חפש מאמרים:
שלום אורח
07.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בישול בריא - בישול ללא קדמיום

מאת: אליהמתכונים ואוכל - כללי29/09/20111274 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כאשר מדברים על בישול בריא, חושבים לרוב על בישול המבוסס על מוצרים אורגניים, אולי אוכל כמה שפחות שומני או משהו כזה. מעטים מאלו שמבשלים אוכל בריא מודעים לעובדה כי בישול בריא הוא גם בישול שכולל הקפדה כי כלי הבישול יהיו בריאים. מסתבר כי בישולים בכלים מסויימים עלול להיות מסוכן הרבה יותר מבישול שמן. קדמיום, יסוד רעיל ומסוכן אשר עלול להימצא בכלי הבישול, עלול להתפרק ולהגיע אל גופם של האוכלים.

קדמיום היא מתכת מסוכנת ורעילה שנמצאת בשימוש בסוללות ניקדל קדמיום, בשימוש תעשייתי בציפוי מתכות אשר מונע החלדה ובשימושים תעשייתיים נוספים. הקדמיום נמצא גם בשימוש בצבעים של כלי הבישול ו/או גם בציפוי הפנימי שלהם.

אם חלילה חודרת מתכת קדמיום אל הגוף, קשה להוציא אותה ולכן החשיפה לקדמיום מסוכנת במיוחד. הרעלת קדמיום עלולה לגרום לבעיות בריאות שונות כמו פגיעה בראיה, פגיעה במוח ובמערכת העצבים,  מגרנות, בעיות פוריות, טרשת עורקים, בעיות בכליות, סרטן הריאות ועוד. הסימנים להרעלת הקדמיום יופיעו עם תופעות כמו לחץ דם גבוה, בעיות בלב, חוסר ברזל, כאבי בטן, הקאות הפרשת רוק מוגברת, פגיעה בחוש הריח ומחלות המאפיינות מעשנים כמו אמפיזמה וברונכיט (הקדמיום נמצא גם בסיגריות).

השימוש בקדמיום הוגבל על ידי האיחוד האירופי וגם בישראל הקדמיום ותרכובותיו מופיעים ברשימת החומרים המוגדרים כרעל ע"פ חוק חומרים מסוכנים (חוק אשר מגדיר את דרגות הסיכון, תנאי האחסון וההובלה של חומרים מסוכנים לשימוש).

שירות המזון הארצי עורך לעתים קרובות בדיקות של דגי הים התיכון כדי לבדוק את רמת הקדמיום ויחד עם זאת, משרד הבריאות לא התייחס (עדיין) לגבי מתכת הקדמיום אשר נמצאת בסירים ומחבתות.

אף אדם פרטי לא יכול לבדוק האם כלי הבישול שלו כוללים קדמים והאם מסוכן להשתמש בהם. כדי לוודא את הסוגיה חשוב לבדוק אצל היבואנים והמשווקים של כלי הבישול האם יש בסירים קדמיום או לא. יש להדגיש כי רוב יצרני כלי האוכל הגדולים כדוגמת  טפאל הצרפתית מציינים באופן הכי מפורש על אריזות המוצרים כי מוצריהם אינם מכילים קדמיום.

כדאי לזכור שגם אם המוצרים מפתים במחירם או ביופים, כדאי לבדוק ולוודא כי אינם מכילים קדמיום. , גם אם המחירים ואם יש ספק, אז עדיף שלא יהיה ספק, כלומר, אם העניין לא ברור, עדיף להימנע משימוש בסירים ומחבתות שעלולים להכיל קדמיום.  בישול בריא אינו רק בישול המבוסס על מרכיבים טבעיים ואורגניים אלא גם בישול בכלים שאינם מכילים קדמים.

 



תגיות המאמר: בישול בריא, קדמיום


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אליה

מאת: אליהקורות חיים13/09/111398 צפיות
מסמך קורות החיים צריך להיות כתוב היטב, מדויק', כתוב על פי הכללים המקובלים ובכל זאת מועמדים רציניים רוצים לקבל עוד כמה נקודות זכות, להדגיש דברים מסוימים ובעיקר לשכנע את זה שיקרא את קורות החיים כי הם המתאימים ביותר, על כן מומלץ לצרף מכתב מקדים אל קורות החיים. למעשה המילה "מומלץ" היא יותר אנדרסטייטמנט, המילה הנכונה יותר היא "חובה", חובה לצרף מכתב מקדים למסמך קורות החיים.

מאת: אליהיבוא ויצוא09/09/111809 צפיות
לא פשוט להחדיר מותג חדש לשוק בו פועלים שחקנים ותיקים. כדאי לעקוב וללמוד מיבואנית כלי הבית נאופלם איך אפשר לעשות זאת בצורה מהירה יחסית. מאמר ראשון בסידרה

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205315 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205236 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205534 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205624 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195937 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196145 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183102 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica