חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

צילום בעידן הדיגיטאלי - המרכז לצילום אומנותי

מאת: טלצילום08/08/20111190 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קצת היסטוריה...
קשה מאוד לשים את האצבע ולהגיד "זה הדבר שהביא את המהפכה הדיגיטאלית". ההיסטוריה כבר הוכיחה  כי ויכוחים כאלה בין ממציאים למדענים תמיד שפרו את רמת ההישגים והתחרות הייתה בסך הכול לטובה.

פיזיקאים וכימאים הבינו שהאיחוד הוא הפתרון וכפי שקרה בהתפתחות הצילום האנלוגי, הטכנולוגיה עשתה את שלה בעידן הדיגיטאלי בין אלקטרוניקה להנדסה.

מאז הגילוי של רוברט בוייל (Robert Boyle)  ב-1663 כאשר גילה שהלוגי כסף מתכהים כאשר נחשפים לאור (אפילו אם הוא בעצמו האשים בכך לגורם החלודה  על הנוסחה ע"י האוויר ולאו דווקא בגלל השפעת האור)  עד היום, הרבה מים זרמו בנחל, אבל בכל זאת ניתן להצביע על מספר ציוני דרך שהובילו לצילום הדיגיטאלי בימינו:

  • 1947 - חברת Bell ממציאה הטרנזיסטור הראשון וכך נוסד הבסיס למחשב הראשון עוד לפני האיחוד עם ענק האלקטרוניקה Packard
  • 1976 - חברתCanon מכניסה לראשונה מיקרופרוססור (chip) בדגם A-1
  • 1977 -חברת Apple מוציאה לשוק המחשב הביתי הראשון (PC)
  • 1987 - חברת Kodak ממציאה ה-CCD הראשון, למצלמות וידאו ולצילומי סטילס ברזולוציה של מגה וחצי. ובאותה שנה הוציאה אותה Kodak עוד שלושה דגמים משוכללים יותר ובעלי נפח גדול יותר.

הצלמים הראשונים שניסו המצלמות הדיגיטאליות הראשונות (2000) היו אותם צלמים שדרישת הזמן והתחרות לא יכלה לחכות. אותם צלמים שתמיד ניסו את הציוד בכל תנאיי מזג האוויר ובכל תנאיי שטח. צלמי העיתונות, כמובן. הרבה יתרונות וחסרונות באותה מידה יש לציוד הדיגיטאלי. אבל בגורם הזמן אין תחרות שעולה על שיקול האיכות. היום, במצלמות המתוחכמות והמשוללות יותר, טיב התמונה והביצועים הולכים במשתפרים ככל שהדרישה לאיכות עולה בין הלקוחות בכל רחבי תבל, מקצוענים וחובבים כאחד. כפי שהטרנזיסטור החליף את השסתום, החיישן עשה דבר דומה בסרט הצילום.

החיישן הדיגיטאלי

אמרנו קודם שהסנסור הוא האלמנט שקולט את קרני האור באמצעות הפיקסלים שפזורים על המשטח. הסנסור הדיגיטאלי למעשה מהווה לב המצלמה ורצוי שהנגיעה או הגישה אליו תהיה אפסית . הסנסור או לא רק רגיש לאור, יותר מזה הוא רגיש לאבק, נוזלים, לחות ושכבה שומנית של אצבעות. הסנסור עשוי מסיליקון, החומר היחיד שעליו ניתן לפזר תאי קליטת האור. לא פלא שהחיישנים מיוצרים כפי שאנו רגילים לראות בסרטים דוקומנטאריים, כאשר הטכנאים בפס הייצור לא נוגעים בהם אלה בכפפות לבנות, סרבלים לבנים, ומעבדת בית החרושת בעמק הסיליקון נראית תוך כדי חיטוי חדר ניתוח או יותר אפילו מזה. אז נשמור את ניקיון הסנסור למומחים, ובטח לא נפתח את המצלמה ברחוב, בים או ביום סוער.


למעשה הרבה דגמים במצלמות דיגיטאליות לא מאפשרות גישה לחיישן כי אלה מצלמות בהן העדשה היא מובנית ולכן כל היחידה היא יחידה אחת. אך בדגמים המקצועיים של החלפת העדשות החיישן שנמצא מייד מאחורי המראה (ראה יחידה א') כמעט חשוף, כאשר רק התריס הדק הוא המחסום היחידי. בודאי שחיישן המצלמה חייב להיות נקי כל הזמן כי כתם שמצא עליו כגון רסיס מטלית הוא חסימה לפיקסלים שלהם לא תגיע מידע כלשהי לכן בתצלום הכתם ייראה בדיוק כזה.

עדיין לכלוך ניתן להסיר, אך שריטה או ניקוב כבר לא.

תפקיד הסנסור הוא לקלוט את קרני האור באמצעות הפיקסלים. כאשר האור מגיע לחיישן, הפיקסל קולט כל חלקיק אור (פוטון-photon) והחיישן מתרגם או מבצע המרה לחלקיק מטען חשמלי (אלקטרון-electron). כך, המידע החשמלי עוברת לקוד בינארי (0/1) ומאוחר יותר למידע אופטית הנראית לעין.
בהמשך, נראה איך המידע עובר לסנסור.

אם תחום הצילום מעניין אתכם ואתם מעוניינים להתקדם שלב בנושא צילום, כדאי לבחון אפשרות להצטרף אל קורס צילום למתחילים. במסגרת קורס צילום למתחילים תוכלו ללמוד במגוון שיעורים עיוניים ותאורתיים אודות צילום מקצועיושיפור טכניקות הצילום. גוסטבו הוכמן מנהל בית הספר המרכז לצילום אומנותימקיים בכל שנה מחזורי לימודי צילום עבור מתחילים ומתקדמים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טל

מאת: טלנדל"ן04/09/183251 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183225 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183255 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: טלנדל"ן10/06/182260 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

מאת: טלדיני משפחה03/06/182015 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: טלבית חכם22/04/181570 צפיות
כמה פעמים קרה לכם שיצאתם מהבית ולא הייתם בטוחים אם סגרתם את הדוד החשמלי, את האורות בחדר השינה או את תנור האפייה? עם מערכת בית חכם לא תיאלצו לשוב על עקבותיכם כדי לבדוק האם אתם צודקים או טועים.

מאת: טלשיפוצים04/03/181182 צפיות
למה זקוק בית על מנת להציע את איכות החיים הגבוהה ביותר לדייריו? בשנים האחרונות, יותר ויותר בעלי בתים פרטיים מבינים שהתשובה לכך היא: מערכת בית חכם.

מאמרים נוספים בנושא צילום

מאת: דניסצילום16/01/182960 צפיות
תחום האטרקציות והצילום לחתונות צומת ותופס תאוצה רבה, איך נבחר מבין כל הספקים את הספק האיכותי ביותר?

מאת: ניב אבןצילום18/09/172921 צפיות
כמה זה עולה בסופו של דבר לשכור את השירותים הנאמנים של צלם אירועים מיומן שיודע את עבודתו במקצועיות רבה? קראו הלאה.

מאת: דניסצילום14/05/172216 צפיות
כשהמקרר שלנו מלא עד אפס מקום במגנטים הרגילים חשוב להעניק לאורחים באירוע שלנו סיבה לשים את המגנט שלכם על המקרר, עיצוב פולארויד הוא עיצוב רטרו משנות ה80 שידאג להבליט את המגנטים שלכם מהמגנטים האחרים.

מאת: moraleצילום18/04/172082 צפיות
חברות הייטק רבות דואגות להכין סרטי תדמית שמיועדים לצרכים שונים. סרטים אלו מבליטים את איכויות החברה, יעילות המוצר והשירות שהן מייצרות ומשווקות, הן לצרכים פנימיים, והן לצרכים חיצוניים, לקהל לקוחות מקומי וכן לקהל לקוחות בינלאומי.

מאת: moraleצילום26/03/173798 צפיות
הילדה הגיעה לגיל 12, זה הזמן לחגוג לה בת מצווה. היום לא מדובר יותר בחגיגה פשוטה וצנועה, היום כל חגיגת בת מצווה היא בעצם הפקה שלמה. אולם, קייטרינג, תקליטן, צלם, מגנטים, אטרקציות של אירועים, תלבושות ומה לא. לצד הפקת האירוע צריך גם לחשוב על הפקת בוק בת מצווה.

מאת: moraleצילום14/03/174054 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות, שלצד צילומים של תמונות משפחתיות אשר מבוצעות אצל צלמים מקצועיים, נערכים גם צילומים של נשים, כשהן בהיריון. בדרך כלל, נשים מבקשות לצלם את ההיריון הראשון שלהן, למרות שבמקרים רבים נשים חוזרות שוב ושוב לערוך צילומים אלו, גם בהריונות נוספים.

מאת: דניסצילום07/03/171779 צפיות
המחיר הוא לא הכל, כאשר ניגשים לבחור ספק עבור מגנטים לאירוע שלנו חשוב לשלב בין המקצועיות, האיכות והמחיר כמובן בלי להתפשר על אף אחד מהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica