חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מערכת ניהול מסמכים – שמירת מסמכים במערכת

מאת: שי חליףטכנולוגיות חדשות04/09/20111338 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במאמר הקודם הסברנו מהי חשיבותה של סריקת מסמכים לניהול המידע בארגון. בשורות הבאות נפרט מה צריך לעשות לאחר שהמרנו את מסמך הנייר למסמך דיגיטלי (או כאשר מלכתחילה מדובר במסמך דיגיטלי).

היכן שומרים את המסמך?

לאחר שביצענו סריקת מסמכים למערכת ישנן שתי אסטרטגיות לאחסון המסמך:

האחת, שמירה של המסמך במסדי הנתונים של המערכות השונות כגון ה CRM, תוכנות בהן משתמשת מחלקת הנהלת החשבונות (כאשר מדובר למשל באחסון חשבוניות ועוד). במקרים אלו המסמך לא יאוחסן בתוך ארכיון דיגיטלי: בעת חיפוש המסמך המשתמש יופנה למערכת בה הוא מאוחסן.

הדרך השנייה היא לייבא את המסמך מהמיקום המקורי שלו ולשמור אותו בתוך הארכיון הדיגיטלי. היתרון של שיטה זו טמון ביכולת של המערכת לקשר את המסמך למסמכים אחרים – מבלי להיות תלוי במיקום שלהם או במחלקה שיצרה אותם. למשל, קישור החשבונית לחוזה שנחתם עם הספק, להזמנות העבודה, לתעודת המשלוח ועוד. בנוסף, עובדים בעלי הרשאות מתאימות מקבלים גישה נוחה וקלה למידע לצורך ייעול תהליכי עבודה.

בניית אינדקס מותאם אישית

יעילותה של מערכת ניהול מסמכים נמדדת בסופו של דבר במבחן התוצאה: כמה זמן לוקח לעובדים לחפש את המסמך הרצוי? כדי לענות על שאלה זו באופן משביע רצון יש לבנות אינדקס בהתאם לצרכי הארגון. מהו אותו אינדקס? זהו למעשה תהליך המתייג את המסמך בהתאם למונחי החיפוש הרלוונטיים. למשל, שם הלקוח, מספר לקוח, אזור המגורים ועוד. כדי לאפשר למערכת לפעול בצורה אופטימאלית, יש לבנות אינדקס מותאם אישית. בעוד עורך דין מסווג את לקוחותיו לפי מונחי חיפוש כגון אזור מגורים וסוג התביעה, ספריה תקטלג את לקוחותיה לפי זמן ההשאלה שנותר וכמות הספרים שנלקחו. לשם בניית האינדקס בצורה הטובה ביותר מומלץ להיעזר בחברה בעלת ניסיון המתמחה במתן שירותי סריקה. האינדקס מורכב משדות החיפוש, המוזנים בעת אחסון כל מסמך בתוך ארכיון דיגיטלי.

לצורך סיווג טוב יותר כדאי לבנות שדות חיפוש שונים על פי סוג המסמך: לקוחות, ספקים, חשבוניות וכדומה. בניית אינדקס היא אחד המפתחות לניהול מסמכים יעיל: חשוב לזכור שמציאת המסמך הרצוי בקלות תוביל למסמכים רלוונטיים המקושרים אליו, ותקצר באופן משמעותי את תהליך החיפוש.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

A.D.M.S Solutions Ltd מתמחה במתן פתרונות סריקה לארכיון דיגיטלי כולל סריקת מסמכים, סריקת תמונות, סריקת מפות ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שי חליף

מאת: שי חליףטכנולוגיות חדשות22/08/111213 צפיות
אם בעבר מכונת הצילום עבדה שעות נוספות, בשנים האחרונות דווקא הסורק תופס תפקיד מרכזי יותר, בין היתר בשל היכולת לבצע באמצעותו סריקת מסמכים ולאחסן אותם בתוך ארכיון דיגיטלי. כפי שציינו במאמר הקודם, שירותי סריקה מסוג OCR משדרגים עוד יותר את יכולות ניהול הידע של הארגון באמצעות הפיכת מסמך סרוק או קובץ תמונה לטקסט בר עריכה. הכרות עם אופן הפעולה של השירות תאפשר לארגון לקבל תוצאות טובות יותר.

מאת: שי חליףטכנולוגיות חדשות15/07/111271 צפיות
ההתפתחות של שירותי סריקה ובכללם ה OCR מציידות את הארגון ביכולות חדשות, השאלה היא איזה מהן מתאימות לצרכי הארגון? כדי לענות על כך נסקור במאמרים הקרובים מגמות ושימושים בעולם ה OCR.

מאת: שי חליףטכנולוגיות חדשות01/04/111460 צפיות
נהוג לקשר באופן אסוציאטיבי בין שימוש במפות ובשירטוטים לבין צבא או חברות למיפוי. אך כיום, מספר הולך וגדל של חברות עושות שימושים שונים בשלל מפות ושרטוטים: מחברות בנייה ואדריכלים ועד לסקיצות של מוצרים בהתהוות – רבים מהם נעשים על נייר שעתיד להתקמט ולהתבלות עם השנים. רוצים לשמור על המפות שלכם חסינות מפגעי הזמן ועל הדרך לחסוך בזמן ובמקום? סריקת מפות ושרטוטים תקפיץ את היכולות של הארגון שלכם במספר מישורים.

מאת: שי חליףטכנולוגיות חדשות01/04/111526 צפיות
כל ארגון נתקל במוקדם או במאוחר בכאב ראש מוכר: צבירה הולכת וגדלה של ניירת. גם מי שמסדר את המסמכים בארונות באופן מופתי, עדיין נשאר עם שתי בעיות גדולות – מקום ודליפת מידע: דפים ממלאים מדפים, מדפים ממלאים ארונות, ארונות ממלאים חדרים וחדרים ממלאים קומות. כך הארגון צובר עם הזמן הרים של מסמכים, שהופכים את ה"יעילות" בתיוק מסמכי נייר ללא יעילה בעליל. ומה לגבי אבטחת המידע? הכוח של הארגון טמון בידע שלו, ולכן איבוד או גניבה של מידע עשויה להוביל לתוצאות הרסניות. כיצד ארכיון דיגיטלי נותן מענה לבעיות אלה?

מאת: שי חליףטכנולוגיות חדשות01/04/111646 צפיות
סריקת מסמכים ושמירתם הארכיון דיגיטלי הפכה להכרח בכל ארגון – ובמיוחד בארגונים גדולים שרוצים לחסוך את הזמן והכסף הכרוכים באחסון עשרות אלפי המסמכים הנערמים ללא הפסקה. סריקת מסמכים לפורמט דיגיטלי מאפשרת חסכון של שטח אחסון יקר, שליפה מהירה של המסמכים, אבטחה גבוהה ויתרונות נוספים רבים. עד כאן הכול טוב ויפה, אך מה עושים כאשר רוצים לבצע שינויים במסמך הסרוק כמו בכל מסמך וורד? בשורות הבאות נדבר על ה-פתרון לעריכת מסמכים סרוקים: שירותי OCR.

מאת: שי חליףטכנולוגיות חדשות31/03/111981 צפיות
בעשור האחרון המסחר האלקטרוני מגלגל ברחבי העולם מחזור של מיליארדי דולרים מידי שנה, וכל הצדדים מרוויחים: הקונה יכול לחפש ולקנות מוצרים מבלי לצאת מהבית במחירים משתלמים, והעסק חוסך עלויות של מקום וכוח אדם. האינטראקציה בין הקונה למוכר מתאפשרת הודות לאמצעי אבטחה מתקדמים כגון טכנולוגית ה SSL, המאפשרת קנייה מאובטחת ברשת. בשורות הבאות ננסה להבין כיצד אפשר להעביר גם מסמכים חתומים בצורה אלקטרונית ולחסוך זמן וכסף?

מאת: שי חליףטכנולוגיות חדשות05/12/101436 צפיות
יעילות יכולה לתרום בכל ארגון, אך בארגונים גדולים היא תנאי הכרחי להצלחה, בשל העובדים הרבים ותהליכי העבודה המורכבים. ייעול תהליכי עבודה בארגון גדול הוא אחד המפתחות ליכולתו להצליח בסביבה עסקית שמשתנה ללא הרף. הכוח של הארגון טמון במידע שהוא צובר, ובארגונים גדולים כמויות המידע הם עצומות

מאמרים נוספים בנושא טכנולוגיות חדשות

מאת: Droxitטכנולוגיות חדשות16/06/162019 צפיות
הגינה היא כמו עוד חלל בבית, שהוא אומנם חיצוני לו, אבל הוא חלק בלתי נפרד ממנו. לכן, עלינו להשקיע בה בדיוק כפי שאנחנו משקיעים בבית שלנו, כדי שתהיה יפה, מרשימה ותוסיף ללוק החיצוני של הבית.אם אתם רוצים גינה מהממת, קבלו רשימה כל כמה אביזרים שאתם חייבים שיהיו בה.

מאת: Droxitטכנולוגיות חדשות16/06/161913 צפיות
הגינה היא כמו עוד חלל בבית, שהוא אומנם חיצוני לו, אבל הוא חלק בלתי נפרד ממנו. לכן, עלינו להשקיע בה בדיוק כפי שאנחנו משקיעים בבית שלנו, כדי שתהיה יפה, מרשימה ותוסיף ללוק החיצוני של הבית.אם אתם רוצים גינה מהממת, קבלו רשימה כל כמה אביזרים שאתם חייבים שיהיו בה.

מאת: sharondan80טכנולוגיות חדשות23/02/161644 צפיות
אנו אולי לא מודעים לכך או חושבים על זה, אבל חיישנים, המכונים גם "רגשים", נמצאים בהרבה מאוד מקומות ובהרבה מאוד תחומים בחיי היום יום שלנו.

מאת: רותם וובזטכנולוגיות חדשות01/09/143390 צפיות
המאה העשרים הייתה מוצפת בהמצאות וחידושים בתחום הטכנולוגי אחד מהם היה המצאת המחשב האישי. המחשב באישי שהתחיל לתפוס תאוצה החל משנות ה- 80 המוקדמות, והתחיל להיות מצרך הכרחי כמעט בכל עסק.

מאת: יזמותטכנולוגיות חדשות03/08/142678 צפיות
אם עד שנה שעברה היה תחום הסלולאר עמק הסיליקון של ענף היזמות, הרי ששנת 2013 הביאה עמה ניחוחות חדשים של טרנד רענן.

מאת: רוני הכהןטכנולוגיות חדשות24/06/144380 צפיות
מיתוג מודרני מצריך שימוש בכלים טכנולוגיים שונים על מנת להגיע לחשיפה גדולה ביותר אל מול קהל היעד הפוטנציאלי.

מאת: עידן עסיסטכנולוגיות חדשות08/12/138346 צפיות
האפשרות וההצלחה בחימום בריכת השחיה שלכם באמצעות קרני השמש משתנות בהתאם לכמות החשיפה לשמש, גודלה של הבריכת שחיה, האם היא קרה במיוחד?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica