חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משבר בזוגיות ובעיות אחרות

העיסוק העיקרי שלנו במהלך החיים שלנו הוא חיפוש אהבה או אם כבר מצאתם אז חשוב לשמור עליה. יש את אלו שמצליחים למצוא את אהבה אמיתית וגם לשמור עליה ויש את אלו שממשיכים לחפש במהלך כל החיים. מסיפורים רבים ששמעתי, מציאת אהבה זה רק חלק מהסיפור, כל הסיפור מתחיל שקשר עובר שלב והזוג המאושרת אחרי שנה-שנתיים מוצאים את עצמם במריבות ובעיות.

בטח לא פעם בחיים שאלתם את עצמכם "למה אנחנו רבים?", "לאן נעלמה כל הרומנטיקה?" יש הרבה תשובות בעניין, כמובן שלא כולן חד משמעיות ולא כולן מתאימות לבעיה שלכם אבל פסיכולוגים אשר מתמחים בנושאים כמו: טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וטיפול משפחתי מנסים להבחן את הבעייתיות דווקא של הזוג שלכם. לכן יש לא מעט זוגות אשר פונים לכל מיני מרפאות או קליניקות שעוסקות בנושאי זוגיות ואהבה.

בואו נחזור לשאלה "למה אנחנו רבים?" הרי הסיבות יכולות להיות רבות למריבות בין בני הזוג. רוב הבעיות בזוגיות נוצרות בגלל בעיה מבחינה כלכלית. יש חובות או מחסור בכסף וזה ישירות משתקף במצב הרוח של שני בני הזוג, כמו כן זה גורם דיכאון ועצבנות יתר. כמובן שאנחנו במצבים כאלו נוטים "לשחרר את הלחץ" על האנשים הקרובים שלנו.

סיבה שנייה הנפוצה ביותר למריבות היא ילדים, כן נכון, ילדים. זה מתחיל מהיריון כי אישה נמצאת בתקופה מאוד לחוצה ומלאה בהורמונים. אחרי לידה בא דיכאון שגם אותו קשה לעבור ואחרי כל הבעיות האלו מגיעים חילוקי דעות על הגידול של הילדים. ברור שישנם משפחות שמצליחות לשמור על המערכת יחסים ללא מריבות וחילוקי דעות לאורך כל החיים אך המספר של המשפחות אלו כל כך קטן.

כמו כן קיימות אמירות על המשבר של שלוש, חמש ושבע שנים ואנחנו בזמן משבר בזוגיות מתחילים כבר להתאים את עצמנו ל"תבניות" אלו ומסכימים עם זה. אבל גם אם זה נכון זה לא אומר שחייבים לעבור את זה במריבות ותסכול. תמיד אפשר לפנות לעזרה, לטיפול או ייעוץ, לשאול שאלות ולברר למה זה קורה לכם? הרבה זוגות באירופה כבר אימצו את השיטות האלו, הם לא מתביישים לפנות לפסיכולוגים או ליועצים כי זה לגיטימי כמו שאנחנו הולכים לרופא משפחה כשאנחנו לא מרגישים טוב.

הדבר החשוב ביותר שאתם חייבים להבין זה הצורך שלכם, זאת אומרת האם אתם באמת רוצים את זה. ברור שאם אחד מבני זוג לא מוכנים ללכת לטיפול זה לא אומר שהוא או היא לא אוהב או אוהבת. אפשר להתחיל את הטיפול יחידני ולקבל כלים להתמודד עם המשבר גם אם בן או בת הזוג לא משתפים פעולה.

אין אנשים שהם דומים ולכל אחד מאיתנו יש את הדרך חיים ייחודית וחשוב גם לזכור שהבעיות של כל אחד מאיתנו הם ייחודיות ולכן קשה מאוד לנסות ולטפל בבעיה על ידי עצות של חברים או מכרים. אהבו אחד את השנייה וכבדו אחת את השני ואין דבר העומד בפני הרצון.

 



תגיות המאמר: טיפול זוגי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ניקול ליק

מאת: ניקול ליקשיפוצים03/09/14815 צפיות
האם יש נזילה? - קודם כל צריך בכלל להבין האם יש נזילה. נשמע טיפשי אך באמת כתם מים לא בהכרח אומר שיש נזילה. מאמר בנושא נזילת מים וכיצד לטפל בה.

מאת: ניקול ליקשיפוצים03/09/14649 צפיות
מאמר בנושא זיפות גגות: כמה עולה זיפות גגות - האם המחיר כולל תיקונים או אחריות?

מאת: ניקול ליקניקיון15/12/11906 צפיות
חברות רבות אפילו אפשר לומר שכל החברות או מוסדות בארץ משתמשים בשירותי ניקיון של חרבה זאת או אחרת. לפי כך אפשר לומר שיש ביקוש רב לשירותי ניקיון ולכן ישנם חברות רבות שמספקות שירותי ניקיון כאלו ואחרים.

מאת: ניקול ליקהפקות אירועים17/10/11795 צפיות
אם החלטתם שאת האירוע שלכם אתם חוגגים בטבע אתם חייבים גם לחשוב על כל הדברים שתצטרכו לכך.

מאת: ניקול ליקצרכנות17/10/115783 צפיות
כאשר מגיעה החורף אנחנו מתחילים לחשוב על מערכות חימום למיניהם וכמובן שאפשר לקנות בקיץ מזגן טוב שהוא גם יהיה בתור מערכת חימום בחורף.

מאת: ניקול ליקזוגיות ואהבה06/10/11911 צפיות
מרבית הזוגות במוקדם או במאוחר נתקלים בבעיות הנוגעות לחיי המין שלהם. ישנם מספר סיבות לבעיות האלו ובמאמר אפשר לראות את הסיבות וכיצד מטפלים בהן.

מאת: ניקול ליקניקיון26/09/11793 צפיות
מודעות לניקיון המשרד בשנים האחרונות גדלה וכך גם חברות הניקיון השתדרגו ומציעות מגוון רחב של שירותים. חברות גדולות פונות לחברות ניקיון בשביל לא להחזיק עובד ניקיון רגיל אלא צוות שיבצעו את העבודות ניקיון בצורה מקצועית וטובה.

מאמרים נוספים בנושא משפחה וזוגיות - כללי

מאת: ערןמשפחה וזוגיות - כללי10/02/215183 צפיות
כאשר אדם הולך לעולמו נותר בזכרוננו כל מה שהיה עבורנו. בין אם מדובר בבן משפחה ובין אם מדובר בחבר קרוב, זהו זמן כאוב. בימים האלה שהמשפחה מתכנסת ומתכוננת להלוויה ולשבעה, ישנה רק עוד משימה אחת אחרונה. לכבד את זכרו של אותו אדם באמצעות מודעות בעיתון שיאפשרו למכרים הרחוקים יותר לקבל מידע חשוב על המקום שבו תהיה השבעה.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי17/10/204690 צפיות
ייעוץ זוגי והקלקולים בהורות אחד ממוקדי המריבות העיקריים המופיעים במהלך ייעוץ זוגי זו ההתנהלות של בני הזוג מול ילדיהם. נראה שכל אחד מביא את הדעות והאמונות שלו, יחד עם השריטות והמגבלות שלו.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי14/07/201174 צפיות
בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי13/04/201466 צפיות
כיצד מרגיש זוג בהגיעו ליועץ זוגי? קבלו הצצה לזווית קצת אחרת

מאת: דוד כהןמשפחה וזוגיות - כללי15/03/201428 צפיות
אחת הדילמות שעומדות בפנינו, כשאנחנו רוצים לערוך פיקניק עם חברים ובני משפחה או כשאנחנו רוצים לארח אירוע בבית או בכל מקום אחר, זה עם מה נארח אותם? באילו כלים ואמצעים נשתמש? בסד אריזות הביאו לכם כמה נקודות מחשבה

מאת: נטלי הרוש משפחה וזוגיות - כללי27/07/173105 צפיות
החופש הגדול בעיצומו, הילדים מתחילים קצת להתבגר ולקראת השנה החדשה אנחנו ההורים מנסים לקדם אותם מכל מיני בחינות...אם לימודיות או לקיחת אחריות, איך להתנהג חברתית ועוד. הנה לכם כמה אפשרויות שישפרו לילדים שלכם את חופשת הקיץ ובמקביל יכינו אותם מכל מיני בחינות לשנה החדשה.

מאת: רוןמשפחה וזוגיות - כללי04/05/173409 צפיות
מאמר על חברת ניקיון

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica