חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נמצא הפתרון האולטימטיבי לחרדת בחינות

מרבית התלמידים אולי אינם מודעים לכך, אבל ישנה טקטיקה אחת שעשויה לשפר באופן משמעותי את הסיכויים שלהם להתגבר על הלחץ וחרדת הבחינות לקראת עונת המבחנים שמתחילה ממש עכשיו. וכן, אולי זה נשמע נדוש לחלק מכם, אבל לטכניקה הזאת קוראים "פעילות גופנית". זה יכול להיות הליכה לחדר כושר מספר פעמים בשבוע, רכיבה על אופני כביש או שטח, ריצה בפארק, משחק כדורגל בימים שלישי ושישי, או כל פעילות גופנית אחרת שתימשך באופן רציף.

העיתון ניו יורק טיימס פרסם בשנה שעברה מספר מאמרים על הקשר הישיר כל כך בין כושר גופני לבין בריאות המוח. באחד מהמאמרים בסדרה שהתפרסמה בעיתון נכתב, כי "לאורך יותר מעשור המדענים שמתעסקים בחקר המוח, לצד הפסיכולוגים, אוספים ממצאים בנושא הקשר ההדוק בין פעילות גופנית לתפקוד מוצלח יותר של המוח האנושי. אבל, ממחקרים חדשים עולה, כי אין מדובר בקשר רופף, אלה בקשר הדוק ומשמעותי ביותר.

מהמחקרים עלה, כי פעילות גופנית היא הגורם היחיד שמביא לבניית תאים חדשים במוח האנושי לצד שיפור של תאי המוח הקיימים. ממחקר שנערך עלה עוד, כי אצל עכברים שערכו פעילות גופנית נמצא מוח בריא יותר, ואותם עכברים גם ביצעו בצורה טובה יותר משימות קוגניטיביות פשוטות. זאת, לעומת עכברים שלא ביצעו כל פעילות גופנית.

באחד המאמרים שפורסמו בניו יורק טיימס נכתב, כי פעילות גופנית מייצרת חלבון שקיבל את השם BDNF .  אותו החלבון אחראי לתמיכה ולחיזוק הנוירונים במוח. כתוצאה מכך, כך נכתב באותו המחקר, רק אמונים סדירים וקבועים יאפשרו את בנייתם של תאי מוח חדשים ויחזקו את תאי המוח הקיימים.

אחרי שהבנו איך פעילות גופנית יכולה להשפיע על המוח שלכם בצורה כל כך חיובית, הגיע הזמן לספר איך העניין הזה קשור באופן ישיר לחרדת מבחנים. מחקרים שנערכו בשנים האחרונות הצביעו על כך ש-Multitasking (ריבוי משימות במקביל) יכול לגרום אצל רבים לקושי בשליטה על הרגשות שלהם וכתוצאה מכך להתגברות רמת החרדה הכללית. החלפה תדירה בין משימות הופכת את השליטה הרגשית לקשה יותר. לעומת זאת, פעילות גופנית עושה בדיוק את הדבר ההפוך.

במאמר אחר שפורסם בעיתון ניו יורק טיימס תחת השם "כיצד פעילות גופנית יכולה להרגיע את החרדה" נכתב, כי "במהלך השנים האחרונות למדו החוקרים כי לפעילות הגופנית יש שתי השפעות משמעותיות על המוח האנושי, שהן לכאורה סותרות זו את זו. מצד אחד, כושר גופני מאפשר את בנייתם של תאים חדשים במוח, אך מהצד השני, הפעילות הגופנית מביאה לכך שחלקים אחרים במוח יהיו רגועים יותר.

בפועל מה שמתרחש הוא, שההתעמלות עוזרת לייצר "מטפלת-נוירונים", שהולכת ומספרת לנוירונים שכבר קיימים במוח של האדם לא לייצר תגובת יתר כגון חרדה והתרגשות. מהמחקר עלה, כי חולדות מעבדה שערכו פעילות גופנית באופן קבוע הגיבו טוב יותר במצבי לחץ, לעומת חולדות שלא ערכו פעילות גופנית.

אם לנסות ולתאר זאת במילים אחרות, אותן החולדות שערכו פעילות הצליחו להגיב ברמה לא מוגזמת של רגש ולא הפכו כל מצב זניח למקור מרכזי של מתח וחרדות. עוד עלה במחקר, כי המצב הרגוע בו נמצאו החלודות לא נבע בגלל העיפות שלהן מהאימונים, אלא בעקבות שאותו אימון גופני הביא לבניית תאים חדשים במוח שלהן.

הקליקו כאן למידע נוסף על התמודדות עם לחץ וחרדת מבחנים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתי בר-לב

מנכ"לית NATURAX

למידע נוסף, טיפים וסרטונים www.NATURAX.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אתי בר לב

מאת: אתי בר לבאימון מנהלים07/06/131274 צפיות
בשלב מסיום בחיים שלכם תצטרכו להעביר מצגת בעבודה, לשאת נאום בחתונה של חבר, או איזו חובה אחרת שתאלץ אתכם לדבר בפני קהל. אבל, כאשר המספר שלכם יגיע, כדאי לשים לב: נאום בפני קהל אינו דבר כה נורא. כל שעליכם לעשות הוא לעקוב אחרי מספר טיפים פשוטים שעשויים להפוך את הפרזנטציה הבאה שלכם להצלחה.

מאת: אתי בר לבפסיכולוגיה06/06/132881 צפיות
בעולם התחרותי של היום, כאשר כל בחינה מקבלת חשיבות גדולה, השכיחות של חרדת בחינות נמצאת בעלייה גדולה. אנני מרפי פול, סופרת ועיתונאית שעוזרת לאנשים להבין כיצד אנו לומדים וכיצד אנו יכולים לעשות את זה טוב יותר, מספקת כמה תובנות ואסטרטגיות לטיפול בחרדת בחינות, המבוססות על מחקרים קוגניטיביים שנערכו בשנים האחרונות.

מאת: אתי בר לבפסיכומטרי06/06/132081 צפיות
חמש דרכים שיעזרו לכם להגיע רגועים למבחן הפסיכומטרי ולעבור אותו ללא לחץ וחרדה.

מאת: אתי בר לבאימון אישי - כללי03/06/131106 צפיות
מחקר חדש מגלה כי לחץ דווקא יכול להגדיל את סיכויי ההצלחה שלך.

מאת: אתי בר לבהתמודדות עם מצבי לחץ02/06/132540 צפיות
לחץ לפני בחינה הוא נורמלי ויכול לעזור לחדד את המוח ולמקד את תשומת הלב שלך. אבל, חרדת מבחנים המלווה בתחושות של דאגה וספק עצמי יכולה להפריע לביצועים בזמן המבחן ולהפוך אותך אומלל.

מאת: אתי בר לבבידור ופנאי - כללי02/06/131074 צפיות
מיליוני אנשים מסביב לעולם סובלים מחרדת ביצוע, הידועה גם בכינוי האחר שלה "פחד במה". להלן 10 טיפים שיעזרו לך להתגבר על הפחדים שלך ולזרוח על הבמה, על המגרש, או על דוכן הנואמים.

מאת: אתי בר לבהתמודדות עם מצבי לחץ02/06/131616 צפיות
היא פוגעת רק בתלמידים, ואינה פוגעת בחכמים. חמישה מתוסים על חרדת מבחנים ולמה היא עלולה לפגוע בקריירה שלך.

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: רונןהפרעות קשב וריכוז19/06/171999 צפיות
ברפואה הסינית יש כמה צמחי מרפאה שעוזרים מאוד לתפקוד המוחי ולפתרון בעיות של קשב וריכוז. אחד מהם הוא גינקו בילובה שמכיל ג'ינסנג

מאת: אודי ביגהפרעות קשב וריכוז29/11/142614 צפיות
בשנים האחרונות עלתה משמעותית המודעות לכל מה שקשור להפרעות קשב וריכוז, ומי שפעם היו מתייחסים אליו כבעייתי ולא היו משקיעים בו יותר מידי היום יכול לעבור אבחון הפרעת קשב שאולי תסביר למה הוא בעייתי. המודעות לנושא גדולה וכיום אנשי חינוך יודעים כבר לזהות מי עם הפרעה כזו וניתן לסייע ללוקים בהפרעה להמשיך את לימודיהם בלי להישאר מאחור. ישנם מספר סימנים מזהים להפרעת קשב וריכוז ומי שיפתח עיניים על התלמיד שלו או על הילד שלו יוכל לזהות את הסימפטומים הללו ולטפל בבעיה כמה שיותר מוקדם.

מאת: מושיקוהפרעות קשב וריכוז22/12/139123 צפיות
טיפול בקסדה מגנטית משמש על מנת לעורר את המוח בדומה לסורק MRI זעיר. לדברי פרופ לאון גרינהאוס, הקסדה משווקת לשם טיפל בתסמיני דיכאון ותסמונת פוסט טראומטית בקרב חלק מהחולים.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז19/08/132435 צפיות
הוראה מתקנת – מתאימים לך שיטה טובה ללמידה

מאת: טומי רןהפרעות קשב וריכוז19/06/132271 צפיות
הפרעות קשב וריכוז (ADHD), אשר מופיעות אצל 5% -8% מהילדים, מתבטאות בקושי בריכוז והתמדה בפעולות שאינן מתגמלות או שאינן מעניינות, וכמו כן בקושי לשלוט בדחפים. ילדים עם הפרעות אלו, נוטים יותר משאר בני גילם, או לפחות מההתנהגות המקובלת אצל שאר בני גילם, לפעילות יתר ולאימפולסיביות. הם מתמקדים בפעולות מצומצמות המעניינות אותם ואין ביכולתם להפנות את תשומת הלב למוקדי עניין אחרים המתרחשים סביבם. בגלל שהקושי העיקרי והמשמעותי של ילדים עם הפרעות קשב וריכוז הוא ביכולתם להתרכז, הוא ניכר מאוד בהקשבה, בקריאה, בלמידה, וכן בכל מה שדורש התארגנות ויציבות.

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז11/06/131959 צפיות
הוראה מתקנת - לכוון אל המטרה

מאת: אתי קסנרהפרעות קשב וריכוז11/06/131657 צפיות
הוראה מתקנת - לכוון אל המטרה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica