חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בדק בית - בדיקת ליקויי בניה בדירות יד שניה לפני רכישה - משמעויות

מאת: אייל עידושיפוצים28/09/20111367 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כאשר אתם ניגשים לקנות רכב, בין אם מדובר ברכב שעלותו עשרות אלפי שקלים או בענתיקה שבקושי סוחבת, אתם תמיד לוקחים אותו למכון בדיקה או מוסך לפני הקניה: בודקים ביסודיות את המנוע, המצבר, המצמד, הבלמים וכל היתר ורק אחר כך ניגשים להתמקח עם המוכר.

 

הדירה נראית נוצצת ומבטיחה - האמנם ?

אבל כשמדובר בדירה, לכל הדעות נכס יקר בהרבה, שהשקענו חודשים רבים בחיפושים אחריו, אנחנו מסתפקים במראה העיניים בלבד. למען האמת, זה ממש לא מספיק. גם אם הדירה נראית נוצצת ומבטיחה, קיימים ליקויי בניה רבים שאינם ניתנים לגילוי בעין בלתי מיומנת: בעיות בצנרת ובמערכת החשמל, חריגה מתקנות הבניה, בעיות איטום בחלונות ובדלתות, רטיבויות מתחת לריצוף ועוד. גם כשמדובר בבעיה נראית לעין, כמו כתמי רטיבות, סדקים בקירות או ריצוף רופף, קשה לדעת מהו מקור הליקוי והאם מדובר בעניין שולי שניתן להתעלם ממנו או בליקוי משמעותי שעלול להוות מטרד ואף להחמיר עם הזמן. שלא לדבר על ליקויי בניה שיש להם השלכות בטיחותיות, למשל בניית עמוד או קורת תמיכה בצורה לא נכונה, מרפסת שאינה בטיחותית מספיק ועוד.

כדאי להזמין בדיקת ליקויי בניה לפני הרכישה

לכן, לפני רכישת דירה יד שניה (וגם יד ראשונה מקבלן), כדאי להזמין בדיקת ליקויי בניה. במהלך בדק בית שכזה, מהנדס בנין מומחה, מטעם חברת בדק הבית, יבחן את כל חלקי הדירה מהמרצפות ועד גג המבנה. בסיום הבדיקה הוא יגיש לכם חוות דעת יסודית ובו פירוט כלל הליקויים שנמצאו בנכס וכן דרכים לתיקונם ומחיר משוער לכל תיקון. בהתאם לדו"ח זה, שהנו אובייקטיבי ומקצועי, תוכלו לנהל משא ומתן עם הבעלים הנוכחיים של הדירה, על סמך ערכה האמיתי.

כיצד נעשית בדיקת ליקויי בניה ?

במהלך בדיקת ליקויי בניה, המהנדס משווה בין היתר בין הבניה בפועל לבין תכניות הבניה המקוריות. לעתים הוא מאתר חריגות בניה שבוצעו על ידי הבעלים הנוכחיים של הדירה, למשל הרחבות בגגות או סגירת מרפסות שנעשו ללא היתרים, כלומר שלא על פי החוק. במקרה כזה ניתן לתבוע מבעלי הדירה הנוכחיים את ביצוע התיקונים הנדרשים כדי להחזיר את הדירה למצבה המקורי. אם נתגלו ליקויי בניה אחרים, שאינם בגדר חריגות בניה, הם באחריותו של קבלן הבנין. "חוק המכר" מגדיר את משך תקופת האחריות של הקבלן לגבי כל רכיב בנכס. תקופת האחריות נמשכת בין שנה לשבע שנים (ואף יותר במקרים של ליקויים משמעותיים ומסוכנים). בתקופה זו ניתן לפנות לקבלן עם דו"ח המהנדס ולדרוש את תיקון הליקויים שנמצאו. על פי החוק הקבלן מחוייב לתקן את הליקויים.

בהצלחה !

אודות:

בדק בית פריזמה היא חברת בדק בית מן הידועות והמובילות בישראל לביצוע ביקורת מבנים ואיתור ליקויי בניה. הצוות ואנשי המקצוע המובילים של פריזמה בעלי מוניטין וניסיון מקצועי של עשרות שנים בענף הבניה. שירותי הבדיקות של החברה מגוונים: בדק בית במבני ציבור, בתי עסק, בדיקת דירה, בדיקות בתים פרטיים וכן בניינים משותפים.

www.prizma-peles.com  טל. 1-700-706-001 מענה 24 שעות ביממה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בדק בית פריזמה היא חברת בדק בית מן הידועות והמובילות בישראל לביצוע ביקורת מבנים ואיתור ליקויי בניה. הצוות ואנשי המקצוע המובילים של פריזמה בעלי מוניטין וניסיון מקצועי של עשרות שנים בענף הבניה. שירותי הבדיקות של החברה מגוונים: בדק בית במבני ציבור, בתי עסק, בדיקת דירה, בדיקות בתים פרטיים וכן בניינים משותפים.

www.prizma-peles.com  טל. 1-700-706-001 מענה 24 שעות ביממה.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אייל עידו

מאת: אייל עידובניין ואחזקה - כללי03/12/111247 צפיות
מהי הטעות הגדולה שעושים רוב רוכשי הדירות ? מה עליכם לעשות על מנת להימנע ממנה ? קראו על כך במאמר הבא.

מאת: אייל עידובניין ואחזקה - כללי29/09/111086 צפיות
גם בדירות חדשות וגם בדירות יד שניה מתגלים לעיתים ליקויי בנייה. בדיוק בשל כך כדאי לערוך בדק בית לפני הקנייה. לביצוע בדק בית כדאי להזמין אך ורק מהנדס בניין מומחה. בזכות מעמדו המקצועי חוות הדעת שלו נחשבת יותר על ידי מביני עניין בתחום, למשל קבלנים, כאשר נדרש משא ומתן מולם לגבי תיקונים שצריכים להיעשות בנכס.

מאת: אייל עידושיפוצים29/09/111242 צפיות
גם בדירות חדשות, כולל גם כאלה שנבנו ע"י קבלנים מנוסים וידועים, מתגלים לעיתים ליקויי בנייה, לצערנו. רטיבות היא אחת התופעות הנפוצות ביותר בבניה הישראלית. בדיוק בשל כך כדאי לערוך בדק בית מדוקדק גם לבתים חדשים, שבמהלכו יאותרו ליקויי בניה בכל חלקי המבנה.

מאת: אייל עידובניין ואחזקה - כללי28/09/111080 צפיות
הימצאות ליקויי בניה בבית שרכשנו עשוי להיות משמעותי מאד. ליקויי בניה עשויים להשפיע רבות על איכות חיינו, בריאותינו ואף על בטיחותנו. מה אנו יכולים לעשות בנושא ? על כך במאמר הבא.

מאת: אייל עידושיפוצים14/08/111169 צפיות
לקראת ביצוע בדק בית בדירתך רצוי מאד להתכונן ולהכין את הדירה על מנת לייעל את הבדיקה ולקבל תוצאות טובות כמה שיותר. יש לתקן בעיות וליקויים, להכין מסמכים על שיפוצים בעבר, לנקות את הבית לוודא גישה נוחה לכל חלקי הבית, הגג והחצר.

מאת: אייל עידושיפוצים23/02/111174 צפיות
תמ"א 38 – תוכנית המתאר הארצית 38. מטרתה של תוכנית זו היתה להסדיר את תקני הבנייה המקובלים על מנת שיהיו מותאמים כנגד סכנה של רעידת אדמה. ניתן לנצל את ההזדמנות על מנת לערוך תוספת בניה, למשל התקנת מעלית. אפשר בטרם החלת הבניה, להזמין מהנדס שיעשה בדק בית כך שתוכלו להתמקד בדברים שיש צורך לשפר.

מאת: אייל עידובניין ואחזקה - כללי23/02/111139 צפיות
בניה ירוקה היא לבטח טרנד לוהט בישראל ובעולם. בניה ירוקה כוללת שימוש נכון יותר בחומרים, אדריכלות חכמה יותר ושימוש באמצעים שונים ומגוונים על מנת לאגור ולשמור על האנרגיה הסביבתית. מה הקשר בינה לבין בדק בית ? על כך ועוד במאמר הבא.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232607 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223277 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212868 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211341 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211222 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201395 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201127 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica