חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שמאי חקלאי - הגדרתו ותפקידו

שמאי חקלאי - הגדרתו ותפקידו

תפקידו של שמאי חקלאי הינו לעסוק בהערכת שווי קרקעות חקלאיות בישראל. שאלתם מהן קרקעות חקלאיות ולמה צריך שמאי חקלאי. המאמר הבא יסקור את כול הפרטים שלהם טרם נמצאה התשובה עבורכם.

קרקע חקלאית במדינת ישראל מזמן כבר הפכה לנכס בעל ערך רב עם השנים קרקעות חקלאיות ששווים עולה, וכאן תפקידו של שמאי חקלאי להעריך כול פעם מחדש את שווים של קרקעות אלו.

קרקעות חקלאיות נמנות כ: מטעים, נחלות , שדות, משקים וכדומה.

שמאי חקלאי נדרש לתפקידו לא רק לבעלי קרקעות חקלאיות פרטיים אלא גם לחברות חקלאיות , חברות ממשלתיות המחזיקות בקרקעות חקלאיות בשטחיה של מדינת ישראל, וכן גם חברות הביטוח דורות הערכת שמאי חקלאי לקרקעות המבוטחות דרכה.

חלק מתפקידו של שמאי חקלאי הוא במציאת פתרון לבעיות בסוגיית הערכת קרקעות חקלאיות כאשר קמים קונפליקטים בין הרשויות לבין בעל הקרקע.

שמאי חקלאי מעריך נזקים

מבין תפקידיו המגוונים של שמאי חקלאי מתוקף תפקידו הוא נקרא בין השאר להעריך נזקים שנגרמו לקרקע וכדומה. הצורך להערכת שמאי חקלאי לאומדן נזקים שנגרמו לקרקע היא למטרת גישור בין חברות הביטוח ללקוחות ולבעלי הקרקעות .

משום שקרקע עלולה להיפגע כתוצאה ממזג אוויר המזיק לקרקע או נזקים שנגרמו כתוצאה מזדון. כאמור נזקים שנגרמו לקרקע החקלאית קרי, מטעים ובהם גידולים שונים אומדן הנזק יערך על ידי שמאי חקלאי כתוצאה מפגעי טבע של שיטפונות, רעידות אדמה וכדומה.

כאמור בשנים האחרונות מזג האוויר הפך פוגעני ומזיק ביותר עקב ההתחממות הגלובאלית של כדור הארץ וחברות הביטוח נערכות לכך , כאמור גם אתם בעלי הקרקעות חשוב שתהיו מוכנים להעריך את הקרקע אשר בבעלותכם על ידי שמאי חקלאי על מנת לא להותיר הפסדים גדולים.

שמאי חקלאי מגיע בעקבות כול אלו להעריך את הקרקע על ידי פרמטרים מסוימים הכתובים בחוק בתוך כך הוא עורך ראיונות עם המגדלים, מבצע בדיקות שרק הוא יודע ומוסמך לבצע אותם לאחר כול אלו הוא יודע לאבחן את הנזק ומגיש זאת באופן מסודר וכתוב וחתום כחוות דעת כמו חברות הביטוח וזאת על מנת לקבל את הפיצויים להם דרושים המגדלים ובעלי הקרקעות החקלאיות

הגעתם לבית המשפט ?! שמאי חקלאי נותן חוות דעת

חוות דעת משפטית בסוגיית שמאות חקלאית , בה שמאי חקלאי מוסמך לבצע זאת על פי הסמכתו, נידרש לכך כאשר ישנם קונפליקטים מול חברות הביטוח שאינם מגיעות לפשרה עם הלקוח הלוא הוא בעל הקרקע שנפגעה בזדון או ממזג אוויר וכדומה.

כאשר בעל הנכס / הקרקע רואה עצמו כנפגע הוא רשאי להגיש תביעה משפטית בנושאים הנ"ל ובצירוף הערכת שמאי חקלאי היודע להעריך את הנזקים שנגרמו לקרקע.

גם ביהמ"ש אינו ינהל תיק בסוגיה זו ללא חוות דעת משפטית של שמאי חקלאי.

כמו בבריאות לדוגמא, חוות דעת רפואית של רופא ממומחה לנושא הנתבע מסייעת לשופטי ביהמ"ש להגיע לפסק דין נכון ורציונאלי .

נושאים שכיחים הזקוקים לחוות דעת משפטית של שמאי חקלאי בסוגיה זו הם: הפקעת קרקעות על ידי המדינה, רשויות וכדומה, מכרזים ועוד.

יתרה מכך, שמאי חקלאי וחוות דעתו המשפטית והמקצועית נחשבת ומשולה כעד מקצועי בתהליך המשפט , וקיימת משמעות ולעיתים בעלת הכרעה לכאן או לכאן בסוגיות אלו.

גם כאשר אתם מעוניינים בהיוון הקרקע, חכירה וכדומה חוות דעת של שמאי חקלאי היא רלוונטית ואף מהווה מסמך חובה מול מנהל מקרקעי ישראל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שמאי מקרקעין

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שמאי מקרקעין

מאת: שמאי מקרקעיןעסקים - כללי28/03/12843 צפיות
תפקידו של שמאי מקרקעין הינו להעריך את שוויים של קרקעות, נכסים, קרקעות, מגרשים, דירות מגורים, נכס מניב מכול סוג, משרדים ועוד, באמצעות קריטריונים שנקבעו מראש ע"י חוק השמאות.

מאת: שמאי מקרקעיןבניין ואחזקה - כללי30/11/11876 צפיות
כל אדם שבבעלותו נכס וברצונו למכור אותו מחויב להוציא דוח מסודר חתום על ידי שמאי מקרקעין מומחה. שמאי מקרקעין מומחה אחראי להעריך את הנכס וללא הערכתו לרוב לא תתבצע עסקה כזו או אחרת

מאת: שמאי מקרקעיןמיסוי מקרקעין05/04/116253 צפיות
מיסוי מקרקעין הינו תחום הקשור בשלטונות המס והעולם המשפטי והוא נוגע בזכויות וחובות מיסוי מקרקעין בקנייה או ברכישה של נכס. בתחום עוסקים עורכי דין שהתמחותם היא מיסוי מקרקעין. בכל עסקת נדל"ן קיימות סוגיות של מיסוי מקרקעין הכוללות זכויות או חובות מיסוי על הנכס.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211698 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201324 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201516 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201311 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201595 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201004 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20962 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica