חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נהלי אבטחה במרכזית Asterisk

אבטחת המחשב אינה שמורה אך ורק לאנשי מקצוע ותאגידים גדולים. גם אתם יכולים לשפר את רמת האבטחה שלכם ולחסום את רוב ההתקפות הנפוצות ביותר תוך יישום כמה כללים בסיסיים. מאמר זה יסקור, באמצעות סט שאלות ותשובות, את ההגנות השונות שניתן ליישם  במרכזית IP ובמיוחד במרכזית Asterisk.

מדוע עלינו לאבטח את מרכזית ה-IP?
מרכזית IP הינה הגשר בין סביבת המחשוב לתשתית הטלפוניה שלכם. אם ישנה פריצת אבטחה ברשת, כל אחד יוכל לגשת לקווי הטלפון שלכם ולבצע הונאה תוך גניבת שיחות.
לדוגמה, מרכזיית IP פרוצה עם 30 ערוצי PRI תוכל לבצע שיחות לכמה מדינות בלתי סבירות בעולם כמו אפגניסטן, בעלות של 2.5 € לדקה.
ולכן עלויות הגניבה פר שעה אחת יכולות להגיע ל € 4,500 (2.5 € * 60 דקות * 30 ערוצים).

אז כיצד אנחנו מגינים על מרכזית ה- IP שלנו?
למרבה הפלא,הרוב המכריע של בעיות הביטחוניות נובעות מטעות אנוש.
כעת נעבור על הרגלים רעים ומשונים ונראה כיצד לתקן אותם.

שלוחות ה-SIP שלכם הינן מטרות עבור האקרים
חוק מספר אחד הוא להשתמש בסיסמאות מורכבות בעת קביעת התצורה של שלוחות ה- SIP. למעשה, ישנם האקרים רבים המפתחים רובוטים המתקיפים רשתות מחשב בכל זמן נתון וברגע שהרובוט מקבל תשובה חיובית להתקפה מחשבון SIP, אלגוריתם מתוחכם מבצע בדיקות על אותו חשבון SIP ועובר על כל הצירופים האפשריים עבור הסיסמאות.

 ולכן, עלינו להימנע:

  • מסיסמאות קצרות מדי
  • מרצף מספרי (123456) או אלפבתי (ABCD)
  • מרצף לוגי כמו שמות או תאריכים
  • סיסמא זהה ואחידה עבור כל שלוחות SIP
  • שימוש של אותה סיסמא עבור מערכת ההפעלה לינוקס, מסד הנתונים MySQL ו Asterisk

אנו ממליצים על סיסמה אקראית לחלוטין של לפחות 8 תווים, הכוללת שילוב של  אותיות גדולות וקטנות ומספרים לא רציפים. עדיף להימנע משימוש בסיפרה 1 ואות L קטנה "l" או האות i גדולה "I" , כנ"ל לגביי הסיפרה אפס "0"  והאות "O" (אוסקר), זאת על מנת למנוע בלבול.
 
פורטים נכנסים
בעת התקנת תצורת Asterisk , איניטל תדאג להשאיר מספר פורטים פתוחים בנתב שלכם על מנת לאפשר ביצוע פעולות תחזוקה מרחוק: פורט גישה לאסטריסק, פורט גישה למערכת הפעלה לינוקס, פורט גישה לנתב ולכל טלפוני ה-SIP המותקנים. חשוב לציין, גישת תצורה למרכזיה ולנתב דורשת סיסמאות שנבחרו בזהירות רבה כמתואר לעיל.

אבטחת קווים לשיחות יוצאות
בעת הגדרת מרכזית האסטריסק, מומלץ מאוד להגדיר את השיחות היוצאות על מנת למנוע תקשורת ליעדים אסורים. כך למשל ניתן לכלול מספרי 1-700 ו - 1-800 שהינם מספרי חינם, אך לא את 144 (מדריך טלפון), אשר אינו חינם. באיניטל נוכל להגדיר פורמטים מדויקים עבור חיוג לטלפונים ניידים ולציין את המדינות שניתן לחייג אליהן, למי מותר להתקשר ולאיפה.

סודיות
שמירת הסודיות של הסיסמאות הינו חיוני ביותר. בעת התקנת טלפונים או softphones בבית העסק, הכרחי להיות דיסקרטי בעת הזנת הסיסמאות, וכמובן לא להעביר אותן למשתמשים (עובדים) שאינם זקוקים להן בעבודתם. יצא לנו לראות בכמה מוקדים טלפוניים סוכנים חסרי מצפון שמתקשרים מהבית באמצעות ה SIP של העבודה תוך התקנת softphone על המחשב האישי ושימוש בהגדרות שהם קיבלו על מנת להוציא שיחות על חשבון העבודה.

ניטור פעילות מערכת Asterisk
כאשר המערכת מותקפת, הרובוט מנסה לפרוץ אליה אלפי פעמים תוך זמן קצר. כל ניסיון לוקח שבריר של שנייה ויכול להתבצע על מספר רב של ערוצים בו זמנית. לעתים קרובות, ההתקפות מתבצעות בשעות הלילה ולכן הן בלתי מורגשות. אולם, כאשר הן מתרחשות ביום, ניתן לאתר צמצום משאבים אנומאליים של המרכזיה. הסימפטום הראשון הינו ירידה באיכות התקשורת.
ההגנה הטובה ביותר היא ביצוע כיבוי ממוחשב של המרכזיה והפעלתה מחדש אחרי מספר דקות או פשוט כיבוי והפעלה פיזית של המרכזיה. הרובוט יזהה את המערכת כ"מתה" ויעבור לצוד מערכת חלשה אחרת.

מערכת ניטור שיחות - תנועות
ניתן להזין את רשימת השיחות (תנועות CDR) על מנת לבחון ולעקוב אחרי המרכזייה ולזהות התנהלות לא שגרתית. ישנם לא מעט כלים לניתוח תנועות המאפשרים לא רק לזהות את תאריך השיחה, השעה, אלא גם להאזין לשיחות המוקלטות ולהאזין לשיחות בזמן אמת. ההמלצה שלנו הינה תוכנת PbxTrackerTM, יישום חדש המיועד למוקדים טלפוניים על מנת לעקוב אחרי כל התנועות ולניהול המוקדנים.

שדרוג גרסאות
מומלץ מאוד בעת רכישת מערכת אסטריסק או כל מרכזית IP לעשות חוזה שירות על מנת ששדרוג גירסת המרכזייה יעשה באופן שוטף.
כמו ב- Microsoft Windows, מעת לעת נדרש תיקון קוד תוכנה, שינוי שנועד לסגור פתח שזוהה על ידי המחברים של אסטריסק כסכנת פריצה. למעשה, האקרים לומדים את הגרסאות הנוכחיות ומנסים למצוא פירצות. מעת לעת, מומלץ לבצע עדכון מלא של המערכת על מנת לנצל את היתרונות של תכונות חדשות או לשפר את הקיימות. 
 

במבט חטוף

לא משנה מה הגודל של מרכזית IP שהינכם שוקלים לרכוש, יש להתייחס לנושא האבטחה בכובד ראש וברצינות הרבה ביותר.
אנו באיניטל מחויבים לסייע ללקוחותינו להתמודד עם תהליך זה בהצלחה המירבית ביותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איניטל אפולו בע"מ מתמחה בפתרונות VOIP, מרכזיות IP והקמת מוקדים טלפוניים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איניטל אפולו בע"מ

מאת: איניטל אפולו בע"מעסקים - כללי28/11/111081 צפיות
ה- IP Centrex הינו פיתוח מהפכני בתחום התקשורת העסקית ותקשורת VOIP בפרט. השירות אידאלי עבור עסקים קטנים ובינוניים שלא מעוניינים בהוצאה כספית גדולה עבור ציוד התקשורת אך יחד עם זאת מעוניינים לקבל את מלוא היתרונות שתקשורת VOIP מציעה לעולם העסקי של היום

מאת: איניטל אפולו בע"מעסקים - כללי28/11/111094 צפיות
לא רק ששיחות SIP זולות יותר, מרכזיות הטלפון תומכות SIP הינן בין המשוכללות והגמישות ביותר שלשוק התקשורת העסקית יש להציע. בתי עסק קטנים יכולים לקבל את כל היישומים שמשתמשים בהם אירגונים גדולים בקנה מידה עולמי, וכל זה בעלות של מחשב שולחני.

מאת: איניטל אפולו בע"מCRM06/11/111213 צפיות
ישנם שני אלמנטים שכל מוקד טלפוני צריך: מרכזיה ותוכנת ניהול לקוחות CRM. מטרתה של תוכנת ניהול לקוחות היא לנהל את קהל הלקוחות שלנו ולהפוך את הלקוח מאנונימי לייחודי ובעל ערך לאירגון בעוד שמטרתה של המרכזיה היא לקשר בין הלקוחות לארגון. כל אחד מהאלמנטים האלה תורם בצורה ממשית לאופטימיזציה של המוקד הטלפוני / הקול סנטר. אך כמו גלידה טובה, לפעמים שילוב בין כמה טעמים מביא לטעם חדש אך כל כך טבעי שקשה להבין איך לא עשינו את זה קודם.

מאת: איניטל אפולו בע"מעסקים - כללי06/11/114306 צפיות
כל עסק רוצה למקסם את תפוקתו. המיקסום פועל בשתי זירות, הזירה הראשונה הינה זירת השיווק- מכירת מוצרים ושירותים לקהל לקוחות גדל. הזירה השנייה הינה זירת השימור- שמירה על מערך הלקוחות הקיים, ועל כן, על מנת למקסם את שתי הזירות הללו, יש צורך להפריד בינהן.

מאת: איניטל אפולו בע"מעסקים - כללי18/10/111628 צפיות
רוב בתי עסק מנהלים בדרך זו או אחרת תקשורת עם קהל לקוחותיהם, אם זה דרך מחלקת שירות, מחלקת תמיכה, מחלקת מכירות או מחלקת חשבונות. אולם לשים קבוצת אנשים בחדר ולהנחות אותם לענות לטלפון לא הופך אותם למוקד טלפוני – קול סנטר. אז מה בכל זאת מבדיל מוקד טלפוני?

מאת: איניטל אפולו בע"מעסקים - כללי26/09/111180 צפיות
שוק המרכזיות בישראל הינו תחרותי ביותר, ולקוח שמחפש לרכוש מרכזיה יכול לאבד את דרכו בין כל האפשרויות המוצעות בפניו. ישנן בשוק שלושה סוגים של מרכזיות: המרכזיה האנלוגית הפשוטה שבהדרגה נעלמת מהשוק, המרכזיה הדיגיטלית שהינה בשימוש עד היום ברוב העסקים בישראל ומרכזית ה- IP שניכנסה לשוק בחמש השנים האחרונות.

מאת: איניטל אפולו בע"מעסקים - כללי26/09/111090 צפיות
מרכזית ה- IP אינה בוחרת לעבוד רק עם הציוד והתשתית הייעודיים לה, כגון טלפוני IP ותשתית אינטרנט. למעשה, היכולות המתקדמות של מרכזית ה- IP מאפשרות לה לשתף פעולה עם התשתית והציוד האנלוגי של בית העסק. מרכזית ה- IP איננה מקור להפסדים אלא מקור לחיסכון אדיר מצד הלקוח.

מאמרים נוספים בנושא עסקים - כללי

מאת: ישראל רף עסקים - כללי16/07/231765 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי13/12/222668 צפיות
סרטון מתנות ממותגות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג מתנות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג, מתנה שמרחיבה את הלב ומעלה חיוך תיצור אווירה נפלאה לשמירה על הקשר עם הלקוחות, צוות העובדים, הספקים, ונותני השירות. מתנה שתשדרג את היחסים שלכם עם הלקוחות והעובדים לאורך כל השנה יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי12/10/221827 צפיות
1. מהו תכנון? בכל מקום בו אנו נמצאים, אנו משתמשים במרחב בדרכים שונות. על מנת להבטיח ניצול יעיל של המרחב, יש צורך לתאם בין מגוון השימושים המתקיימים בו, ולדאוג לתשתיות כמו תחבורה, מים, חשמל ועוד. לשם כך מתקיים הליך התכנון ברמות שונות, מתכנון נקודתי ועד תכנון כלל ארצי. הליך זה קובע כיצד ישתלבו השימושים השונים, הלכה למעשה, ונותן מענה לשאלות כגון היכן וכמה ניתן לבנות במרחב נתון, מה נחוץ לשם אישור הבנייה וכיצד ניתן לספק את הצרכים של המשתמשים. בסופו של הליך התכנון מתקבלת תכנית, המורכבת בעיקרה מתשריט (מפה המבטאת באופן גרפי את הוראות התכנית הנוגעת למרחב גאוגרפי נתון), תקנון (הוראות בכתב הקובעות מה מותר ומה אסור לבנות על הקרקע שבתכנית, כיצד לבנות ולאיזה מטרות) ומסמכים נוספים בהתאם לצורך.

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי30/05/221877 צפיות
הריני להעלות בפניכם נוהל עבודה, לדיון בהתנגדויות בפני הוועדה המקומית לבקשות להיתרי בניה ולתכניות בנין עיר. נוהל העבודה יועלה לאתר האינטרנט ההנדסי של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה. הנכם מתבקשים לפעול מעתה ואילך בהתאם להנחיות המפורטות בנוהל העבודה. הנוהל נערך בהיוועצות עם היועץ המשפטי ומושתת על ההוראות הקבועות בחוק התכנון והבניה התשכ״ה 1965( כהגדרתו בנוהל – חוק התכנון והבניה( ועל הקבוע בתקנות התכנון והבנייה )רישוי בנייה(, תשע״ו 2016( כהגדרתן בנוהל – תקנות רישוי בניה(.

מאת: ישראל רף עסקים - כללי26/05/222055 צפיות
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. לצד עטים, מחברות ומוצרים שאנו רגילים לקבל מתנות בכנסים, יש את בעלי העסקים שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים אותן… עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי01/05/221923 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. אשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אופירעסקים - כללי28/02/221530 צפיות
נושא הסמכת iso מאז ומתמיד היה נושא רגיש לבעלי עסקים ומותגים שגורר לאחרי כן כאב ראש, לחץ וחרדה. הסיבה לכך היא כי לא כולם באמת יודעים מה צריך על מנת להגיע להסמכה המושלמת, ואין כאן מורכבות כבדה מדי, בעיקר כאשר מלווים אתכם אנשי המקצוע הטובים ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica