חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צילום לעיתונות - קורס צילום מקצועי

מאת: טלצילום20/06/20111058 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הטכניקה והציוד

מבחינת ציוד וטכניקה, הצלם נוטה להיעזר במצלמה מהירה ובעדשות שבהן חדות אוטומאטית מתבצעת בחצי לחיצה על כפתור ביצוע הצילום. בדרך כלל, הצלם מעדיף לעשות בעינית המצלמה את הקומפוזיציה, ולהשאיר לטכנולוגיה העכשווית הקיימת לבצע את שאר העבודה.

כאשר העומס מחולק באופן כזה, צלם העיתונות יכול להפיק את המיטב מעצמו. ותמיד יהיה לטובה כיסוי האירוע.

בוודאי, יש גם צלמים שמעדיפים להיות שותפים מלאים בכל התהליך,וקובעים מראש את נתוני הצילום לפי סגנון ומטרה. והפרט הקטן הזה, מהווה השיא ביצירה.

כל העדשות הן רצויות ולגיטימיות, כי צילום עיתונות מתקיים 24 שעות. גם באור יום וגם בלילה. עם תאורה טבעית וגם מלאכותית. עם הבדלי אור וצל שלא תמיד ניתן לתקן תוך כדי סחרור הצילום. גם בחדרים סגורים וצפופים (עדשת רחבת זווית) וגם ממרחק שלא ניתן לקצר אלא עם עדשה טלסקופית.

במילים אחרות, צילום עיתונות הוא ההוכחה הקבועה והתמידית, שהרגע שחלף, לעולם לא יחזור, לפחות כפי שהיה...ופזיזות לחיצת על הכפתור עלולה להרתיע את המצולם ולמנוע מהצלם את מה שביקש לצלם.

לכן, לקומפוזיציה תפקיד מכריע בצילום עיתונות, לא רק מבחינת מיקום הדברים המצולמים, אלא הדיוק ברגע הלחיצה: הרגשת לכידת סיטואציה

בעלת משקל ויזואלי טעון, היא הכלי שמחדד את חושי הצלמים הללו.

לא מאית שנייה לפני, ולא אלפית שנייה אחרי. אך ורק הרגע בו הכול מסתדר בתוך הפריים כמו הפינאלה בסוף הקונצרט. ואז, לצלם.

זה רלוואנטי גם לצילום ספורט. לא נמצאו שתי תמונות זהות זו מזו מכל עשרות הצלמים שמקליקים כביכול באותו הרגע באירוע ספורטיבי.

הצלם, כאשר מדובר בעיתונות, יכול וגם חייב לקבוע את אופי הצילום בנוסף לתמונה עצמה:

צילום של ילד כאשר הוא מצולם מנקודת מבט כלפי מטה, תעביר תחושה של חמלה, מסכנות, כי סוג צילום שכזה משדר מצוקה ומזמין את הצופה להזדהות עמו. המסר כאן הוא ברור להפליא.

מנגד, צילום ובו חייל חמוש כאשר הצלם מתכופף כדי לצלמו כלפי מעלה, מעביר מסר של עליונות וכוח.

אפשר להגיד שכל תחומי הצילום השונים ניתן ללמוד ולשפר עם הזמן. כולם, חוץ מצילום עיתונות. התשובה למה זה קורה דווקא רק בענף הצילום הזה ולא בכולם טמונה במשפט שהנרי קרטייה ברסון, ( Henri Cartier Bresson) אבי צילום העיתונות, אמר לפני יותר מ-50 שנים בראיון עיתונאי לפני פתיחת תערוכת צילומים בניו-יורק:

" לצלמים רבים, צילום הוא מקצוע. לצלמים אחרים, צילום הוא ביטוי אמנותי. להרבה צלמים זה מהווה מפגש מרגש בין שני הדברים.

שאלו אותי איזו גישה משלושתן מייצגת אותי הכי נכון. התשובה היא ברורה, לא כן?

אני שייך להגדרה  הרביעית. עבורי, צילום הוא דרך חיים "...

הערת הכותב: המשפט הזה שווה יותר מאלף תמונות.

למידע נוסף, ניתן לבקר באתר של גוסטבו הוכמן - קורס צילום או בבלוג של גוסטבו הוכמן: קורס צילום למתחילים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טל

מאת: טלנדל"ן04/09/183247 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183222 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183249 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: טלנדל"ן10/06/182253 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

מאת: טלדיני משפחה03/06/182009 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: טלבית חכם22/04/181561 צפיות
כמה פעמים קרה לכם שיצאתם מהבית ולא הייתם בטוחים אם סגרתם את הדוד החשמלי, את האורות בחדר השינה או את תנור האפייה? עם מערכת בית חכם לא תיאלצו לשוב על עקבותיכם כדי לבדוק האם אתם צודקים או טועים.

מאת: טלשיפוצים04/03/181178 צפיות
למה זקוק בית על מנת להציע את איכות החיים הגבוהה ביותר לדייריו? בשנים האחרונות, יותר ויותר בעלי בתים פרטיים מבינים שהתשובה לכך היא: מערכת בית חכם.

מאמרים נוספים בנושא צילום

מאת: דניסצילום16/01/182953 צפיות
תחום האטרקציות והצילום לחתונות צומת ותופס תאוצה רבה, איך נבחר מבין כל הספקים את הספק האיכותי ביותר?

מאת: ניב אבןצילום18/09/172909 צפיות
כמה זה עולה בסופו של דבר לשכור את השירותים הנאמנים של צלם אירועים מיומן שיודע את עבודתו במקצועיות רבה? קראו הלאה.

מאת: דניסצילום14/05/172212 צפיות
כשהמקרר שלנו מלא עד אפס מקום במגנטים הרגילים חשוב להעניק לאורחים באירוע שלנו סיבה לשים את המגנט שלכם על המקרר, עיצוב פולארויד הוא עיצוב רטרו משנות ה80 שידאג להבליט את המגנטים שלכם מהמגנטים האחרים.

מאת: moraleצילום18/04/172077 צפיות
חברות הייטק רבות דואגות להכין סרטי תדמית שמיועדים לצרכים שונים. סרטים אלו מבליטים את איכויות החברה, יעילות המוצר והשירות שהן מייצרות ומשווקות, הן לצרכים פנימיים, והן לצרכים חיצוניים, לקהל לקוחות מקומי וכן לקהל לקוחות בינלאומי.

מאת: moraleצילום26/03/173794 צפיות
הילדה הגיעה לגיל 12, זה הזמן לחגוג לה בת מצווה. היום לא מדובר יותר בחגיגה פשוטה וצנועה, היום כל חגיגת בת מצווה היא בעצם הפקה שלמה. אולם, קייטרינג, תקליטן, צלם, מגנטים, אטרקציות של אירועים, תלבושות ומה לא. לצד הפקת האירוע צריך גם לחשוב על הפקת בוק בת מצווה.

מאת: moraleצילום14/03/174045 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות, שלצד צילומים של תמונות משפחתיות אשר מבוצעות אצל צלמים מקצועיים, נערכים גם צילומים של נשים, כשהן בהיריון. בדרך כלל, נשים מבקשות לצלם את ההיריון הראשון שלהן, למרות שבמקרים רבים נשים חוזרות שוב ושוב לערוך צילומים אלו, גם בהריונות נוספים.

מאת: דניסצילום07/03/171775 צפיות
המחיר הוא לא הכל, כאשר ניגשים לבחור ספק עבור מגנטים לאירוע שלנו חשוב לשלב בין המקצועיות, האיכות והמחיר כמובן בלי להתפשר על אף אחד מהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica