חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אבחון דידקטי לא עזר, מה עושים?

מאת: ליקויי למידהליקויי למידה30/10/20111185 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כאשר המורה או ההורה, מזהה קושי רב אצל תלמיד ומפנה אותו לגורם המטפל בלקויות למידה.
לפני קבלת טיפול בלקות, חובה לאבחן את הלקות ואת מקורה, לשם כך האבחון הראשוני שנעשה הוא אבחון דידקטי, מטרתו לאבחן את התלמיד ולמצוא את מקור הלקות.

אבחון דידקטי הוא אבחון שאיננו מערב התערבות של בעל מקצוע מהתחום הפסיכולוגי (בשונה מאבחון פסיכו-דידקטי) ולכן הוא לעיתים לא מספק מבחינת השגת המטרה לאבחון לקויות למידה ולעיתים נדרש אבחון נוסף ומתקדם בהרבה על מנת לאבחן את לקות הלמידה בצורה מקצועית ומעמיקה.
חשוב להדגיש שאבחון דידקטי נעשה כאשר מתגלה קושי בתפיסה של שפה, חשבון או בעיות קשב וריכוז כאשר מתגלה שהתלמיד יודע את החומר אך מתגשה להראות את ידיעותיו תחת לחץ במבחן או כאשר הוא צריך להתרכז וללמוד את החומר ואיננו מצליח לשנן.
מטרת האבחון הדידקטי היא הצבעה על מקור ליקויי למידה על מנת שניתן יהיה לשים את האצבע על מקור הלקות ובכך לטפל בה.
לבדוק האם יש צורך במתן הקלות עתידיות לתלמיד העשויות להקהל עליו בהמשך לימודיו (לדוגמא תוספת זמן או הקראת שאלונים).

כאשר האבחון הדידקטי איננו מספק, נעשה אבחון פסיכודידקטי שמטרתו זהה - להצביע על מקור הלקות, השוני בין שני האבחונים הוא שאבחון פסיכודידקטי מערב אבחון רגשי - פסיכולוגי ויכול להצביע על מקור נפשי הגורם לליקוי הלמידה.
אבחון פסיכודידקטי נעשה על ידי מאבחן המורשה לבצע אבחונים גם מבחינה פסיכולוגית ויכול להגיע לשורש הלקות באמצעות שיטות האבחון החדשניות.
אבחון פסיכודידקטי ארוך מהאבחון הדידקטי מכיוון שהמאובחן נבדק גם ברמה הפסיכולוגית והאינטלקטואלית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מכון יעדים מכון המתמחה באבחון ליקויי למידה וטיפול באמצעות שיטות מתקדמות בלקויות למידה שונות.

המאמר נכתב ע"י webresult קידום אתרים מקצועי באינטרנט.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליקויי למידה

מאמרים נוספים בנושא ליקויי למידה

מאת: vodplaceליקויי למידה22/03/173635 צפיות
על אבחון קשב וריכוז ומה צריך לעשות כשילד מראה סימנים

מאת: vodplaceליקויי למידה26/05/161867 צפיות
סיפור אישי של רווית ע. על הילד ועל אבחון דידקטי

מאת: לירון תמםליקויי למידה27/12/152168 צפיות
מדוע אבחון פסיכודידקטי נחוץ כל כך? מאמר זה מבקש לענות על כל השאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא

מאת: Droxitליקויי למידה14/10/152468 צפיות
בישראל, על פי חוק חינוך חובה, נכנס כל ילד למסגרת חינוכית החל מגיל חמש. בתחילה זהו גן - כבר שם נדרש כל ילד לגלות כישורי למידה, התארגנות והסתגלות. בכיתות הנמוכות בבית הספר לומד הילד כי הדרישות ממנו הופכות מורכבות יותר.

מאת: ציפי כץליקויי למידה02/11/143969 צפיות
ללקויות למידה יש השלכות תפקודיות. אולם עיקר התסמינים השליליים נובע דווקא מהשלכות משניות של התופעות, שבסיסן בתסכולים הנובעים מהפער בין ציפיות הסביבה לבין ההתנהגויות של בעלי הלקויות. המאמר מסביר את מהות הפער וגורמיו, ונוגע באפשרויות הטיפול היעיל, שיסייע להתגבר על הקשיים ולמצות את הפוטנציאל הטמון בכל אחד.

מאת: אורי כהןליקויי למידה01/09/143531 צפיות
רבים מתלמידי ישראל כמו גם תלמידים בעולם כולו סובלים מקשיי למידה, קשיים שיכולים להופיע ממספר סיבות וביניהם לקויות למידה שונות. בעבר, ילד שלא היה מצליח להדביק את בני כיתתו בחומר הלימוד היה נשאר בצד ללא טיפול מתאים מה שהיה גורם לו להרגיש דחוי, להורדת הביטחון העצמי שלו, מה שהיה יוצר כדור שלג ובסופו של דבר גם בהמשך חייו הוא היה מרגיש שאינו מספיק אנטלגנטי כבני גילו והדימוי העצמי שלו היה נמוך מאוד. היום על ידי אבחון ליקויי למידה ניתן בשלב מוקדם לזהות את הבעיה ולהתמודד איתה.

מאת: אורי כהןליקויי למידה29/06/144169 צפיות
אבחון TOVA הוא נכון להיום חלק בלתי נפרד מכל מערך אבחונים הבודקים את לקויות הלמידה, מכיוון שהוא נועד לבדוק האם הנבחן סובל מהפרעות קשב וריכוז והאם טיפול תרופתי יכול לשפר את המצב. הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים נמצא כי אבחון לקויות למידה שאינו מתמקד באספקט הנוירולוגי שבוחן את יכולות הקשב והריכוז, לא תמיד מסוגל להצביע בצורה מדויקת על הסיבה לקשיים בלימודים. למעשה, מבדקי טובה עצמם יכולים בלא מעט מקרים לספק את התשובות לשאלה מה גורם לקשיים בלימודים וזה בתורו יכול לקצר את התהליך וגם להוזיל אותו בצורה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica