חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול בכתיבה בשירות הבריאות

הגרפותרפיה (טיפול בכתב) והכתיבה הטיפולית (טיפול בכתיבה) יכולים להיות לעזר רב בטיפול במחלות שונות כמו למשל מחלת הסרטן, מחלת הפרקינסון ומחלת האלצהיימר. שימוש בטכניקות הכתיבה הטיפולית, בין השאר בכתיבה מרחבית, בכתיבת סיפורים ואפילו בכתיבת ספר באופן מונחה יכולים לעזור פלאיים בהתמודדות עם המחלה ובדרך לריפויה.

מחבר הספר "לא לסרטן", ד"ר דויד סרוואן-שרייבר, בעברו חולה סרטן בעצמו, מדבר רבות בזכות הכתיבה. למשל, הוא מזכיר חולת סרטן בשם מרי, שנכנסה לדיכאון בעקבות מחלתה. רופאה של מרי מציע לה לכתוב ספר על טראומות חייה ועל התמודדותה עם המחלה. בזמן הקלדת הסיפור על המקלדת, מרי מרגישה כיצד היא חוזרת אט אט אל החיים. לאחר שספרה החדש יוצא לאור, היא נוטשת את המחשבות האובדניות וסמני הסרטן שלה חוזרים לרמת הנורמה. ההתמסרות הטוטאלית לכתיבה מעניקה למרי מקור אנרגיה חיוני ובסופו של דבר, את חייה.

מעבר למחלות הסרטן, הכתיבה יכולה להיות לעזר לחולי פרקינסון שמחלתם  מאופיינת בהפרעות מוטוריות כדוגמת האטה וירידה בתנועה, נוקשות שרירים, רעידות ועוד. מחלה זו מתבטאת, בין השאר, בקושי של החולה לכתוב. היד איננה נשמעת להם, הכתב רועד, הרמת העט מעל פני הדף קשה והאותיות מתחברות ביניהן בחיבורים שמקשים על הקריאה.

תרגולי כתיבה של סרטוטים למיניהם מתחומי הכתיבה המרחבית שבהם נדרש הכותב לסרטט צורות וקוים בצורה מדויקת יכולים לעצור משמעותית את אופן ההידרדרות של המחלה.

לחץ כאן לקניית הספר "לכתוב את עצמך מחדש"- ללמוד לטפל בעצמך ובאחרים בעזרת הגרפותרפיה

הגרפותרפיה והכתיבה התרפויטית יכולים גם לעזור במקרי מחלת האלצהיימר ולהאט את התקדמותה. השימוש במילים מסוימות בתרגילי הכתיבה משמר את הזיכרון טוב יותר ויוצר תחושת הרמוניה ושליטה טובה יותר אצל החולים.

להלן עוד מספר יתרונות שגילו מחקרים לגבי הכתיבה הטיפולית:

הכתיבה מביאה לשחרור ולתחושת הזדככות - ידוע שחולים שמקבלים עידוד לבטא החוצה את זעמם, פחדיהם וחלומותיהם החוצה הם אילו המתמודדים הכי טוב עם מחלתם וממצים את חייהם בצורה הכי טובה. הכתיבה יכולה לשחרר את כל אילו על הנייר ולגרום לתחושת הקלה ושלווה.

הכתיבה כמחזקת את מערכת החיסון- במחקר על המערכת החיסונית שנעשה בבית הספר לרפואה באוקלנד בניו זילנד, הראו ד"ר קיית פטי ועמיתיו שאנשים שהעלו על הכתב את סיפור האירועים הקשים ביותר של חייהם במשך ארבעה ימים רצופים שיכללו משמעותית את יכולת המערכת החיסונית שלהם להילחם כנגד מחלות.

הכתיבה כהסחה מהכאב והתמודדות טובה יותר עם המוות - הכתיבה בהקשר של חולים, שלכאורה נמצאים בלחץ זמן לקראת מותם, יכולה להועיל בהקשר של התמודדות עם המוות בצורה כתיבתית תרפויטית. הכתיבה יכולה לסייע לחולה לקחת משהו מסוים מהעולם, להתפעל ממנו ולמצות ממנו את מקסימום ההנאה.

הכתיבה כזכר לאדם- יתרון נוסף וחשוב מאוד שקשור לכתיבה הוא שהחולה משאיר איזשהו מסמך אוטוביוגרפי כתוב לקרוביו ולעולם, מסמך שמעניק לרוחו חיי נצח. משהו מהם שיישאר גם כשהם כבר לא יהיו פה ויעניק להם סוג של חיי נצח. באותו מסמך יכולים החולים לכתוב על הדברים המשמעותיים להם בחייהם ועל הדברים שחשוב להם להעביר הלאה.

כתיבה כמאריכה חיים- כתיבה יכולה גם להאריך חיים. כתיבת סיפור מסוים וקטיעת כתיבתו באמצע משפט על מנת להמשיך ביום הבא מגבירה את הרצון ואת הסקרנות לצלוח את הימים בציפייה לראות מה ילד העט ביום הבא.

לחץ כאן לקניית הספר "לכתוב את עצמך מחדש"- ללמוד לטפל בעצמך ובאחרים בעזרת הגרפותרפיה

© כל הזכויות שמורות לעופר בן-חורין - 050-5549987

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עופר בן חורין-לכתוב את עצמך מחדש

מאת: עופר בן חורין-לכתוב את עצמך מחדשספרות29/09/111447 צפיות
טראומה או משבר הם מצבים אפשריים בחיינו. לא רבים יודעים שניתן להתמודד עם מצבים אלו בעזרת הכתיבה הטיפולית. מאמר זה מציג את טכניקות הטיפול בטראומה באמצעות הכתיבה ומסביר כיצד הן מצליחות להקל על תפקודו של חווה הטראומה או המשבר בצורה ניכרת.

מי מאיתנו לא זוכר את הקטע, בסרט "אלכס חולה האהבה", שבו המורה בעל המבטא הרוסי מאלץ את אלכס התלמיד לכתוב על הלוח כמה פעמים את המשפט "בחורות עירומות זה חולרה...".

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223129 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213633 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201741 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201512 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201783 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201500 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191975 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica