חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יאיר הורביץ - מה אחריותו של חניות לגבי פריצת או גניבת רכב בשטחו?

מאת: יאיר השחר חניוניםרכב08/08/20111154 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גניבת רכב החונה בחניון אינו מחזה שכיח ואף על פי כן לא ניתן לומר כי מדובר במאורע חסר כל סבירות. חשוב לזכור עם זאת כי ברגע שאתם בוחרים להחנות את הרכב בחניון אין במרבית המקרים כל חובה משפטית שחלה על מנהלי החניון או מי מטעמם – להבטיח את שלומו של הרכב. במאמר שלפניכם נעמוד עלעיקרי הסוגיות העולות לדיון בהקשר זה – תוך אזכור ההתדיינויות המשפטיות הרלוונטיות.
מובא ע"י יאיר הורביץ

על פי רוב, הכניסה לחניון הינה בבחינת הסכמה לכך שהאחריות המשפטית החלה עלהנהלת החניון היא מוגבלת במקרה של פריצה לרכב ו/או גניבות. למען הסר ספק החניה בחניון איננה ערובה לכך שהאוטו יהיה שם כשתחזרו – אף על פי שהסבירות לכך גבוהה עשרות מונים ביחס לחניה רגילה ברחוב.

על מנת לצמצם עד למינימום את פוטנציאל הנזק שומה על הנהג לעשות ככל יכולתו על מנת להגן על האוטו ועל הרכוש המצוי בו. כך למשל, עם היציאה מהאוטו יהיה עליכם להקפיד על כך שכל הדלתות, הן האחוריות והן הקדמיות – נעולות. יש לשים לב גם לחלונות וגם לתא המטען. בנוסף על הפעלת מערכת האזעקה ברכב, הקפידו לקחת עמכם את כלדברי הערך העשויים לפתות את הגנבים – ואל תשאירו אותם גלויים לעיני כל.

לעתים קרובות נוטים בעלי הרכבים להאשים כמעט באופן אוטומטי את בעלי החניון בכך שמכוניתם נפרצה/ נגנבה ולמעשה דורשים מהם את סכום הפיצוי שאותו הביטוח –מסרב להעניק. לא פעם מגיעים סכסוכים מסוג זה לבית המשפט ומהפסיקה הענפה בנושא עולה כי בבואו לתת מענה על שאלת האחריות של מנהל החניון – ייתן בית המשפט את דעתו על התנהלותו של הנהג ומידת התאמתה לזו של "הנהג הסביר".

במילים   אחרות, אם במהלך הדיון המשפטי יגיע בית המשפט למסקנה לפיה הנהג לא נקטבאמצעי זהירות מספקים שהיה בהם בכדי למנוע את הגניבה – הרי שבסופו של ההליך– בעל הרכב עצמו עלול לשלם פיצויים למנהל החניון שכנגדו הוגשה התביעה. באם למשל שכח בעל הרכב לנעול את מכוניתו עם סגירתה או לחילופין לדרוך את מערכת האזעקה – יראה בכך בית המשפט כרשלנות תורמת מצדו של הנהג. לחילופין, באם יקבל בית המשפט את גרסתו של התובע – עשוי הוא לפסוק כי בעל החניון ישלם לבעל הרכב פיצוי חלקי או מלא בגין אובדנו.

לסיכום, בעלות על הרכב אינה אחריות שיש להמעיט בערכה. בית המשפט רואה בנהג כאחראי העיקרי לשלומו של הרכב. אשר על כן, נטל ההוכחה בדבר אחריותה הנהלת החניון על שלומה שלהמכונית – מוטל על בעל הרכב. באם יצליח להוכיח בצורה מפורשת כי הנהלת החניון היא הנושאת באחריות – יקבל את הפיצוי. על פי רוב, קשה מאוד להוכיח טענה מסוג זה. זוהי בדיוק הסיבה שבגינה יהיה עליכם לנקוט בכל אמצעי הזהירות המתבקשים על מנת למנוע גניבה אפשרית. רק בתנאי שלא עשיתם כן ומכוניתכם נגנבה – יהיה לכם סיכוי לקבל את כספי הפיצויים – בחלקם או במלואם.

חברת יאיר השחר חניונים מתמחה באיתור, הכשרת והפעלת חניונים ציבוריים לרכב. יאיר השחר חניונים פעילה בתחום החניונים 11 שנה במהלכן התמקדה והתמקצעה בתחום זה בלבד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יאיר השחר חניונים - ניהול ואחזקת חניונים

לפרטים נוספים:

http://cafe.themarker.com/user/423959/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יאיר השחר חניונים

מאת: יאיר השחר חניוניםהודעות לעיתונות - כללי19/11/121230 צפיות
בישראל 150,000 המחזיקים בתו נכה. יש הקלות במסים ושאר הטבות שנכים זכאים להם. יש להניח שהם היו שמחים לוותר על ההקלות ולקבל בחזרה את היכולת ללכת, לראות או לתפקד כאדם בריא.

מאת: יאיר השחר חניוניםתחבורה ורכב - כללי15/11/121655 צפיות
השיקול אם לבחור חברה שתשכור את החניון שלך ותפעיל אותו או לרכוש מערכת ולהפעיל בעצמך הוא שיקול מטעה. בעלי נכסים נוטים לבחור ברכישת המערכת ולהפעיל בעצמם את החניון מתוך נטייה להאמין שהחניון יפעיל את עצמו בצורה פשוטה ויעילה מבלי הוצאות מיותרות על כוח אדם.

מאת: יאיר השחר חניוניםרכב23/08/111163 צפיות
אתם ממהרים לפגישה, עוד חמש דקות אתם צריכים להיות בפתחו של חדר הישיבות אבל עוד לא הספקתם לצאת מהאוטו כי פשוט אין חניה באזור. נשמע מוכר? בדיוק בשביל זה ישנם חניונים שבהם תוכלו להשאיר את הרכב שלכם וללכת בראש שקט לפגישה. במאמר שלפניכם נציג חמש סיבות טובות להעדיף את החניון על פני כל חלופה אחרת.

מאת: יאיר השחר חניוניםמחקרי שוק13/08/118757 צפיות
תל אביב. מצד אחד מדובר בבירת העסקים והבידור בישראל, עיר ללא הפסקה שחיה מסביב לשעון. מצד שני, מדובר גם בעיר שמקומות החניה בה היצע מקומות החנייה בה מוגבל – דבר ההופך כל מקום פנוי לנכס שערכו לא יסולא בפז.

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213819 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213950 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214131 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204599 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195564 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196258 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193504 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica