופתעו לשמוע שכיום השכפ"צים הכבדים והמסורבלים הופכים לקלים יותר, חסינים יותר ואפילו אפנתיים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica