חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

15 קוריוזים על שוקולד

מאת: tom lachamמתכונים ואוכל - כללי24/10/20111129 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


1. המצאת גלידת השוקולד מיוחסת למלך אצטקי: טוענים כי הוא נהג לערבב משקה שוקולד בשלג הרים ולאכול את התוצר בתאווה.


2. ועוד מנפלאות המלכים האצטקים: מונטסומה, מלך אצטקי, היה מכור לשוקולד בצורה רצינית. לפי הסיפורים, הוא נהג לשתות כחמישים ספלי שוקולד ביממה.


3. במאה ה-17 האמינו שבשוקולד טמונות סגולות עוררות מינית. קזנובה דאג להכניס למיטה שוקולד, וגם ההוללת הידועה, מדאם דוּ בארי נהגה להעניק למאהביה שוקולד כדי להגביר את אונם. המרקיז דה סאד ערך נשפי סקס ושוקולד באופן קבוע. גם כשנאסר, דרש לקבל מנה יומית לתאו. מסופר כי רעייתו סיפקה את התמכרותו בדמות חפיסות שוקולד רבות שהביאה לבית הסוהר.


4. גם נפוליאון היה מכור לשוקולד ונהג לקחתו לשדה הקרב.


5. מבחינה מדעית, יש קשר בין שוקולד להתאהבות: שוקולד מכיל פנילתילאמין- אותו חומר כימי שמייצר המוח בזמן התאהבות. רמות גבוהות של פנילתילאמין במוח גורמות לתחושות של משיכה ותענוג.


6. בראשית המאה הקודמת צריכת השוקולד הממוצעת השנית לאדם בשווייץ הייתה קילוגרם אחד. בראשית המאה הנוכחית, צריכת השוקולד הממוצעת לאדם היא 12 ק"ג.


7. סוכריות M&M פותחו במהלך מלחמת העולם הראשונה במטרה לייצר עבור חיילי ארה"ב בחזית, ממתק שאינו נמס. היום נתוני המכירות שלהן מצביעים על למעלה משני מיליארד דולר בשנה, מה שמעניק להן את התואר "ממתק השוקולד הנפוץ ביותר בעולם".


8. בשנת 1981 החליטו האסטרונאוטים במעבורת החלל הראשונה כי סוכריות M&M חייבות להיכלל בתפריט התזונה שלהם. כל צוותי החלל של נאס"א מאז ועד היום מקבלים את הסוכריות הללו לפני ההמראה.


9. בסוף המאה ה־17 עדיין התקשו להשיג באירופה פולי קקאו, ומחירם היה גבוה.


10. כדי להכין קילוגרם שוקולד אחד נדרשים במינימום  אלף פולי קקאו.כל פרי של עץ הקקאו מכיל 20-40  פולים.


11. שוקולד היה המשקה החביב על מרעילים במאה ה־18, בגלל הטעם העשיר והמרקם הסמיך שסייעו בהסוואת הרעל.


12. שוקולד מוצק (לאכילה ולא לשתייה) הגיע לעולם ב-1847 בבברמינגהאם, בריטניה. את המוצר החדשני פיתחו זוג אחים בריטיים לבית קדבורי.


13. אמן השוקולד הבלגי, דובאל, הפתיע את נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון בביקורו בבלגיה עם פסל בצורת סקסופון בגודל מלא.


14. הנרי נסטלה המציא בשנת 1875 את אבקת החלב. ידידו השוקולייטר השוויצרי, דניאל פטר, נדלק על ההמצאה וחיבר בינה ובין השוקולד. התוצאה: שוקולד חלב.


15. אלפרד היצ'קוק השתמש בסירופ שוקולד כדם בסצינה המפורסמת של הרצח במקלחת בסרט "פסיכו". הסרט צולם בשחור לבן והתוצאה הייתה מוצלחת.

 



תגיות המאמר: תזונה, שוקולד, זוג


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת tom lacham

מאת: tom lachamטלפונים סלולריים19/02/121230 צפיות
הבעיה העיקרית בקניית מתנות היא הצורך התמידי להפתיע ולחדש. הנה רשימת מתנות מגניבות לגבר או בחורה שמתים על גאדג'טים בסגנון אביזרים לאייפון.

מאת: tom lachamבריאות ורפואה כללי16/02/121189 צפיות
חיסונים הם חלק מעולמנו, ומתוקף כך, לפעמים קשה לזהות אותם כגורמי סכנה פוטנציאלים. עם זאת, דווחו מספר מקרים בעיקר בקרב ילדים, שחיסונים כאלו או אחרים נקשרו עם הסיכון לחלות במחלות אחרות.

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה07/02/121258 צפיות
השמנת יתר היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר בחברה המודרנית המערבית, והיא מעלה את הסיכונים לחלות במחלות נלוות רבות ואחרות כמו בעיות קרדו-וסקולריות, סכרת, בעיות שרירים ושלד ועוד.

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה07/02/121207 צפיות
השמנת יתר היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר בחברה המודרנית המערבית, והיא מעלה את הסיכונים לחלות במחלות נלוות רבות ואחרות כמו בעיות קרדו-וסקולריות, סכרת, בעיות שרירים ושלד ועוד.

מאת: tom lachamזוגיות ואהבה07/02/121518 צפיות
הגעת לגיל 30 ואין לך בן זוג? חושב כבר על ילדים אבל עדיין אין פרטנרית מתאימה? אנשים רבים מוצאים את עצמם עוסקים בנושא של זוגיות ונושא של משפחה באופן בלתי תלוי.

מאת: tom lachamקידום אתרים24/01/121272 צפיות
בעידן של היום, כל עסק, תאגיד או עמותה מחזיקים ברשותם אתר אינטרנט. אתר יכול להיות אתר תדמיתי, דינמי, בלוג או אפילו דף עסק בפייבוק. איך מביאים גולשים? איך גוגל יודע למקם אתכם בתוצאות החיפוש? איך קובעים רלוונטיות של אתר?

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה24/01/121155 צפיות
על פניו נשמע שפסיכולוגיה רפואית עוסקת במורבידי, בצד הקשה של החיים, זה שמנסים רוב האנשים להמנע ממנו בכל מחיר, אך רבים העוסקים בתחום יאמרו דווקא שהם מתעסקים עם תקווה ואופטימיות, עם כוחות התמודדות ותעצומות נפש.

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205285 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205202 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205505 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205595 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195909 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196115 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183092 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica