חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קרן השתלמות- בחירה מושלמת להשקעה

מאת: נועם גילהשקעות10/08/20111008 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כולם רוצים להרוויח מספיק כסף כדי גם ליהנות ממנו בחיי היומיום וגם להצליח להשקיע אותו באפיקים פיננסיים כהשקעה עתידית וצבירה פנסיונית. בכלל, החשש האמיתי והמציאותי מפני העלייה המתמדת ביוקר המחיה והדאגה מפני השנים בהן לא נוכל לפרנס את עצמנו, שלא לומר את משפחתנו, מדיר אצל רובנו שינה מפעם לפעם. היום נציג אפיק כלכלי אופציונאלי וראוי לחיסכון פנסיוני והוא אפיק של קרן השתלמות המאפשר לנו לא רק לצבור סכום נאה על ההשקעה באפיק סולידי יחסית, אלא אפילו את היכולת לפדות את הסכום לאחר מספר שנים מבלי לאבד זכויות או לשלם מס עתק על הרווחים שהצטברו בקרן.

התקופה המינימאלית המוגדרת להשארת קרן השתלמות פעילה היא שש שנים ולאחריהן אפשר לקחת את מלוא הקרן בקלות וללא ניירת ודרישות פקידותיות מעיקות, וכאמור גם ללא תשלום 25 אחוזי מס על הרווח. במקביל, ניתן להשאיר את קרן ההשתלמות גם מעבר לאותן שש שנים ובכך להמשיך וליהנות מרווחים משמעותיים ומתשואות יפות מבלי לאבד את הזכות לפדיון מלא של הכספים בכל עת, כמו כן מהווה קרן השתלמות גם תוכנית חיסכון המיועדת לשארי בשר וקרובים במקרה של מוות והם יכולים גם כן לפדות את מלוא כספי קרן ההשתלמות, גם אם לא חלפו שש שנים מיום פתיחתה.

קרן השתלמות ייחודית גם בכך שהיא מאפשרת משיכה חלקית של הכספים המושקעים בה בכל עת ובכל זמן וגם, חשוב יותר, עם אותן זכויות פיננסיות ייחודיות כאשר במקרה של משיכה חלקית יתאפשר המשך הפקדת הכספים החודשית בקרן השתלמות חדשה עם אותם התנאים ואותם הזכויות הנצברות ואילו במשיכת קרן השתלמות במלואה, תיחסם הקרן לצבירה מחודשת ופתיחתה מחדש תצריך ספירת שש שנים מחודשת.

כמו בכל אפיק כלכלי ופיננסי מקביל, גם כאשר מדברים על קרן השתלמות יש מספר פרמטרים הצריכים להילקח בחשבון לפני החלטה סופית לגבי ביצוע. התנהלות צרכנית נבונה אינה רק אלמנט הקשור להחלטות קמעונאיות או שטחיות בלבד, אלא נוגעות נגיעה חזקה במיוחד גם בהחלטות בעלות השלכה כלכלית משמעותית וארוכת טווח. מכיוון שיש מגוון רחב של גופים המציעים מסלולי קרן השתלמות, ביניהם קרנות פרטיות, בתי השקעות ומוסדות נוספים, חשוב ללמוד היטב את התחום, לבצע סקר השוואתי מקיף בין הגורמים השונים ולקבל החלטה המבוססת על נתונים עובדתיים ועל בחינת המציאות לאשורה, ולא על תחושת בטן או אינסטינקט בסיסי בלבד.

לא ניכנס, במאמר זה, לכל הפרמטרים ההשוואתיים החשובים לבחינה מדוקדקת אלא נזכיר, במשפט קצר, כמה מהמהותיים ביותר כמו עד כמה חזקה ויציבה אותה קרן השתלמות ביחס לאחרות- האם היא חלק מבית השקעות קטן, חדש וללא היסטוריה מוכחת של הצלחה או כישלון או האם הקרן היא חלק מחברה גדולה ומוכרת, דבר המבטיח איתנות ויציבות לאורך שנים רבות, מהי מדיניות הקרן מבחינת השקעות פיננסיות ומה מדד ההצלחה ואי ההצלחה של השנים האחרונות גם ביחס לעצמה וגם ביחס לאחרות.

 



תגיות המאמר: השקעות, קרן השתלמות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נועם גיל

מאת: נועם גילביטוח נסיעות19/08/11806 צפיות
צעירים הם הרפתקנים מטבעם. הרפתקנות אינה, בהכרח, יצר הרס עצמי או הליכה על הקצה, אלא סקרנות ונטייה לבחון גבולות, הגבלות והיטלים, רק לשם בחינתם והבנה לגבי מהותם וסיבת היותם כאלו. ככל שמתבגרים והולכים, כך רמת הספקנות והרצון להבין דברים חדשים ואמיתות קיימות, הולכים והופכים לנחלת העבר ולעולמם של הצעירים החדשים.

מאמרים נוספים בנושא השקעות

מאת: SEOMANהשקעות21/01/181562 צפיות
המדריך להשקעה חברתית מניבה הוא גם זה שיעזור לכם להבין איך להשקיע נכון במיזם סטארט-אפ חדש עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה. אין ספק כי זהו גיוס המונים שווה זהב, במידה ותדעו מהו גובה פוטנציאל ההצלחה של כל אחד מהמיזמים והפרויקטים המגייסים כעת סכום גבוה להשקעה בכדי לפרוץ לשוק המקומי והבינלאומי.

מאת: רוני הכהןהשקעות28/03/173051 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשים לב כי התחרות בין ספקים שונים של שירות בהחלט עלתה מדרגה, והדבר כולל גם את ענף הבנקאות אשר מנגיש אל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים איכות גבוהה יותר של שירות בכל היבט אפשרי. שכחו מהימים שבהם קיבלתם עט מהאדם שמנהל לכם את החשבון.

מאת: amirdadon90השקעות25/01/171704 צפיות
יוסי הרצוג הוא אחת הדמויות המוכרות והבולטות בשוק ההון מזה שנים רבות רבות. במקביל לניסיון הרב שצבר בתחומים רבים הרלוונטיים לשוק זה, מקפיד הרצוג על התעדכנות מתמדת - שכן לתפישתו, ולא רק לתפישתו כמובן, הטכנולוגיה מכתיבה שינויים דרמטיים בשוק ההון ובעולם הבנקאות באופן כללי.

מאת: גיא חזןהשקעות17/01/171767 צפיות
גם אם מדובר בקרן השקעות נדל"ן המשוייכת ומנוהלת ע"י גוף השקעות גדול ומוכר – זה עדיין לא ערובה להצלחה או ביטחון כלכלי. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק שלך – אינך שולט בו יותר והסיכון שנטלת – גבוה ביותר.

מאת: גיא חזןהשקעות26/12/161749 צפיות
בשנות ה – 80 האינפלציה בישראל הגיע לרמה של 400% בשנה. ובכלל, מדינת ישראל חיה והתקיימה בתוך כלכלה אינפלציונית מאז הקמתה. תושבי ישראל התרגלו כי האינפלציה היא תושבת קבע וכספם נשחק בכל שנה ושנה.

מאת: שלום כהןהשקעות22/11/161596 צפיות
קופות גמל הן מכשיר חיסכון פנסיוני אשר מאפייניו קבועים בחוק. חיסכון בקופות גמל אפשרי לכל אזרח בישראל אם כאפיק חיסכון פנסיוני מרכזי ואם...

מאת: גיא חזןהשקעות13/04/161466 צפיות
הלקוחות של ענבל אור כנראה ולכאורה הפסידו את כל כספם. כל שקל שעבר לענבל אור לא ישוב עוד לעולם והמשקיעים, קוני הדירות, איבדו כך את כספם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica