חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מרכזיות IP - הווה ועתיד

שוק המרכזיות בישראל הינו תחרותי ביותר, ולקוח שמחפש לרכוש מרכזיה יכול לאבד את דרכו בין כל האפשרויות המוצעות בפניו. ישנן בשוק שלושה סוגים של מרכזיות: המרכזיה האנלוגית הפשוטה שבהדרגה נעלמת מהשוק, המרכזיה הדיגיטלית שהינה בשימוש עד היום ברוב העסקים בישראל ומרכזית ה- IP שניכנסה לשוק בחמש השנים האחרונות.
כמובן שישנם בישראל לא מעט עסקים שעדיין עובדים ללא מרכזיה כלל המשתמשים בקווים הפשוטים / האנלוגיים של בזק או הוט.

אולם בסופו של דבר כל עסק יודע שבמוקדם או במאוחר יצטרך מרכזיה.
בנוסף, ישנם בישראל לא מעט עסקים שברשותם מרכזיה ושאינם מרוצים מכיוון שהם מוגבלים בכמות הקווים והשלוחות, עלות גבוהה של טלפונים חכמים דיגיטליים ייעודיים למרכזיה שהם רכשו ועלות שירות של טכנאי לביצוע הפעולה הכי קטנה כרוכה בלא מעט כסף. מכל הסיבות האלו בעל עסק יעדיף להשאיר את המצב הנתון עד שלא תיהיה לו ברירה והוא יצטרך להחליף את המרכזייה.
חשוב לציין כי כל שינויי הגדרות במרכזיה אנלוגית או דיגיטלית דורש הזמנה של טכנאי לבית העסק והשירות עולה מאות שקלים. בסופו של דבר, מרכזיה הופכת לנטל על העסק במקום לשרת ולקדם אותו.

שוק חדש של מרכזיות IP מוביל כיום את תעשיית התקשורת בזכות האפשרויות הרבות שהוא מציע בשילוב עם הרשת המשרדית של הארגון או באמצעות רשת האינטרנט. המושג IP הינו ראשי תיבות של "פרוטוקול אינטרנט", פרוטוקול הרשת הבסיסי של האינטרנט.

כל מרכזית IP מביאה עימה את הפונקציות הבסיסיות של המרכזיה: ניתוב שיחות יוצאות ונכנסות, אפשרות למענה קולי או אנושי וכל פונקציה אחרת שקיימת בכל מרכזייה רגילה. מרכזיות טלפון IP מגיעות עם ערך מוסף של התממשקות עם רשת האינטרנט. באמצעות הממשק ניתן להעביר שיחות על גבי תשתית האינטרנט במקום על תשתית הטלפוניה הרגילה. היתרון המשמעותי ביותר הינו החיסכון בכסף: במקום לשלם לחברת הטלפון עבור שיחות ניתן לחסוך את העלות של אותן השיחות על ידי שימוש בתשתית האינטרנט. הדבר נכון כפליים כאשר ישנו צורך בביצוע שיחות טלפון רבות לחוץ לארץ. החיסכון הינו משמעותי ביותר.
יתרון נוסף הינו האפשרות לנהל רשת טלפונית דרך האינטרנט שמשחררת את הארגון מהתלות בחברות הטלפוניה, לפחות בצורה חלקית. באמצעות האינטרנט אפשר גם לתקשר עם עובדי הארגון שברשותם טלפונים סלולאריים תומכיי  VOIP.
ההתממשקות של מרכזיות טלפון IP איננה בלעדית רק אל האינטרנט אלא גם אל מערכת המחשוב של הארגון. כך ניתן לשלב במערכת הטלפון תוכנות שונות שמציעות פונקציות ויתרונות רבים לארגון, הן ברמת הפעילות והן ברמת הניהול. אותן תוכנות יודעות להתאים את עצמן למערכות CRM עבור קשרי לקוחות, מחלקות שירות, הפעלת מוקדים טלפוניים וכו'.

שוק ה- IP הינו גדול ביותר והוא מובל על ידי חברות התקשורת המובילות בעולם: סיסקו, מייקרוסופט, Digium, Panasonic, LG, Avaya ואפילו גוגל שהכריזה לפני כמה חודשים על טכנולוגיה לאיחוד מספרי טלפון.
Digium הינה בין החברות המובילות בתחום מרכזיות ה- IP ומדורגת שלישית אחרי Cisco ו- Avaya. החדשנות של חברת Digium מתבטא בהחלטתה להפיץ את תוכנת ההפעלה של מרכזית ה- IP שלה בקוד פתוח על מנת לאפשר למתכנתים בכל העולם לקדם ולפתח את הקוד. כמו כן, Digium משווקת ציוד תקשורת איכותי עבור מתקיני מרכזיות  Asterisk (שם הקוד הפתוח).

איניטל משווקת  מרכזיות Asterisk בשל היתרון בעבודה עם קוד פתוח המאפשר גמישות רבה לפיתוח והתאמה של המרכזיה לעסקים ולארגונים קטנים כגדולים בעלויות נמוכות יחסית. מרכזיית  Asterisk הפכה למובילה בתחומה בשל יתרונותיה הבולטים: אי הגבלה בכמות השלוחות, אי הגבלה ברישיונות softphone, תכונת הקלטות מובנית במערכת, שירות ותמיכה מרחוק, אפשרות לחיבור מספרי SIP בקלות וללא הגבלה, חיבור כרטיסי PRI או כרטיסים אנלוגיים. כמו כן, בית העסק אינו מוגבל בסוגי מכשירי הטלפון היכולים להתחבר אל המרכזיה, וניתן לבחור בין עשרות הדגמים המופיעים בחנות ה- IP של איניטל.

ולכן לפני כל שדרוג ו / או רכישה של מרכזיה חדשה, חשוב לעמוד לא רק על התקציב  אלא גם לשקול את התוכניות העתידיות של הארגון: מספר העובדים שיגדל, פתיחת סניפים נוספים, הגברת שיחות לחו"ל ואפשרות להתחבר לCRM  הקיים על מנת לייעל את סדר העבודה. אלו הם שיקולים בודדים בלבד מתוך רשימת תכונות שהמרכזייה יכולה להעניק לכל בית עסק שרוצה להתקדם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

איניטל אפולו בע"מ מתמחה בפתרונות VOIP, מרכזיות IP והקמת מוקדים טלפוניים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איניטל אפולו בע"מ

מאת: איניטל אפולו בע"מעסקים - כללי28/11/111079 צפיות
ה- IP Centrex הינו פיתוח מהפכני בתחום התקשורת העסקית ותקשורת VOIP בפרט. השירות אידאלי עבור עסקים קטנים ובינוניים שלא מעוניינים בהוצאה כספית גדולה עבור ציוד התקשורת אך יחד עם זאת מעוניינים לקבל את מלוא היתרונות שתקשורת VOIP מציעה לעולם העסקי של היום

מאת: איניטל אפולו בע"מעסקים - כללי28/11/111092 צפיות
לא רק ששיחות SIP זולות יותר, מרכזיות הטלפון תומכות SIP הינן בין המשוכללות והגמישות ביותר שלשוק התקשורת העסקית יש להציע. בתי עסק קטנים יכולים לקבל את כל היישומים שמשתמשים בהם אירגונים גדולים בקנה מידה עולמי, וכל זה בעלות של מחשב שולחני.

מאת: איניטל אפולו בע"מCRM06/11/111211 צפיות
ישנם שני אלמנטים שכל מוקד טלפוני צריך: מרכזיה ותוכנת ניהול לקוחות CRM. מטרתה של תוכנת ניהול לקוחות היא לנהל את קהל הלקוחות שלנו ולהפוך את הלקוח מאנונימי לייחודי ובעל ערך לאירגון בעוד שמטרתה של המרכזיה היא לקשר בין הלקוחות לארגון. כל אחד מהאלמנטים האלה תורם בצורה ממשית לאופטימיזציה של המוקד הטלפוני / הקול סנטר. אך כמו גלידה טובה, לפעמים שילוב בין כמה טעמים מביא לטעם חדש אך כל כך טבעי שקשה להבין איך לא עשינו את זה קודם.

מאת: איניטל אפולו בע"מעסקים - כללי06/11/114269 צפיות
כל עסק רוצה למקסם את תפוקתו. המיקסום פועל בשתי זירות, הזירה הראשונה הינה זירת השיווק- מכירת מוצרים ושירותים לקהל לקוחות גדל. הזירה השנייה הינה זירת השימור- שמירה על מערך הלקוחות הקיים, ועל כן, על מנת למקסם את שתי הזירות הללו, יש צורך להפריד בינהן.

מאת: איניטל אפולו בע"מעסקים - כללי18/10/111625 צפיות
רוב בתי עסק מנהלים בדרך זו או אחרת תקשורת עם קהל לקוחותיהם, אם זה דרך מחלקת שירות, מחלקת תמיכה, מחלקת מכירות או מחלקת חשבונות. אולם לשים קבוצת אנשים בחדר ולהנחות אותם לענות לטלפון לא הופך אותם למוקד טלפוני – קול סנטר. אז מה בכל זאת מבדיל מוקד טלפוני?

מאת: איניטל אפולו בע"מעסקים - כללי26/09/111179 צפיות
שלוחות ה-SIP שלכם הינן מטרות עבור האקרים אולם אבטחת המחשב אינה שמורה אך ורק לאנשי מקצוע ותאגידים גדולים. גם אתם יכולים לשפר את רמת האבטחה שלכם ולחסום את רוב ההתקפות הנפוצות ביותר תוך יישום כמה כללים בסיסיים. מאמר זה יסקור, באמצעות סט שאלות ותשובות, את ההגנות השונות שניתן ליישם במרכזית IP ובמיוחד במרכזית Asterisk.

מאת: איניטל אפולו בע"מעסקים - כללי26/09/111086 צפיות
מרכזית ה- IP אינה בוחרת לעבוד רק עם הציוד והתשתית הייעודיים לה, כגון טלפוני IP ותשתית אינטרנט. למעשה, היכולות המתקדמות של מרכזית ה- IP מאפשרות לה לשתף פעולה עם התשתית והציוד האנלוגי של בית העסק. מרכזית ה- IP איננה מקור להפסדים אלא מקור לחיסכון אדיר מצד הלקוח.

מאמרים נוספים בנושא עסקים - כללי

מאת: ישראל רף עסקים - כללי16/07/231740 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי13/12/222646 צפיות
סרטון מתנות ממותגות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג מתנות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג, מתנה שמרחיבה את הלב ומעלה חיוך תיצור אווירה נפלאה לשמירה על הקשר עם הלקוחות, צוות העובדים, הספקים, ונותני השירות. מתנה שתשדרג את היחסים שלכם עם הלקוחות והעובדים לאורך כל השנה יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי12/10/221822 צפיות
1. מהו תכנון? בכל מקום בו אנו נמצאים, אנו משתמשים במרחב בדרכים שונות. על מנת להבטיח ניצול יעיל של המרחב, יש צורך לתאם בין מגוון השימושים המתקיימים בו, ולדאוג לתשתיות כמו תחבורה, מים, חשמל ועוד. לשם כך מתקיים הליך התכנון ברמות שונות, מתכנון נקודתי ועד תכנון כלל ארצי. הליך זה קובע כיצד ישתלבו השימושים השונים, הלכה למעשה, ונותן מענה לשאלות כגון היכן וכמה ניתן לבנות במרחב נתון, מה נחוץ לשם אישור הבנייה וכיצד ניתן לספק את הצרכים של המשתמשים. בסופו של הליך התכנון מתקבלת תכנית, המורכבת בעיקרה מתשריט (מפה המבטאת באופן גרפי את הוראות התכנית הנוגעת למרחב גאוגרפי נתון), תקנון (הוראות בכתב הקובעות מה מותר ומה אסור לבנות על הקרקע שבתכנית, כיצד לבנות ולאיזה מטרות) ומסמכים נוספים בהתאם לצורך.

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי30/05/221864 צפיות
הריני להעלות בפניכם נוהל עבודה, לדיון בהתנגדויות בפני הוועדה המקומית לבקשות להיתרי בניה ולתכניות בנין עיר. נוהל העבודה יועלה לאתר האינטרנט ההנדסי של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה. הנכם מתבקשים לפעול מעתה ואילך בהתאם להנחיות המפורטות בנוהל העבודה. הנוהל נערך בהיוועצות עם היועץ המשפטי ומושתת על ההוראות הקבועות בחוק התכנון והבניה התשכ״ה 1965( כהגדרתו בנוהל – חוק התכנון והבניה( ועל הקבוע בתקנות התכנון והבנייה )רישוי בנייה(, תשע״ו 2016( כהגדרתן בנוהל – תקנות רישוי בניה(.

מאת: ישראל רף עסקים - כללי26/05/222047 צפיות
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. לצד עטים, מחברות ומוצרים שאנו רגילים לקבל מתנות בכנסים, יש את בעלי העסקים שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים אותן… עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי01/05/221915 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. אשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אופירעסקים - כללי28/02/221516 צפיות
נושא הסמכת iso מאז ומתמיד היה נושא רגיש לבעלי עסקים ומותגים שגורר לאחרי כן כאב ראש, לחץ וחרדה. הסיבה לכך היא כי לא כולם באמת יודעים מה צריך על מנת להגיע להסמכה המושלמת, ואין כאן מורכבות כבדה מדי, בעיקר כאשר מלווים אתכם אנשי המקצוע הטובים ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica