חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מפעלי פלסטיק לייצור אריזות ושקיות

מאת: משה אלוןפרופילי חברות27/08/201213307 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מפעלי פלסטיק - מה הוא פלסטיק?

פלסטיק הוא חומר המיוצר מנפט טבעי, בדומה לדלק וחומרים אחרים. הפלסטיק הגולמי עובר מספר תהליכים לפני שהוא מגיע אלינו בצורת אריזות או שקיות. תהליכים אלו כוללים שילוב של סוגי פלסטיק שונים והוספת תוספים כדי להתאים את תכונותיו של הפלסטיק לדרישות הספציפיות של המוצר.

מפעלי פלסטיק - מה היתרונות של פלסטיק על פני חומרים אחרים?

לפלסטיק מספר יתרונות בולטים על פני חומרי אריזה אחרים כמו למשל :

·         משקל – פלסטיק הוא חומר קל מאוד יחסית לחוזקו, עובדה המאפשרת להשתמש במעט פלסטיק לייצור מוצרים הדורשים חוזק מבני רב. כך למשל, שקית פלסטיק פשוטה יכול להחזיק משקל כבד מאוד יחסית למשקלה שלה.

·         קלות העיבוד – פלסטיק קל מאוד לעיבוד ולא דורש טמפרטורות גבוהות כמו מתכת או זכוכית. מפעלי פלסטיק לא זקוקים לכבשני ענק כדי לייצר אריזות. למעשה, החום המשמש לייצור אריזות ושקיות פלסטיק בתוך מפעלי פלסטיק לא גבוה מהחום בתנור משפחתי ממוצע.

·         מחיר – פלסטיק הוא חומר זול, אפילו מאוד יחסית לחומרים אחרים. המחיר הנמוך של הפלסטיק מאפשר לייצר מוצרים זולים מאוד בתוך מפעלי פלסטיק. לראיה, כלים חד פעמיים מפלסטיק זולים יותר מכלים חד פעמיים מנייר למשל.

·         מחזור – פלסטיק הוא חומר שקל מאוד למחזר, לרוב כל מה שנדרש הוא התכה פשוטה והפלסטיק מוכן למחזור חיים חדש.

·         שמירה על איכות הסביבה – מעבר לקלות המחזור של פלסטיק, למעשה נדרשת פחות אנרגיה כדי לייצר ולשנע אריזות ושקיות פלסטיק מאשר אריזות ושקיות העשויות מכל חומר אחר. כלומר, אותה כמות אנרגיה המשמשת לייצור שקיות נייר יכולה לשמש לייצור כמות גדולה בהרבה של שקיות פלסטיק. פחות שימוש באנרגיה משמעה פחות שימוש בדלקים והשפעה קטנה יותר על איכות הסביבה.

אילו סוגי שקיות ואריזות מיוצרים בתוך מפעלי פלסטיק?

מפעלי פלסטיק המייצרים אריזות ושקיות מייצים סוגים רבים ושונים של דגמים כמו למשל אריזות לתרופות, שקיות וואקום, שקיות לשמירה על מוצרי מזון קפואים, שקיות לתעשיית החקלאות, שקיות אשפה, שקיות מתכלות, שקיות חימום עוד. סוגי השקיות והאריזות נבדלים על ידי פרמטרים כגון הרכב הפלסטיק והתוספים בשקית או האריזה, גודל, משקל, צבע, עמידות לחום-קור, שקיפות, עמידות ללחות ומעבר גזים ועוד.

מפעלי פלסטיק – תקנות ותקנים לייצור אריזות ושקיות

בדומה לכל מוצר אחר המיוצר כיום גם לייצור אריזות ושקיות פלסטיק ישנם תקני ייצור מחמירים. על מנת לייצר שקיות הבטוחות לשימוש, מתאימות מבחינת גודלן, הרכב הפלסטיק ומטרת השימוש על מפעל פלסטיק המייצר אותן לעמוד בתקנים המתאימים. עמידה בתקנים עבור מפעל פלסטיק חשובה מאוד במיוחד כאשר האריזות משמשות לאריזת מזון, תרופות, מוצרים הבאים במגע עם גוף האדם כמו מוצרי קוסמטיקה והיגיינה וכדומה. ישנם תקנים רבים והמפעל יעמוד בכולם בהתאם לדרישת הלקוח ובהתאם למדינה אליה ישלחו האריזות. כך למשל, מפעל פלסטיק המייצר אריזות לאריזת תרופות לשוק האמריקאי יצטרך לעמוד בתקני ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקאי.

מפעלי פלסטיק – חשיבות המחזור

מכיוון שאריזות ושקיות פלסטיק תופסות נפח רב מאוד לאחר תום השימוש בהן, ישנה חשיבות גבוהה מאוד לשימוש בפלסטיק ממוחזר. שיטות מחזור כיום מאפשרות למחזר חלק גדול מהפלסטיק לאחר תום השימוש ומפעלי פלסטיק אחראיים המודעים לחשיבות של שמירה על איכות הסביבה עושים שימוש חוזר בפלסטיק בכמויות גדולות.


 



תגיות המאמר: מפעלי פלסטיק


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משה אלון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משה אלון

מאת: משה אלוןבתי מלון27/08/153385 צפיות
אם תהיו מעוניינים לנפוש בארץ וליהנות מכל מה שיש למדינה הנפלאה שלנו להציע, וודאי תהיתם ושאלתם את עצמכם בנוגע למגוון רחב של שאלות הנוגעות לחופשה.

מאת: משה אלוןבריאות ילדים23/08/152725 צפיות
הפרעת קשב וריכוז הינה אחת התופעות הפופולאריות ביותר כיום. אט אט ניתן לראות כי כמות המאובחנים כבעלי הפרעה זו רק הולכת וגודלת, ואחת הסיבות העיקריות לכך היא דור המסכים של היום. כפי שהוכח במחקרי עבר, השימוש הממושך במכשירים הללו רק מגביר את הסיכויים לפיתוח הפרעת קשב וריכוז.

מאת: משה אלוןרכב19/08/153922 צפיות
מוסך בירושלים יתאפיין בדרך כלל באנשי מקצוע רבים אשר יוכלו לסייע לכם ולהתגבר על התקלה שחווה רכבכם. כמו כן, חשוב לדעת שהמוסך המורשה עדיף על פני מוסכים אחרים

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/152782 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/151893 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןעסקי מזון29/06/154212 צפיות
גם לכם קרה שקניתם פירות עסיסיים, אך כשבאתם לאכול אותם הופתעתם לגלות שנרקבו? כולנו נאלצים להתמודד עם סוגיית שמירת טריות המזון בצורה כזו או אחרת. הרי אף אחד מאתנו לא היה רוצה לשלם סכומי כסף גדולים על מבחר פירות טעימים, ובסוף לגלות שהכסף שהושקע היה לשווא.

מאת: משה אלוןרכב04/11/142523 צפיות
אחד הדברים שפחות אהובים על רובנו הוא לנסוע בכביש בדרך לעבודה או בדיוק כשחוזרים מאירוע משפחתי ולפתע לגלות שהמנוע שבק חיים. לכן, חשוב ביותר לקחת את הרכב בו אתם נוסעים לבדיקות תקופתיות אצל המוסך הקבוע שלכם, על מנת שתוכלו לנסוע ללא כל חשש ולדאוג כי הנסיעה הבאה שלכם תהיה אמורה לעבור ללא שום דאגה.

מאמרים נוספים בנושא פרופילי חברות

מאת: asafפרופילי חברות15/09/143088 צפיות
חברות הדלק בכל רחבי העולם מתמודדות בעשורים האחרונים עם שאלות סביבתיות ואקולוגיות. הצרכן שזקוק לדלק כדי להפעיל את כלי הרכב שלו נקרע גם הוא בין שאלת הזיהום הסביבתי ושאלת המחיר. הצורך בפתרונות שיעזרו גם לכיס של הצרכן וגם לסביבתו הוביל לשימוש במוצרי דלק חדשניים וחסכוניים שמנסים להפחית באפקט הסביבתי וגם בהוצאה של הלקוח על צריכת דלק.

מאת: דניאל seoפרופילי חברות08/03/148160 צפיות
פליירים צבעוניים הם עלוני פרסום המודפסים בצבע מלא ויכולים להכיל כל דבר שנרצה. דבר זה אומנם מאפשר לנו חופש יצירתי רחב בעת העיצוב הגרפי של פליירים, אך גם יוצר מקום להרבה טעויות פרסום, ולחוסר אונים בפני האתגר, במיוחד עבור עסקים קטנים שמדפיסים פליירים בפעם הראשונה ולא בטוחים מה כדאי לכלול בפרסום.

מאת: אוהד ז.פרופילי חברות23/02/148193 צפיות
חברות הנותנות מידע עסקי הן חברות אשר מורכבות ממומחים, אנליסטים, סטטיסטיקאים ואנשי מקצוע נוספים שהינם מומחים באיסוף של מידע עסקי ובניתוחו במיומנות, ובנוסף הינם בעלי מקצועיות במתן ייעוץ מקיף ללקוח המעוניין לקבל מידע וייעוץ לגבי חברות או לגבי החלטות עסקיות שהוא מתקשה לקבל. אחת מן החברות הללו היא נטו משווקים מקבוצת דן אנד ברדסטריט, שנותנת שירותי מידע על חברות, וייעוץ בנוגע להחלטות עסקיות.

מאת: דניאל seoפרופילי חברות09/02/131785 צפיות
תמיד בשיחה קבוצתית לגבי ההמצאות ששינו את חיינו יהיה זה שיבוא ויגיד שמדיח כלים הוא ללא ספק המוצר שגרם לשינוי מאוד מהותי ברמת החיים ובתכנון הזמן השותף שלנו בשגרה.

מאת: sharonkal80פרופילי חברות21/10/128483 צפיות
שירותי מנעולן ברמת גן, זוכים לעבודות רבות גם בעיר תל אביב, ולו רק בגלל הקרבה הגדולה יותר לעיר ללא הפסקה. עם זאת, התעריפים שגובים בגין שירותי מנעולן ברמת גן, הם כמעט זהים אם לא זהים כליל, לאלו שבתל אביב.

מאת: אוהד הראלפרופילי חברות01/09/128581 צפיות
פורום עסקים מומלצים בניהול איש העסקים אוהד הראל בוחר להמליץ על עסקים שצוות שלם בודק ובוחן מבחינת איכות השירות או מוצרים לעומת המחירים והרלוונטיות לשוק, וכעת מצא הפורום להמליץ על קומג'ט - חברה למילוי דיו וטונר

מאת: הדסהפרופילי חברות23/01/128877 צפיות
כחלק מהניסיונות של ממשלת ישראל לעודד ארגונים למצויינות ולאיכות, מפעילה בשנים האחרונות הממשלה תחרות ע"ש יצחק רבין ז"ל, בשותפות בין משרד ראש הממשלה, מכון התקנים הישראלי, לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, איגוד הישראלי לאיכות ונציבות שירות המדינה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica