חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נדל"ן בניו יורק - האם זה הזמן?

מאת: אופיר רודןנדל"ן11/08/20113948 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נדל"ן בניו יורק, האם זה הזמן?

אחדהמרכיבים הזהים בין ניו יורק לשאר ארה"ב היא שהתושבים מדברים באותה שפה.או שלא... ניו יורק היא אחת מערי ההגירה הגדולות בעולם. ניו יורק היא העירהגדולה והצפופה ביותר בארה"ב. ניו יורק מדורגת ראשונה הן בתוצר לנפש, במספרהתיירים לשנה ומספר התושבים בעיר עצמה גבוה מ 39 מדינות בארה"ב גם יחד!אילו היה כל אחד מרבעי העיר ניו יורק עיר עצמאית, אזי הייתה ברוקלין העירהשלישית בגודלה בארצות הברית, קווינס - הרביעית, מנהטן – השישית. הבורסההחשובה בעולם ממוקמת בניו יורק- ב"וול סטריט", כנ"ל בניין האו"ם. בניו יורקיש מעל 300 בנקים זרים והיא נחשבת למרכז הפיננסי הכלל עולמי.

אזלאחר שראינו שחוץ מקניות, לניו יורק יש ערך מוסף, נתפנה לחקור בקצרה אתשוק הנדל"ן בעיר. נבחן את משוואת הסיכוי-סיכון. לגבי הסיכוי, השקעת נדל"ן בניו יורק היום תגרום לכשל השוק שנוצר בשנים האחרונות, עקב משבר הסאב פריים, לפעול לטובתנו.מהו אותו כשל שוק? משבר האשראי של הבנקים גרם לפחות הלוואות לצאת לשוקובשל כך הקטין משמעותית את מספר נוטלי המשכנתא הפוטנציאליים. ביחס ישר,הביקשו לבתים ירד ואיתו גם המחירים. מיליוני אמריקאים עברו טרנספורמציהמבעלי בתים לשוכרים. הביקוש לשכירות עלה ובערים צפופות כמו ניו יורק, מחיריהשכירות עלו למרות המשבר. בשנת 2010, דמי השכירות הממוצעים בעיר ניו יורקעלו בכ-10%.

מי שרכש בשנה האחרונה נכסמניב בניו יורק או שירכוש בתקופה הקרובה, יקבע (מלשון קיבוע) את התשואהשלו. אם יבוא משבר נוסף והמחירים ירדו שוב (אנו צופים שלא כך יקרה הדבר),השכירות כנראה לא תיפגע מפני שהיא מחושבת ע"י חלוקת התשואה השנתית נטובמחיר הנכס. מחיר הנכס הינו קבוע, להערכתנו תקבול השכירות בניו יורק לאיפגע וההוצאות השוטפות של הנכס לא יעלו (חימום וביטוח לא יתייקרו משמעותיתוהארנונה מחושבת עפ"י שווי הנכס). כאשר המחירים יעלו, יכנס שיקול נוסףבאסטרטגית ההשקעה שלנו והוא אופציית המימוש. האם נרצה להישאר ולקבל תשואהשוטפת (כמו אג"ח) או לממש ברווח (כמו מניה)? בשוק ההון, השקעה כזו משולהלאג"ח להמרה הנפוץ יותר בבורסות המערביות בעולם ופחות בישראל.

עד כאן בחנו את הסיכוי וכעת נעבור לסיכון. הפרמטרים אותם אני לוקח בחשבון לצורך חישוב סיכון ההשקעה הם:
1. מהו אחוז הנכסים המאוכלסים בעיר? פרקטית, מהו הסיכוי שלי למצוא דייר וכמה זמן בממוצע הנכס שלי יהיה מושכר ויניב עבורי הכנסה?
בעיר ניו יורק, אחוז איכלוס הנכסים הוא הגבוה ביותר בארה"ב ועומד על 97% (גרף 1)

2.  אחוז האבטלה ביחס לשאר ארה"ב- נכון ליוני 2011 מדינת ניו יורק מאופיינת בשיעור אבטלה של 8% לעומת 9.1% בכלל ארה"ב.

3. שיעור הנכסים שנמצאים בכינוס ביחס לכלל הנכסים- זהו נתון מאוד חשוב מפני שככל שאחוז הנכסים ה"בעייתי" נמוך יותר כך הצפי ליציאה מהמשבר של אותה עיר/מדינה גבוה יותר. (גרף 2).

כמה נכסים "רגילים" קיימים ביחס לנכס שנכנס למצב עיקול בחודש יוני 2011. בניו יורק למשל, על כל 2981 נכסים, רק אחד נכנס למצב עיקול.בפלורידה למשל, על כל 372 נכסים, אחד נכנס לעיקול ביוני 2011. מספר הנכסיםהיחסי שנכנס לעיקול בפלורידה גבוה פי 8 מאשר בניו יורק. הנתון מצביע על שוקנדל"ן בניו יורק היציב משמעותית מאשר בשאר מדינות ארה"ב.

4. צפיפות האוכלוסין בעיר-ככל שהאיזור צפוף יותר, כך הביקוש היחסי לנכסים, הן לרכישה והן לשכירות,גדול יותר. בניו יורק צפיפות האוכלוסין, ביחס לשאר ארה"ב, גדולה משמעותיתומקטינה הן את הסיכון ל"אי אכלוס" נכסים או לירידת ערך משמעותית. לראיה,ניו יורק נפגעה הכי פחות מהמשבר וכנראה שתיפגש הכי פחות בכל משבר עתידי(גרף 3).

לסיכום, הסיכוי למצואנכסים אטרקטיביים הן מבחינת התשואה והן מבחינת רווח ההון הצפוי הוא טוב,ולעומת זאת הסיכון אמנם קיים אבל הוא אינו גדול. עבור חלק מהישראלים, ניויורק היא המגרש של הגדולים מפני שעסקאות טובות בעיר ניתן למצוא החל ממאותאלפי דולרים ועד לעשרות מיליוני דולרים. אז האם זה הזמן הנכון? להערכתנוללא ספק כן וימים יגידו...

אופיר רודן –GSN Equities

www.gsnequities.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אופיר רודן - GSNEQUITIES

www.gsnequities.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אופיר רודן

מאת: אופיר רודןנדל"ן23/11/121609 צפיות
הסופה סנדי הובילה להזדמנויות נדל"ן מעולות בעיר ניו יורק. השורות הבאות יסקרו את מאפייני ההשקעה ברובעים השונים בעיר.

מאת: אופיר רודןנדל"ן10/10/121103 צפיות
רבים חושבים לרכוש נכס מבנק דרך כינוס נכסים, אולם דווקא רכישת נכס בארה"ב כעסקת Short sale עשויה להיות משתלמת מאוד מבחינה כלכלית.

מאת: אופיר רודןנדל"ן01/03/1230869 צפיות
למה לנו הישראלים יתרון גדול ברכישת נדל"ן בארה"ב לעומת האמריקאי? מדוע הקושי בקבלת מימון בנקאי לתושבי חוץ פועל דווקא לטובתנו? תשובות בפנים!

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222709 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202518 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183251 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183225 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183255 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182598 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182260 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica