חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פתיחת תיק גירושין

מאת: יעל רותםדיני משפחה21/08/20111550 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מרגע קבלת ההחלטה להתרת קשר הנישואין כל אחד מבני הזוגיחד או בנפרד רשאים לפתוח תיק בבית דין רבני או בבית משפט לענייני משפחהולהגיש כתב תביעה ובקשה לגירושין וסידור גט. למרות שדיני משפחה הם נושארגיש בו כל מקרה עומד לגופו משתדלות הרשויות לשמור על סדר ואחידות באופןהפעולות החל מהגשת כתב התביעה ועד לקבלת הגט מבלי להבדיל לאיזו ערכאה הוגשההתביעה. הצעד הראשון לפתיחת תיק בתביעת גירושין הוא הכנת כתב תביעה -מומלץ להיוועץ בעורך דין מוסמך מומחה לענייני גירושין ומשפחה שיסיע בניסוחכתב תביעה המבטא בצורה הברורה והטובה ביותר את העילה לבקשת הגירושין ואתהתנאים שדורש התובע להסכם הגירושין העתידי.

בסיוע עורך דין לענייני גירושיןאו בלעדיו כתב התביעה צריך להתקבל בבית הדין הרבני או בבית המשפט על פיהחלטת התובע ולהישלח בעותק נוסף לצד הנתבע. על הנתבע בתביעת הגירושין להציגאת דברי הגנתו בכתב הגנה, שיכול גם הוא להיוועץ בעורך דין גירושין, ולהישלח לערכאה המשפטית בה הוגשה התביעה בתוך 15 ימים מקבלת כתבהתביעה לידיעתו. הגשת כתב התביעה וכתב ההגנה מחויבים בתשלום אגרה הקבועהבחוק, תשלום האגרה הכרחי לפתיחת תיק התביעה ולקביעת מועד לדיון.

בזמןההמתנה לדיון באפשרות בני הזוג לנסות ולהגיע להסכמה בנוגע לתנאי הגירושיןוליצור בעצמם או בעזרת עורכי דין מוסמכים הסכם גירושין מסודר המוסכם עלשניהם ולהגיע איתו לדיון מול הדיין או השופט ובכך לקצר את ההליך המשפטי,במידה ואינם מגיעים ביניהם להסכמה ועורך דין מגשר אינו מצליח למצוא עבורםפשרה מוסכמת, יפתח דיון בבית משפט שבסופו תתקבל ותוגש הכרעת פסק הדין ובכלאחד מהמקרים סידור הגט יוסדר בבית הדין הרבני שהליך זה הוא בסמכותו הבלעדיתבמדינת ישראל.

למרות שגם בית המשפט לענייני משפחה וגם בית הדין הרבניכפופים באופן חופף לאותם חוקים כדאי לבדוק איזו משתי הערכאות תהווה מקוםטוב יותר לפתיחת תיק גירושין במקרה המסוים שלכם. כמה סעיפים חשובים בהםנבדלים בתי הדין הרבניים מבתי המשפט לענייני משפחה הם:

  • על מנת לפתוח תיק גירושין בבית דין רבני שברצון התובעידון גם בסעיפי משמורת, מזונות וחלוקת רכוש עליו לצרף לכתב התביעה מסמכים מתאימים המספקים מידע לגבי חינוך וכלכלת הילדים עד ליום הגשת כתב התביעהומסמכים נוספים המספקים הוכחה ותומכים בטיעוני התביעה והעילה לגירושין. במידה ואין ביד התובע מסמכים שכאלה והוא עדיין מעוניין שבית המשפט יפסוקבסעיפי משמורת וחלוקת רכוש יש באפשרותו לפתוח תיק גירושין בבית משפטלענייני משפחה.

  • ענייני גירושין נמצאים בחזקת בית הדין הרבני, כלומר עניינים הנוגעים באופן ישיר לנישואין, גירושין ושלום בית יכולים לעמודלדיון רק בבית דין רבני בכל מקרה. לעומת זאת עניינים הקשורים להסדריראייה ורכוש עומדים לדיון גם בבית דין רבני וגם בבתי משפט לענייני משפחה, יותר מכך הכרעת דין בנושא מזונות האישה תתקבל בכל מקרה בבית משפטלענייני משפחה.

  • חשוב לדעת שתביעת גירושין שנפתחה בערכאה אחת תמשיך אתהליכי המשפט אצל אותה ערכאה אלא אם זו החליטה לדחות את התביעה או להעבירה לערכאה המקבילה.

  • בית משפט לענייני משפחה הוא גוף חילוני שלא מענייניו אםבני הזוג שניהם יהודים. בפתיחת תביעת גירושין באופן אזרחי אפשר להגיש בעצם בקשה להתרת נישואין ובה להציג טענות של התביעה וההגנה לנוגע להסכםהגירושין העתידי ולסיים את התביעה בבית משפט אזרחי, אך עניין זה תקף אךורק עבור בני זוג שלא נישאו כדת וכדין ושאחד מהם אינו יהודי, בכל מצבאחר יהיה על בני הזוג להגיש בכל מקרה את סידור הגט לבית דין רבני ושם לקבלאת ההכרה בסיום נישואיהם.

כדי להימנע ממלחמות מיותרות ובחירות שגויות כתוצאה מחשיבהאמוציונאלית מומלץ החל מרגע ההחלטה להשתמש בשירותיו של עורך דין מוסמךומנוסה בתחום דיני משפחה בדגש על גירושין. ייעוץ מקדים לפתיחת תיק יכוללכוון את התובע היכן עדיף במקרה שלו לפתוח את תביעת הגירושין, לסייע בניסוחכתב תביעה ברור ומלווה במסמכים מתאימים ואף לייצג את הלקוח, אם יבחר,במהלך הדיון בערכאה המשפטית שנבחרה. גם מצד הנתבע מומלץ לגשת לקבלת יעוץמשפטי מעורך דין לענייני גירושין שיעזור ללקוח להבין טוב יותר לקראת מה הואהולך, ליידע אותו בזכויותיו על פי חוק ולעזור לו למזער את הנזק שעתידלהיגרם לו במהלך הגירושין ויותר מכך, לאחר הכרעת הדין.

קבלת ייעוץ משפטימשותף במקרה בו ההחלטה להתגרש היא הדדית זו דרך מהירה ובאופן יחסי אפילונעימה יותר לסיים את הנישואין בצורה בה שני הצדדים יצאו הכי פחות ניזוקיםוללא מלחמות רגש וממון מיותרות ולנסח הסכם גירושין הוגן עבורם איתו ייגשולבית הדין הרבני לקבלת אישור לגירושין וסידור הגט.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פארטי אפ מיזם גורפ - פתרונות אינטרנט לעסקים

http://www.partyup.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעל רותם

מאת: יעל רותםאינטרנט - כללי27/12/11953 צפיות
אתרי חדשות באינטרנט הם נפוצים מאוד, חלקם פורטלים גדולים וחלקם אתרי נישה העוסקים בתחום מקצועי מסויים, כמו לדוגמה אתרי חדשות טכנולוגיה, היי טק או בניית אתרים באינטרנט.

מאת: יעל רותםפיסול18/12/111652 צפיות
לאחר מות אדם יקר, אנו רוצים להנציח אותו בצורה הכי מכובדת שניתן. אין כמו מצבות אומנותיות בכדי להעביר את הרגשות שלנו כלפיו.

מאת: יעל רותםייעוץ משפטי12/12/112136 צפיות
כאשר אנו פונים ליעוץ משפטי עקב תביעה או ביצוע עבירה חלילה, עלינו לבחור משרד עורכי דין העוסק בתחום המשפטי המתאים לענייננו.

מאת: יעל רותםהריון ולידה08/12/111029 צפיות
נשים עוברות במהלך ההריון שינויים שונים, בדיקות ועוד, אשר עלולים לגרום חוסר ודאות ומתח. התייעצות בפורום הריון ולידה באינטרנט יכולה לסייע במציאת פיתרון, או לפחות בתחושת שיתוף.

מאת: יעל רותםעיצוב פנים06/12/111022 צפיות
ניתן לעצם את הבית גם מבלי לשבור חיסכון. לפניכם כמה עצות מועילות כיצד לעצב את חדרי הבית בצורה חסכונית.

מאת: יעל רותםאימונים17/11/111677 צפיות
עבור אלה המקפידים על אימוני ספורט, ישנן כיום נעלי ספורט שונות ומגוונות - כל סוג מתאים לפעילות שונה, למבנה רגל אחר ולטעמו האישי שונה של המתאמן. המאמר סוקר סוגים שונים של נעלי ריצה וספורט.

מאת: יעל רותםספא21/08/111021 צפיות
אין כמו בילוי בספא - הוא מרגיע ומפנק, וכיום ניתן לרכוש חבילת ספא בצפון - שהוא "ה"מקום לספא בישראל. מה תקבלו? ארוחות מפנקות, עיסויים, בריכה, ג'קוזי ואפילו טיפולים במים כמו ווטסו ועוד.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211505 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211298 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201614 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182011 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181578 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181682 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171795 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica