חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לעבור בדק בית בשלום ובצורה מוצלחת

מאת: אייל עידושיפוצים14/08/20111170 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לפני הבדיקה ואחריה
עשה ככל הניתן על מנת להביא את הבית למצב תקין לפני שאתה מנסה למכור אותו, ועוד לפני ביצוע בדק בית. אל תתייאש אם דוח בדק הבית מכיל מסקנות שליליות. המהנדס רושם את מה שהוא רואה. אף בית אינו מושלם. לדוגמה, אם יש גג רעפים ישן, אבל לא דולף, זה תקין. אם יש דליפה, יש לתקן רק את הדליפה אם אפשרי ולא להחליף את הגג כולו. אם יש בעיה עם אבן נושרת מהקיר נסה לתקנה. אל תרגיש שאתה חייב להיענות לדרישות בלתי סבירות עבור תיקונים.

בעיות אינסטלציה
יש לתקן דליפות, נזילות וסתימות זמן רב לפני ביצוע בדק בית מתוכנן ובלי כל קשר אליו. המהנדס יבדוק את לחץ המים, יבדוק נזילות ואיטום על ידי הפעלת ברזים מרובים בעת ובעונה אחת. עשוייה להיבחן גם הצנרת של מכשירים כגון מדיחי כלים, מכונות כביסה, אסלות וכו' על מנת לאתר נזילות. המהנדס עשוי לבדוק גם את מערכת הביוב על מנת לגלות בעיות ניקוז.

ליקויים במערכות החשמל
לוח החשמל צריך להיות הולם את הצרכים של הבית. כיום לוח תלת פאזי נמצא בשימוש ברוב הבתים. המהנדס יבדוק את עומס החשמל ע"י הפעלת מכשירים רבים במקביל.

אל תנתק את מפסק החשמל הראשי

המהנדס ירצה להפעיל מכשירים חשמליים, מיזוג אויר, תאורה, הארקה וכו'. אל תוריד את המפסק הראשי במיוחד אם הבית הוא ריק. זה בלתי אפשרי לבדוק תאורה ועומס מכשירי חשמל אם מקור החשמל הוא כבוי.

מערכות אחרות
המהנדס יבדוק את צנרת מערכות החימום והקירור, לוודא שאין נזילות. דו"ח הבדיקה עשוי לכלול פרטים על גלאי עשן ומערכות כיבוי אש, אם ישנם כאלה.

נקה את הבית
זה נשמע כל כך פשוט ועם זאת בעלי הבית לעתים קרובות נוטים להתעלם מכך. בית נקי משדר רושם של בית שאכפת לך ממנו ולכן אפילו אם יש ליקויי בניה יש להניח שהבית כולו במצב טוב. חשוב על סיטואציה שבה אתה מבקש לקנות מכונית משומשת. המצב המיכני שלה עשוי להיות מצויין אך אם היא נראית מלוכלכת ומוזנחת הדבר ירתיע מאד את הקונה הפוטנציאלי.

להיות בזמן

לפעמים המהנדס יגיע לביתך מוקדם. אם המהנדס קובע איתך פגישה ב- 9:00 בבוקר, וודא שהבית מוכן לבדיקה בשעה 8:30.  זה שכיח שהמהנדס יתחיל את הבדיקה בצד החיצוני של הבית, לכן השאר את התריסים או הוילונות מוגפים עד שאתה לבוש ומוכן. יותר מפעם אחת קרה שהמוכר הופתע על ידי אדם זר המסתובב בחצר האחורית של הבית.

גישה נוחה
וודא גישה נוחה לכל חדרי הבית, למחסן, לגג, לגינה, למרתף וכו'. וודא שיש בהישג יד את השלט הרחוק עבור דלת המוסך או מפתח. נקה אבק וקורי עכביש, במידת הצורך. כרות ענפי עצים ושיחים החוסמים את הגישה. פנה פחי אשפה.

מסמכים

העמד לרשות המהנדס את מירב החשבוניות והמסמכים לגבי פרויקטי שיפוץ או פריטים חדשים כגון גג רעפים, מזגן, מטבח, עבודות חשמל, ריצוף, תריסים וכו'. הדבר חשוב גם עבור הקונה עצמו.

ילדים וחיות מחמד

נסה לקבוע זמן לבדיקה ללא ילדים וחיות מחמד אם אתה חושב שהם עשויים להפריע לבדיקה. בכלל, רצוי מאד שהבית יהיה ריק מאנשים בעת הבדיקה.

בהצלחה.

פריזמה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בדק בית פריזמה היא חברת בדק בית מן הידועות והמובילות בישראל לביצוע ביקורת מבנים ואיתור ליקויי בניה. הצוות ואנשי המקצוע המובילים של פריזמה בעלי מוניטין וניסיון מקצועי של עשרות שנים בענף הבניה. שירותי הבדיקות של החברה מגוונים: בדק בית במבני ציבור, בתי עסק, בדיקת דירה, בדיקות בתים פרטיים וכן בניינים משותפים.

www.prizma-peles.com  טל. 1-700-706-001 מענה 24 שעות ביממה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אייל עידו

מאת: אייל עידובניין ואחזקה - כללי03/12/111248 צפיות
מהי הטעות הגדולה שעושים רוב רוכשי הדירות ? מה עליכם לעשות על מנת להימנע ממנה ? קראו על כך במאמר הבא.

מאת: אייל עידובניין ואחזקה - כללי29/09/111087 צפיות
גם בדירות חדשות וגם בדירות יד שניה מתגלים לעיתים ליקויי בנייה. בדיוק בשל כך כדאי לערוך בדק בית לפני הקנייה. לביצוע בדק בית כדאי להזמין אך ורק מהנדס בניין מומחה. בזכות מעמדו המקצועי חוות הדעת שלו נחשבת יותר על ידי מביני עניין בתחום, למשל קבלנים, כאשר נדרש משא ומתן מולם לגבי תיקונים שצריכים להיעשות בנכס.

מאת: אייל עידושיפוצים29/09/111242 צפיות
גם בדירות חדשות, כולל גם כאלה שנבנו ע"י קבלנים מנוסים וידועים, מתגלים לעיתים ליקויי בנייה, לצערנו. רטיבות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בבניה הישראלית. בדיוק בשל כך כדאי לערוך בדק בית מדוקדק גם לבתים חדשים, שבמהלכו יאותרו ליקויי בניה בכל חלקי המבנה.

מאת: אייל עידושיפוצים28/09/111369 צפיות
חשבו על כך: כאשר אנחנו ניגשים לקנות רכב, בין אם מדובר ברכב שעלותו עשרות אלפי שקלים או בענתיקה שבקושי סוחבת, אנחנו תמיד לוקחים אותו למכון בדיקה לפני קניה, אבל כשמדובר בדירה, נכס יקר בהרבה, אנחנו מסתפקים במראה עיניים בלבד. האם זוהי התנהגות צרכנית נכונה ונבונה ?

מאת: אייל עידובניין ואחזקה - כללי28/09/111080 צפיות
הימצאות ליקויי בניה בבית שרכשנו עשוי להיות משמעותי מאד. ליקויי בניה עשויים להשפיע רבות על איכות חיינו, בריאותינו ואף על בטיחותנו. מה אנו יכולים לעשות בנושא ? על כך במאמר הבא.

מאת: אייל עידושיפוצים23/02/111174 צפיות
תמ"א 38 – תוכנית המתאר הארצית 38. מטרתה של תוכנית זו היתה להסדיר את תקני הבנייה המקובלים על מנת שיהיו מותאמים כנגד סכנה של רעידת אדמה. ניתן לנצל את ההזדמנות על מנת לערוך תוספת בניה, למשל התקנת מעלית. אפשר בטרם החלת הבניה, להזמין מהנדס שיעשה בדק בית כך שתוכלו להתמקד בדברים שיש צורך לשפר.

מאת: אייל עידובניין ואחזקה - כללי23/02/111140 צפיות
בניה ירוקה היא לבטח טרנד לוהט בישראל ובעולם. בניה ירוקה כוללת שימוש נכון יותר בחומרים, אדריכלות חכמה יותר ושימוש באמצעים שונים ומגוונים על מנת לאגור ולשמור על האנרגיה הסביבתית. מה הקשר בינה לבין בדק בית ? על כך ועוד במאמר הבא.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232626 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223291 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212872 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211346 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211224 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201399 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201131 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica