חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדוע לצרף מכתב מקדים לקורות חיים

מאת: אליהקורות חיים13/09/20111391 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כאשר אדם מעוניין להציע עצמו למשרה זו או אחרת, הוא מטבע הדברים שולח קורות חיים ומחכה לטוב. סביר להניח שאם יש לו מספיק ניסיון (אך לא יותר מידי), אם יש לו השכלה מתאימה (אך שוב, לא יותר מידי) הוא יזומן לראיון. מאחר ועל משרות נחשקות יש ביקוש גבוה מהיצע, הרי שרבים הסיכויים שגם בעלי השכלה מתאימה וניסיון מתאים לא יזומנו לראיון ראשון אפילו.

מסמך קורות חיים צריך להיות כתוב באופן סכמתי על פי כללים ברורים. לפעמים אמנם ניתן לחרוג מכללים אלו, אך סביר להניח שבמשרות נחשקות במיוחד ובמיוחד בארגונים גדולים, מסמכי קורות חיים שיחרגו מהכללים המקובלים, לא יזכו להתייחסות רצינית.

מטרת מסמך קורות החיים הוא בראש ובראשונה לגרום לאדם המגייס להזמין את המועמד לראיון ראשון. בארגונים גדולים אבל גם בארגונים קטנים, יש בדרך כלל שונים בין האדם המסנן הראשוני לבין זה שבפועל יקבע האם מועמד זה או אחר יקבל את המשרה.

כאמור, מסמך קורות החיים צריך להיות כתוב היטב, מדויק על פי הכללים המקובלים ובכל זאת מועמדים רציניים רוצים לקבל עוד כמה נקודות זכות, להדגיש דברים מסוימים ובעיקר לשכנע את זה שיקרא את קורות החיים כי הם המתאימים ביותר, על כן מומלץ לצרף מכתב מקדים אל קורות החיים.

המילה "מומלץ" היא יותר אנדרסטייטמנט, המילה הנכונה יותר היא "חובה", חובה לצרף מכתב מקדים למסמך קורות החיים.

הקבלה למשרה מותנית לרוב בהתאמת המועמד לתפקיד, אולם ישנם פרמטרים נוספים שיקבעו האם מועמד זה או אחר יקבל את המשרה ופרמטרים שונים לשאלת הזימון לראיון הראשון.

סביר להניח שאדם שהשכלתו וניסיונו לא מתאימים למשרה, לא יזומן בכלל לראיון אלא אם שכנע במכתב המקדים כי הוא יוכל לגשר על הפערים הללו. זו כמובן סיבה אחת מיני רבות מדוע חובה לצרף מכתב מקדים. סיבה נוספת היא שלרוב האדם המבצע סינון ראשוני אולי לא ידע עד כמה מועמד זה או אחר מתאים לתפקיד, אך באמצעות קורות החיים ידע לרוב האם מועמד זה או אחר מתאים לחברה, לתרבות הארגונית של החברה, לחלק החברתי יותר.

או באופן מפורש יותר, את ההתאמה לתפקיד המגייסים מחפשים בקורות החיים ואת ההתאמה לחברה, המגייסים מחפשים במכתב המקדים.

לפיכך לפני ששולחים קורות חיים, יש לנסח היטב את המסמך, יש מקום אפילו לשקול שדרוג קורות חיים על ידי מומחים, אך מעבר לכך, יש לחשוב לא מעט ולהשקיע במיוחד במסמך המקדים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אליה

מאת: אליהמתכונים ואוכל - כללי29/09/111269 צפיות
המושג "בישול בריא" מתייחס לרוב לבישול ממוצרים אורגניים, או בישול נטול שומנים. מעטים הבשלנים אשר מודעים לעובדה כי כלי הבישול שלהם, הסירים והמחבתות עלולים להכיל קדמיום, מתכת רעילה ומסרטנת

מאת: אליהיבוא ויצוא09/09/111801 צפיות
לא פשוט להחדיר מותג חדש לשוק בו פועלים שחקנים ותיקים. כדאי לעקוב וללמוד מיבואנית כלי הבית נאופלם איך אפשר לעשות זאת בצורה מהירה יחסית. מאמר ראשון בסידרה

מאמרים נוספים בנושא קורות חיים

מאת: אקסטרה - קידום אתריםקורות חיים02/01/1310101 צפיות
צעירים רבים מחפשים עבודה בתחום האבטחה לצורך מימון הלימודים תחום האבטחה הוא תחום מבוקש בקרב צעירים, ולכן רבים מהם שולחים קורות חיים לתפקיד אבטחה.

מאת: אקסטרה - קידום אתריםקורות חיים13/12/129019 צפיות
כיום אנשים מפוטרים ממקומות העבודה שלהם מסיבות שונות,החל מצמצומים ועד לסגירת חברה.

מאת: תומרקורות חיים23/11/128744 צפיות
עוד לפני שאתם מתחילים לחפש אחר עבודה באמצעות מודעות הדרושים באתרי האינטרנט, חשוב שתקדישו קצת זמן לכתיבת קורות החיים שלכם. לא משנה עד כמה אתם נחמדים, יעילים, חרוצים וחדורי מוטיווציה להצליח במקום העבודה...

מאת: מאיה כהןקורות חיים16/08/128667 צפיות
היום כבר כמעט כולם מבינים שכדאי להשקיע בכתיבת קורות חיים. שמעתם להמלצות, שידרגתם את קורות החיים שלכם והבלטתם את מה שצריך ועכשיו קורות החיים החדשים שלכם רלוונטיים, מתומצתים, ממוקדים ונראים טוב מבחינה חזותית. האם זה מספיק?

מאת: מאיה כהןקורות חיים26/07/128580 צפיות
רובנו מקבלים בהבנה את העובדה שאנשי מכירות נוטים 'למתוח' את האמת אבל 'למתוח את האמת' בקורות החיים, למרות ההקבלה המסויימת למה שעושים אנשי מכירות הוא דבר הרבה פחות נסלח. יש לזכור כי במיוחד במדינה קטנה כמו שלנו, סופם של שקרים בקורות החיים להתגלות. בתהליך כתיבת קורות החיים יש לחשוב על המשמעויות של שקרים ורצוי מאוד להימנע מהם.

מאת: תומרקורות חיים13/07/128725 צפיות
האם קורות החיים שכתבתם לעצמכם במשך 5 או 10 דקות, הם באמת קורות חיים הכתובים ומנוסחים היטב, ויוכלו לסייע לכם למצוא את הג'וב הנכסף עליו אתם חולמים? המאמר הבא מביא כל מה שצריך לדעת על קורות חיים

מאת: הדס גורקורות חיים24/06/128493 צפיות
יותר ויותר ישראלים אינם מבינים כיצד יש לכתוב את קורות החיים שלהם בצורה נכונה ובדרך שתבטיח להם לפחות את הריאיון האישי שהם כל כך מייחלים לו. אז אם גם אתם מעוניינים לדעת כיצד יש לכתוב את קורות החיים בדרך לעבוד במטריקס, הנה כמה טיפים שגייסנו עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica