חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניצולי השואה ומשפחות נספי השואה היום לבנק לאומי: "החזירו את כספנו ושימו קץ לפרשה המבישה של החזקת כספי קורבנות השואה"

מאת: יוסי האפרתיצדק חברתי28/07/20091354 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ניצולי השואה ומשפחות נספי השואה היום לבנק לאומי: "החזירו את כספנו ושימו קץ לפרשה המבישה של החזקת כספי קורבנות השואה"

מאותניצולי שואה ומשפחות קורבנות שואה
הפגינו היום נגד בנק לאומי, בעת התכנסותה של האסיפה השנתית הכללית של הבנק בדרישה להחזיר את כספם של אלפי נספי שואה המוחזקים בידו

"לאומי גדל על חשבון הנספים", "המשקיעים נרצחו- הבנק ירש"- כך קראו היום מאות ניצולי שואה ויורשי קורבנות שואה בהפגנת מחאה גדולה כנד בנק לאומי. ההפגנה, אשר נערכה ביוזמת החברה להשבת נכסים של נספי השואה ומרכז הארגונים של ניצולי השואה, התקיימה מול משרדי הנהלת הבנק בת"א בעת כינוסה של האסיפה השנתית הכללית של הבנק. באסיפה השתתפו בעלי מניות הבנק, הדירקטוריון וההנהלה הבכירה, אשר לא ראו לנכון להידבר עם המפגינים. המפגינים מחו על סירובו של הבנק להחזיר את כספם של אלפי יהודים שנרצחו בשואה, המוחזקים בידיו מתקופת מלחמת העולם השנייה. יהודים אלה הפקידו בבנק אנגלו-פלסטינה, לימים בנק לאומי, רכוש רב כדי להבטיח את עתידם נוכח התגברות האנטישמיות וכן מטעמים ציוניים או לצרכי השקעה . לימים התברר כי רבים מהם נספו בשואה וחשבונותיהם נותרו בידי הבנק.

ע"פ נתוני החברה להשבת נכסים, בבנק לאומי מוחזקים כיום כ- 4,000 חשבונות של נספי שואה בהיקף של למעלה מ- 300 מיליון שקלים, זאת מתוך סך החשבונות המוחזקים בחמשת הבנקים המרכזיים בישראל בהיקף של למעלה מחצי מיליארד ש"ח.
החברה הגישה בימים אלה תביעת ענק כנגד בנק לאומי בטענה כי הבנק מתנער מאחריותו החוקית, המוסרית וההיסטורית להשבת הנכסים, בערכם הריאלי, ליורשי הנספים וניצולי השואה ונוקט בכל דרך כדי להיחלץ מחובת החזקת הרכוש. בתביעה נכתב כי מאז התבררו מימדי השואה, הסתיר הבנק, העלים והשמיד מסמכים השייכים לחשבונות הנספים.

ח"כ זאב בילסקי אשר מנהל את המאבק כנגד הבנק בכנסת אמר בהפגנה: "בנק לאומי עשה רווחים מכספי הנספים במשך עשרות שנים והיום ממאן להשיבם. זו התנהלות מקוממת! אני קורא לבנק לאומי והנהלתו להסיר את הקלון ולפעול להשבת כספי הנספים ליורשיהם ולניצולי השואה, כדי לסיים במהרה את הפרשה המבישה הזו.

ירון שמיר, מנכ"ל מרכז הארגונים: "בנק לאומי מגלה רגישות ומוחק חובות של מאות מיליוני שקלים לטייקונים במשק ותוך כדי זה מגלה אכזריות ואטימות לב וחוסר רצון להשיב את כספי הנרצחים בשואה אשר הוא מחזיק בהם כפיקדון. היום התקבצו מאות ניצולי שואה, במידה והבנק לא יענה לדרישותנו נרחיב את צעדי המחאה. אני מקווה שלא נצטרך להגיע לזה ולקרוא לניצולי השואה ולבני הדור השני לנקוט אמצעים מרחיקי לכת כנגד הבנק. ראוי שהנהלת הבנק תגלה אחריות, רגישות ומוסריות במיוחד על רקע העובדה שניצולי השואה הולכים ומתמעטים מדי יום.

לדברי מנחם אריאב, יו"ר החברה להשבה: "צר לנו שהבנק הציוני הגדול במדינה בוחר להתנהל באופן בלתי חוקי ובלתי מוסרי בעליל ולא שם קץ לפרשה שהוסדרה מזמן ע"י הבנקים בכל מדינות אירופה. אנו רואים בלאומי, האחראי הישיר לרכושם של היהודים שבחרו להפקיד דווקא בו את כספיהם, רק משום שהיה הבנק הציוני הגדול בארץ והיו בטוחים כי יגן על רכושם. אנו קוראים להנהלת הבנק להתעשת ולפעול למען החזרת הכספים ליורשים ולסייע בידנו לעשות צדק היסטורי עם יורשיהם של נספי השואה לאחר 65 שנות התעלמות והזנחה".

לפרטים: מיטל נוי, ארד תקשורת 050-6214700

לצפייה בכתבה בערוץ 2
http://www.mako.co.il/news-israel/education/Article-8ad0535abb2b221004.htm&sCh=31750a2610f26110&pId=416320364

לחתימה על העצומה:
http://www.atzuma.co.il/petition/yossiem/2

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי האפרתי
דואלי - דואר אלקטרוני ישראל
אימייליון אפיק לפרסום בע"מ.
טלפון נייד: 054-8051699
פקס מייל: 153-502-782614

קבוצת אימייליון/אפיק לפרסום

הרשמו עוד היום לסמינר השיווק של דואלי ובואו ללמוד עוד על שיווק וקידום באינטרנט

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי האפרתי

מאת: יוסי האפרתידיוור אלקטרוני12/09/101337 צפיות
סוגיית מסנני הספאם, המונעים הגעתו של דואר זבל לתיבת ה-inbox שלכם, מעסיקה לא רק את מפיצי הספאם למיניהם, אלא גם בעלי עסקים רבים - המנסים לשלוח דוא"ל לגיטימי ושגרתי ומוצאים עצמם עוסקים בבעיות עבירות, ברשימות שחורות, במיילים חוזרים ועוד. במאמרי זה אציג בפניכם מספר טיפים יעילים ומוכחים לאישור המיילים, להגברת עבירותם ולקבלה מיטבית שלהם ב-inbox של לקוחותיכם.

מאת: יוסי האפרתידיוור אלקטרוני31/05/101589 צפיות
בניית מאגר לקוחות והקפדה על שמירת קשר הם כלים שיווקיים יעילים ביותר לפיתוח העסק והצלחתו. ישנן דרכים רבות ומגוונות להביא אנשים להירשם לרשימת דיוור חוקית של העסק. ריכזנו למענכם רשימה של 29 הדרכים היעילות ביותר לאיסוף כתובות דוא"ל – לכם נותר לגזור, לשמור ולבצע!

מאת: יוסי האפרתידיוור אלקטרוני28/07/091476 צפיות
בוא נדמה שיש לכם עסק, מספרה ועיצוב שיער. אתם שואפים להגיע לקהל של גברים צעירים המחפשים מודרניות ועיצובי שיער אטרקטיביים. חלק מהשירותים שלכם זה לבנות לכל אחד עיצוב המתאים בדיוק לתווי הפנים ולקווים האישיים שלו. באתר שלכם אתם בונים טופס פשוט, משהו כזה: "גברים, עיצוב השיער שימשוך אליכם את כל הבחורות. קבלו הדגמת חינם במייל הבא."

מאת: יוסי האפרתיהודעות לעיתונות - כללי28/07/091352 צפיות
החברה לאיתור ולהשבת נכסים של נספי שואה מגישה היום תביעת ענק על כ- 300 מיליון ש"ח כנגד בנק לאומי על החזקת נכסיהם של אלפי נספי שואה יו"ר החברה, מנחם אריאב: "התנהלותו של בנק לאומי מקוממת ומהווה הפרה בוטה של החוק. אנו מצפים מהנהלת הבנק לפעול להשבת רכוש הנספים ולסייע לנו לתקן עוול היסטורי של 65 שנה"

מאמרים נוספים בנושא צדק חברתי

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי06/10/222136 צפיות
רקע מקדים : בפסק דין שניתן לאחרונה עלתה בין היתר השאלה האם רשאי מתווך להחתים לקוח על הזמנת שירותי תיווך תוך ציון פרטי נכס עוד שבאותה עת לא קיבל את הסכמת בעליו לכך? בנימין קלינגר מפרסם המאמר בנוסף להיותו בעלים של משרד קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה הינו גם בעל רישיון תיווך במקרקעין מטעם משרד המשפטים. ובכן מה פסק ביהמ"ש ?

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי29/06/211482 צפיות
בשנת 2014 נכנסו לתוקף תקנות עבודות ומבנים הפטורים מהיתר הכוללות את רשימת העבודות והתנאים לביצוע. עם זאת הרבה תושבים חושבים בתמימות שמבינים את התקנות שעל פנם נראים די ברורות ומופתעים כאשר לפתע מוזמנים לשימוע במחלקת הפקוח על הבניה או שמקבלים צו הריסה מנהלי. למרות שהכל נראה םפעמים ברור ומובן ועל מנת לחסוך אוגמת נפש ועלויות רבות אנו ממליצים לפנות לייעוץ ולא רק להקשיב למי שמוכר לכם את הפרגולה או מבצע עבורכם את הבניה.

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי19/06/211238 צפיות
סמכות שגרמה לפגם מנהלי חמור מהו צו הריסה מנהלי? צו הריסה מנהלי מאפשר למוסד התכנון (הוועדה המקומית לתכנון ולבניה שבשטחה נמצא הנכס) להרוס בניה בלתי חוקית ללא הליך משפטי. לפיכך, מדובר בסמכות "מעין משפטית" שמקנה לוועדה המקומית שיקול דעת רחב ויכולת אכיפה כמעט בלתי מסויגת של עבירות בניה. לרשימת מוסדות התכנון (ועדות מקומיות ו- ועדות מרחביות) – לחצו כאן! צו הריסה מנהלי ניתן בדרך כלל לאחר שפקח מטעם הוועדה המקומית ביקר בנכס בפעם הראשונה, זיהה חריגות או עבירות בנייה, הוציא צו הפסקת עבודות, ביקר פעם נוספת וגילה כי העבודות נמשכו חרף העובדה שהוצא צו הפסקת עבודות בביקור הראשון. למאמר מקיף בעניין עבירות בנייה – לחצו כאן! בעלים של נכס, וכל מי שרואה את עצמו נפגע מצו הריסה מנהלי, אשר מעוניין לבטלו נדרש לפעול במהירות לצורך כך, לפנות לערכאה המתאימה ולהגיש בקשה לביטול צו ההריסה.

מאת: בנימין קלינגרצדק חברתי30/12/201456 צפיות
לאחרונה רבים פונים למשרדנו לאחר קבלת התראה על צו מנהלי. יש כאלו שפונים גם אחרי שקבלו את הקנס המנהלי שתמיד סכום בסכום גבוהה הרבה מעל המצופה. בד"כ מדובר על קנס גבוהה שניתן בשל שימוש שלא בהיתר, שימוש חורג ו/או בשל ביצוע עברות בניה. תוספות בניה, פיצול דירות , שימוש בקרקע חקלאית וכדומה. מדובר בקנס קצוב משמעו למשרדנו מחלקה מיוחדת הפועלת ומסייעת ללקוחות המשרד בהסדרת חריגות בניה ,ביטול צווי הריסה וקנסות מנהליים. הנכם מוזמנים לפנות ליעוץ ויפה שעה אחת קודם. בהמשך כל מה שכדאי וצריך לדעת על צו הריסה קצוב

מאת: גדעון צורצדק חברתי24/02/149066 צפיות
בחודש מרץ שנת 2000 נפטרה לילי ז"ל, רעייתו של אריאל שרון. על–פי בקשתה היא נקברה על גבעת הכלניות. במסגרת קבורה זו, עושה שרון כל עבירה אפשרית מתחום המקרקעין. קבורה בקרקע חקלאית, שהיא גם אתר עתיקות מוכרז, וכל זאת ללא רישיון קבורה במקום, וללא היתר כנדרש בחוק. ומעל הכל הוא איננו בעל זכות בקרקע. כחמש שנים לאחר הקבורה, פונה נעם פדרמן, ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, בדרישה להעתיק את הקבר של המנוחה לבית עלמין. ולאחר מכן, פדרמן מגיש עתירה לבג"ץ, נגד ראש הממשלה אריאל שרון ונגד היועץ מזוז. בית המשפט בפסק דין זה, נתן ידו לפגיעה קשה בשלטון החוק ולפגיעה באינטרס הציבורי. וקיימת האפשרות - שאריק שנלחם את מרבית חייו בערבים, במותו נקבר בבית קברות מוסלמי.

מאת: יאיר צבריצדק חברתי14/04/132244 צפיות
ר' חי על ביטוח לאומי וקצבת זקנה, ר' לא התחתן מעולם ולא הוליד ילדים. כשהיה ילד ראה במו עיניו איך הורגים הגרמניםו את הוריו אחותו ושני אחיו. ר' חי איתנו בעיר שלנו, הוא רואה בכל יום את אותם הרחובות את אותן חנויות ואותם אנשים. ר' ניצול שואה. בפעם השניה בחייו הוא מרגיש איך סופו קרב ורעב מכה בו בפעם השניה בחיו. כיצד חיים בעירנו ניצולי שואה במצב כל כך קשה? לאחרונה אנו עדים לסיפורים קשים על מצבם של ניצולי השואה בישראל. עוני ורעב וקושי רב בביצוע משימות היום יום הם רק חלק מהבעיות האקוטיות בהם מתמודדים הניצולים באחרית ימיהם. קשה לתפוש את הסבל בעברם ומתוך כך עוד יותר את המצב שחלקם מתמודדים איתו גם היום.

מאת: משה יוריצדק חברתי14/11/128446 צפיות
מצעירותי פיללתי לפתוח ביזנס בענף המזון. על כן, עמלתי רבות ואספתי כסף להקמת חנות. אך לצערי, מהר מאוד הגעתי למסקנה שבכדי להתקדם בתחום זה, קיים צורך לתכנן את צעדי ולארגן את הכספים כראוי. ודאי, זה קשה לפתוח עסק, אבל ניתן להצליח. אפשר ללמוד אסטרטגיות שבאפשרותן לסייע להתנהל נכון.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica