חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה הקשר בין תמא 38 לביקורת מבנים - בדק בית

מאת: אייל עידושיפוצים23/02/20111173 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תמ"א 38 תוספת בניה + בדק בית לתוספת

עד לשנת 2005  לא היה קיים בארץ תו תקן שמגן במידה מספקת על מבנים מפני רעידת אדמה. זאת למרות שישראל נמצאת באזור המועד להתרחשויות של רעידות. בשנת 2005, התקבלה ברשויות התכנון והבנייה בישראל תמ"א 38 – תוכנית המתאר הארצית 38. מטרתה של תוכנית זו היתה להסדיר את תקני הבנייה המקובלים על מנת שיהיו מותאמים כנגד סכנה של רעידת אדמה. מטרה נוספת הינה לחזק מבנים קיימים על מנת שיוכלו לעמוד בלחצים הכבדים שמופעלים שיופעלו עליהם במקרה של רעידה. למרות שסכנה של רעידות אדמה מרחפת מעל האזור, רבים מעדיפים להאמין שלהם זה לא יקרה, ומוותרים על התאמת המבנה בגלל העלויות הכספיות.

תמ"א 38 ותוספת בניה

חיזוק של מבנים כרוך בהוצאות גבוהות אך ניתן לנצל את ההזדמנות על מנת לערוך תוספת בניה, למשל התקנת מעלית. אפשר בטרם החלת הבניה, להזמין מהנדס שיעשה בדק בית כך שתוכלו להתמקד בדברים שיש צורך לשפר, ומעבר לכך, לשדרג את איכות החיים בדברים נוספים. כדאי גם לערוך בדק בית לתוספת, לוודא שאם כבר אתם הולכים על שיפוצים, שתעשו הכול נכון ולפי התקנים. כדאי מראש להיוועץ בבעלי מקצוע שיכולים לעזור לכם בשלבי הבדיקה, התכנון והביצוע, כך שכל הפעילות הכרוכה בנושא תמ"א 38 תוספת בניה + בדק לתוספת תהיה לחלוטין לפי התקנים ותוכלו להרגיש בטוחים בביתכם. אנשים מנצלים את ההזדמנות לעשות תוספת בניה כמו הוספת יחידת דיור, חדר נוסף, ממ"ד, וכדומה. חלקם עושים בדיקות בטרם תחילת השיפוץ, וחלקם עושים גם בדק לתוספת על מנת שיוכלו להיות באמת שקטים ובטוחים, היות והפעולה נעשתה גם לשם הגברת הבטיחות במקרה של אסון טבע כמו רעידת אדמה. ישנן חברות המציעות את מכלול השירותים הכרוך בתקנים של תמ"א 38 תוספת בניה + בדק לתוספת, אך חשוב למצוא חברה מקצועית במיוחד היות ומדובר בנושא של הגנה על החיים והרכוש.

ישנם בעלי דירות המנצלים את ההזדמנות לערוך שיפוץ מקיף, לפעמים גם להוסיף יחידה או חדרים נוספים. חשוב להבין שצריך לעשות "שיעורי בית" בצורה מעמיקה לפני פעולות כאלה. צריך לחשב מה יהיה גובה המיסים הכרוכים בכך, מהם התקנים המותרים בהתאם לרשות המקומית, כיצד לבנות באופן שיעמוד גם בתקנים של הבטיחות, ועוד גורמים רבים שיש לקחת בחשבון. אמנם החלטה לחזק מבנה בהתאם לתקנות של תמ"א 38 יכולה לתרום לכם, אך כדאי שתעשו זאת בצורה החכמה והיעילה ביותר.

טיפים לפני ביצוע עסקה לפי תמ"א 38

נכון שיש הטבות למי שמחזק את המבנה בהתאם לתוכנית המתאר, אך בכל זאת כדאי לבדוק עלויות מראש ולראות מה כן משתלם ומה יכול להכביד מדי מבחינה כלכלית. לשם כך, רצוי להשקיע בייעוץ מול מומחה שיסייע לכם בבדיקה של הנתונים הרלוונטיים. בקשו למשל לקבל נתונים לגבי חיובי המס הצפויים על עסקה שכזו. סביר להניח שתקבלו פטור על מס שבח אך הוא אינו מוחלט ובמידה ויינתנו תמורות נוספות לדיירים, כמו למשל שיפוץ של הדירות, במידה ומדובר בבניין, אז כן יחול מס. צריך גם לבדוק את זכויות הבניה, דבר שיכול להשתנות בהתאם למדיניותה הבניה של כל עירייה.

בהצלחה.

פריזמה בדק בית ביקורת מבנים.

בדק בית בצפון

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בדק בית פריזמה היא חברת בדק בית מן הידועות והמובילות בישראל לביצוע ביקורת מבנים ואיתור ליקויי בניה. הצוות ואנשי המקצוע המובילים של פריזמה בעלי מוניטין וניסיון מקצועי של עשרות שנים בענף הבניה. שירותי הבדיקות של החברה מגוונים: בדק בית במבני ציבור, בתי עסק, בדיקת דירה, בדיקות בתים פרטיים וכן בניינים משותפים.

www.prizma-peles.com  טל. 1-700-706-001 מענה 24 שעות ביממה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אייל עידו

מאת: אייל עידובניין ואחזקה - כללי03/12/111247 צפיות
מהי הטעות הגדולה שעושים רוב רוכשי הדירות ? מה עליכם לעשות על מנת להימנע ממנה ? קראו על כך במאמר הבא.

מאת: אייל עידובניין ואחזקה - כללי29/09/111086 צפיות
גם בדירות חדשות וגם בדירות יד שניה מתגלים לעיתים ליקויי בנייה. בדיוק בשל כך כדאי לערוך בדק בית לפני הקנייה. לביצוע בדק בית כדאי להזמין אך ורק מהנדס בניין מומחה. בזכות מעמדו המקצועי חוות הדעת שלו נחשבת יותר על ידי מביני עניין בתחום, למשל קבלנים, כאשר נדרש משא ומתן מולם לגבי תיקונים שצריכים להיעשות בנכס.

מאת: אייל עידושיפוצים29/09/111241 צפיות
גם בדירות חדשות, כולל גם כאלה שנבנו ע"י קבלנים מנוסים וידועים, מתגלים לעיתים ליקויי בנייה, לצערנו. רטיבות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בבניה הישראלית. בדיוק בשל כך כדאי לערוך בדק בית מדוקדק גם לבתים חדשים, שבמהלכו יאותרו ליקויי בניה בכל חלקי המבנה.

מאת: אייל עידושיפוצים28/09/111367 צפיות
חשבו על כך: כאשר אנחנו ניגשים לקנות רכב, בין אם מדובר ברכב שעלותו עשרות אלפי שקלים או בענתיקה שבקושי סוחבת, אנחנו תמיד לוקחים אותו למכון בדיקה לפני קניה, אבל כשמדובר בדירה, נכס יקר בהרבה, אנחנו מסתפקים במראה עיניים בלבד. האם זוהי התנהגות צרכנית נכונה ונבונה ?

מאת: אייל עידובניין ואחזקה - כללי28/09/111079 צפיות
הימצאות ליקויי בניה בבית שרכשנו עשוי להיות משמעותי מאד. ליקויי בניה עשויים להשפיע רבות על איכות חיינו, בריאותינו ואף על בטיחותנו. מה אנו יכולים לעשות בנושא ? על כך במאמר הבא.

מאת: אייל עידושיפוצים14/08/111169 צפיות
לקראת ביצוע בדק בית בדירתך רצוי מאד להתכונן ולהכין את הדירה על מנת לייעל את הבדיקה ולקבל תוצאות טובות כמה שיותר. יש לתקן בעיות וליקויים, להכין מסמכים על שיפוצים בעבר, לנקות את הבית לוודא גישה נוחה לכל חלקי הבית, הגג והחצר.

מאת: אייל עידובניין ואחזקה - כללי23/02/111139 צפיות
בניה ירוקה היא לבטח טרנד לוהט בישראל ובעולם. בניה ירוקה כוללת שימוש נכון יותר בחומרים, אדריכלות חכמה יותר ושימוש באמצעים שונים ומגוונים על מנת לאגור ולשמור על האנרגיה הסביבתית. מה הקשר בינה לבין בדק בית ? על כך ועוד במאמר הבא.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232604 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223275 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212867 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211341 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211222 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201395 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201126 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica