חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שירותי סיעוד בעידן המודרני

מאת: top2998בריאות גיל הזהב26/09/20111009 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שירותי סיעוד

לבני האדם יש נטייה טבעית להדחיק מחשבות רעות: על תאונות, על אסונות טבע וגם על הזקנה. אף על פי שהזקנה היא דבר ידוע מראש לכולנו, מרביתנו מעדיפים פשוט לא לחשוב עליה. למרות שסבינו, סבותינו והורינו מזדקנים לנגד עיננו, רובנו מעדיפים לדחוק הצידה כל מחשבה על היום שבו אנו נזדקק לשירותי סיעוד. אלא שיום זה עלול להגיע מוקדם משחשבנו. ולכן עדיף שניערך אליו מבעוד מועד.

שירותי סיעוד בעידן המודרני

הרפואה המודרנית הביאה עימה ברכות רבות. אחת מהן היא הגידול בתוחלת החיים בעשרות שנים. אלא שבמקרה זה, הארכת תוחלת החיים אילצה אותנו להתמודד גם עם גידול במספר הקשישים שנזקקים לשירותי סיעוד. הסטטיסטיקה מלמדת שככל שאנו מתקרבים לגיל 80 ולעשר השנים האחרונות בחיינו, כך עולה הסיכוי שנזדקק לשירותי סיעוד. וכיום, כל אדם שלישי יזדקק לשירותי סיעוד לתקופה של 3 שנים בממוצע.


למי ניתנים שירותי סיעוד?

כל אדם שאינו מסוגל לטפל בעצמו, בין אם בגלל בעיה פיסית ובין אם בגלל תשישות נפש, מוגדר כאדם סיעודי. הזכאות לקבלת שירותי סיעוד מוגדרת על ידי ארגון הבריאות בהתאם ל- 6 פעולות בסיסיות, שאם אדם לא מסוגל לעשות לפחות 3 מהן מוגדר כסיעודי: להתלבש ולהתפשט, לאכול, לשתות, ללכת ולהתרחץ לבד ולשלוט על הסוגרים.

שירותי רווחה וסיעוד מטעם הביטוח הלאומי

מדינת ישראל קבעה בחוק את זכאותו של כל אדם סיעודי לקבל שירותי סיעוד מטעם המדינה. בחוק הסיעוד נקבע כי קשישים סיעודיים שמעדיפים להמשיך לגור בביתם יוכלו לקבל שירותי סיעוד במימון הביטוח הלאומי. קשישים שנמצאו כסיעודיים במבחן התלות בעזרה (מבדק ה- ADL) שעורך הביטוח הלאומי, זכאים לקבל גמלת סיעוד, המאפשרת להם לקבל סיוע ממטפל/ת סיעודי ללא עלות.


שירותי רווחה וסיעוד פרטיים

לעיתים רבות שירותי הסיעוד שמספקת המדינה פשוט אינם מספיקים. במבדקים שעורך הביטוח הלאומי לא כל קשיש מוגדר כסיעודי ולא כל מי שכן מוגדר כסיעודי אכן זוכה לשירותי סיעוד בהיקף הדרוש לו. במקרים שכאלו ניתן לפנות לאחת מחברות הסיעוד המספקות שירותים פרטיים. שירותי הסיעוד הללו ניתנים לכל פרק זמן (קצר או ארוך), באמצעות מטפל/ת ישראלי/ת או זר/ה ובמימון המטופל ו/או בני משפחתו.

מכיוון שעלות שירותי סיעוד היא יקרה מאוד, רבים רוכשים עוד בצעירותם ביטוח סיעודי מקופות החולים או מחברות הביטוח הפרטיות. אין ביטוח סיעודי סטנדרטי, וכל פוליסה נבדלת זו מזו בתקופת הכיסוי ובאופן קבלת כספי הביטוח. ישנם ביטוחים סיעודיים שמעניקים את כספי הביטוח מהיום שבו אדם הופך סיעודי ועד מותו, ויש ביטוחים לפרק זמן קצוב. ישנם ביטוחים סיעודיים שניתנים כפיצוי או ביטוחים סיעודיים שניתנים כשיפוי, כנגד חשבוניות. יש ביטוחים סיעודיים המסתפקים בעמידה ב- 3 מתוך 6 הקריטריונים שהגדיר ארגון הבריאות העולמי, ואחרים מחייבים 4. לכן, חשוב לבדוק היטב לאיזה ביטוח סיעודי אתם מצטרפים.

לסיכום, גם אם לא נעים לנו לחשוב על כך, כל אחד מאיתנו עלול להפוך לסיעודי. לכן עלינו להיערך לכך מבעוד מועד, ולעשות זאת כל עוד אנו צעירים ובריאים.

 



תגיות המאמר: סיעוד, שירותי סיעוד


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת top2998

מאת: top2998אבטחת הבית28/06/11926 צפיות
לעיתים רבות אנו רואים אנשים בסופר עומדים מול המקרר החלבי ומהרהרים מה כדאי להם לבחור, איזה מוצר , מה תאריך התפוגה והקובע מהו המחיר. כאשר בני אדם ניתקלים מסוג האנשים הללו הם אוהבים לקבוע, האדם הזה חושב שהוא הולך לחתום חוזה על קניית בית... מכיוון שרב העולם אינו מיחס חשיבות לצרכים אלו אנו חושבים לעצמינו את המחשבה הזו.

מאת: top2998בית חכם21/06/111004 צפיות
היום ה-21 ליוני מכונה היום הארוך ביותר בשנה המבשר רשמית על תחילתו של הקיץ החם. נראה לכם הגיוני שבחוץ כל כך חם ואילו במקלחת בביתכם זורמים מים קפואים? ישנה דרך מצויינת לנצל את המשאב היקר והחיוני שהתברכנו בו- השמש ולנצל את קרניה וזאת בעזרת קולטי שמש – על כך ועוד במאמר הבא.

מאת: top2998בניין ואחזקה - כללי19/06/111290 צפיות
כאשר מדברים על עבודות פחחות מדברים עליהן בעיקר בהקשר של רכבים. זאת משום שכל הרכבים עשויים מפח, ולכן גם הייצור שלהם כרוך בביצוע עבודות פחחות ברמה גבוהה, וגם תיקון שלהם, במידת הצורך, מורכב בדרך כלל מביצוע עבודות פחחות, בעיקר אם מדובר בתיקון רכבים לאחר תאונה. גם כאשר מעוניינים למכור רכב, מומלץ מאוד לקחת אותו לחברה המתמחה בביצוע עבודות פחחות, על מנת לתקן שריטות ומכות קיימות ולחדש את צבעו של הפח. כך יהיה סיכוי הרבה יותר גבוה שקונים פוטנציאליים ירצו לרכוש את הרכב שלכם

מאת: top2998בניין ואחזקה - כללי11/04/111345 צפיות
על פי חוק שקבעה הממשלה בשנת 2005, כל המבנים בארץ אשר הוקמו לפני 1980 צריכים לעבור חיזוק מבנים, על מנת לחזק את יסודותיהם ולשפר את עמידותם בפני פגעי הטבע השונים, ובעיקר בפני רעידת אדמה. מדובר דווקא במבנים אשר הוקמו לפני שנת 1980, משום שבשלהי שנות ה-70 הותקנו בישראל תקנה 413 ותקנה 2413, תקנות התקפות עד היום ומחייבות את כל העוסקים בבניית מבנים, הינו – את כל האדריכלים ואת כל קבלני הבניין, לתכנן מבנים מחוזקים ולבנות מבנים מחוזקים, אשר יעמדו בפני רעידות אדמה, גם אם עוצמתן תהיה גבוהה.

מאת: top2998תחבורה ורכב - כללי05/04/113841 צפיות
מכבש הידראולי הוא למעשה מכשיר די פשוט, אך הוא משפר את איכות החיים שלנו בתחומים רבים, שכן מופיע בכל מקום, החל מתעשיית המזון ועד למתקני הרמה ותעשייה כבדה. אז מהו למעשה המכבש ההידראולי?

מאת: top2998בניין ואחזקה - כללי23/03/111373 צפיות
בעידן המזגנים, לאנשים רבים קשה לחשוב על המאוורר כאלטרנטיבה ראויה בימי הקיץ המהבילים. עבור אנשים רבים, אוורור היא האופציה המיושנת, ולכן אין צורך להתפשר אם יש לנו אפשרות למזג את החדר ולא רק לאווררו. אלא שלא תמיד זה נכון. למרות שאוורור איננו מיזוג אוויר, עדיין למאווררים יש יתרונות רבים על פני מזגנים.

מאת: top2998חקירות23/03/111264 צפיות
ישנם מקרים רבים בהם אנו צריכים לדעת בצורה כמה שיותר ודאית, אם אדם מסוים דובר אמת או משקר. בדיקת פוליגרף הינה בדיקה שמטרתה לגלות אם ומתי האדם הנבדק אינו דובר אמת, באמצעות מכשיר מיוחד – מכשיר הפוליגרף.

מאמרים נוספים בנושא בריאות גיל הזהב

מאת: שלום כהןבריאות גיל הזהב29/09/191816 צפיות
בחירת מסגרת דיור מוגן מתבטאת הן בצורך של החוסה והן ביכולות המימון של האפוטרופוס. ישנן מסגרות דיור מוגן המיועדות לחוסים קשים הסובלים מלקויות נפשיות כבדות, לצד מסגרות שנועדו רק לחוסים קלים ביותר.

מאת: Droxitבריאות גיל הזהב18/04/197127 צפיות
אחרי שטיפלו בנו במשך כל החיים מגיע הרגע שבו ההורים שלנו זקוקים לעזרה שלנו. כשהם מתבגרים נדמה שפעולות רבות קשות עבורם יותר. ההליכה למכולת לרכישת מוצרי מזון עשויה להיות מאתגרת יותר, וגם מטלות בסיסיות בבית אינן פשוטות עבורם. במקרים רבים קשישים לאחר מחלה חלשים אף יותר, והאחריות מוטלת לא פעם על ילדיהם הבוגרים. עם זאת, ולמרות האהבה האדירה והרצון הרב לסייע, לילדים יש היום משפחות משלהם – וילדים משלהם. הם מתמרנים בין עבודה לסידורים, בין משפחה למחויבויות אחרות, ובתוך השגרה העמוסה הם רוצים להעניק את המיטב

מאת: Droxitבריאות גיל הזהב28/03/191644 צפיות
ככל שהשנים חולפות, ההורים שלנו (וגם סבא וסבתא) מתקשים לבצע מטלות רבות בכוחות עצמם. בין אם הם זקוקים לאדם שיסייע להם בהכנת ארוחה קלה ובין אם בעזרה בניקיון הבית, הקושי בהחלט קיים – והוא גם בהחלט מובן. הבעיה האמיתית מתחילה כשאנחנו מאוד רוצים להיות שם בשבילם, אבל המציאות הופכת למאתגרת. העבודה לוחצת, המשימות נערמות ואין לנו את הזמן להספיק הכול וגם להיות שם בשביל ההורים שלנו. שירות של מטפלת לקשישים פרטי הוא בדיוק השירות שמאפשר לכל הצדדים לנצח: ההורים מקבלים את הסיוע שהם זקוקים לו, ולכם יש את הזמן לטפל

מאת: אבי דוידיבריאות גיל הזהב26/03/191614 צפיות
מדוע מזרון לפצעי לחץ כב חשוב ומדוע אתם לא יכולים לדחות למחר את התחלת השימוש בו.

מאת: אבי דוידיבריאות גיל הזהב17/01/191851 צפיות
בקצרה על כסא גלגלים חשמלי ועל כל היתרונות שבו.

מאת: רועי כץבריאות גיל הזהב13/06/181164 צפיות
מבוגרים סיעודיים זקוקים לטיפול רב יחד עם השגחה ברוב שעות היממה. טיפול ביתי באדם סיעודי כרוך בלא מעט אתגרים, הכנות, שעות עבודה וקשיים. לא כל אחד יוכל לטפל באדם סיעודי ולא בכל בית הדבר מתאפשר. פנייה לטיפול ביתי עולה על הפרק כאשר האדם הסיעודי אינו מוכן להכניס לביתו מטפל סיעודי, אינו מסכים לקבלת טיפול במוסד סיעודי וכאשר ישנה נכונות ויכולת לבני המשפחה לספק את הטיפול הדרוש.

מאת: רועי כץבריאות גיל הזהב13/06/181330 צפיות
טיפול סיעודי ביתי ניתן בהיקף מלא של 24 שעות ביממה או בהיקף חלקי של כמה שעות בכל יום. היקף הסיוע לו זקוק האדם המבוגר נקבע בהתאם למצבו הנפשי והמנטלי. ישנם מקרים בהם מספיקה עזרה של כ-3 שעות בכל יום מול מקרים בהם נדרשים סיוע מלא והשגחה 24 שעות ביממה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica