חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי פסיכומטרי - איזה ציון דרוש על מנת לקבל פטור מלימודי אנגלית באוניברסיטה?

רבים שמעו על הבחינה הפסיכומטרית, וכמעט כל מי שמעוניין בלימודים אקדמיים לתואר ראשון נדרש לעשות אותה. עם זאת, לא כולם מכירים את המבנה של הבחינה, ומדוע בכלל יש בה צורך. המבחן הפסיכומטרי הוא כלי אבחוני, אשר נועד כדי לדרג את המועמדים לאוניברסיטאות על גבי סולם הערכה אחיד. כלי זה נחוץ על מנת לקבוע אילו תלמידים יתקבלו לתחומי לימוד בהם הביקוש עולה על ההיצע, דוגמת מדעי הטבע, רפואה או פסיכולוגיה.

המרכז הארצי לבחינות והערכה הוא הגוף האחראי על כתיבת המבחן הפסיכומטרי, והוא הוקם בעקבות החלטה של ועד ראשי האוניברסיטאות. השאלות במבחן מופיעות בצורה מדורגת, מהקל אל הקשה, כאשר הנבחן נמדד לא רק במספר התשובות הנכונות שהוא ענה, אלא גם ביחס לנבחנים האחרים באותו מועד. כמתואר באתר לימודי, על פי הנתונים של המרכז הארצי לבחינות והערכה יש התאמה גבוהה בין הצלחה במבחן הפסיכומטרי ובין הצלחה בלימודים אקדמיים, וזאת בהשוואה למדדים אחרים כמו ציונים בבחינת הבגרות.

התחומים העיקריים אותם בודק מבחן הפסיכומטרי הם חשיבה כמותית, ידע באנגלית וחשיבה מילולית, כאשר המבחן עצמו מורכב משמונה פרקים בנושאים אלו. כל פרק מכיל מספר מסוים של שאלות אמריקאיות, כלומר ישנן ארבע תשובות אפשריות ומתוכן יש לבחור את התשובה הנכונה ביותר. חשוב לציין שהציון במבחן נקבע רק בהתאם לכמות התשובות הנכונות, ואין הורדת ציון על תשובות לא נכונות. משום כך, במידה ולא יודעים את התשובה, יותר כדאי לנחש את התשובה הנכונה ולא להשאיר שאלה ללא מענה.

כל פרק בוחן מיומנויות וכישורים אחרים, ועל כן חשוב להקפיד ולהתכונן לכל הפרקים במידה שווה. פרקי החשיבה הכמותית בוחנים את היכולת להשתמש במספרים ובמושגים מעולם המתמטיקה, כמו גם את היכולת לנתח נתונים המועברים באמצעות טבלאות וגרפים ולא בצורה מילולית. לעומת זאת, פרקי החשיבה המילולית בודקים את היכולת לקרוא ולנתח קטעי קריאה מורכבים, וכן את העושר הלשוני. פרק האנגלית בודק את היכולת לקרוא ולנתח קטעים בשפה האנגלית, וכן את אוצר המילים.

כדאי לדעת שהציון בפרק האנגלית קובע לא רק את הציון הכללי במבחן הפסיכומטרי, אלא גם את רמת מספר הקורסים בשפה זו אותם יש ללמוד. ציון מעל 134 נקודות בתחום הידע באנגלית מזכה בפטור מכלל לימודי השפה במסגרת תואר ראשון, ולכן מומלץ להשקיע וללמוד פרק זה. עוד חשוב לדעת שישנם מקצועות מסוימים המצריכים ציון מינימאלי בתחום החשיבה הכמותית, ועל כן למי שמבקש להתקבל ללימודי מדעים מדויקים או מדעי הטבע כדאי לבדוק מראש את הציון המבוקש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתר לימודי ייעוץ לימודים כולל מידע עדכני על מאות מסלולי לימוד, ומספק ייעוץ לימודים אובייקטיבי ללא תשלום וללא התחייבות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לימודי ייעוץ לימודים

מאת: לימודי ייעוץ לימודיםלימודים אקדמאיים19/09/111331 צפיות
רבים מבקשים ללמוד לימודים אקדמאיים, אולם מגלים כי אינם עומדים בחלק או בכל תנאי הקבלה. אתר לימודי מספק את כל המידע על לימודי מכינה 30+, המאפשרת להשלים בגרויות ולהתכונן לפסיכומטרי.

מאת: לימודי ייעוץ לימודיםחברה ומדינה - כללי08/09/111271 צפיות
המדינה היא למעשה מכלול של גופים, אשר יחדיו מרכיבים את המנהל הציבורי ואחראים על תפקודה התקין. לימודי מדיניות ציבורית מקנים את הידע הדרוש על מנת להכיר גופים אלו, וכן מיומנויות מתקדמות המאפשרות להשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה ולהנהיג את סדר היום הציבורי.

מאת: לימודי ייעוץ לימודיםאימון אישי01/09/111199 צפיות
אימון אישי זוכה לפופולאריות ניכרת בשנים האחרונות, וזאת בשל היתרונות הרבים שלו. לימודי אימון אישי מקנים כלים מקצועיים מתקדמים, ומאפשרים להתפתח מבחינה אישית, להתקדם מבחינה תעסוקתית, ולהשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה מאתגרים.

מאת: לימודי ייעוץ לימודיםתזונה25/08/111455 צפיות
מדעי התזונה הוא תחום מרתק ודינאמי, אשר עוסק בקשר בין התזונה לבין הבריאות הגופנית והנפשית. לימודי מדעי התזונה מעניקים ידע תיאורטי מתקדם לצד מיומנויות פרקטיות מתקדמות, ומאפשרים להשתלב במגוון רחב במיוחד של אפשרויות תעסוקה.

מאת: לימודי ייעוץ לימודיםרפואה סינית15/08/111464 צפיות
דיקור סיני הינה שיטת טיפול אפקטיבית במיוחד, אשר כל אדם יכול להשתמש בה. לימודי אקופנקטורה מוצעים במגוון רחב של מוסדות לימוד ברחבי הארץ, ומאפשרים לכל אדם לרכוש את הידע הנחוץ על מנת לטפל בעצמו ובסביבתו.

ראיית חשבון הוא מקצוע מבוקש ויוקרתי, אשר מתאים במיוחד למגזר החרדי בשל צורת החשיבה הייחודית הנדרשת מהעוסקים. לימודי חשבונאות למגזר הדתי מקנים מקצוע מאתגר, הפותח אפשרויות תעסוקה מתגמלות.

מאת: לימודי ייעוץ לימודיםשוק ההון24/07/111260 צפיות
כולם רוצים להשקיע בשוק ההון, בשל האפשרויות הרבות לרווחים מהירים. עם זאת, על מנת להימנע מהפסדים מיותרים, אתר לימודי מספק את כל המידע על לימודי שוק ההון במגוון מסלולים.

מאמרים נוספים בנושא פסיכומטרי

מאת: amirdadon90פסיכומטרי22/11/161637 צפיות
כל מי שמבקש לגשת לבחינה הפסיכומטרית משקיע לא מעט זמן, מאמץ, אנרגיות ובמקרים רבים גם כסף כדי להתכונן לקראתה.

מאת: amirdadon90פסיכומטרי13/09/161865 צפיות
מדי שנה ניגשים אלפי צעירים לבחינה הפסיכומטרית שמהווה שלב הכרחי בדרך למסלולי לימוד אקדמיים רבים (גם אם בימינו ישנם מסלולים אליהם ניתן להתקבל ללא פסיכומטרי).

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי08/10/133098 צפיות
המבחן הפסיכומטרי הינו כלי המיון העיקרי עבור קבלה ללימודי תואר ראשון במוסדות אקדמיים בישראל, ולכן ציוני פסיכומטרי הינם בעלי משקל רב הקובע אם תוכלו להתקבל אל המגמה בה חפצתם. מכאן נובע שלציונים אלו תהיה השפעה מכרעת על עתידכם הלימודי והמקצועי.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/08/132249 צפיות
שלא כמו מבחן פסיכומטרי הבודק את ידיעות הנבחן במספר תחומים, מבחן אמיר הנערך במתכונת אמריקאית בודק את רמת הנבחן רק בשפה האנגלית. כלומר, מבחן זה נועד לצרכי מיון וסיווג של מועמדים ללימודים אקדמיים בהתאם לשליטתם בשפה.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/07/132287 צפיות
כל מי שעומד בפני בחינת הפסיכומטרי יודע כי המפתח להצלחה טמון בכמות ובאיכות הזמן שמשקיעים בהכנה. יחד עם זאת, על תרגול פסיכומטרי להתבצע באופן נכון ומדויק על מנת שלא לבזבז את הזמן ולהגיע לבחינה מוכנים ככל האפשר. לפניכם מספר עצות שיעזרו לכם במשימה זו.

מאת: חיים שמוליקפסיכומטרי13/07/132121 צפיות
רוצים לבנות קרירה מצליחה? הערכות אומרות שמחציתם של הישראלים רוכשים תואר אקדמי, ולכן אין זה פלא שכבר בשלבים הראשונים של הילדות יוצרת הסביבה ציפיות הנוגעות לתחומי העיסוק שלנו בעתיד.

מאת: פסיכומטריפסיכומטרי27/06/132577 צפיות
הרבה מאוד אנשים בחברה סובלים מהפרעות שונות שמוגדרות תחת הכותרת "ליקויי למידה". שמות רבים ושונים כמו ADD ו ADHD מעטרים מסמכים רבים במשרד החינוך, והקלות שונות ניתנות בתחומים רבים להמון סטודנטים בימינו. אם זכיתם להיות חלק מקבוצה זו של בעלי לקויות, הרי שמגיעים לכם גם פתרונות בהמשך הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica