חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפים להגדלת המכירות ולשיווק באינטרנט

מאת: רונן עפרשיווק באינטרנט20/06/2011962 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


רשת האינטרנט עמוסה בכמות אדירה של חנויות מקוונות, מוצרים ושירותים המוצעים למכירה.
שם המשחק הוא להפוך גולש ללקוח פוטנציאלי ולקונה, אך ככל שהצרכנים קונים יותר באמצעות האינטרנט הם הופכים תובעניים יותר כלפי אתרי מכירה.

משמעות הדבר היא שאנו כמוכרים נדרשים לשפר ולשדרג את חווית הקנייה באינטרנט.

אז מה עלינו לעשות על מנת להבטיח שחווית הקנייה באתרנו תענה על ציפיות הלקוחות שלנו?

אפריל אונליין, פעילות הבת של אפריל ייעוץ עסקי, המתמחה בשיווק באינטרנט ושיווק במדיה חברתית מציגה במאמר זה כיצד לעשות שיווק לעסק קטן באופן נכון באינטרנט.

טכנולוגיה מתקדמת

המשתמשים מצפים לקבל מאתנו שרות איכותי בחנות מקוונת כשם שהיו מקבלים לו היו מגיעים לחנות הפיזית שלנו. על מנת לספק זאת עלינו לדאוג שהתשתית הטכנולוגית של האתר תהיה מתקדמת ותואמת את נפח הפעילות באתר.

שימושיות ופונקציונאליות

חוויית הקנייה אינה תלויה רק בעיצוב האתר - בזמן שאתר יכול להיראות מצוין, אם הוא לא מספיק פונקציונאלי וקשה לשוטט בו אז תהיה פגיעה בחוויה המקוונת של המותג. עלינו להבטיח שהניווט באתר הוא אינטואיטיבי, פשוט וידידותי למשתמש ושהוא מאפשר לגולשים למצוא במהירות ובנוחות את המוצרים הרלוונטיים והנכונים עבורם.

מסר אחיד בכל הערוצים

כל מותג נמכר היום בערוצים רבים ושונים – בחנות הפיזית, באמצעות אתר האינטרנט, רשתות חברתיות, טלפונים סלולאריים. על מנת למצב את המותג בתודעת הלקוחות עלינו להבטיח שאנחנו מעבירים מסר ברור ואחיד בכל אחד מהערוצים הללו.

יצירת תוכן רלוונטי ומעניין

יצירת תוכן איכותי בעל ערך מוסף הינה דרך מצוינת לבידול המוצר או השירות שלנו וליצירת קשר ארוך טווח עם הלקוחות. ברמה הבסיסית עלינו להבטיח שהמוצרים והשירותים שלנו מוצגים באופן ברור ומפורט עם מקסימום פרטים רלוונטיים ללקוח. הצגה של תמונה איכותית וחדה ומכמה כיוונים יכולה להיות קריטית לקבלת החלטת הקנייה. מעבר לכך מומלץ ליצור ניוזלטר עם תוכן מקצועי ומעניין (לא מסחרי) אשר יישלח ללקוחות בתדירות קבועה ויחזק את הקשר עם הלקוח.

יצירת קהילה

הגישה השיווקית כיום דוגלת בראיית הלקוח כשותף. עולם המדיה החברתית מאפשרת למותגים ולקמעונאים הזדמנות ללמוד ולהבין את רצונות וצרכי קהל היעד. אנשים משתפים ומדברים בחופשיות בזירות אלו, מביעים דעה עלינו ועל המתחרים, משתפים אחרים בחווית הקנייה באתר שלנו ומדרגים מוצרים. קהילות אלו מהוות הזדמנות מצוינת לשיפור ושדרוג חווית הקנייה באתר שלנו. יחד עם זאת עלינו לשמור שזירות אלו יהיו פעילות לדוגמא באמצעות הצטרפות לזירה כזו כמשתמש מהמניין וייזום שאלות לגבי העסק, המוצר והשירות שלנו.

לעזור ללקוחות למצוא את מבוקשם

לפונקציית החיפוש של האתר שלנו יש תפקיד מפתח בחוויה של הלקוח בייחוד כאשר אנחנו מציעים באתר מגוון רחב של מוצרים שונים. עלינו לשאול את עצמנו האם פונקציית החיפוש באתר האינטרנט "מבינה" את צרכי הלקוחות ממש כמו איש מכירות. שגיאה בפונקציית החיפוש יכולה להיות קריטית ולגרום ללקוח לנטוש את האתר שלנו. לדוגמא קיימות כ-80 טעויות איות למותג "Birkenstock". עלינו לייצר פונקציית חיפוש אשר תוכל להתמודד עם סוגים כאלה של טעויות ועדיין לייצר עבור לקוחותינו את התשובות הנכונות והרצויות.

תצוגה נכונה של המוצרים

הרבה מחקרים דנו בשאלה כיצד להציג את תוצאות החיפוש באתר. שתי צורות התצוגה הפופולאריות ביותר הן בתצוגת רשימה ((List View או בתצוגת טבלה (Grid View). תצוגת טבלה הינה נכונה יותר עבור מוצרים שהוויזואליות שלהם מאוד משמעותית (תחומי האופנה, תכשיטים וכדומה) ושנרצה להציגם באמצעות תמונה גדולה. לעומת זאת תצוגת רשימה הינה נכונה יותר עבורנו כשנרצה להציג מוצרים טכניים שדורשים מידע רב ומפרט פונקציונאלי (תחום אלקטרוניקה). בנוסף, אם נרצה להשתמש בתצוגה הטבלה מומלץ שנמקם את המוצרים הרלוונטיים והפופולאריים ביותר במרכז הטבלה לשם אנו מפנים בדר"כ את מבטנו באופן אוטומטי.

המלצות לקנייה משלימה

ניתוח הקניות של הלקוחות שלנו יכול ללמד אותנו רבות על דפוסי הקנייה ולעזור לנו לייצר המלצות על מוצרים. לדוגמא – לקוחות שקנו אצלנו בעבר מכנסיים מסוימים ולאחר מכן רכשו חגורה מתאימה. נוכל להציג בעתיד את החגורה כהמלצה לכל לקוחותינו שיקנו את המכנסיים. בדוגמא זו הרווחנו כפליים – גם חיזקנו את תדמיתנו כשירותיים ומקצועיים וגם הצלחנו להגדיל את סל הקנייה.

רמת השירות

תהליך הקנייה מורכב משלבים רבים. מעבר להמלצות שהצגנו עד כה, אל לנו לשכוח את התפקיד המרכזי שיש לשירות הלקוחות (לפני ואחרי הקנייה) ולתהליך אספקת המוצר/השירות כחלק מחווית הקנייה הכוללת. עלינו לציין עלויות משלוח, זמני אספקה, מדיניות החזרות וכו'. עלינו להקפיד ולעמוד בכל העקרונות הללו וללוות את הלקוח עד קבלת המוצר לשביעות רצונו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הוא מנכ"ל חברת אפריל ייעוץ עסקי, חברת בוטיק המתמחה במתן שירותי ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ שיווקי ופיתוח עסקי, וכן חבר סגל הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב אימייל: ronen@aprilbc.com אתר: www.aprilbc.com בלוג: www.ronenoffer.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן עפר

מאמרים נוספים בנושא שיווק באינטרנט

מאת: nirשיווק באינטרנט05/12/213516 צפיות
כמה עולה פרסום בפייסבוק בשנת 2022-2021? כל יזם מגרד יכול להשתמש במודעות פייסבוק כדי להנחית לקוחות ולהרחיב את העסק שלהם. למעשה, יש יותר מ-1.6 מיליארד אנשים ברחבי העולם שמחוברים לעסקים קטנים בדפי פייסבוק.

מאת: דניאל מלמדשיווק באינטרנט20/06/184480 צפיות
אחת הבעיות הגדולות ביותר של בעלי עסקים קטנים ובינוניים המבקשים לפרסם את עצמם בערוצים השונים באינטרנט היא, שהבחירות שהם עושים נובעות מנקודת המבט הצרכנית שלהם ולא העסקית

מאת: רן שבירושיווק באינטרנט07/06/172607 צפיות
הספרות המקצועית לצרכנות המקוונת לא הגיעה לרמה מספקת. אף לא מחקר אחד בחן בצורה מקיפה מאפיינים שמעודדים או מדכאים צריכה מקוונת, וכן אף מאמר אקדמי לא בחן כיצד סגנונות החיים של המשתמשים הצורכים באינטרנט משתנים לעומת אלו של המשתמשים שלא צורכים באינטרנט.

מאת: שרון צרפתישיווק באינטרנט18/11/162415 צפיות
כאן נכנס לביטוי קידום אתרים אורגני שיכול לעשות את כל ההבדל בין קיום של לידים חמים לעומת חוסר בלידים באופן גורף.

מאת: שלום כהןשיווק באינטרנט11/05/163284 צפיות
כל מי שמבלה זמן רב מול מסך המחשב, המכשיר הסלולארי או קונסולת המשחק, בוודאי מכיר לא מעט משחקים שמעבר לעובדה שהם ממכרים מאוד, הם גם מהנים ביותר.

מאת: tkidumשיווק באינטרנט14/12/153248 צפיות
אחת השאלות הנפוצות של בעלי עסקים מהו ההבדל בין שיווק לבין מכירות? נמשיל את ההבדל באופן ציורי לעולם החקלאות

מאת: מאיר סוויסה שיווק באינטרנט05/11/153364 צפיות
הובלות בנהריה עם ביטוח חברת הובלות בנהריה מעניקה שירות מקצועי ויעיל ללקוחותיה וברשותה צי רכבי הובלה הכולל משאיות, טנדרים פתוחים וסגורים, מנוף ורכבים נוספים. החברה מציעה שירות הובלות בנהריה ובכל אזור הצפון, ניתן להזמין הובלות לכל רחבי הארץ בתיאום מראש. חשוב להדגיש כי חברת הובלות בנהריה מציעה שירות בהתאם לסטנדרטים גבוהים ומחמירים לכן היא מקפידה לחתום על חוזה עבודה מסודר ומעניקה ביטוח מלא בהעברה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica