חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לקנות בשמועה ולמכור בידיעה – זוהי התורה על רגל אחת

מאת: שרוןאימון לכסף01/08/20111315 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שוק ההון מגיב יותר מהר לשינויים שקורים מאשר השווקים ולכן אנחנו צריכים להיות כל הזמן ערים למה שמתרחש בשוק ההון ולפעול בהתאם.

מאחר ושוק ההון מגיב יותר מהר מהשווקים אז השוק יעלה יותר מהר (לפני שהחברות יציגו רווחים ממשיים) וירד הרבה יותר מהר מהפעילות העסקית.

כדי להבין את שוק ההון יש צורך בתהליך לימוד ולהבין את מושגי היסוד על מנת להבין את השפה בה מדברים בשוק ההון

מושגי יסוד

  • מדד המחירים לצרכן - מדד המחשב את סל הצריכה של שירותים ומוצרים עבור משפחה ממוצעת. המדד מחושב, מעודכן ומפורסם על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בכל 15 לחודש ומספק מידע על החודש הקודם. מידע נוסף על מדד המחירים לצרכן ניתן למצוא בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

http://www.cbs.gov.il/reader/cw_usr_view_SHTML?ID=345

  • אינפלציה - זהו מצב בו מתרחשות עליות מחירים, התרחבות של מוצרים, סחורות ושירותים במשק.
  • דפלציה - מצב ההפוך לאינפלציה. המדדים כמעט ולא זזים. ישנה ירידה בכמות הכסף במשק, מחירי המוצרים, הסחורות והשירותים במשק יורדים וישנה עליה בכח הקניה של הציבור
    • מדד גבוה ? גורם לאינפלציה
    • מדד הקרוב ל- 0 ? גורם לדפלציה
  • ריבית - מחיר הכסף. מהי התוספת שיש לשלם על הלוואה תמורת קבלת ההלוואה.
    • ריבית פריים - זוהי ריבית החובה אשר נקבעת על ידי הבנקים. ריבית זו משמשת כבסיס לקביעת שיעורי הריביות הניתנים על הלוואות ופיקדונות. ריבית הפריים משתנה בהתאם לשינויים של ריבית בנק ישראל.
    • ריבית פשוטה - ריבית המחושבת כאחוז קבוע מקרן ההלוואה והוא עומד ביחס ישר לתקופת ההלוואה.
    • ריבית דריבית - ריבית המחושבת גם על הקרן וגם על תוספת של הריבית המצטברת.
    • ריבית קבועה - שיעור הריבית אשר נקבעת בזמן לקיחת ההלוואה ונשארת קבועה עד סיום החזרתה.
    • ריבית משתנה - שיעור הריבית משתנה מעת לעת ממועד לקיחת ההלוואה ועד סיום החזרתה. השינוי בריבית משתנה בהתאם להצמדה של הריבית הניתנת לריבית חיצונית, בדרך כלל בנק ישראל, או לריבית המקובלת בשוק.
    • ריבית אפקטיבית/מתואמת - זוהי ריבית אשר משולמת בפועל על ההלוואה שנלקחה, זאת תוך כדי שקלול כל מועדי חיוב הריבית, העמלות ושאר התשלומים הנלווים.
  • נייר ערך - זוהי תעודה המונפקת על ידי חברה, אגודה שיתופית או כל תאגיד ומקנה למחזיק התעודה זכות בחברות או השתתפות ברווחים.

ישנם כמה סוגים של ניירות ערך

o        מניות

o        אגרות חוב

o        אופציות

o        כתבי אופציות

o        קרנות נאמנות

o        ועוד

  • שוק ראשוני - זהו השוק בו מונפקים ניירות ערך חדשים של חברה. על ידי הנפקה בשוק הראשוני החברה מגייסת את הכספים שלה.
  • שוק משני - שוק המסחר של ניירות ערך. בשוק זה נקנים ונמכרים ניירות הערך לאחר הנפקתם בשוק הראשוני. מספק לניירות הערך יכולות של נזילות וסחירות.
  • שווי שוק - שווי הכספי של חברה שנקבע בהתאם לביצועי החברה וגורמים נוספים המשפיעים על מחיר המניה.

שווי שוק = מספר מניות X מחיר שער נוכחי של המניה

  • דיבידנד - חלוקת רווחים של החברה לבעלי מניותיה לפי שיעור האחזקה שלהם ביחס לכל מניות החברה
  • שיעור תשואות דיבידנד - יחס המבוטא באחוזים ומציג את היחס בין מחיר המניה בשוק לבין שיעור הדיבידנד במזומן למניה
  • יום הקום / יום הקובע - היום האחרון בו ניתן לסחור במניה עם הזכות לקבלת הטבה, כגון דיבידנד, קבלת מניות הטבה, איחוד מניות, פיצול מניות וכו'.
  • יום האסק - יום המסחר הראשון לאחר יום הקום. המניה נסחרת ללא ההטבות שהיו יום קודם לכן. מחיר המניה אמור לשקף את השינוי שנתקבל ביום הקום.
  • Bid -מחיר הגבוהה ביותר בו הקונה מבקש לקנות את המניה
  • Offer/Ask - המחיר הנמוך ביותר בו המוכר מוכן למכור את המניה שלו
  • Spread - "ספרד" ההפרש בין מחיר הקניה למחיר המכירה של מניה
  • מדדים

o מדד ת"א 25 נקרא גם מדד מעו"ף- מדד משוקלל של 25 החברות בעלות שווי שוק הגבוהה ביותר הנסחרות בבורסה לניירות ערך.

o        מדד ת"א 100 - מדד משוקלל של 100 החברות בעלות שווי שוק הגבוהה ביותר הנסחרות בבורסה לניירות ערך. רשימה זו מתעדכנת אחת ל- 3 חודשים

o מדד מניות היתר - הכולל את שאר המניות בשוק שאינן נכללות במדד ת"א 100.

  • מניות ארביטראז' - מניות הרשומות למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב ובבורסה נוספת בעולם. המסחר במניה בשני מקומות במקביל יוצר עיוות במחיר המניה הן על ידי שינוי בשער חליפין והן על ידי שינוי מקומי במחיר המניה. פער המחירים שנוצר מאפשר רווח ודאי (ארביטראז') על ידי קניה בבורסה אחת ומכירתה בבורסה השנייה בשערים שונים.
  • מחזור יומי בנייר ערך - סך הערך הכספי של כל העסקאות שבוצעו בנייר ערך מסוים ביום מסחר מסוים.
  • מחזור יומי בבורסה - סך הערך הכספי של כל העסקאות שבוצעו בבורסה בכל ניירות הערך שבוצעו ביום מסחר מסוים בבורסה.
  • תשואה - הרווח על ההשקעה. נמדד בד"כ באחוזים.

ישנם עוד הרבה מונחים שצריך לדעת על מנת לעסוק בשוק ההון.

לימוד שוק ההון במכללות מקצועיות יאפשר לך ללמוד ולהבין את כל ההיבטים השונים של השוק. תלמד את כל המושגים, שיטות מסחר אסטרטגיות מסחר ותוכל לראות אך מקצוענים סוחרים.

אבל באיזו מכללה לבחור?

על מנת לעמוד על טיבה של כל מכללה ריכזנו את מיטב המכללות ללימוד שוק ההון במקום אחד ואנו מאפשרים לך לקבל את כל המידע העדכני ביותר במקום אחד. לכן כאשר תלחץ על הקישור לימוד שוק ההון תעבור לעמוד בו יש למלא פרטים ולקבל את ההצעות הטובות ביותר והמשתלמות ביותר ממיטב המכללות בארץ ללימוד שוק ההון. כנס עכשיו ולא תתחרט.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שרון חי-מתן, מומחה ליצירת נוכחות בעולם הסלולר והאינטרנט. מתמקד בשיווק עסקים באמצעות הטלפונים הסלולריים, בניית אתרי אינטרנט מותאמים לסלולר וכן בניית אסטרטגיה המותאמת לשיווק באינטרנט הסלולרי. מקים מועדוני לקוחות לעסקים באמצעות SMS.

הידעת - 97% מהודעות ה- SMS שנשלחות בעולם נקראות מייד!!! תחשבו מה ניתן לעשות עם כאלה הודעות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שרון

מאת: שרוןאבטחת הבית01/08/11936 צפיות
קמחי מנעולים - מנעולן, פריצת דלתות ורכבים, זמין 24 שעות 052-8209104 להיות מנעולן הוא מקצוע הנתפס בעיניי ילדים כ"מגניב", טרנדי ויוצא דופן. הרבה מאוד ילדים רוצים להיות פורץ מנעולים שיגדלו. הרעיון העומד מאחורי היות מנעולן קוסם להם, האפשרות להיות מסוגל להיכנס לכל מקום שיירצו גורם להם להרגיש כמו גיבורי על. להיות פורץ מנעולים הוא בעצם חלק מלהיות מנעולן.

מאת: שרוןקורסים וסדנאות01/08/11902 צפיות
לימוד שוק ההון, הירשם לקבלת הצעות לימוד ממיטב המכללות המובילות בארץ ללימוד מסחר ושוק ההון. כאשר מעוניינים להגדיל את המקורות הכספיים, פונים להשקעות בשוק ההון – הבורסה - בתקווה לקבל תשואה גבוהה ככל האפשר. הפעילות בבורסה מיועדת לחברות, תאגידים, גופים מסחריים ואנשים פרטיים. ישנם כמה מושגים שחשוב להכיר כשנכנסים לתחום שוק ההון, בין אלו נמצאים "נכסים" ו "התחייבויות". הדרך הטובה ביותר ללמוד על שוק ההון היא קורס מסודר בו יוסברו כל המונחים ותינתן הדרכה ופרקטיקה בשוק ההון – בורסה למתחילים.

מאת: שרוןביטוח רכב01/08/111191 צפיות
משה קמחי מנעולים, מנעולן, פריצת דלתות ורכבים, זמין 24 שעות 052-8209104 לא פעם יצא לכולנו שניגשנו אל הרכב וכאשר לחצנו על השלט על מנת לפתוח אותו נוכחנו לדעת כי השלט לא עובד. לחיצה מספר פעמים לעיתים עוזרת אך לפעמים נדרש להחליף את הבטריה. כמובן, שלא תמיד הפתרון הוא כה פשוט ולעיתים מדובר בבעיה יותר מורכבת אשר מצריכה תיקון או החלפה של השלט אצל מנעולן.

מאמרים נוספים בנושא אימון לכסף

מאת: בנימין קלינגראימון לכסף03/04/205480 צפיות
קורונה- כלכלת העולם משתנת מענק לעצמאים חובה!

מאת: דרור אטריאימון לכסף19/10/182826 צפיות
הבנק סירב למשכנתא? מחפשים מה לעשות ואיך לצאת מהפלונטר? נעים מאוד, שמי מרטין ואני יועץ משכנתאות- אני מתמחה בהשגת משכנתאות במקרים הכי מורכבים, כאשר הבנק מסרב ואתם לא יודעים מה לעשות.

מאת: לילה בן הרוש אימון לכסף14/02/173309 צפיות
סביר להניח שכמו כולם, גם אתה עובד בשביל הכסף שלך. וגם אתה גדלת על מערכת אמונות שקשורות בכסף. כסף צריך לחסוך, כסף הוא לא הכל בחיים, כסף לא גדל על עצים וכו וכו. בעולם שבו אנחנו חיים "בעל המאה הוא בעל הדעה". לאנשים עם כסף מתייחסים אחרת מאשר לאנשים עניים.

מאת: איילתאימון לכסף20/01/163961 צפיות
טיפים - איך לצאת מהמינוס מאת עורך הדין רוני ברוש: לא קשה לחלום על זכיה בלוטו כפתרון של קסם ליציאה מהמינוס. עם זאת, כדאי הרבה יותר להשקיע בכמה צעדים אופרטיביים שיהיו יעילים

לשתול מחשבות, שכנוע סובייקטיבי, לזהות נקודת תורפה, שכנוע אובייקטיבי, איך לטפל בהתנגדות מכירה, התמודדות עם לקוח, טיפול אישי, מורה רוחני: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בעניין של שכנוע ומכירות ולהשפיע על אנשים וכו', והנושא הוא מתייחס לעניין של דיבור בצורה אובייקטיבית ודיבור בצורה סובייקטיבית, מה זה אומר אובייקטיבי ומה זה אומר סובייקטיבי? אובייקטיבי פירושו דבר שהוא נכון מצד עצמו סובייקטיבי פירושו דבר שהוא נכון מצד זה שמתבונן בדבר. לדוגמא נגיד שבן אדם אומר "היום הטמפרטורה ...

איך ללמוד NLP, טעויות של שכנוע, איך ללמוד לשכנע, ממי ללמוד NLP, איפה ללמוד שכנוע, איפה ללמוד NLP, מטפל רוחני, מומחה: שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחת מהטעויות של אנשים שלומדים שכנוע לומדים NLP לומדים שכנוע, לומדים מכירות לומדים ניהול משא ומתן או בעיקרון לומדים כל תחום, כן אבל כרגע נתמקד כי מה שאני אגיד עכשיו זה נכון גם בכל תחום אבל כרגע נתמקד באנשים שלומדים את כל הנושא של שכנוע ומכירות ואחת הטעויות שלהם. ואחת הטעויות היא שאנשים שהם מנסים ללמוד שכנוע בעצם לומדים איך לשכנע ...

לא רוצה להתאמץ, עצלנות לעבוד קשה, לא מצליח לעשות כסף, רוצה כסף, לא מוכן להתאמץ, רוצה להיות עשיר, אימון אישי לחיים, מטפל רוחני: מה הסיבה שלך קשה לעשות כסף או שלבן אדם קשה לעשות כסף מה הסיבה? אחת מהסיבות הסיבה היא בגלל שאתה לא באמת רוצה כסף יש משהו שאתה רוצה יותר מכסף, בגלל שאתה רוצה אותו יותר מכסף לכן הוא דופק לך את הדרך להשיג כסף. עכשיו מה אתה רוצה יותר מכסף? חופש ובגלל שאתה רוצה חופש בגלל זה אתה לא מצליח להשיג כסף כי כל פעם כשאתה צריך לעבוד בצורה מסודרת בצורה מאורגנת אתה אומר ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica