חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח לאומי - נכות כללית - ריכוז הזכויות שמעבר לקצבה עצמה - מה אפשר עוד לקבל?

מאת: ד"ר עודד שראלביטוח לאומי25/07/200912906 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הקדמה -

מאמר זה הינו אחד מסדרה של עשרות מאמרים שכתבתי, שמטרתם לתת מידע מקצועי לחולים ונפגעים, כיצד לממש את המגיע להם, כצעד חשוב בשיקום ובחזרה לחיים. חלק מהמאמרים דן בפרוצדורות השונות, כיצד לגשת לוועדות רפואיות בביטוח הלאומי, מס הכנסה, משרד הביטחון, קרן הפנסיה, חברת הביטוח. מאמרים אחרים, חשובים אף יותר, מתארים את התהליך האפשרי של חזרה לחיים, מתוך כוחות פנימיים. כיצד להפוך את המצוקה הבריאותית, לנקודת הזדמנות?

הנני רופא ומשפטן. לאחר שחליתי מאד בעצמי; ולאחר שאחד מילדי נפגע קשה בפיגוע התאבדות, כחייל - הבנתי מקרוב את עולמם של החולים והנפגעים. הבנתי עד כמה יש צורך בהקטנת הנזק הכלכלי, שמתלווה תמיד לנזק הבריאותי. עד כמה קשה לחולה להשתקם, כאשר יש לו אי נוחות, או אפילו מצוקה כספית. הבנתי גם עד כמה קשה להתמודד מול הוועדות הרפואיות השונות, המנוכרות ולעיתים אף מזלזלות.  נרתמתי לעניין, שכן כרופא ומשפטן יש לי את כל הכלים הדרושים על מנת להצליח לקבל את מה שמגיע בוועדות הרפואיות. לקבל את מה שמגיע לפי החוק והדין. מה שמגיע כדי לסייע לו להשתקם, או לפחות לא להידרדר. לאחרונה התחלתי לכתוב את הידע שלי ולפרסמו באינטרנט, כשירות עבורך. בנוסף הנני פועל בחברת בר מדיקס - למימוש זכויות רפואיות  http://www.barmedics.co.il , הפועלת מתוך הבנת החולה והנפגע, בצורה מקצועית ובגישה מאד אכפתית.

נכות כללית - מטרת הקצבה

ביטוח נכות כללית משלם קצבה חודשית למי שעקב נכותו צומצם כושר השתכרותו (מקור הנכות אינו רלוונטי). במסגרת ביטוח נכות משולמות גם גמלה לילד נכה וקצבה לשירותים מיוחדים לנכים קשים וכן ניתן סיוע בהכוונה מקצועית.  

תושב ישראל -  בגבר – 18-67, באשה – 18-62

שיקום מקצועי

זכאות

נכות בשיעור של 20% לצמיתות לפחות

תנאי זכאות

  1. עקב ליקויו אין הוא מסוגל לעסוק בעבודתו או בעבודה מתאימה אחרת.
  2. הוא זקוק להכשרה מקצועית כדי לשוב לעבודתו או כדי לעבוד בעבודה מתאימה אחרת.
  3. הוא מתאים לדעת המוסד לביטוח לאומי לשיקום מקצועי.

הטבות נלוות

1. לימוד מקצוע.

2. דמי שיקום- לכיסוי הוצאות מחיה של הנכה בזמן לימוד המקצוע, בתנאי שהוא לומד 20 שעות שבועיות לפחות.

         א.         למקבל קצבת נכות חלקית- בזמן לימוד המקצוע תשולם קצבתו עד סכום הקצבה המשולם לבעל דרגת אי כושר בשיעור של 100%, לפי מספר התלויים בו.

         ב.         מי שאינו מקבל קצבת נכות- יקבל בזמן לימוד המקצוע דמי שיקום בסכום הקצבה המשולמת לבעל דרגת אי כושר בשיעור של 75% ומעלה לפי מספר התלויים בו.

          ג.          המקבל קצבת נכות מלאה- אינו זכאי לתשלום דמי שיקום בזמן לימוד המקצוע.

תשלומים אחרים

  1. הוצאות שכר לימוד ומכשירי לימוד.
  2. הוצאות נסיעה אל מקום הלימודים וממנו. 
  3. במקרים מיוחדים, יסייע המוסד גם ברכישת מכשירי עבודה לשימוש המשתקם

בקשה לשיקום מקצועי

  1. יש להגיש בטופס מיוחד בסניף המוסד לביטוח לאומי שבמקום המגורים.
  2. יש להגיש את הבקשה בתוך שנה מיום שנקבעה דרגת נכות מעבודה לצמיתות

חובות הנפגע

  1. חובת התייצבות בפני פקיד השיקום לשם מתן הדרכה בבחירת מקצוע בקשר לשיקומו ולשם ביצוע בדיקות ומבחנים.
  2. חובת המצאת מסמכים ותעודות שפקיד הרישום ידרוש להוכחת תנאי הזכאות.

שלילת התשלום

המוסד רשאי להפחית, להשהות או לשלול תשלום אם הנפגע נעדר ללא הצדקה מהמקום בו ניתנת לו הכשרה מקצועית לשיקומו או שהוא, לדעת פקיד השיקום מתרשל בהכשרתו המקצועית והוא ממשיך להתרשל לאחר שפקיד השיקום התרה בו בכתב.

זכויות נלוות למקבלי קצבת נכות- 

1.      רשויות מקומיות

בעלי דרגת אי כושר השתכרות בשיעור של 75% ומעלה זכאים להנחה בשיעור של 80% במיסי ארנונה.     בעלי דרגת אי כושר השתכרות בשיעור של פחות מ- 75% ודרגת נכותם הרפואית היא בשיעור של 90% ומעלה זכאים להנחה בשיעור של 40% במיסי ארנונה. הורים מקבלי קצבת ילד נכה, שהילד מוחזק על ידם, זכאים להנחה בשיעור של 25% במיסי ארנונה, עד מקסימום 100 מ"ר משטח הדירה.

2.      הנחה באגרות חינוך ומעונות

3.      משרד הבינוי והשיכון-

              בעלי דרגת אי כושר השתכרות בשיעור 75% לפחות זכאים לסיוע בשכר דירה (מגורם ציבורי או פרטי), ברכישת דירת קבע מאחת החברות הציבוריות (חלמיש, עמידר, עמיגור, פרזות, שיקמונה וחלד).

4.      הנחה בעד שירותי טלפון

בעלי דרגת נכות רפואית בשיעור 80% ומעלה ודרגת אי כושר בשיעור 75% זכאים להנחה בפעימות מונה, דמי שימוש ודמי התקנת טלפון.

5.      משרד האוצר- מס הכנסה

              בעלי דרגת נכות רפואית משוקללת בשיעור של 90% ומעלה, וכן בעלי דרגת נכות רפואית בשיעור של 100% פטורים מתשלום מס הכנסה עד לתקרת הכנסה מסוימת.

             את הבקשה יש להגיש לפקיד השומה במקום המגורים.

6.      משרד האוצר- מס רכישה

             בעלי דרגת אי כושר השתכרות של 75% לפחות זכאים להנחה במס רכישה.

   בעלי דרגת נכות רפואית משוקללת בשיעור של 90% ומעלה, וכן בעלי דרגת נכות                        רפואית בשיעור של 100% לצמיתות זכאים להנחה במס רכישה.

7.      מנהל מקרקעי ישראל

בעלי דרגת נכות רפואית בשיעור של 80% לפחות, זכאים לפטור או הנחה בדמי הסכמה המשולמים למינהל מקרקעי ישראל.

            את הבקשה יש להפנות למינהל מקרקעי ישראל במקום המגורים.

8.      פטור מאגרת רישוי

              בעלי דרגת נכות רפואית בשיעור 60% ומעלה- יש לפנות למשרד הרישוי עם האישור על האחוזים הרפואיים.

9.      פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי

מקבל קצבת נכות שאין לו כל הכנסה אחרת פטור מתשלום דמי ביטוח בעד הזמןשמגיעה לו הקצבה. מקבל קצבת נכות שנקבעה לו דרגת אי כושר להשתכר בשיעור של 75% לפחות לצמיתות פטור מתשלום דמי ביטוח בעד הזמן שמגיעה לו הקצבה גם אם יש לו הכנסה אחרת.

            אם הוא עובד עצמאי- עליו לשלם דמי ביטוח נפגעי עבודה.

10. הנחה בתחבורה ציבורית

מקבלי קצבת נכות כללית בעלי דרגת אי כושר להשתכר בשיעור של 75% לפחות זכאים להנחה בתחבורה הציבורית. תעודת זכאות להנחה נשלחת אוטומטית אחת לשנתיים. אין צורך לפנות למשרד התחבורה.

11. קופות חולים

            מקבלי קצבת נכות כללית זכאים לפטור מתשלום בעד ביקור אצל רופא פנימי ומקצועי, בעד התחייבות בבית חולים ובעד ביקור במכונים ובמרפאות חוץ.

12. שיקום מקצועי

  ראה למעלה.

קצבה לשירותים מיוחדים

קצבה לשירותים מיוחדים לנכים קשים משולמת למבוטחים; גבר בגיל 18-67, אישה בגיל 18-62 הזקוקים לעזרת אדם אחר בביצוע פעולות יום יום, או להשגחה למען בטיחותם ובטיחות הסובבים אותם. הקצבה מיועדת לטיפול בנכים אלה ולעזרת בית לשירותם.

תנאי הזכאות לקצבה

  1. הנכה מקבל קצבת נכות (לפי נכות כללית) ויש לו נכות רפואית בשיעור של 60% לפחות

      או

      אינו זכאי לקצבה ונקבעה לו נכות בשיעור של 75% לפחות ובתנאי שמתקיימים בו התנאים הבאים:

א.      הוא היה מבוטח בעת הגשת התביעה.

ב.      הכנסתו מעבודה אינה עולה על הסכום הקבוע בתקנות (רבע מהשכר הממוצע).

ג.       הוא אינו מקבל קצבה מיוחדת לנכה עבודה מן המוסד לביטוח לאומי ואינו מקבל תשלום בעד טיפול אישי או בעד עזרה בבית, עפ"י חוק כלשהו.

ד.      הוא אינו מקבל גמלת ניידות (למעט חריגים).

  1. הוא נמצא בישראל (בתנאים מסויימים משולמת קצבה לתקופה מוגבלת גם לנכה השוהה בחו"ל).
  1. אינו מאושפז במוסד.

תחילת הזכאות לקצבה

הזכאות מתחילה לאחר שעברו 90 יום מהיום בו הפך האדם זכאי לקצבת נכות או מהיום בו נקבעו לו 75% נכות רפואית אם אינו מקבל קצבת נכות.

גבר שמלאו לו 67 שנה ואישה שמלאו לה 62 אינם זכאים לקצבה מיוחד, אלא אם כן הגישו את התביעה לקצבה המיוחדת ונמצאו זכאים לה לפני הגיעם לגיל זה.

מי שזכאי לקצבה מיוחדת וגם לקצבת סיעוד יבחר באחת משתי הקצבאות.

שיעורי הקצבה המיוחדת

  1. מי שתלוי בעזרה מן הזולת בעשיית רוב פעולות היום-יום ברוב שעות היממה, או שהוא זקוק להשגחה מתמדת, זכאי לקצבה מיוחדת בסכום השווה ל- 50% מקצבת נכות מלאה ליחיד.
  2. מי שתלוי בעזרה רבה מן הזולת בעשיית כל פעולות היום-יום ברוב שעות היממה, זכאי לקצבה מיוחדת בסכום השווה לקצבת נכות מלאה ליחיד (100%).
  3. מי שתלוי לחלוטין בעזרת הזולת בעשיית כל פעולות היום-יום בכל שעות היממה, זכאי לקצבה מיוחדת בסכום השווה ל- 150% מקצבת נכות מלאה ליחיד.
  4. עקרת בית תקבל את מלוא הגמלה המגיעה לה לפי הקריטריונים הרגילים.

ערעור על החלטת פקיד התביעות

החלטת פקיד התביעות בדבר הזכאות לקצבה ניתנת לערעור בפני הוועדה הרפואית לעררים בתוך 3 חודשים מתאריך קבלת ההודעה של פקיד התביעות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עודד שראל - רופא' פיזיולוג  ומשפטן . משמש מנהל רפואי בחברת
בר מדיקס - החברה הראשונה למימוש זכויות רפואיות   טלפון:  1-700-702-707
לקבל מה את מה שמגיע לך בוועדות הרפואיות - ביטוח לאומי, מס הכנסה, משרד הביטחון (קצין התגמולים), קרן הפנסיה, חברת הביטוח

בר מדיקס מסייעת לחולים ונפגעים לקבל מה את מה שמגיע להם בוועדות הרפואיות - ביטוח לאומי, מס הכנסה, משרד הביטחון, קרן הפנסיה, חברת הביטוח.

בר מדיקס מסייעת בהצלחה מרובה בהליכים לקביעת זכאות כספית, כתוצאה מהבעיה הרפואית - כושר עבודה, קביעת נכות, נכות כללית, שירותים מיוחדים, תאונות עבודה, מחלת מקצוע, נפגעי איבה, פנסיית נכות, פגיעה בשירות ביטחון, החמרת מצב.

ד"ר שראל בעצמו חלה מאד ואחד מילדיו נפצע קשה בפיגוע התאבדות. לכן הוא מבין מאד ומקרוב, את מצבם של החולים ובני משפחותיהם.   מטרתה של בר מדיקס - להיות חלק מהשיקום של הנפגעים והחולים, על ידי הקטנת הקושי הכלכלי!

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ד"ר עודד שראל

מאת: ד"ר עודד שראלביטוח לאומי25/07/092270 צפיות
המאמר נככתב לפי ניסיון מצטבר של חברת בר מדיקס, שהכינה אלפי אנשים כיצד נכון להופיע בפני הוועדה הרפואית. בר מדיקס - הינה החברה הוותיקה והמנוסה במימוש זכויות רפואיות. שימוש בכללים כיצד להופיע בפני הוועדה, ישפיע על התוצאות בוועדה.

מאת: ד"ר עודד שראלביטוח לאומי25/07/092048 צפיות
המאמר מוגש על ידי בר מדיקס - המנוסה ביותר במימוש זכויות רפואיות, לאור ניסיונה העשיר בהכנת אנשים כיצד להופיע נכון בפני הוועדה הרפואית על מנת לקבל את מה שמגיע.

מאת: ד"ר עודד שראלביטוח אובדן כושר עבודה25/07/099143 צפיות
המאמר הינו בחסות בר מדיקס החברה הוותיקה בארץ למימוש זכויות רפואיות. ביטוח כושר עבודה נועד לפצות את המבוטח במקרה של אבדן כושר העבודה. קבלת התביעה, דחיית התביעה, התיישנות, החמרת מצב. חובת הקטנת הנזק.

מאת: ד"ר עודד שראלביטוח אובדן כושר עבודה25/07/098988 צפיות
המאמר הינו בחסות בר מדיקס החברה הוותיקה בארץ למימוש זכויות רפואיות. ביטוח כושר עבודה נועד לפצות את המבוטח במקרה של אבדן כושר העבודה. הפרוצדורה. כיצד יש להוכיח אי כושר עבודה

מאת: ד"ר עודד שראלביטוח אובדן כושר עבודה25/07/092254 צפיות
המאמר הינו בחסות בר מדיקס החברה הוותיקה בארץ למימוש זכויות רפואיות. ביטוח כושר עבודה נועד לפצות את המבוטח במקרה של אבדן כושר העבודה. הגדרת אי כושר העבודה. כיצד להגיש בקשה?

מאת: ד"ר עודד שראלביטוח אובדן כושר עבודה25/07/091731 צפיות
המאמר הינו בחסות בר מדיקס החברה הוותיקה בארץ למימוש זכויות רפואיות. ביטוח כושר עבודה נועד לפצות את המבוטח במקרה של אבדן כושר העבודה. בעת ההצטרפות לביטוח מתבקש המבוטח למלא הצהרת בריאות.

מאת: ד"ר עודד שראלביטוח לאומי25/07/092841 צפיות
מוגש על ידי בר מדיקס - החברה המנוסה במימוש זכויות רפואיות. רבים נכשלים בוועדה רפואית. מה הם הכשלים העיקריים? האם סביר שהמוסד לביטוח לאומי ידריך את התובעים? שהחתול ישמור על השמנת?

מאמרים נוספים בנושא ביטוח לאומי

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי17/02/164396 צפיות
1. כללי סעיף 246 לחוק הביטוח הלאומי עוסק בתקופת אכשרה לגבי קצבת זקנה וקובע לאמור: "246. תקופת אכשרה (א) תקופת האכשרה המזכה לקצבת זקנה היא אחת מאלה: (1) 60 חודשים, בין שהם רצופים ובין שאינם רצופים, שבהם היה אדם מבוטח תוך עשר השנים האחרונות שקדמו לגיל המזכה אותו בקצבת הזקנה; (2) 144 חודשים שבהם היה אדם מבוטח, בין שתקופה זו רצופה ובין שאינה רצופה;

מאת: sharondan80ביטוח לאומי01/03/153118 צפיות
הפגישה עם הועדה הרפואית בביטוח הלאומי תכלול צוות רופאים מתחום הפציעה לצד אנשי מפתח אשר ישאלו שאלות בגין הנכות ויבקשו הדגמה של פעולות יום, יומיות על מנת לקבוע את דרגת הקושי ואחוזי הנכות המגיעים.

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי25/08/142982 צפיות
פרק ו' לחוק הביטוח הלאומי (נוסח חדש), התשנ"ה-1995 (להלן - החוק), שבנספח מזכה בגמלה את מי שנפגע בתאונה וכתוצאה ממנה איבד את כושר התפקוד. הביטוח חל על תושב ישראל שמלאו לו 18 שנים וטרם הגיע לגיל הפרישה. "גיל הפרישה" מוגדר בסעיף 1 לחוק כ"הגיל הקבוע לגבר ולאשה, בהתאם לחודש לידתם, בחלק א' בלוח א'1" . גיל הפרישה לאשה תלוי בתאריך הלידה והוא עומד כיום על גיל 62. גיל הפרישה לגבר היה תלוי בתאריך הלידה וכיום הוא עומד על גיל 67. כלומר, מי שנפגע וגילו מעל גיל הפרישה לא יהיה זכאי לקצבת נפגעי תאונות לפי פרק ו'

מאת: מנחם כהןביטוח לאומי21/08/143573 צפיות
תיקון 159 לחוק הביטוח הלאומי

מאת: ארז כהןביטוח לאומי26/08/132329 צפיות
מהי מחלת מקצוע? האם רשימת המחלות היא רשימה סגורה? מהי תורת המיקרוטראומה? כיצד עליי לפעול למימוש זכויותיי?

מאת: יובל סמרה, עו"דביטוח לאומי13/08/132533 צפיות
לא פעם, משרדנו נתקל במקרים בהם הוועדה הרפואית בחרה להעניק לחולים במחלה זו נכות שאינה משקפת את מצבם האמיתי, או התאימה להם דרגת נכות רפואית מפריט ליקוי אחר בשיעור מופחת בהרבה. אז מה כדאי לכם לעשות ?

מאת: יובל סמרה, עו"דביטוח לאומי30/07/129687 צפיות
תפקידו של התיעוד הרפואי לא מצטמצם רק להוכחת הנזק והטיפול הרפואי לו נזקק הניזוק. אומנם, קיימת חשיבות לכך שהמסמכים הרפואיים יכללו תיעוד רפואי רב ככל שניתן. אך בל נשכח, כי יש בכוחם גם לשפוך אור על המקרה בכללותו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica