חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התפתחות הזנות הגברית לאורך ההיסטוריה

מאת: tom lachamזהות06/09/20111631 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זנות גברית כמעט ולא נחקרה. היא התחילה לעניין את העולם האקדמי רק עם פריצתה של מגיפת ה איידס כגורם המפיץ מחלות מין . המחקרים עוסקים בנטייה המינית של העוסקים בזנות, המניעים לעיסוק ומאפייני לבוש וחזות.

קיימים מעט מאוד תיעודים היסטוריים לזנות גברית, מרביתם ביוון העתיקה וברומא העתיקה. במאה השישית לספירה הוקמו באתונה בתי בושת בהם עבדו זונות משני המינים. ניהול בתי הבושת הללו הופקד בידי המדינה עצמה. הומוסקסואליות בתקופה זו הייתה, כידוע לכל, עניין מקובל ואף מבורך אך זנות גברית, לעומת זאת, התקבלה בחשש מהול בבוז.

בעולם העתיק, זנות וטובות הנאה מיניות נחשבו למקודשים וניתן למצוא לכך סימוכין בברית הישנה. באופן מפתיע, גם בעולם המוסלמי של ימי הביניים, התייחסו לעוסקים בזנות בסבלנות וללא כל גילויי אלימות על אף שנחשבו לחוטאים.

הזנות הגברית פרחה ביפן במאה ה-17 עקב התפתחות מוקדמת של התאטרון, בו נערים צעירים נטלו על עצמם לגלם נשים. גם במומבסה, עמאן וחופי אפריקה התפתחה הזנות הגברית באותה המאה ומרבית העוסקים בה היו טרנסג'נדרים. המדינה שהפליאה להקדים את זמנה הייתה דווקא סין. כבר בשנת 1200 לספירה התאגדו טרנסג'נדרים-זונות בגילדות מסחריות שונות. תיעוד לבתי בושת גבריים נמצא גם באנגליה של המאה ה-18 שם הם התפרסמו בשם "בתי מולי" וזכו לשגשוג בתקופה הוויקטוריאנית במהלך המאה ה-19.

בארצות הברית, החלה תופעת הזנות הגברית בשלהי המאה ה-16 אך הפכה לשכיחה רק במאה ה-19 עם התפתחות הערים והיווצרותן של קהילות הומוסקסואליות. הזנות הגברית יועדה ללקוחות הומוסקסואליים וכללה בתי מרחץ, בתי בושת ובארים שנפתחו במיוחד למטרת הכרויות סקס בתשלום.

מרבית הגברים העוסקים היום בזנות עושים זאת באופן עצמאי, ללא מכוני ליווי או סרסור. מקום העבודה המקובל הוא הרחוב ומקומות מפגש ספציפיים לגייז. מדינות מסוימות (גרמניה לדוגמא) אף הפכו את הזנות הגברית לחוקית לגמרי.


 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת tom lacham

מאת: tom lachamטלפונים סלולריים19/02/121230 צפיות
הבעיה העיקרית בקניית מתנות היא הצורך התמידי להפתיע ולחדש. הנה רשימת מתנות מגניבות לגבר או בחורה שמתים על גאדג'טים בסגנון אביזרים לאייפון.

מאת: tom lachamבריאות ורפואה כללי16/02/121189 צפיות
חיסונים הם חלק מעולמנו, ומתוקף כך, לפעמים קשה לזהות אותם כגורמי סכנה פוטנציאלים. עם זאת, דווחו מספר מקרים בעיקר בקרב ילדים, שחיסונים כאלו או אחרים נקשרו עם הסיכון לחלות במחלות אחרות.

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה07/02/121258 צפיות
השמנת יתר היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר בחברה המודרנית המערבית, והיא מעלה את הסיכונים לחלות במחלות נלוות רבות ואחרות כמו בעיות קרדו-וסקולריות, סכרת, בעיות שרירים ושלד ועוד.

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה07/02/121207 צפיות
השמנת יתר היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר בחברה המודרנית המערבית, והיא מעלה את הסיכונים לחלות במחלות נלוות רבות ואחרות כמו בעיות קרדו-וסקולריות, סכרת, בעיות שרירים ושלד ועוד.

מאת: tom lachamזוגיות ואהבה07/02/121518 צפיות
הגעת לגיל 30 ואין לך בן זוג? חושב כבר על ילדים אבל עדיין אין פרטנרית מתאימה? אנשים רבים מוצאים את עצמם עוסקים בנושא של זוגיות ונושא של משפחה באופן בלתי תלוי.

מאת: tom lachamקידום אתרים24/01/121272 צפיות
בעידן של היום, כל עסק, תאגיד או עמותה מחזיקים ברשותם אתר אינטרנט. אתר יכול להיות אתר תדמיתי, דינמי, בלוג או אפילו דף עסק בפייבוק. איך מביאים גולשים? איך גוגל יודע למקם אתכם בתוצאות החיפוש? איך קובעים רלוונטיות של אתר?

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה24/01/121155 צפיות
על פניו נשמע שפסיכולוגיה רפואית עוסקת במורבידי, בצד הקשה של החיים, זה שמנסים רוב האנשים להמנע ממנו בכל מחיר, אך רבים העוסקים בתחום יאמרו דווקא שהם מתעסקים עם תקווה ואופטימיות, עם כוחות התמודדות ותעצומות נפש.

מאמרים נוספים בנושא זהות

מאת: דר' ירוןזהות02/01/149185 צפיות
מהם השלבים של יציאה מהארון? מה השיקולים שצריך לקחת בחשבון לפני שיוצאים מהארון? מה מקל על תהליך החשיפה מול המשפחה? ד"ר ירון, פסיכותרפיסט המתמחה בטיפול פסיכולוגי לגייז (Gays), מתייחס לכמה מהשאלות הנפוצות ששואלים מטופלים.

מאת: עצת נפשזהות06/10/132152 צפיות
מאמר זה סוקר את שבעת הצעדים למתמודד עם המוסקסואליות: מהשיחה הראשונה ועד לסיום תהליך הבירור.

מאת: www.copy-writer.co.ilזהות12/06/132082 צפיות
קצת על מה שהקדמה עשתה לתודעה שלנו. קצת על ההתמכרות למסכים והרבה על הרצון לדעת את כל מה שלא בהכרח עושה אותנו יותר מאושרים.

מאת: דנה כותבתזהות06/12/1210857 צפיות
כבוד המשפחה הוא ערך עליון בחברה הבדואית וישנם מנהגים אשר מטרתם לתחום את האישה לספרה הביתית,לדכא את רצונה החופשי ואת תשוקותיה. בין המנהגים הללו קיים מנהג מילת הנשים.

מאת: מורן אופירזהות28/10/128359 צפיות
אך את רובן של הנערות והנשים מסבכות מחשבות אחרות, חששות מהלידה, הצירים, המחשבה שיווצר סיבוך וכמובן גם, פחדים רבים מההחלמה. בתור אישה שחותה על בשרה את השלב הזה יותר מפעם אחת, ההמלצה האיכותית שאני אתן לכן היא סה''כ להרהר ולחשוב אם איך מתמודדים עם כל חלק בעיתו, והחלק המהותי הינו ההכנה ללידה.

מאת: רונן רבינוביץ'זהות09/09/129127 צפיות
כיצד ניתן בעמוד אחד, להציג את תולדות עם ישראל, כולל מאורעות היסטוריים של ישראל והעולם, דמוגרפיה והגירה, אימפריות, תקופות, אישים, מנהיגים, ספרות ושפות?

מאת: יוסי קרמר זהות19/04/128784 צפיות
מיהו האינטרסנט? המשך במאמר...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica