חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מסחר בבורסה- מניה בגרף עליה

מאת: מני כהןשוק ההון15/07/2011848 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מקורות המונח בורסה נעים בין דמיון למילה היוונית "בירסה" שמשמעותה עור, ולנו בישראל, מתקשר המונח למילה בורסקאי, שמקצועו עיבוד עורות, לבין קישור למשפחת סוחרים בלגית במאה ה-13 בשם ון דר בורס שליד ביתם נהגו אנשי עסקים וסוחרים מקומיים לבצע עסקאות לסכם דילים כלכליים ולנהל כלכלה ענפה ומגוונת, תוך שהם מכנים את המקום "דלה בורסה" שמשמעותו המקום של בורס. כאשר נוסד מקום קבוע ומוסדר למסחר בינלאומי באנטוורפן, כמה שנים מאוחר יותר, הוא נקרא, באופן טבעי וברור מאליו- בורסה.

מסחר בבורסה, מימי הביניים הקודרים של המאות ה-13 ובמשך מאות בשנים עד לימינו אנו, המייצגים תרבות כלכלית ומציאות שונה בתכלית מכל מה שהיה מוכר בעבר, סבב סביב החלום להתעשר, להשיג ולהרוויח והמאבק להגשים את החלום הזה כמה שיותר מהר ובכמה שפחות זמן ומאמץ. הבורסות העולמיות, בין אם מדובר על מסחר בבורסה מיניאטורית בשכם או על הבורסה הגרמנית, הדויטשה בורסה, שנחשבת לגדולה ביותר, הן מוסדות פרטיים, שאינם קשורים לממשל או לממשלה, ולכן אוטונומיים לחלוטין ופועלים בסביבה סטרילית של היצע וביקוש, שקיפות ונתוני אמת בכל רגע ורגע, מה שמבטיח כי גם לסוחרים פרטיים קטנים יש סיכוי לנהל השקעות בהצלחה בדיוק כמו לכלכלן ולמנהל השקעות במוסד פיננסי.

מסחר בבורסה פירושו ביצוע עשרות אלפי פעולות של משקיעים מוסדיים ופרטיים, בקנה מידה שיכול לנוע על פני כל ספקטרום אפשרי, בעזרת מערכות אלקטרוניות מתקדמות שהחליפו את אותם ברוקרים צועקים ומרוטי גרון, שמבצעות את פעולות הקניה והמכירה של כל מוצר פיננסי אפשרי בהתאם להוראות מיידיות של חבר בורסה, אשר רק לו את יש היכולת לבצע מסחר בבורסה. דוגמאות לחברי בורסה מורשים הם, כמובן, הבנקים ויועצי ההשקעות בהם וברוקרים פרטיים בבתי השקעות וחברות פרטיות המקבלים מהבורסה הסמכה ואישור להתנהל בה ולהביא לסליקת הכספים של המשקיעים.

מסחר בבורסה ניחן ביתרון בולט נוסף הנובע מהיותו ממוחשב ואוטומטי לחלוטין. הוא אינו מעניק יתרון לאף גורם ולאף גוף, גדול ככל שיהיה. כל הנתונים וכל המספרים מגיעים באותו הרגע בדיוק לכל מי שצופה בהם ולכל מי שמחכה להודעה או להכרזה כלכלית, כך שאין שום משמעות לקרבה פיזית למקום או לנוכחות בו. נהפוך הוא, קבלת מידע מוקדם באשר להודעות כלכליות וניצול מידע זה יכול להיחשב כעבירה כלכלית שמשמעותה שלילת רישיון חבר הבורסה ואפילו העמדה לדין פלילי חמור.

מסחר בבורסה מעניק לסוחר מגוון אופציות עצום לפעילות ולפיזור ההשקעה על פני מספר מניות, אגרות חוב או ניירות ערך, אך מאידך, אותו מסחר בבורסה גם מחייב השקעה לא מעטה בהתמקצעות, בלימוד, בהתעדכנות תכופה בתנודות ובביצוע פעולות באופן שקול, לעיתים גם בתקופות קשות ולא מוצלחות. מסחר בבורסה אינו לבעלי לב חלש או תכונות אופי בעייתיות, אך מי שמתאים למסלול הזה, יכול ליהנות ולהרוויח מכך.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מני כהן

מאת: מני כהןהשקעות12/07/111058 צפיות
לו הייתי רוטשילד, יה בה דה בה, כמה דברים הייתי יכול לעשות, לקנות, להספיק, לנהל וכמה חיים הייתי יכול לחיות, אם רק הייתי איש עשיר. מילותיו אלו של טוביה החולב, הדמות המופתית מהמחזמר "כנר על הגג" הם לא רק משאת ליבו של היהודי הגלותי, הצופה בעיניים כלות כיצד הגביר של העיירה עושה ככל העולה על רוחו ואיתו מתייעצים כל נכבדי העיר, אלא גם משאת נפשו של כל אדם צעיר כבוגר, החי בעולם המערבי המפותח או בקצה נידח של העולם השלישי.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214041 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193455 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193242 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910502 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/192999 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182840 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181751 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica