חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בניית מצבות אומנותיות

מאת: יעל רותםפיסול18/12/20111655 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עיצוב מצבות הוא חשוב להנצחת פטירת המנוח, הסגנונות הרבים שיש בעיצוב ובקישוט המצבה מאפשרים למשפחה לעצב דרך המצבה את אופיו של הנפטר. ניתן לעצב את המצבה לפי בחירת סוג החומר של המצבה, כיתוב על המצבה ואלמנטים נוספים.

כיום יש מבחר גדול של מצבות אומנותיות. למשל מעבר לבסיס הרגיל של המצבה, מעניקים לה נדבך נוסף באמצעות פריטים העשויים ממתכת, מקרמיקה או סוג אבן אחר. ניתן להוסיף דמויות של ציפורים, יונים, שלל סוגי כדים, אפשר גם להוסיף אבן בצורת קלף עליה לכתוב מלל על הנפטר.

כדי ליצור מצבה אומנותית מומלץ להוסיף צורות כמו לב, מגן דויד, מנורת ישראל מסגרות עגולות או מרובעות שבהן יש תמונה של הנפטר. יש לעיתים גם מקרים מיוחדים פחות מקובלים שאנשים מזמינים בנייה של פריטים כמו קלידים של אורגן או פסנתר, חיות שונות ועוד.

סוגי מצבות

ניתן להזמין מצבות קבורה מחומרים רבים. מצבה מאבן גרניט ניתן להזמין בגוונים כהים כמו אפורים, אדומים ושחורים ובצבע בהיר - תכלת. הכנת מצבה משיש חברון - האבן המקובלת ליצירת מצבות בארץ. שיש חברון עשוי מאבן גירית קשה המגיעה בגווני קרם ולבן.

יש מצבות מסלע בולבוס, סלע גבישי, מצבה מסלע אסייתי, מצבה מסלע הבזלת, סלע יפתח ועוד. האבן הירושלמית היא גם מקובלת בקרב הקהל הישראלי להכנת מצבה. וגם השיש הטורקי - בעיקר משום שהוא שומר על איכותו לאורך זמן.

כאשר בוחרים סוג אבן כדאי לבדוק את איכותה ולא רק לבחור אותה מבחינה כספית. שווה להשקיע לעיתים באבן יותר טובה ובאיכות חומר גבוהה כדי לא להזדקק לאחר זמן קצר לשיפוץ ולחידוש המצבה, וכך יופי המצבה נשאר לטווח ארוך ומשרה תחושה טובה כשעולים לקבר.

חשוב לדעת כי מותר להכין את המצבה עד גובה של 80 ס"מ, זה הגובה המקובל בבתי הקברות ואסור לעבור אותו. לא רק מאבנים ניתן להכין את האבן אלא גם באמצעות חומר טבעי. עוד אפשרות היא ליצור את המצבה מסלע זכוכית, סלע ערד או סלע מקופלת זהב.

סביבת המצבה

לא רק את המצבה מעצבים בצורות ובדרכים שונות. נהוג גם לעצב את הסביבה שלה. מקובל מאוד לשתול פרחים מסביב, במקרים מסוימים אנשים שותלים עצים וממש מעצבים ומקימים גינה בהתאם לגודל המקום. הפרחים משרים אווירה טובה ונעימים לעין וללב.

מצבות מדברות

על המצבה נהוג לכתוב מלל על הנפטר. מקובל לכתוב פסוקים מהתנ"ך או קטעים מתפילות מוכרות. כמו כן אפשר לחרוט עליהן קטעי שירה, קטעים מסיפורים, ציטוטים של ידוענים או משפטים מפי הנפטר עצמו. הנצחה בדרך זו היא חשובה והיא מביעה את מות יקריכם באופן הכי מדויק הנוגע רגשית במשפחה ובקרובים. את המלל והטקסט כיום ניתן לחרוט על כל סוג מצבה, בין אם זה סלע שיש או אבן, וזאת בזכות הטכנולוגיה המתקדמת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פארטי אפ מיזם גורפ - פתרונות אינטרנט לעסקים

http://www.partyup.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעל רותם

מאת: יעל רותםאינטרנט - כללי27/12/11959 צפיות
אתרי חדשות באינטרנט הם נפוצים מאוד, חלקם פורטלים גדולים וחלקם אתרי נישה העוסקים בתחום מקצועי מסויים, כמו לדוגמה אתרי חדשות טכנולוגיה, היי טק או בניית אתרים באינטרנט.

מאת: יעל רותםייעוץ משפטי12/12/112140 צפיות
כאשר אנו פונים ליעוץ משפטי עקב תביעה או ביצוע עבירה חלילה, עלינו לבחור משרד עורכי דין העוסק בתחום המשפטי המתאים לענייננו.

מאת: יעל רותםהריון ולידה08/12/111034 צפיות
נשים עוברות במהלך ההריון שינויים שונים, בדיקות ועוד, אשר עלולים לגרום חוסר ודאות ומתח. התייעצות בפורום הריון ולידה באינטרנט יכולה לסייע במציאת פיתרון, או לפחות בתחושת שיתוף.

מאת: יעל רותםעיצוב פנים06/12/111026 צפיות
ניתן לעצם את הבית גם מבלי לשבור חיסכון. לפניכם כמה עצות מועילות כיצד לעצב את חדרי הבית בצורה חסכונית.

מאת: יעל רותםאימונים17/11/111682 צפיות
עבור אלה המקפידים על אימוני ספורט, ישנן כיום נעלי ספורט שונות ומגוונות - כל סוג מתאים לפעילות שונה, למבנה רגל אחר ולטעמו האישי שונה של המתאמן. המאמר סוקר סוגים שונים של נעלי ריצה וספורט.

מאת: יעל רותםספא21/08/111024 צפיות
אין כמו בילוי בספא - הוא מרגיע ומפנק, וכיום ניתן לרכוש חבילת ספא בצפון - שהוא "ה"מקום לספא בישראל. מה תקבלו? ארוחות מפנקות, עיסויים, בריכה, ג'קוזי ואפילו טיפולים במים כמו ווטסו ועוד.

מאת: יעל רותםדיני משפחה21/08/111555 צפיות
היכן כדאי לפתוח תיק גירושין? מדוע כדאי להתייעץ עם עורך דין לדיני משפחה? ומהם הבדלים בין בית הדין הרבני לבין בית המשפט לענייני משפחה?

מאמרים נוספים בנושא פיסול

מאת: דניאל seoפיסול05/10/162252 צפיות
אנחנו נשאלים כמעט כל יום על ידי לקוחות מרוצים וכאלו שהם פוטנציאלים מה יכול להיות הסיבה שהם יעבדו דווקא אתנו ולא עם חברות אחרות שמתמחות בדיוק כמונו בתחום הפקה של כנסים מקצועיים ואירועים עסקיים שונים.

מאת: דניאל seoפיסול12/06/145740 צפיות
רבים מבין הפועלים בשוק ההון יודעים שקיימת השפעה ישירה בין סביבת המסחר ובין מצב רוחו ומצבו הנפשי של הסוחר או מנהל התיקים לבין ביצוע העולות בשטח ואיכות ביצוע פעולות של מסחר כמו קניה ומכירה בזמן אמת או זמן תגובה מספיק טוב שיסייע להנפיק עבור מנוהל התיק רווחים ועבור בית ההשקעות גיוס לקוחות נוספים וצבירת מוניטין

מאת: צילה קלסנרפיסול13/02/148652 צפיות
כיצד מצליחה אנדרטה עשויה מאבנים להעביר רגשי אהבה וגעגוע לסביבה? זו שאלה שרבים דנים בה, בעת שהם עומדים נפעמים מול עיצוב ייחודי ומרהיב של אנדרטה עשויה כולה מסלעים ומתכת. האנדרטאות המוצבות היום בבתי קברות רבים בישראל, הן הוכחה שבאמצעות יצירתיות וכישרון אפשר להעביר רגשות גם באמצעות סלעים ומתכת.

מאת: גיל שושיפיסול04/12/138349 צפיות
כפי שוודאי הבנתם כבר. במדינת ישראל של 2012 הדרך הכי טובה לישון בשקט כשמדובר על ביטוחי בריאות הוא באמצעות

מאת: גיל שושיפיסול03/12/138405 צפיות
ביטוח תאונות אישות הוא מוצר שאמור לספק לכם הגנה מיטבית בסיטואציות שונות כאלו שעשויות לקרות לכם במהלך

מאת: אהודפיסול02/12/138553 צפיות
כיצד מתבטאים השינויים שחלו בעיצוב מצבות בשנים האחרונות? האם מעצבי מצבות מושפעים ממגמות עיצוב בחו"ל? קשה לענות על השאלות האלה ללא לעשות תחקיר מעמיק מדוע אנחנו יכולים לראות שינויים וחידושים בעיצוב מצבות בארץ בשנים האחרונות, עם זאת, קשה שלא להתרשם מהעיצובים המרשימים הנראים בבתי קברות רבים ברחבי הארץ.

מאת: גיל שושיפיסול30/11/138479 צפיות
חברת שטראוס מים נולדה לאחר שקונצרן שטראוס החליט על רכישת מפעל תמי 4 מידי קיבוץ הלה, השילוב בין הידע הגדול

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica