חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מזון יבש לכלבים - מותגים, תזונה נכונה ומה שביניהם: חלק א'

מאת: אורי מגדאילוף בעלי חיים01/07/20111786 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מזון יבש לכלבים - מותגים, תזונה נכונה ומה שביניהם: חלק א'

מאת: אורי מגד - מאלף כלבים ומומחה בטיפול התנהגותי


www.dog-leader.co.il

כיום הדעה הרווחת היא שמוצרי המזון המפורסמים ביותר הם גם הטובים ביותר, איש אינו מעז לחלוק על כך. אסביר במספר מילים מדוע התפתחה אצלנו החשיבה שהמפורסמים ביותר הם גם הטובים ביותר. חשיבה זו היא פרי עמלם של מומחים לפרסום ושיווק שהצליחו ליצור אצלנו באמצעות מסרים כאלה ואחרים התניה לקנות מוצר מסוים ולחשוב בצורה שגויה או יותר נכון לא לחשוב. מסרים סמויים וגלויים משמשים מזה שנים רבות אנשי שיווק ופרסומאים לחדור לחשיבה התת הכרתית שלנו, מבלי לשים לב, בתת מודע אנחנו כבר רוכשים את המוצר. חשוב להבין שלא בכל המקרים, בלשון המעטה, השיקולים העיקריים של יצרני המזון הם חשיבה על רווחת הכלב שלכם. השיקול העיקרי של חברות אלה הוא כלכלי – רווחי ברור, בעלי כלבים שחושבים אחרת כיוון שקוראים מאמרים פרסומיים או תוכן שיווקי של חברות אלה נאיביים. חשוב לבחון בצורה מעמיקה את מוצרי המזון בטרם הרכישה, להיוועץ עם אנשי מקצוע כאלה ואחרים ולבצע בדיקות והשוואות.

כמגדל כלבים ו - מאלף כלבים מזה שנים רבות אוכל לספר לכם שניתן לראות את ההבדלים בין מזון ירוד לאיכותי בזמן קצר. כיום לאחר מבט חטוף בכלב, על פי מראה כללי בלבד אוכל להגיד לכם ממה כלבכם ניזון. מבנה הגוף, הברק בעיניים ובפרוותו, אופן הליכתו ומבנה השרירים אומר לנו בדיוק מה ואיך הוא אוכל. אין פלא שההבדלים בין כלב שניזון מ - מזון איכותי לכלב שניזון ממזון ירוד גדולים. הכלב מושפע באופן ישיר מהמזון ממש כפי שאנחנו מושפעים ממנו. לדוגמא, אדם שאוכל רוב הזמן מזון מהיר (Junk Food) בהשוואה לאדם שמקפיד על תזונה בריאה (ירקות, פחמימות מחיטה מלאה, פירות, בשר לא שמן וכדומה). למרות ההשוואה לבני אדם והיחס הישיר שבין המזון למראה הכלב חשוב להבין שבניגוד אלינו שנות חייו וקצב הגדילה וההתבגרות של הכלב הם מהירים וחריפים בהרבה, היחס בין גיל אדם לכלב עומד על שנת חיים של אדם ל – 7 שנות חיים של כלב באופן כללי, כלומר כלב בן 3 הוא בגילו של גבר בן 21 פחות או יותר.

במשך חייו של הכלב בכלל וגדילתו של גור בפרט הוא זקוק לחומרים שבונים את כל המערכות הגופניות מרמת הסידן והזרחן בגוף לצורך בניית השלד, פרוטאינים לבניית שרירים ועוד. בניית המערכות מושפעת באופן ישיר מאיכות חומרי הגלם והאיזון ביניהם במזון, פחמימות לאספקת רמת האנרגיה הנדרשת לגדילה ופעילות יומיומית. כלבים אינם אוכלי בשר במהותם בניגוד לדעה הרווחת אלא אוכלי כל. כלבים לא נולדים "אוהבי בשר" או "שונאי ירקות", אנחנו עם הזמן הופכים אותם לכאלה האוהבים דברים מסוימים והופכים אותם לחיות "בררניות".

מספר "טיפים" שאני נותן ללקוחותיי המאמצים גורים או כלבים בוגרים וטרם בחרו במזון קבוע לכלב. יש לבחור מזון מוכר המיוצר על ידי חברה וותיקה עם בקרת איכות גבוהה ושיהיה במקום אמין ומקצועי כגון חנות חיות בעלת שם, רשת חנויות חיות מומלצת וכדומה. חנות חיות מומלצת תחזיק מזון טרי עם תוקף ארוך יחסית כיוון ותחלופת המלאי שלה גבוהה. טיפ נוסף הוא לראות בעצמכם את מצבו הגופני של הכלב, קצב גדילת וברק פרוותו, התפתחות השרירים, האם חלה נשירה בפרווה, עייפות, הליכה לא זורמת וכדומה. גם כלב קשיש יפגין בריאות ואנרגיה גבוהה כשחומרי הגלם האיכותיים מנוצלים טוב יותר לטובת סיפוק צרכיו. בררו עם חברים, שכנים וחברי משפחה על ניסיון קודם עם סוג מזון או חברה מסוימת. אל תהיו מטיפוסי בעלי הכלבים הנאיביים שניזונים מכל שמועה או מבררים עם "מומחה" למזון לחיות על תזונה מתאימה לכלבכם. דבר נוסף, אל תזינו את עצמכם בידע רק מ"גב השקית". אחוז המרכיבים במזון לא מוסיף לנו ולו פרט אחד בנוגע לאיכות המזון ומרכיביו. חלבון יכול להגיע ממרכיבים רבים וכמו כן שומן. עליכם להעניק לכלבכם חלבון שייספג בכמות ובאיכות וכמו כן שהשומן שנמצא בשק המזון והפחמימות לא יהיו רוויות בעודפים וכולסטרול שלא צריכים להוות חלק מהתפריט היומי.

 

מזון יבש לכלבים - מותגים, תזונה נכונה ומה שביניהם: חלק ב'

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Dog Leader - אורי מגד

מאלף כלבים ומומחה בפתרון בעיות התנהגות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורי מגד

מאת: אורי מגדאילוף בעלי חיים11/05/111689 צפיות
המאמר דן בדרכי טיפול שונות ומגוונות בתופעת חרדת הנטישה אצל כלבים. המאמר מעניק דרכים יצירתיות וחדשות לשיפור מצבו של הכלב באמצעות חברי הלהקה (משפחה) של הכלב ללא הוצאות מיוחדות ומאמצים רבים. המאמר דן כמו כן בטיפול תרופתי ומעניק רקע בנוגע לטיפול הנכון והמומלץ בתופעה.

מאת: אורי מגדאילוף בעלי חיים11/05/111771 צפיות
המאמר דן בתופעת חרדת הנטישה אצל כלבים. במהלך המאמר מפורטים כל הסימפטומים ודרכי האבחון האפשריים להופעת התופעה אצל כלבים בוגרים וגורים. כמו כן רקע ומבוא לעניין לאלה שלא מכירים את התופעה מופיע בתחילת המאמר.

מאת: אורי מגדבעלי חיים - כללי11/05/111610 צפיות
המאמר דן בהצבת גבולות בהגעת גור הכלבים או הכלב החדש לביתכם. המאמר סוקר שיטות לאימון בנושא ומסביר כיצד יש לקיים מערכת יחסים נכונה עם הכלב על מנת להציבו במקום הנכון לכם בלהקה.

מאת: אורי מגדאילוף בעלי חיים11/05/112039 צפיות
המאמר עוסק בגמילה מצרכים בשלב הגורות של הכלב ואף סוקר מספר שיטות לבצע גמילה מצרכים גם בגיל מאוחר יותר. באמצעות הבנה של תפיסת הכלב את ראשית חייו בשגר והשילוב בבית הבעלים, ניתן להגיע לתוצאות בזמן קצר ולחזק את הקשר בין הבעלים לכלב.

מאמרים נוספים בנושא אילוף בעלי חיים

מאת: דניאל מלמדאילוף בעלי חיים11/02/205630 צפיות
10 טיפים מעולים לכיצד לאלף את הכלב שלך לשבת, לתת יד ועוד. קריאה נעימה

מאת: רוני הכהןאילוף בעלי חיים10/01/165744 צפיות
כלב הוא חיה שיודעת להציע אהבה ונאמנות עד אין קץ לבעלים שמטפלים בהם במסירות ועבודה עם חיה זו היא קסם של ממש שפשוט אי אפשר לסרב לו מבחינת עיסוק במשהו שאוהבים.

מאת: משהאילוף בעלי חיים23/08/158045 צפיות
הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם. מה שחשוב להדגיש הוא שבהחלט ניתן לרתום את הכלבים לסיוע במגוון רחב של מצבים, הן פיזיים, הן רגשיים והן התנהגותיים. כאן בדיוק הרגע לדבר על אחד התחומים המרתקים ביותר בשנים האחרונות, והוא זה של הכלבנות הטיפולית

מאת: לירן יוסףאילוף בעלי חיים23/07/144470 צפיות
הכלב שלכם מציג אגרסיביות או אפילו תוקפנות כלפי אנשים? יכולות להיות לכך כמה סיבות, ביניהן מאפיין של טריטוריאליות וסיבה שנייה היא מטענים רגשיים והתנהגותיים שהכלב רכש לעצמו במהלך הזמן.

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים29/07/132535 צפיות
מתים על בעלי חיים? כלבים עושים אתכם מאושרים? אתם משחקים עם כל כלב שעובר ברחוב? אם התשובות לשאלות האלה חיוביות, ואם אתם מחפשים בימים אלה קריירה - ומתלבטים מה ללמוד, שווה לכם לקחת קורס מאלפי כלבים.

מאת: סנונית - שירותי תוכןאילוף בעלי חיים28/07/132289 צפיות
אם אתם אוהבים בעלי חיים ואם אתם מחפשים בימים אלו מקצוע מעניין שיכול לפתוח לכם פתח לקריירה עתידית, שווה לכם לשקול להירשם אל קורס של לימודי אילוף כלבים.

מאת: קופירייטינג פלוסאילוף בעלי חיים24/04/131963 צפיות
כיום ישנן אפשרויות רבות מהן תוכלו לבחור איך והיכן לבצע את תהליך אילוף גורים שלכם. אילוף גורים יכול להתבצע בקבוצות של מספר כלבים, כך שגור הכלבים רוכש הרגלי חינוך והן הרגלים חברתיים במקביל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica