חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בדק בית - מה חשיבות המהנדס המומחה

גם בדירות חדשות וגם בדירות יד שניה מתגלים לעיתים ליקויי בנייה. ליקויי בניה חמורים עשויים להתגלות גם בדירות שנבנו ע"י קבלנים מנוסים וידועים בתחומם.

מהנדס בניין מומחה

על פי נסיוננו בשטח, המלצתנו החד משמעית היא: לצורך ביצוע בדק בית הן בדירות חדשות והן בדירות יד שניה, כדאי להזמין אך ורק מהנדס בניין מומחה ורצוי מטעם חברת בדק בית ידועה. נכון שהמהנדס אינו היחיד המציע שרותי ביקורת מבנים: לעתים הנדסאים וטכנאים מציעים שרותי בדיקה דומים, ולעתים אף זולים יותר. אז מדוע להתעקש דווקא על מהנדס בניין ?

מדוע נדרש מהנדס בניין מומחה

כדאי לזכור שמהנדס בניין הוא בעל הכשרה רחבה ומעמיקה יותר בתחום ביקורת מבנים, ולרוב גם בעל נסיון עשיר יותר בתחום. בזכות מעמדו המקצועי חוות הדעת שלו נחשבת ומוערכת יותר על ידי המקצוענים בתחום הבניה, למשל קבלנים, כאשר נדרש לנהל משא ומתן מולם לגבי תיקוני ליקויים הנדרשים להתבצע בנכס. אם חשבתם לרכוש דירה חדשה, ואתם מזמינים בדיקה על ידי איש מקצוע שאינו מהנדס בניין, קרוב לוודאי שגם אם מדובר באיש מקצוע רציני, הקבלן שלכם לא יתרשם מחוות הדעת שלו וישלח אתכם לקבל ולהגיש לו חוות דעת מטעם מהנדס בניין, או פשוט "ינפנף" אתכם בעדינות מעליו. לעומת זאת דו"ח בדק בית החתום על ידי מהנדס בניין מומחה קביל כראיה בבתי המשפט וכמובן שגם קבלנים מכירים במקצועיותו. מובטח לכם שהקבלן שלכם יגיב אחרת למראה דו"ח מקצועי ומעמיק שנכתב על ידי מהנדס בניין, שכן גם הוא יודע מה יקרה אם דוח כזה יגיע להכרעתו של בית המשפט.

מהנדס בניין  מהווה גורם מוסמך בפני החוק

אבל ההעדפה לחוות דעתו של מהנדס בניין אינה נחלתם הבלעדית של קבלנים. מביני עניין ומקצוענים בתחום הבניין יודעים שמהנדס בניין הוא הגורם המוסמך והאחראי כדי לפנות אליו בנוגע לאיתור ליקויי בניה בנכס וכן עמידה בתקנים. כאשר אתם מתכוונים לרכוש בית חדש או בית יד שניה, חוות דעת של מהנדס בניין היא זו שתיתן לכם את התמונה המלאה לגבי הנכס שאתם עומדים להשקיע בו את מיטב כספככם: האם הבית בטוח למגורים ?  האם הבית עמיד, ובמיוחד עמיד לרעידות אדמה ?  האם הדירה נבנתה בהתאם לתוכניות ולמפרטים של המהנדס ?  האם המבנה נבנה בהתאם לתקנים העדכניים ?  האם מערכות המים והחשמל תקינות ובטוחות ?  האם אין בעיות איטום ובידוד שאינן נראות לעין בלתי מיומנת ?  האם הבית נבנה באיכות בניה סבירה ?

קבלת תמונה מלאה לגבי מצב הבית

קבלה מסודרת של כל המידע לגבי הנכס שאתם עומדים לרכוש תסייע לכם בקבלת ההחלטה הנכונה, וגם לעריכה מושכלת של משא ומתן מול המוכרים, בין אם מדובר בקבלן של דירה חדשה או בבעלי הנכס אם מדובר בדירת יד שניה. למהנדס הבנין אין כידוע אינטרסים בנכס, והוא ייתן לכם את התמונה השלמה והמלאה לגבי איכות הבית ומידת בטיחותו לפני שתיכנסו לגור בו.

בהצלחה !

פריזמה - בדיקת דירה לפני קניה

אודות:

פריזמה בדק בית בדרום היא חברת בדק בית מן הידועות והמובילות בישראל לביצוע ביקורת מבנים ואיתור ליקויי בניה. הצוות ואנשי המקצוע המובילים של פריזמה בעלי מוניטין וניסיון מקצועי של עשרות שנים בענף הבניה. שירותי הבדיקות של החברה מגוונים: בדק בית במבני ציבור, בתי עסק, בדיקת דירה, בדיקות בתים פרטיים וכן בניינים משותפים.

www.prizma-peles.com  טל. 1-700-706-001 מענה 24 שעות ביממה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בדק בית פריזמה היא חברת בדק בית מן הידועות והמובילות בישראל לביצוע ביקורת מבנים ואיתור ליקויי בניה. הצוות ואנשי המקצוע המובילים של פריזמה בעלי מוניטין וניסיון מקצועי של עשרות שנים בענף הבניה. שירותי הבדיקות של החברה מגוונים: בדק בית במבני ציבור, בתי עסק, בדיקת דירה, בדיקות בתים פרטיים וכן בניינים משותפים.

www.prizma-peles.com  טל. 1-700-706-001 מענה 24 שעות ביממה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אייל עידו

מאת: אייל עידובניין ואחזקה - כללי03/12/111249 צפיות
מהי הטעות הגדולה שעושים רוב רוכשי הדירות ? מה עליכם לעשות על מנת להימנע ממנה ? קראו על כך במאמר הבא.

מאת: אייל עידושיפוצים29/09/111243 צפיות
גם בדירות חדשות, כולל גם כאלה שנבנו ע"י קבלנים מנוסים וידועים, מתגלים לעיתים ליקויי בנייה, לצערנו. רטיבות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בבניה הישראלית. בדיוק בשל כך כדאי לערוך בדק בית מדוקדק גם לבתים חדשים, שבמהלכו יאותרו ליקויי בניה בכל חלקי המבנה.

מאת: אייל עידושיפוצים28/09/111370 צפיות
חשבו על כך: כאשר אנחנו ניגשים לקנות רכב, בין אם מדובר ברכב שעלותו עשרות אלפי שקלים או בענתיקה שבקושי סוחבת, אנחנו תמיד לוקחים אותו למכון בדיקה לפני קניה, אבל כשמדובר בדירה, נכס יקר בהרבה, אנחנו מסתפקים במראה עיניים בלבד. האם זוהי התנהגות צרכנית נכונה ונבונה ?

מאת: אייל עידובניין ואחזקה - כללי28/09/111080 צפיות
הימצאות ליקויי בניה בבית שרכשנו עשוי להיות משמעותי מאד. ליקויי בניה עשויים להשפיע רבות על איכות חיינו, בריאותינו ואף על בטיחותנו. מה אנו יכולים לעשות בנושא ? על כך במאמר הבא.

מאת: אייל עידושיפוצים14/08/111172 צפיות
לקראת ביצוע בדק בית בדירתך רצוי מאד להתכונן ולהכין את הדירה על מנת לייעל את הבדיקה ולקבל תוצאות טובות כמה שיותר. יש לתקן בעיות וליקויים, להכין מסמכים על שיפוצים בעבר, לנקות את הבית לוודא גישה נוחה לכל חלקי הבית, הגג והחצר.

מאת: אייל עידושיפוצים23/02/111175 צפיות
תמ"א 38 – תוכנית המתאר הארצית 38. מטרתה של תוכנית זו היתה להסדיר את תקני הבנייה המקובלים על מנת שיהיו מותאמים כנגד סכנה של רעידת אדמה. ניתן לנצל את ההזדמנות על מנת לערוך תוספת בניה, למשל התקנת מעלית. אפשר בטרם החלת הבניה, להזמין מהנדס שיעשה בדק בית כך שתוכלו להתמקד בדברים שיש צורך לשפר.

מאת: אייל עידובניין ואחזקה - כללי23/02/111141 צפיות
בניה ירוקה היא לבטח טרנד לוהט בישראל ובעולם. בניה ירוקה כוללת שימוש נכון יותר בחומרים, אדריכלות חכמה יותר ושימוש באמצעים שונים ומגוונים על מנת לאגור ולשמור על האנרגיה הסביבתית. מה הקשר בינה לבין בדק בית ? על כך ועוד במאמר הבא.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222810 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223119 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211373 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211332 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211591 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211566 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211753 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica