חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עובדות על שוקולד

מאת: tom lachamמתכונים ואוכל - כללי24/10/20111088 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 

 

1. זרעי קקאו מותססים, קלויים וטחונים, סוכר, לציטין וונילין הם המרכיבים של שוקולד. ניתן להוסיף מרכיבים "משפרים" כמו אגוזים, שקדים או צימוקים. ניתן גם למלא את השוקולד בטעמים כמו מנטה, תפוז או תות שדה. עיצוב השוקולד בטבלאות או בצורות שונות אחרות נעשה לאחר תהליך ההכנה הבסיסי.


2. צורת המכירה  הנפוצה ביותר של השוקולד היא בחפיסות. לעתים מוסיפים לשוקולד טעמים כמו מנטה, תפוז או תות שדה או מרכיבים נוספים, כמו אגוזים, שקדים, קרמל וצימוקים. שוקולד אוורירי הוא שוקולד המיוצר בתהליך המותיר בועות אוויר מרובות בצורתו הסופית.


4. קיימים שלושה זנים של עצי קקאו אשר בפוליהם משתמשים לצורך הכנת שוקולד. הזן הכי יקר והכי נדיר נקרא קריולו. טעמו פחות מריר פחות וניחוחו חזק יותר והוא משמש כ־10% מתעשיית השוקולד. הזן המוכר והשכיח ביותר נקרא פורסטרו, בו משתמשים ב־80% מתעשיית השוקולד. הזן השלישי הוא מעין הכלאה של שניהם ושמו טריניטריו.


5. בעל מקצוע העובד עם שוקולד ומייצר פרלינים ומוצרי שוקולד נקרא "שוקולטייר" הוא שם מקצועו של יצרן מוצרי שוקולד על כל סוגיהם.


 

6. נהוג לחלק את ממתק השוקולד לשלושה סוגים:

  • שוקולד מריר: לפחות 35% ממנו הוא מוצקי קקאו. לא מכיל רכיבי חלב בכלל. אמנם שוקולד נחשב איכותי יותר ככל שאחוז מוצקי הקקאו בו גבוה יותר אך טעמו של שוקולד המכיל למעלה מ- 70% מוצקי קקאו יהיה מר מאוד.

  • שוקולד חלב: מכיל גם רכיבי חלב. נחשב לפחות איכותי משוקולד מריר אבל טעמו אהוב יותר על מרבית הצרכנים בגלל מתיקותו.

  • שוקולד לבן: מכיל חמאת קקאו, סוכר, לציטין ולעתים ונילין. אחוז חמאת הקקאו בו נמוך (לרוב פחות מ-30%). בשל העדר עיסת קקאו (ועל כן העדר צבע חום) יש הגורסים כי שוקולד לבן אינו שוקולד כלל.

  • 7. שוקולד מכיל למעלה מ-500 חומרי טעם.


    8. מערב אפריקה מספקת 67 אחוז מצריכת הקקאו בעולם. המדינה היצרנית הגדולה ביותר היא חוף השנהב ואחריה- .אינדונזיה, גאנה, ניגריה וקמרון.


    9. רוצים לקנות בארה"ב את השוקולד הכי שווה שלהם? יצרנית השוקולד הכי הגדולה שם היא הרשי.


    10. על תואר יצרנית השוקולד הגדולה בעולם מתחרות החברות "נסטלה" ו"מרס".


    11. בישראל- מתוך קטלוג השוקולדים הנאה שלנו, החטיף הוותיק ביותר הוא "מקופלת". כבר 77 שנים על המדף ומופיע בקביעות ברשימת חמשת החטיפים המתוקים הנמכרים ביותר בארץ.


     



    תגיות המאמר: שוקולד, קטלוג, לקנות ברהב


     
         
         
         
       
     
    אודות כותב המאמר:
     
         
       
     

    מאמרים נוספים מאת tom lacham

    מאת: tom lachamטלפונים סלולריים19/02/121227 צפיות
    הבעיה העיקרית בקניית מתנות היא הצורך התמידי להפתיע ולחדש. הנה רשימת מתנות מגניבות לגבר או בחורה שמתים על גאדג'טים בסגנון אביזרים לאייפון.

    מאת: tom lachamבריאות ורפואה כללי16/02/121189 צפיות
    חיסונים הם חלק מעולמנו, ומתוקף כך, לפעמים קשה לזהות אותם כגורמי סכנה פוטנציאלים. עם זאת, דווחו מספר מקרים בעיקר בקרב ילדים, שחיסונים כאלו או אחרים נקשרו עם הסיכון לחלות במחלות אחרות.

    מאת: tom lachamדיאטה ותזונה07/02/121257 צפיות
    השמנת יתר היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר בחברה המודרנית המערבית, והיא מעלה את הסיכונים לחלות במחלות נלוות רבות ואחרות כמו בעיות קרדו-וסקולריות, סכרת, בעיות שרירים ושלד ועוד.

    מאת: tom lachamדיאטה ותזונה07/02/121205 צפיות
    השמנת יתר היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר בחברה המודרנית המערבית, והיא מעלה את הסיכונים לחלות במחלות נלוות רבות ואחרות כמו בעיות קרדו-וסקולריות, סכרת, בעיות שרירים ושלד ועוד.

    מאת: tom lachamזוגיות ואהבה07/02/121516 צפיות
    הגעת לגיל 30 ואין לך בן זוג? חושב כבר על ילדים אבל עדיין אין פרטנרית מתאימה? אנשים רבים מוצאים את עצמם עוסקים בנושא של זוגיות ונושא של משפחה באופן בלתי תלוי.

    מאת: tom lachamקידום אתרים24/01/121271 צפיות
    בעידן של היום, כל עסק, תאגיד או עמותה מחזיקים ברשותם אתר אינטרנט. אתר יכול להיות אתר תדמיתי, דינמי, בלוג או אפילו דף עסק בפייבוק. איך מביאים גולשים? איך גוגל יודע למקם אתכם בתוצאות החיפוש? איך קובעים רלוונטיות של אתר?

    מאת: tom lachamדיאטה ותזונה24/01/121153 צפיות
    על פניו נשמע שפסיכולוגיה רפואית עוסקת במורבידי, בצד הקשה של החיים, זה שמנסים רוב האנשים להמנע ממנו בכל מחיר, אך רבים העוסקים בתחום יאמרו דווקא שהם מתעסקים עם תקווה ואופטימיות, עם כוחות התמודדות ותעצומות נפש.

    מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

    מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205261 צפיות
    כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

    מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205181 צפיות
    ציוד למסעדות

    מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205484 צפיות
    מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

    מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205574 צפיות
    אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

    מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195883 צפיות
    יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

    מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196090 צפיות
    ציוד למסעדות

    מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183088 צפיות
    מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

     
     
     

    כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
    השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

    christian louboutin replica