חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מאפיינים של הפרעת קשב וריכוז

מאת: תומרהפרעות קשב וריכוז06/06/20112146 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הפרעת קשב וריכוז הינה הפרעה הפוגעת בהיבטים רבים בחייו של כל אדם – מילדות ועד בגרות. ניתן לראות כי מי שסובל ממנה יחווה תסמונות רבות כגון: שימוש בסמים גבוה מן הממוצע, אחוז פשיעה גבוה יותר, קיום יחסי מין בגיל צעיר יותר מאחרים ועם יותר בני זוג. ההפרעה מקשה על רבים לתפקד בחיי משפחה תקינים, מתקשים להקדיש זמן לילדיהם. באופן יחסי לאוכלוסייה הנרחבת, שיעור הגירושין בקרבם יהיה גבוה יותר, הם יחוו חוסר יציבות במקומות עבודתם ויהיו מעורבים יותר בתאונות בדרכים.

ברמה הריגשית והפרטנית, מי שהינו בעל הפרעת קשב וריכוז יחווה בהפרעות במצב הרוח מסוג מניה או דיכאון, יהיה בעל נטייה להתמכרות, חרדה ועוד. כמו כן, בעלי הפרעות קשב הם יותר אמוציונאליים, נוטים לכעוס יותר, בעלי פגיעות, נוטים לסלוח יותר, מאחרים יותר למקום עבודתם, מתקשים להשלים משימות, נוטים יותר לשכחנות ובעלי סף תסכול נמוך. לעיתים הסביבה מתייחסת אליהם כאל עצלנים, מבולבלים, לא יוצלחים ומרחפים. עם זאת, נחשבים גם ליותר יצירתיים ומוכשרים, מאוד חשוב להם לקבל הכרה מאחרים, למצוא חן בעיניהם. לעיתים ישקיעו משאבים רבים בטפל היות והם מוצפים במחשבות רבות. חשיבתם מאוד אינטואיטיבית ואסוציאטיבית, לעיתים יהיה להם קשה לבטא את עצמם עד כדי כך שיהיה קשה לאחרים לעקוב אחר חוט מחשבתם.

קיימים שלושה מאפיינים קליניים להפרעה זו:

  1. הפרעת קשב וריכוז: מתייחסת לכך שלסובל מהפרעה זו אין יכולת להשקיע זמן רב במשימה. משך זמןהמשימה וההשקעה בה מתקצר ומסתיים מכיון שאינו יכול להשקיע קשב במשימה. לרוב,מתלווה לכך גם היסח דעת למשימה אחרת. ניתן לראות כי למשך זמן קצר ישנו קשבואיכותו טוב אך לזמן קצר בלבד.
  2. אימפולסיביות: הסובל מהפרעה זו עלול לפעול בצורה נמהרת, מתוך חוסר שיקולדעת, בניסיון ליצור פתרונות לטווח הקצר במקום להפעיל שיקול דעת ולמנועכישלונות בעתיד לבוא.
  3. פעילות יתר: הכוונה במאפיין זה הינה שקיימת התנהגות של התנהגות יתרבשילוב עם מנוחה מועטה. תופעות נוספות הינן נגיעות והזזות ללא מטרה, תנועותמיותרות, ללא מטרה. התנהגות זו הינה דומיננטית ביותר ובולטת בעיקר אצל ילדים.

ממחקרים שנעשו עולה כי עם התבגרותו של אדם, האימפולסיביות וההיפראקטיביות דועכות במהלך השנים. עם זאת, קורטוב מהן נותר כחלק בלתי נפרד מאישיותו של האדם. עוד עולה כי ייתכן שזו הפרעה העוברת בירושה מהורים לילדיהם.

במהלך השנים נעשו מחקרים רבים בתחום ונמצא כי ניתן לאבחן את הבעיה בצורה טובה מאוד. עם זאת, הטיפול כולל לא רק אמצעים תרופתיים אלא גם מחייב טיפול פסיכולוגי. כנראה שאי אפשר להעלים הפרעה זו לחלוטין. עם זאת, אין ספק כי מרגע שמתבצע אבחון ברור ומתחילים לטפל בבעיה בצורה נקודתית, נוצר שיפור במצב הרוח ובתפקוד המטופל בצורה משמעותית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

099web  בניית אתר

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת תומר

מאת: תומרקוסמטיקה12/06/111827 צפיות
גוון העור שלנו נקבע על ידי פיגמנט הנמצא בשכבת העור החיצונית. הפיגמנט נקרא מלנין והוא למעשה מגן עלינו מפני נזקי השמש. המלנין סופג את קרני השמש ומחזיר אותן ובכך מונע נזק לתאים העור.

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: רונןהפרעות קשב וריכוז19/06/172001 צפיות
ברפואה הסינית יש כמה צמחי מרפאה שעוזרים מאוד לתפקוד המוחי ולפתרון בעיות של קשב וריכוז. אחד מהם הוא גינקו בילובה שמכיל ג'ינסנג

מאת: אודי ביגהפרעות קשב וריכוז29/11/142615 צפיות
בשנים האחרונות עלתה משמעותית המודעות לכל מה שקשור להפרעות קשב וריכוז, ומי שפעם היו מתייחסים אליו כבעייתי ולא היו משקיעים בו יותר מידי היום יכול לעבור אבחון הפרעת קשב שאולי תסביר למה הוא בעייתי. המודעות לנושא גדולה וכיום אנשי חינוך יודעים כבר לזהות מי עם הפרעה כזו וניתן לסייע ללוקים בהפרעה להמשיך את לימודיהם בלי להישאר מאחור. ישנם מספר סימנים מזהים להפרעת קשב וריכוז ומי שיפתח עיניים על התלמיד שלו או על הילד שלו יוכל לזהות את הסימפטומים הללו ולטפל בבעיה כמה שיותר מוקדם.

מאת: אתי בר לבהפרעות קשב וריכוז12/01/149240 צפיות
מספר מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מצבעים על הקשר הישיר בין התחדשות התאים במוח האנושי לבין פעילות גופנית, ומראים איך פעילות גופנית יכולה להוריד את רמת חרדת הבחינות בקרב התלמידים.

מאת: מושיקוהפרעות קשב וריכוז22/12/139127 צפיות
טיפול בקסדה מגנטית משמש על מנת לעורר את המוח בדומה לסורק MRI זעיר. לדברי פרופ לאון גרינהאוס, הקסדה משווקת לשם טיפל בתסמיני דיכאון ותסמונת פוסט טראומטית בקרב חלק מהחולים.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז19/08/132439 צפיות
הוראה מתקנת – מתאימים לך שיטה טובה ללמידה

מאת: טומי רןהפרעות קשב וריכוז19/06/132275 צפיות
הפרעות קשב וריכוז (ADHD), אשר מופיעות אצל 5% -8% מהילדים, מתבטאות בקושי בריכוז והתמדה בפעולות שאינן מתגמלות או שאינן מעניינות, וכמו כן בקושי לשלוט בדחפים. ילדים עם הפרעות אלו, נוטים יותר משאר בני גילם, או לפחות מההתנהגות המקובלת אצל שאר בני גילם, לפעילות יתר ולאימפולסיביות. הם מתמקדים בפעולות מצומצמות המעניינות אותם ואין ביכולתם להפנות את תשומת הלב למוקדי עניין אחרים המתרחשים סביבם. בגלל שהקושי העיקרי והמשמעותי של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז הוא ביכולתם להתרכז, הוא ניכר מאוד בהקשבה, בקריאה, בלמידה, וכן בכל מה שדורש התארגנות ויציבות.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז11/06/131961 צפיות
הוראה מתקנת - לכוון אל המטרה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica