חפש מאמרים:
שלום אורח
16.01.2021
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם איש מכירות אופטימי מוכר יותר מחברו הפסימי ?

מאת: אבי בנטובשיווק03/06/2011932 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

יש דברים שרואים מכאן, אבל לא רואים אותם משם, יש אנשים שרואים את חצי כוס המלאה, והפסימיים את חציה הריק, ואלו המשלבים בין התכונות  רואים את הטיפות בכוס, שזה אומר, הטיפוס בעל DNA

האופטימי  תמיד רואה את הכל חיובי, וחברו הפסימי רואה הכל שחור, ישנו סיפור שיווקי ידוע, על  שני מנהלי מכירות של יצרנית נעלים גדולה, שנסעו לתערוכה במילאנו, בחזור נתקע מטוסם במדינה אפריקאית, ניסה האחד  להתקשר למשפחה, למשרד, לעדכן על העיכוב, בשיחתו עם המנכ"ל, מספר מנהל המכירות לבוס, שהוא נמצא במדינת עולם שלישי, העוני שולט בכל מקום, מליוני אזרחים בכל עיר, אומר לו המנכ"ל, אולי תעשה איתם ביזנ'ס, עונה לו מנהל המכירות, השתגעת ! כולם פה עניים, הולכים בלי נעלים, לעומתו, מנהל המכירות השני מדבר עם המנכ"ל שלו, ומספר לו בהתלהבות על ההזדמנות העיסקית שיש פה למכור נעליים כי כולם הולכים יחפים,,,,

במערכת עבודה יש דינמיקה, שחלקה מכוח האנרציה היומיומית, וחלקה האנשים העובדים בה, יוזמים, כך הגלגל מסתובב לו, לפעמים ישנם התרחשויות, קידומים, מי שהיה למעלה לפעמים עוזב, ואז נוצרת הזדמנות לקידום, או שהחברה עצמה מתרחבת, פותחת סניפים חדשים, חנויות חדשות,  וגם כאן נוצרות הזדמנויות רלבנטיות, וניתן לקדם עובדים מתוך האירגון, נו, רק השאלה את מי אתה מקדם, ושולח לנהל את הסניף החדש, את איש המכירות האופטימי, או את איש המכירות הפסימי, למאי נפקה מינה ? בהגעה למקום חדש סביר להניח שהחברה עשתה סקר שוק ע"י מכון מוסמך שנותן לה את נתוני האמת, כמו סקר שנערך בשנת 2008 ש-97% מתושבי בודפשט אוהבים לנהוג בפורשה, עם גג נפתח, בגלל השמש הטובה שיש שם בקיץ, רק הבעיה שבכל מרכז הונגריה ישנו אדם אחד שסוגל לקנות את הרכב המדובר...

אז כך, אם שלחת את איש האופטימי הוא יתלהב, יעביר מסר להנהלה, שהמניה שלה הולכת לקפוץ במאה אחוז, ומדד הנסד"ק יעלה בעשרות נקודות, הבורסה תשתולל , הא מא מה. צריכה ההנהלה להבחין בין רצוי למצוי, אבל זה עניין ניהולי גרידא, אני יותר רוצה להתמקד באופיו של איש המכירות, אני נשמע כמו פרוייד, אנשי מכירותת אופטימיים, מוכרים יותר, זאת עובדה, במקצוע הזה אם אין לך אופטימיות, לך תעבוד בעיריית רמלה, במשמרת לילה, באיסוף זבל, שם צריך חושי ריח גמורים, ולא חושי מכירה מחודדים, אבל איתרע מזלך, והצטרפת למועדון היוקרה של אנשי המכירות, תקנה אופטימיות בכל מחיר, אפילו משומשים, אחרת התיסכול יהיה מנת חלקך, ובמקום להביא הביתה תלוש משכורת, נראה לי שתביא מירשם לריטלין, איש מכירות פסימי/חלש/בנוני, תמיד ימצא פגם במוצר, המתחרים תמיד יותר זולים, השרות שלנו גרוע, בקיצור, המלצתו לסגור את הביזנ'ס, כי הוא מושלם, עובד מצטיין, אי לכך, אם תשלח, אחד כזה, פסימי, לסניף חדש שפתחה החברה, הוא תמיד ימצא את ה-למה לא, ולא את ה-למה כן, 

אני לא מתערב בשיקולכם העיסקיים, אני לא כל כך  יודע לנתח את אישיותו של קורא וקורא טור זה, [יש אלפים כאלה, אתם בחברה טובה,] אבל ברור לי, וגם לכם, שאנשים שמחים, אהובים יותר, אנשי מכירות אופטימיים, מוכרים כפול, והחיוך תמיד מועיל לבריאות, אז אם בחרת במקצוע השיווק והמכירות, חוץ מלהיות מקצועי, אתה חייב להיות אופטימי, מסביר פנים, מה גם, לפעמים באמצע שיחת מכירה, שקצת נתקעת, חיוך טוב יכול לרכך את הצד השני, אימרה שנונה יכולה לשחרר את האווירה, ידוע שאחד התנאים  בתחילת  השיעור בישיבה, היה נותן "מילתא דבדיחותא" כדי להרחיב את הלבבות,ואפרופו נעלים, שהזכרנו בהתחלה, ישנה מימרא חסידית בשם ר' צבי הירש מרימינוב, שבילדותו היה שוליה של סנדלר, שצריך לשמור על החדש, ואת הישן צריך לתקן,  

    

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

סמנכ"ל שיווק ברשת קו עיתונות דתית בע"מ, מרצה במכללות ללימודי הפרסום והשיווק, כותב טור קבוע במוסף "ביזנס" מגיש פינה ברדיו קול ברמה, מכותבי המאמרים באתר "כיכר השבת, בעל תואר ראשון בתעשיה וניהול, מזה כעשרים שנה בתחום השיווק

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבי בנטוב

מאת: אבי בנטובמכירות12/06/11966 צפיות
איך ע"י דוגמא אחת קטנה מול הלקוח ועיסקה שלך , כי לפעמים דוגמא אחת שווה אלף מילים ,

מאת: אבי בנטובמכירות06/06/111029 צפיות
כמה שתדע יותר על הלקוח שלך, הפגישה יותר תצליח, כי מידע זה כוח, תארו לכם שאיש המכירות לא יודע את שמו של הלקוח שאיתו הוא נפגש ....

מאת: אבי בנטובשיווק ישיר06/06/111304 צפיות
איך רואים ראיה מרחבית ? דוגמא שבוצעה ע"י משחק כדורגל לעובדי חברת הייטק , הלבישו להם משקפות צרות , התוצאה מדהימה כנסו וקיראו

מאת: אבי בנטובגלגול נשמות05/06/118706 צפיות
סיפור עם יהודי ששמעתי מר' שלמה קרליבך, הרב המזמר, סיפור על גנב יהודי, ותמימות כפרית, קצת מצחיק ובכלל לא אמיתי, אבל קשור לחג השבועות ולעשרת הדיברות, ולדיבר "לא תגנוב", לכל סיפור וסיפור יש לו ניגון משלו, שירת העשבים,

מאת: אבי בנטובשיווק מגזרים04/06/117972 צפיות
מי שמחפש חברים בעבודה שיקום, ויצעק בקול אני, לעבוד באים לעבוד, כך לאיש המכירות עם הלקוח, אני יעשה לך סדר בראש, מי חבר של מי, תאום ציפיות

מאת: אבי בנטובשיווק ישיר02/06/111338 צפיות
איך תגדיל את המכירות שלך בלי טיפת מאמץ ? רק צריך לחשוב מחוץ לקופסא, להסתכל ימינה ושמאלה, לאותם מאה לקוחות שלך, תמכור עוד מוצר, הגדלת את המכירות שלך בעוד עשרה אחוז, כמה פשוט , כמה קל, רק צריך לחשוב רחב, פתוח

מאת: אבי בנטובמכירות31/05/111404 צפיות
שאלה ששואל את עצמו כל איש מכירות כל יום ? או לפחות פעם בשבוע ,למה לא הולך לי במכירות ? מה אני יותר דפוק מהאחרים ? איך פותרים את הבעיה ? כמה פעולות פשוטות , עם השקעה של כמה דקות ביום הכל יסתדר על הצד הטוב ביותר

מאמרים נוספים בנושא שיווק

מאת: שלום כהןשיווק02/05/174965 צפיות
אף יום הולדת אינה שלמה בלי מסיבה נחמדה, קטנה או גדולה, שמאפשרת לנו לעשות בדיוק את זה וגם לחגוג את שעתיד לבוא.

מאת: שלום כהןשיווק16/11/161925 צפיות
מעבר דירה זה בדרך כלל מסוג אותם הדברים שמאוד לא קל להתמודד איתם. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לקבל את ההחלטה ולמצוא את הדירה שאליה עוברים, ומייד לאחר מכן מתחילה העבודה. צריך למיין את החפצים, כי איזה זמן טוב יותר יש מאשר מעבר הדירה כדי להיפרד מכל מה שכבר לא משמש אתכם?

מאת: שלום כהןשיווק28/08/162246 צפיות
זה לא משנה אם יש לכם אתר אינטרנט או לא, אם יש לכם עסק קטן או גדול. כיום כל עסק שרוצה להצליח חייב שיהיה לו לוגו מתאים אשר ישדר על הגל של השירותים שהעסק בוחר להעניק לשירותיו. כך שאם יש לכם מסעדת דגים לדוגמה, תצטרכו כמובן לדאוג לכך שהלוגו ישדר על הקונספט הזה, תוכלו לעצב לוגו בהשראה של ים או כזה שמופיעים בו דגים. האפשרויות הינן רבות למדי וכל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט לבחור מבחינתכם.

מאת: SEOMANשיווק25/05/161510 צפיות
אפילו מתנות קטנות לעובדים עשויות לשווק את העסק שלכם בצורה מעולה ולשלב חוויית יחסי עובד מעביד נפלאה.

מאת: רוני הכהןשיווק27/03/161678 צפיות
היתרונות הגדולים של הדפסה על חולצות עבור בתי עסק הם רבים וחשובים ולכן אין זה פלא לראות כי השימוש באפקט שיווקי מעין זה רק הולך וגדל

מאת: רוני הכהןשיווק27/03/161580 צפיות
היתרונות הגדולים של הדפסה על חולצות עבור בתי עסק הם רבים וחשובים ולכן אין זה פלא לראות כי השימוש באפקט שיווקי מעין זה רק הולך וגדל

מאת: מאיר סוויסה שיווק11/12/151621 צפיות
הובלות בקריות מחפשים חברת הובלות בקריות ? זקוקים לשירות הובלות מקצועי על ידי חברה אמינה ובעלת ניסיון רב בתחום? חברת הובלות בקריות מציעה עבורכם שירות ברמה הגבוהה ביותר ומענה מקצועי לכל צרכי ההובלה שלכם. החברה מתמחה בשירותי הובלה בקריות והסביבה ולכל חלקי הארץ, לחברה צי רכבי הובלה וצוות מקצועי ומיומן. חברת הובלות בקריות מספקת מענה איכותי ומתקדם ללקוחות פרטיים, עסקיים ומוסדיים, החברה מתמחה בין היתר בהובלת דירות, משרדים, רהיטים, מוצרי חשמל, כלי נגינה וכל סוגי המטענים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica