חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נדל"ן בארה"ב? שאלת מיליון הדולר!

מאת: אופיר רודןנדל"ן01/03/201230864 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

למה לנו הישראלים יתרון גדול ברכישת נדל"ן בארה"ב לעומת האמריקאי?

מדוע הקושי בקבלת מימון בנקאי לתושבי חוץ פועל דווקא לטובתנו?

אחת השאלות הראשונות של חלק גדול מהמשקיעים שלנו היא "מה לגבי מימון?". משבר הסאב פריים כמעט וריסק את האופציה הזו עבור תושבי חוץ ובנקים אשר כן נותנים מימון לתושב חוץ בהלוואת Non-Recourse(שעבוד הנכס ללא צורך בערבויות אישיות), עושים זאת בריביות גבוהות. לדעתי, גבוהות מידי.

אז מה בעצם היתרון שלנו כישראלים? הכסף המזומן!

בארה"ב קיימים 2 שווקי נדל"ן ראשיים:

1. השוק הרגיל (Conventional Market) – שוק בו הרוכש משתמש במשכנתא לצורך רכישת הנכס.

2. שוק המזומן/שוק המשקיעים (Cash Market) – שימוש בכסף מזומן בלבד לרכישת הנכס.

המחירים ב Cash Market זולים משמעותית מבשוק הרגיל. למה? הבתים שנרכשים בשוק הרגיל הינם לרוב בתים אשר נמצאים במצב טוב מאוד. הבנק שולח בודק (Inspector) לנכס טרם רכישתו על מנת לוודא שלא קיימים ליקויים במצבו לרבות מערכת האינסטלציה, חימום, חשמל ותקינות הגג. אם קיימת בעיה משמעותית, הבנק לא מאשר את ההלוואה אלא אם המוכר מתקן אותה לפני העברת הבעלות (closing). מצבו הטוב של הנכס בד בבד עם זאת שסוגי הנכסים הללו נמכרים לרוכש רגיל (לא משקיע/ספקולנט) גורמים למחיר בשוק הרגיל להיות מחיר שוק שהוא המחיר המקסימלי שהנכס יכול להימכר.

עכשיו נלך צעד צעד...

אדון לוי מירושלים שמעוניין לקנות דופלקס בברוקלין וברשותו כסף מזומן, יעדיף לקנות נכס מכינוס או ממוכר שנמצא במצב של Distress, בעברית פשוטה, לחוץ למכור! רובן המוחלט של עסקאות אלו הן עסקאות מזומן מ-2 סיבות עיקריות:
א. לעיתים הנכסזקוק לשיפוץ וככזה, לא יוכל להימכר בשוק הרגיל. בשל כך, מחירו יהיה נמוך משמעותית מנכס זהה שנמצא ממש לידו ובמצב טוב.
ב. זמן זמן זמן – עסקת מזומן הינה עסקה מהירה בניגוד לעסקה בה מעורבת משכנתא. כאשר הבנק כבר "שחרר" את הנכס למכירה, הוא יתנה זאת בסגירה מהירה, לרוב בין שבועיים לחודש.

עכשיו נחזור לדופלקס בברוקלין. נכסים דומים נמכרו באיזור במחיר ממוצע של 450,000 $. אדון לוי רכש בניין בעסקת Short sale דרכנו ב310,000$ בלבד ויחד עם עלויות הסגירה הנוספות ושיפוץ (סה"כ 50,000$) שילם מחיר כולל של 360,000$ בלבד. מדובר על אפסייד של 90,000$ שהם 20% עוד מיומו הראשון כבעלים של הנכס! הסיבה לכך היא השימוש במזומן! לרוב האמריקאים אין כמות מזומן מספקת כדי להשקיע בנדל"ן ולאלו שיש – משקיעים ועוד איך.

הדופלקס שמורכב מ-2 דירות בנות 3 חדרי שינה כ"א מכניס 2,900$ נטו (אחרי ארנונה,חימום,ביטוח,מים וחברת ניהול). מעל 9.5% נטו לפני מיסים. הדבר מתאפשר רק עצם רכישת הדופלקס באמצעות מזומן שגרם לעסקה להתבצע מתחת למחיר השוק ותוך ביצוע השבחה.

מתי המימון הבנקאי ישמש את אדון לוי ויצור לו ערך מוסף קריטי? במימוש!

מי יהיה רוכש הנכס? אמריקאי מקומי, ככל הנראה ממעמד הביניים, בעל credit score בינוני-טוב וששני בני זוג משתכרים ברמה סבירה.

ניקח את Mr & Mrs Johnson כדוגמא. הבעל עובד כשוטר והאשה כאחות ושניהם מרוויחים יחד 60,000$ (בניו יורק המספרים עבור שניהם גבוהים בהרבה והכנסתן השנתית גבוהה מ- 100,000$. לצורך הדוגמא ניקח הכנסה נמוכה.
הcreditשלהם סביר (650-680) והם רוכשים מאדון לוי את הדופלקס כדי לגור בקומה הראשונה ולהשכיר את השניה.
כיום, בני הזוג גרים בשכירות בדירת 3 חדרי שינה וסלון ומשלמים 1,700$.

בבואם לקבל משכנתא, הם יכולים לקבל הלוואת זכאות שמסווגת כ FHA ( Federal Housing Administration) וכמות ההון העצמי שלהם יכולה להיות 3.5% בלבד ממחיר הנכס!!! (כן,כן גם היום). ריבית המשכנתא תעמוד על כ 4% (נכון למרץ 2012 ניתן גם בפחות) והמספרים יהיו כדלקמן:

מחיר רכישה

450,000$

הוצאות סגירה = 6%

27,000$

הון עצמי

17,000$

סכום ההלוואה

460,000$

החזר הלוואה חודשי

2,200$

השכרת הקומה השניה

1,700$

תזרים מזומנים

500 $ -

מה קרה כאן בעצם? אותו זוג אמריקאי, שעומד בקריטריונים לקבלת המשכנתא, עובר משכירות בה שילמו 1,700$ לחודש לבעלות בה הם מוציאים מהכיס 500$ בלבד, הנכס שלהם + יש ברשותם מרתף לשימושם האישי ושלא היה קיים עבורם בדירה השכורה. לצורך ה"תענוג", בני הזוג הוציאו סכום ראשוני נמוך מאוד של פחות מ 17,000$.

פואנטה?!

אדון לוי מירושלים יכול לרכוש נכס במחיר שנמוך משמעותית ממחיר השוק, לקבל עבורו תשואה של מעל ל-9% ולמכור את הנכס לאמריקאי מקומי שישתמש במנגנון הבנקאי, ישלם מקדמה נמוכה מאוד ויהנה מתזרים מזומנים טוב בהרבה אילו היה שוכר.

מצב ה Win Win שקיים היום מהווה חלון הזדמנויות בלתי רגיל לבעלי הון מישראל לבצע רכישה מושכלת בארה"ב.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אופיר רודן - GSNEQUITIES

www.gsnequities.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אופיר רודן

מאת: אופיר רודןנדל"ן23/11/121607 צפיות
הסופה סנדי הובילה להזדמנויות נדל"ן מעולות בעיר ניו יורק. השורות הבאות יסקרו את מאפייני ההשקעה ברובעים השונים בעיר.

מאת: אופיר רודןנדל"ן10/10/121101 צפיות
רבים חושבים לרכוש נכס מבנק דרך כינוס נכסים, אולם דווקא רכישת נכס בארה"ב כעסקת Short sale עשויה להיות משתלמת מאוד מבחינה כלכלית.

מאת: אופיר רודןנדל"ן11/08/113947 צפיות
האם כיום זה הזמן הנכון להשקיע בארה"ב? האם ארה"ב היא המקום הנכון? מדוע השקעה בניו יורק שונה לחלוטין מהשקעה בשאר חלקי ארה"ב? תשובות בפנים...

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222674 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202513 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183246 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183220 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183248 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182583 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182253 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica