חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בדיקת פוליגרף- המכשיר שיודע כמעט הכל

מאת: top2998חקירות23/03/20111262 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בדיקת פוליגרף
ישנם מקרים רבים בהם אנו צריכים לדעת בצורה כמה שיותר ודאית, אם אדם מסוים דובר אמת או משקר. בדיקת פוליגרף הינה בדיקה שמטרתה לגלות אם ומתי האדם הנבדק אינו דובר אמת, באמצעות מכשיר מיוחד – מכשיר הפוליגרף.

בדיקת פוליגרף – מהו פוליגרף?
מקור השם פוליגרף מגיע מיוונית, והוא מורכב משתי מילים: "פולי" – שמשמעותה "הרבה", ו-"גרף" – שמשמעותו "רישום". כלומר – רישום רב, והכוונה היא לרישום גרפי של תגובות הנבדק לשאלות שהוא נשאל.

בדיקת פוליגרף – המכשיר שיודע (כמעט) הכול
בדיקת פוליגרף מתבצעת באמצעות מכשיר פוליגרף – מכשיר המחובר אל הנבדק באמצעות גלאי נשימת סרעפת, גלאי נשימת חזה, גלאי מוליכות חשמלית, מכשיר המודד שינויים בזרימת הדם המחובר לאחת האצבעות ושרוולון למדידת לחץ דם ודופק. זאת משום שבדיקת פוליגרף מסתמכת על ההנחה, שכאשר אדם משקר ישנם שינויים פיזיולוגיים שונים בגוף שהאדם לא בהכרח מודע אליהם, ושלא תמיד ניתנים לאבחנה כאשר האדם לא מחובר לאמצעי מדידה שכאלה. על פי הנחה זו השינויים הפיזיולוגיים המעידים על כך שאתם אינו דובר אמת מתבטאים, בין היתר, בהאצת דפיקות הלב, בזרימה מואצת של הדם, בהאצת נשימה ועוד. על פי האיגוד האמריקאי לפוליגרף, בדיקת פוליגרף אמינה היא בדיקה המתבצעת באמצעות מכשיר פוליגרף שמנטר את קצב הנשימה, את המוליכות החשמלית ואת פעילות הלב, לכל הפחות.

בדיקת פוליגרף – מי מבצע ולשם מה?
כאשר רוצים לבצע בדיקת פוליגרף מגיעים יש להגיע אל מכון פוליגרף מוסמך.
בדיקת פוליגרף משמשת בעיקר את הגורמים הבאים:
חוקרי משטרה, עורכי דין ופרקליטים – לצורך אימות השערות ולביסוס כיווני חקירה מסוימים
חברות ביטוח – לצורך איתור הונאות ביטוח
מעסיקים – לצורך בדיקת אמינותו של מועמד למשרה מסוימת
מעסיקים – לצורך איתור עובדים אשר מעלו בתפקידם (גניבות, הדלפת מידע, ריגול תעשייתי וכד')
מעסיקים המבצעים בדיקת פוליגרף תקופתית כחלק משגרת העבודה של העובדים – כגורם הרתעתי

בדיקת פוליגרף – אמינות הבדיקה
בדיקת פוליגרף נתפסת לעתים כבדיקה שנויה במחלוקת, משום שיש אומרים שניתן להערים עליה. המפקפקים באמינות השיטה טוענים, שישנם אנשים שיש להם שליטה מאוד חזקה על תגובותיהם הפיזיולוגיות, ואשר יכולים, אפילו די בקלות, למנוע מהמכשיר לזהות שינוי כלשהו בקצב הלב או בלחץ הדם, גם כאשר הם אינם דוברי אמת. מנגד, תומכי בדיקת הפוליגרף טוענים, כי אין אדם שיכול לשלוט במאת האחוזים על תגובות הגוף הבלתי רצוניות שלו, וכי גם בעבר אבל בוודאי היום, כשמכשירי הפוליגרף הינם מתקדמים מאוד ורגישים מאוד, קולטים כל שינוי פיזיולוגי ולו הקטן ביותר – נקלט בהם. בגלל מחלוקת זאת בדבר אמינותה של בדיקת פוליגרף, תוצאותיה של בדיקת פוליגרף אינן קבילות כהוכחה יחידה בבית המשפט, אולם הן בהחלט יכולות לשמש הוכחה תומכת לראיות אחרות.

לסיכום – בדיקת פוליגרף היא בדיקה מהימנה דיה על מנת לדעת אם אדם דובר שקר או אמת. אמנם, הבדיקה לא משמשת כראייה של ממש בבית המשפט, אולם אם היא מקובלת כל שני הצדדים היא בהחלט יכולה לשמש ראיה תומכת. בדיקת פוליגרף יש לבצע רק במכון מורשה לביצוע בדיקת פוליגרף ועל ידי בוחן פוליגרף מוסמך, על מנת שתוצאות הבדיקה תהיינה אמינות דיין. שתמיד תהיה האמת נר לרגלינו – אמן!

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת top2998

מאת: top2998בריאות גיל הזהב26/09/111007 צפיות
לבני האדם יש נטייה טבעית להדחיק מחשבות רעות: על תאונות, על אסונות טבע וגם על הזקנה. אף על פי שהזקנה היא דבר ידוע מראש לכולנו, מרביתנו מעדיפים פשוט לא לחשוב עליה. למרות שסבינו, סבותינו והורינו מזדקנים לנגד עיננו, רובנו מעדיפים לדחוק הצידה כל מחשבה על היום שבו אנו נזדקק לשירותי סיעוד. אלא שיום זה עלול להגיע מוקדם משחשבנו. ולכן עדיף שניערך אליו מבעוד מועד.

מאת: top2998אבטחת הבית28/06/11924 צפיות
לעיתים רבות אנו רואים אנשים בסופר עומדים מול המקרר החלבי ומהרהרים מה כדאי להם לבחור, איזה מוצר , מה תאריך התפוגה והקובע מהו המחיר. כאשר בני אדם ניתקלים מסוג האנשים הללו הם אוהבים לקבוע, האדם הזה חושב שהוא הולך לחתום חוזה על קניית בית... מכיוון שרב העולם אינו מיחס חשיבות לצרכים אלו אנו חושבים לעצמינו את המחשבה הזו.

מאת: top2998בית חכם21/06/111003 צפיות
היום ה-21 ליוני מכונה היום הארוך ביותר בשנה המבשר רשמית על תחילתו של הקיץ החם. נראה לכם הגיוני שבחוץ כל כך חם ואילו במקלחת בביתכם זורמים מים קפואים? ישנה דרך מצויינת לנצל את המשאב היקר והחיוני שהתברכנו בו- השמש ולנצל את קרניה וזאת בעזרת קולטי שמש – על כך ועוד במאמר הבא.

מאת: top2998בניין ואחזקה - כללי19/06/111288 צפיות
כאשר מדברים על עבודות פחחות מדברים עליהן בעיקר בהקשר של רכבים. זאת משום שכל הרכבים עשויים מפח, ולכן גם הייצור שלהם כרוך בביצוע עבודות פחחות ברמה גבוהה, וגם תיקון שלהם, במידת הצורך, מורכב בדרך כלל מביצוע עבודות פחחות, בעיקר אם מדובר בתיקון רכבים לאחר תאונה. גם כאשר מעוניינים למכור רכב, מומלץ מאוד לקחת אותו לחברה המתמחה בביצוע עבודות פחחות, על מנת לתקן שריטות ומכות קיימות ולחדש את צבעו של הפח. כך יהיה סיכוי הרבה יותר גבוה שקונים פוטנציאליים ירצו לרכוש את הרכב שלכם

מאת: top2998בניין ואחזקה - כללי11/04/111343 צפיות
על פי חוק שקבעה הממשלה בשנת 2005, כל המבנים בארץ אשר הוקמו לפני 1980 צריכים לעבור חיזוק מבנים, על מנת לחזק את יסודותיהם ולשפר את עמידותם בפני פגעי הטבע השונים, ובעיקר בפני רעידת אדמה. מדובר דווקא במבנים אשר הוקמו לפני שנת 1980, משום שבשלהי שנות ה-70 הותקנו בישראל תקנה 413 ותקנה 2413, תקנות התקפות עד היום ומחייבות את כל העוסקים בבניית מבנים, הינו – את כל האדריכלים ואת כל קבלני הבניין, לתכנן מבנים מחוזקים ולבנות מבנים מחוזקים, אשר יעמדו בפני רעידות אדמה, גם אם עוצמתן תהיה גבוהה.

מאת: top2998תחבורה ורכב - כללי05/04/113840 צפיות
מכבש הידראולי הוא למעשה מכשיר די פשוט, אך הוא משפר את איכות החיים שלנו בתחומים רבים, שכן מופיע בכל מקום, החל מתעשיית המזון ועד למתקני הרמה ותעשייה כבדה. אז מהו למעשה המכבש ההידראולי?

מאת: top2998בניין ואחזקה - כללי23/03/111371 צפיות
בעידן המזגנים, לאנשים רבים קשה לחשוב על המאוורר כאלטרנטיבה ראויה בימי הקיץ המהבילים. עבור אנשים רבים, אוורור היא האופציה המיושנת, ולכן אין צורך להתפשר אם יש לנו אפשרות למזג את החדר ולא רק לאווררו. אלא שלא תמיד זה נכון. למרות שאוורור איננו מיזוג אוויר, עדיין למאווררים יש יתרונות רבים על פני מזגנים.

מאמרים נוספים בנושא חקירות

מאת: shlomy חקירות26/12/171550 צפיות
חושדים בבן הזוג? חשוב להבין מספר פרטים טרם הפניה לחוקר פרטי, ראשית תחום הבגידות הוא עניין שמתרחב בשנים האחרונות ולמשרדי חקירות יש לא מעט עבודה בתחום, 80% מכלל הפונים למעשה בטוחים שמתבצעת בגידה וזקוקים להוכחה לצורך בתי משפט וכו', הבגידות שמגיעות לידי חקירות מדובר במעשה המתמשך לאורך תקופה עם פרטנר קבוע ולא בגידה מיקירת שעליה קשה מאוד לאסוף ראיות

מאת: נויחקירות25/11/171780 צפיות
אנשים רבים פונים למשרדי חקירה פרטיים כאלה ואחרים על מנת לאשש או להזים חשדות אשר יש להם לגבי התנהגות בני הזוג שלהם, או כדי להשיג מידע אודות שותפים לעסק או על מתחרים או אודות אנשים אשר רוצים לעשות איתם עסקים וכדומה. משרדי חקירות מעניקים שירותי מעקבים אחרי אנשים לצורך השגת מידע אשר נחוץ ללקוחות שלהם. אבל בהזמנת מעקבים יש גם סיכונים אשר יש לקחת אותם בחשבון.

מאת: אוריה בן מנחםחקירות22/06/152858 צפיות
במקרים רבים, אנו זקוקים לעזרתו של חוקר פרטי מנוסה. המטרה העיקרית בגינה אנו שוכרים את שירותיו של חוקר פרטי המתמחה בתחום הבגידות היא להחזיר את חיינו למסלול הרגיל שלהם ולמנוע מצב בו נעשה לנו עוול

מאת: אמיר אברמסוןחקירות09/03/152179 צפיות
אריאלה לא הופתעה מהממצאים נפרדה לשלום וציינה כי זה מחזק את ההחלטה שלה לבדוק מי הפרטנר שלה. וכי היא מסיימת היום את הקשר.

מאת: אמיר אברמסוןחקירות14/01/152333 צפיות
ישנם מספר קריטריונים שעליכם לקחת בחשבון כאשר אתם עומדים בפני סינון ראשוני של משרד חקירות פרטי.

מאת: אמיר אברמסוןחקירות10/11/142855 צפיות
בשנים האחרונות אני נוכח כי יש למשרד החקירות שלי במיוחד עקב האינטרנט, פניות של מגזרים שמעולם לא היו לקוחות של משרדי חקירות.

מאת: ליאת מנדלסוןחקירות14/09/143234 צפיות
בחיים אי אפשר לדעת מתי האדם מולך דובר אמת או לא. כאשר מדובר על עניינים שוליים הרי שמלבד חוסר נעימות ותסכול, הדבר לא באמת משפיע. כאשר מדובר על ענייני עבודה, זוגיות וכדומה – למושג שקר או אמת יש משמעות שונה לגמרי. בדיוק בשל כך מזל שאפשר להשתמש באחת המכונות החשובות ביותר שהומצאו מכונת פוליגרף.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica