חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

היסטוריה של הובלת מכולות

מאת: מיכל הרץפרופילי חברות10/08/20091398 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חברה שמתמחה בהובלת מכולות צריכה להשתייך לרשת עולמית של מכולות, שעומדת בסטנדרטים הנוקשים של התקנות הבינלאומיות לגבי צורה, גודל, איטום והתאמה לספינות, רכבות, מטוסים ומשאיות. במאמר זה נסקור את ההיסטוריה של אחסנה ושינוע של מכולות והובלות בינלאומיות.

המעבר למכולות סימן פריצת דרך ושיפור ביעילות העבודה בנמלים, מה שגרם להקטנת עלויות הטיפול במטען, ובעקבות כך האצת המסחר. כמעט כל מוצר שנצרך ע"י בני אדם מבלה זמן מסוים במכולה.  

במקור התחילו להשתמש במכלות בסביבות שנת 1780, אולם התקנות על המכולות והציוד שמשמש למכולות הם חידוש לוגיסטי של המאה ה-20.  כבר בשנת 1830 היו רכבות משא בחלק מהיבשות שיכלו לשאת מכולות שהיו מועברות למשאיות או ספינות אולם מכולות אלו היו קטנים בסטנדרטים של היום. במקור שימשו המכולות להעברת פחם  לדוברות ומהן. עד 1840 השתמשו במיכלי ברזל נוסף על מיכלי העץ. תחילת 1900 סימן את תחילת השימוש במכולה סגורה שעוצבו לצורך מעבר בין הכביש למסילה. בבריטניה חלק מחברות הרכבת השתמשו במכולות דומות בסביבות 1920, אולם המכולות היו עשויות עץ ולא הייתה אפשרות לשים אותם אחד על השני. בין השנים 1926 ל- 1947 בארה"ב חלק מחברות הרכבת האמריקאית השתמשו בקרונות שטוחים להעברת סחורות. בתחילת 1929 התחילה אחת החברות להשתמש בקרונות קופסא שאתם העמיסו על ספינות בדרכן מניו יורק לקובה. באמצע שנות השלושים של המאה הקודמת, התחילו חברות מסוימות בשירות "שק קמח", העברת מכולות כביש על קרונות שטוחים. עד שנת 1955 הצטרפו רוב חברות הרכבות לשיטה הנ"ל ולרובם היה סוג של שירות "שק קמח" להובלת משאות. לקראת סוף מלחמת העלום השנייה, צבא ארה"ב החל להשתמש במכולות מיוחדות להאצת הטעינה והפריקה של הספינות. המכולות החלו לשמש להעברת תכולת הבית של קצינים שעברו ממקום למקום בשדה הקרב. המכולות, שהיו לשימוש חוזר, היו בגודל 2.6 מטר אורך על 1.9 מטר רוחב ועל 2.10 מטר גובה, עשוי מברזל קשיח עם יכול סחיבת של מעל 4 טון. בזמן מלחמת קוריאה השתמשו במכולה להעברת ציוד צבאי רגיש, וכשהיעילות של המכולות הוכחה, השימוש בהן התרחב. בזמן מלחמת ויאטנם רוב הציוד נשלח במכולות כשהצבא החליט על גודל קבוע למכולה 8'*8' על 10'. גם בבריטניה  עברו לשימוש במכולות בגודל הנ"ל.

כלי הרכב הראשונים שנבנו במטרה לשאת מכולות יוצרו בדנמרק בתחילת 1951. בארה"ב התחילו ספינות לשאת מכולות בין סיאטל לאלסקה ב-1951. הפעם הראשונה שהשתמשו ברשת להעברת מכולות הייתה ב-26 בנובמבר 1955. הספינה נבנתה במיוחד למכולות במונטריאול ונשאה 600 מכולות מוונקובר לאלסקה, שם התבצעה פריקת מכולות. לאחר הפריקה העבירו את המכולות לרכבת, להעברה צפונה. זאת הפעם הראשונה שהשתמשו ברשת להעברת מכולות שכלל משאיות, ספינות ורכבות.

במהלך 20 השנים הראשונות היו מכולות בכל מיני צורות וגדלים. בשלב מסוים הוחלט להגיע לתקן מסוים למכולות שהיה פשרה בין חברות הספנות הבינלאומיות, חברת הרכבות האירופאית, חברת הרכבות האמריקאית וחברת משאיות אמריקאית.

המכולות שינו את פני המשלוח הבינלאומי. כיום, 90% מהמטען מועבר במכולות שמוטענות אחת על השנייה בספינות. 26% מהמכולות מקורן בסין. בשנת 2005 נספרו 18 מיליון מכולות שעושות מעל 200 מיליון נסיעות ברחבי העולם. ישנן ספינות שיכולות לשאת 14,500 מכולות מלאות.

 



תגיות המאמר: הובלות, מכולות, מכולה, אחסנה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פורטל צימרים קופונופש ופורטל צימרים יוקרתיים שאפו מקודמים ע"י אקטיביטק קידום אתרים מקצועי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכל הרץ

מאת: מיכל הרץרפואה17/10/10991 צפיות
בימינו תהליך הלידה מלווה בעלויות רבות הכרוכות בבדיקות שונות. לא קל לזוג הורים לעמוד בכל ההוצאות הכרוכות בתהליך הלידה וגם בשלבים לאחריו. לכן כל הוצאה נוספת הופכת לשיקול של כדאיות כלכלית. אחת מהדילמות הניצבות בפני הורים היא האם לשמר דם טבורי

מאת: מיכל הרץעסקים - כללי19/08/101108 צפיות
ישנן כיום מגוון של חברות הובלות המציעות מלבד שירותי הובלה בכל רחבי הארץ, גם שירותים נלווים, כדוגמת: אריזה של הציוד ופירוק רהיטים והרכבתם מחדש. עם זאת, תחום ההובלות בארץ איננו נמצא תחת פיקוח, ומסיבה זו, ניתן למצוא הבדלים רבים בין חברות הובלות שונות, הן מבחינת עלויות של הובלות והן מבחינת השירות והמקצועיות.

מאת: מיכל הרץתחבורה ורכב - כללי05/08/10932 צפיות
מחירי הובלות נעים בטווח מאד רחב. עלויות של הובלות הן נגזרת של מספר פרמטרים שכל חברת הובלות משקללת אותם במסגרת הצעת המחיר שהיא נותנת ללקוחותיה הפוטנציאלים. חשוב להדגיש שאין עלות קבועה עבור הובלות. אם אתם מבצעים סקר שוק בענף ההובלות תגלו שעבור תכולת הדירה שלכם תוכלו לקבל הצעות מחיר שונות לחלוטין בין חברה וחברה. שוק ההובלות הוא שוק פרוץ בו פועלים מספר גדול של שחקנים מתחרים. חלק מחברות ההובלה הן חברות שפועלות ללא תעודות מקצועיות.

מאת: מיכל הרץעסקים - כללי21/05/101179 צפיות
אם אתם מתכננים לעבור דירה או משרד, אתם עומדים מול צעד משמעותי ואולי אף מרגש. עם זאת אולי תחושות דאגה מסתננות אל ליבכם. אנשים רבים מחזיקים בדירה או בעסק בתכולה יקרת ערך, בין אם ערך רגשי או כספי, והמחשבה על נזקים שיכולים להיגרם במהלך הובלה מלווה במתח וחשש. כדי לעבור למשכן חדש באופן מוצלח ובראש שקט עליכם לבחור בחברת הובלות אמינה ולמלא את חלקיכם בתהליך המעבר. הסוד להובלות מוצלחות הוא תיאום ושיתוף פעולה בין חברת הובלות מקצועית ובין הלקוח העובר למשכנו החדש.

מאת: מיכל הרץעסקים - כללי01/12/091157 צפיות
לאחרונה עברה הדוגמנית בר רפאלי להתגורר במגדלי YOUהיוקרתיים. בר תשתמש במחסן הפרטי שלה ותשלם עבור שטח האיחסון כחלק מהשכירות בכל חודש. גם אתה יכול....

מאת: מיכל הרץלימודים אקדמאיים29/11/091163 צפיות
האם ניתן לדמיין את עולמנו ללא פלסטיק? האם התפתחותו של העולם המודרני הייתה מגיעה לאן שהגיעה ללא פלסטיק? התשובות לשאלות אלו הן בוודאות "לא". הפלסטיק נמצא בכל מקום בחיינו – במקלדת המחשב, במטבח ואפילו בבגדים. הקלות היחסית בעיבודו ובעיצובו של הפלסטיק תרמה להפצתו והוא משמש היום למגוון רחב של יישומים. קלות ייצורו ועיצובו, משקלו הנמוך ומחירו הזול גרמו לתפוצתו הרחבה ולהתבססות העולם המודרנית על חומר מיוחד זה. בפשטות ניתן לומר שכיום אין כמעט מוצר שלא מכיל פלסטיק. עם השנים חלה האצה בהתפתחות התחום "הנדסת פלסטיקה" ובאופן ישיר - לימודי הנדסת פלסטיקה נעשו למבוקשים יותר.

מאת: מיכל הרץלימודי תעודה ומקצוע25/11/091174 צפיות
תחום אדריכלות עיצוב פנים הוא תחום התמחות בעולם האדריכלות המתמקד בחלוקת החללים הפנימיים במבנה. בעוד אדריכל שלמד לימודי אדריכלות כללית עוסק בתכנון המבנה כגוף כוללני וכיצד הוא מתממשק עם הסביבה, זה שלמד אדריכלות עיצוב פנים עוסק בתכנון החלקים הפנימיים של המבנה, כיצד הם מתקשרים זה לזה וכיצד הם צריכים להראות. אדריכלות עיצוב פנים מתאפיינת בשילוב בין הסתכלות רחבה על התמונה הגדולה - ארגון החללים בתוך הדירה/משרד – לבין ירידה לפרטים הקטנים ביותר כגון סגנון הריהוט, עיצוב התאורה והגימור.

מאמרים נוספים בנושא פרופילי חברות

מאת: asafפרופילי חברות15/09/143088 צפיות
חברות הדלק בכל רחבי העולם מתמודדות בעשורים האחרונים עם שאלות סביבתיות ואקולוגיות. הצרכן שזקוק לדלק כדי להפעיל את כלי הרכב שלו נקרע גם הוא בין שאלת הזיהום הסביבתי ושאלת המחיר. הצורך בפתרונות שיעזרו גם לכיס של הצרכן וגם לסביבתו הוביל לשימוש במוצרי דלק חדשניים וחסכוניים שמנסים להפחית באפקט הסביבתי וגם בהוצאה של הלקוח על צריכת דלק.

מאת: דניאל seoפרופילי חברות08/03/148160 צפיות
פליירים צבעוניים הם עלוני פרסום המודפסים בצבע מלא ויכולים להכיל כל דבר שנרצה. דבר זה אומנם מאפשר לנו חופש יצירתי רחב בעת העיצוב הגרפי של פליירים, אך גם יוצר מקום להרבה טעויות פרסום, ולחוסר אונים בפני האתגר, במיוחד עבור עסקים קטנים שמדפיסים פליירים בפעם הראשונה ולא בטוחים מה כדאי לכלול בפרסום.

מאת: אוהד ז.פרופילי חברות23/02/148193 צפיות
חברות הנותנות מידע עסקי הן חברות אשר מורכבות ממומחים, אנליסטים, סטטיסטיקאים ואנשי מקצוע נוספים שהינם מומחים באיסוף של מידע עסקי ובניתוחו במיומנות, ובנוסף הינם בעלי מקצועיות במתן ייעוץ מקיף ללקוח המעוניין לקבל מידע וייעוץ לגבי חברות או לגבי החלטות עסקיות שהוא מתקשה לקבל. אחת מן החברות הללו היא נטו משווקים מקבוצת דן אנד ברדסטריט, שנותנת שירותי מידע על חברות, וייעוץ בנוגע להחלטות עסקיות.

מאת: דניאל seoפרופילי חברות09/02/131785 צפיות
תמיד בשיחה קבוצתית לגבי ההמצאות ששינו את חיינו יהיה זה שיבוא ויגיד שמדיח כלים הוא ללא ספק המוצר שגרם לשינוי מאוד מהותי ברמת החיים ובתכנון הזמן השותף שלנו בשגרה.

מאת: sharonkal80פרופילי חברות21/10/128482 צפיות
שירותי מנעולן ברמת גן, זוכים לעבודות רבות גם בעיר תל אביב, ולו רק בגלל הקרבה הגדולה יותר לעיר ללא הפסקה. עם זאת, התעריפים שגובים בגין שירותי מנעולן ברמת גן, הם כמעט זהים אם לא זהים כליל, לאלו שבתל אביב.

מאת: אוהד הראלפרופילי חברות01/09/128581 צפיות
פורום עסקים מומלצים בניהול איש העסקים אוהד הראל בוחר להמליץ על עסקים שצוות שלם בודק ובוחן מבחינת איכות השירות או מוצרים לעומת המחירים והרלוונטיות לשוק, וכעת מצא הפורום להמליץ על קומג'ט - חברה למילוי דיו וטונר

מאת: משה אלוןפרופילי חברות27/08/1213306 צפיות
פלסטיק הוא אחד החומרים השימושיים ביותר, הוא עמיד, חזק וזול, קל לייצור ובטיחותי לאדם. ריבוי האריזות ושקיות הפלסטיק בחיי היומיום של כולנו לא מפתיע. אריזות ושקיות ומוצרי פלסטיק אחרים מיוצרים במפעלי פלסטיק ברחבי הארץ והעולם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica