חפש מאמרים:
שלום אורח
06.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח משכנתא, ביטחון ושקט כלכלי

מאת: יגאל בןביטוח משכנתא26/09/2011949 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מגיע לכם מזל טוב, רכישת דירה במצב הכלכלי כיום אינה דבר של מה בכך. וקרוב לוודאי שנאלצתם לעשות זאת באמצעות נטילת משכנתא. בכל מקרה, אתם צריכים להיות גאים בעצמכם, אך בכך לא תם הסיפור וכעת עליכם לרכוש ביטוח משכנתא נלווה. ומדוע היות והבנק המלווה מעוניין לבטח את השקעתו, הרי הנכס הנרכש שועבד לטובתו עד פירעון מלא של המשכנתא כולה עד השקל האחרון. ובאיזה סוג ביטוח מדובר בדיוק? ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה למשכנתא. שני ביטוחים שיוצרים יחדיו מעטפת מושלמת לכל סיטואציה שתצוץ נזיקית או בריאותית.

כיום מצבכם הרפואי בשמיים, אתם עובדים פול טיים ג'וב, מבוקר עד ליל ומכניסים בהתאם משוכרת מכובדת המאפשרת לכם רמת חיים נאותה. הכל טוב ויפה אך רק היושב במרומים יודע כיצד ייראה העתיד, בשניות הכל עלול להתהפך, חוסר תשומת לב על הכביש, מחלה פתאומית, וחייכם לא יחזרו לקדמותם. אך אתם לא יכולים כל הזמן לחיות בחשש ולהתחבא מהגורל ולכן מומלץ לרכוש ביטוח שיעניק לכם שלווה ושקט פנימי, ביטוח חיים למשכנתא.

ביטוח חיים למשכנתא יופעל במקרה של מוות פתאומי של אחד מבני הזוג המלווים ואף שניהם. במקרה זה חברת הביטוח תעביר את סכום הכיסוי הביטוחי ותכסה את המשכנתא כולה ואז החשש שתצטרכו לעזוב את ביתכם בכדי להחזיר את המשכנתא ירד מהפרק. בנוסף ניתן להרחיב את ביטוח החיים למשכנתא כך שיכסה גם התדרדרות במצב הרפואי כפי שתואר לעיל, הרי התדרדרות זו תפגע קרוב לוודאי בהכנסות המשפחה ורצוי לבטח עצמכם מכך.

אך זהו רק רכיב אחד במסגרת רכישת ביטוח משכנתא, כעת נותר הרכיב השני, ביטוח מבנה למשכנתא. מדובר בביטוח רכושי, בו הבנק המלווה מוודא כי הנכס המשועבד מבוטח כנגד מגוון אירועים ביטוחים ונזקים כגון הצפה, רעידת אדמה, התרסקות כלי טיס, התנגשות כלי רכב, פריצה, השחתה, שריפה, הצתה ועוד.

עם זאת ביטוח מבנה למשכנתא מתייחס אך ורק למבנה עצמו ולמחוברים בלתי נפרדים ממנו כדוגמת חלונות, ארונות, דלתות, מערכת הסקה, מיזוג אוויר, מקלחות, ארונות מטבח ועוד ואינו כולל בתוכו את רכוש הדירה. אם כי במסגרת ביטוח המבנה למשכנתא נכללים שטחים פתוחים כמו מרפסות הדירה וכן רכוש משותף במקרה ומדובר בבניין משותף וזאת בהתאם לחלקו היחסי של בעל הדירה.

בעת התרחשות אירוע ביטוחי ביטוח מבנה למשכנתא מופעל ואז חברת הביטוח נכנסת לתמונה ומכסה את הוצאות התיקון באשר יהיו, אף במצב קיצוני בו הנכס כולו נהרס ונדרש להקימו מחדש. וכיצד מחושב סכום הכיסוי הביטוחי? זאת בהתאם לעלויות הבנייה, חשוב להבין עלויות אלו אינן זהות לשווי הנכס ולסכום הקנייה היות וסכום זה כולל גם את שווי הקרקע ושאר פרמטרים כגון מיקום, יוקרה, קומה ועוד.

לדוגמא מוסכם כי לבנות אותה דירה באותה רמת גימור עולה סכום זהה, כעת נבנה אותה דירה בשתי מקומות, האחת בתל אביב והשני בבאר שבע, תופתעו מכך שבסופו של דבר יהיה הבדל מהותי בין שתי הדירות? בדיוק בשל כך ביטוח מבנה למשכנתא מתייחס אך ורק לעלויות הבנייה.

בטרם רכישת ביטוח משכנתא מומלץ לערוך סקר שוק בין הגורמים השונים בשוק, אינכם מחויבים לבנק המלווה בו נטלתם את המשכנתא אלא כל הדלתות פתוחות בפניכם, וחברות הביטוח ישמחו להציע לכם מגוון מסלולים אטרקטיביים לבחירתכם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יגאל בן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יגאל בן

מאמרים נוספים בנושא ביטוח משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבביטוח משכנתא20/01/223068 צפיות
בנק המעניק לכם את המשכנתא רשאי להגדיר, כחלק מהתנאים בכדי לקבל את ההלוואה, לעשות ביטוח משכנתא שבתוכו ישנם שני ביטוחים – ביטוח חיים וביטוח מבנה.

מאת: איילתביטוח משכנתא20/01/162764 צפיות
מהי משכנתא הפוכה מאת עו"ד רוני ברוש - משכנתא נחשבת על פי רוב להלוואה שלוקחים על מנת לרכוש דירה או בית. לעיתים, נעשה שימוש בהלוואת משכנתא בכדי לממן רכישה של שטח אדמה

מאת: איציקביטוח משכנתא30/11/142855 צפיות
ביטוח משכנתא הוא ביטוח שנדרש על ידי הבנק, בכדי שבמקרים מסוימים בהם אי אפשר להמשיך לשלם את המשכנתא תהיה להלוואה הזו כיסוי. הבנק מצידו לוח סיכון בזה שהוא נותן הלוואה כה גדולה, ואת זה הוא עושה אל מול הריבית אותה הוא גובה לאורך השנים

מאת: רונית שירביטוח משכנתא26/03/147657 צפיות
ביטוח משכנתא הוא חלק בלתי נפרד מכל משכנתא, והוא אף מהווה תנאי הכרחי לקבלתה. בתור מקבלי משכנתא חובה עליכם לרכוש ביטוח משכנתא. אך חשוב שתדעו שאתם לא חייבים לרכוש את ביטוח המשכנתא שלכם מהבנק, אתם יכולים לעשות זאת גם באמצעות חברות הביטוח או סוכני הביטוח העצמאיים.

מאת: אלירוןביטוח משכנתא04/01/148042 צפיות
לבנק יש אינטרס לחלק משכנתאות, הוא לא עושה את זה סתם מטוב ליבו. יש לו גם אינטרס שהחזר ההלוואה ימשך זמן רב,. עם זאת ישנם מנגנונים שונים כגון ביטוח משכנתא או אפשרות למחזור המשכנתא שאמורים להגן עליכם כלקוחות.

מאת: וידר מאירביטוח משכנתא29/10/138258 צפיות
אילו ביטוחים הם מהווים ביטוחי חובה במסגרת ביטוח משכנתא, על פי אילו פרמטרים נקבעת הפרמיה שלהם והאם עדיין אפשר לקבל אחוזי מימון גבוהים יותר על ידי חברות ביטוח משכנתא מיוחדות?

מאת: גיל שושיביטוח משכנתא03/09/131976 צפיות
ביטוחים רוכשים באמצעות חברות ביטוח בדיוק כמו שמוצרי מזון רוכשים בסופרמרקט רק עניין של התמחות ותו לא. מעבר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica