חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ליהנות מטעם טוב, מראה נהדר וניחוחות נפלאים

מאת: משה אלוןמתכוני דגים02/11/20118893 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ליהנות מטעם טוב, מראה נהדר וניחוחות נפלאים

אםאתם אוהבים לבשל, אולם מתכונים הכוללים דגים במסגרתם, מרתיעים אתכם מעט,שכן נראים לכם מסובכים מדי, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה, ולגלות שניתןליהנות ממבחר של מתכוני דגים פשוטים, קלים להכנה, ולא פחות חשוב מכך –טעימים במיוחד. אילו סוגים של מתכוני דגים ניתן למצוא ומה מאפיין כל אחדמהם? על כך, בכתבה שלפניכם.

מתכוני דגים בתנור

אחדמיתרונותיו של הדג, כרכיב מרכזי במנה, הינה האפשרות לשלב אותו במגוון שלמתכונים שונים. ניתן למצוא מבחר של מתכוני דגים בתנור, הנחשבים כקלים להכנהומציעים תוצאות נפלאות, המריחות ונראות נהדר. מתכון דגים בתנור, כולל,פעמים רבות, גם תוספת של תפוחי אדמה, למשל, המצורפים לדג עצמו, ולצידונאפים בתנור. אפיית דגים בתנור מתאימה לכל אחד, ונחשבת כאחת משיטות הבישולהמתאימות ביותר לדג, שכן שומרת על מידת עסיסיותו.

מתכוני דגים בתנור יכולים לכלול דג שלם, דג פרוס או פילה של דג, ולכן, במידהומעוניינים בביצוע מתכון, הכולל אחד מהשלושה, יש להתאים את זמן הבישוללצורת הדג, המוצע במתכון. מתכון דגים בתנור יכול להיות מוגש קר או חם, לצדמגוון של תוספות, החל מתפוחי אדמה שלמים, פירה, אורז, ירקות מבושלים, סלטירקות טרי ורענן ועוד. מדובר במנה משביעה מאד, שאיננה דורשת רמת מיומנותגבוהה וכוללת פעולות פשוטות ובסיסיות ביותר – הנחת הדג במרכז תבנית האפייה,תיבולו בהתאם לטעמכם האישי, שימון הדג בשמן זית, כיסוי התבנית או השארתהפתוחה והכנסתו לתנור.

מתכוני דגים לפי עדות

כולנומכירים את מגוון מתכוני הדגים השונים, הנחשבים כמאכלי עדות ידועים,כשבראשם מככבים החריימה, המגיע מהמטבח המרוקאי והגפילטע פיש, המגיע מהמטבחהאשכנזי. החריימה, מתכון אופייני למטבח המרוקאי וכולל, במסגרתו, גרסאותרבות ומגוונות, הינו תבשיל המוגש, בדרך כלל, בארוחת שישי, בשבת בצהריים אובחגים השונים. גם הכנת מתכון זה פשוטה במיוחד והיא נעשית באופן מהיר וקל.הרכבת מתכון זה נעשית ישירות בתוך סיר הבישול עצמו, כשלצד הדג נחים להםפלפלים מיובשים חריפים, ההופכים אותו לתבשיל פיקנטי במיוחד. מתכון זה מתאיםלכמה סוגי דגים. הוא יכול לכלול דג מסוג נסיכת הנילוס, דג בורי או דגלוקוס. הגפילטע פיש (דג ממולא), אחד ממתכוני העדות הידוע גם כן, מוגש גםהוא בשבתות וחגים, אולם הכנתו מורכבת מעט יותר. הגפילטע פיש הינו קרפיוןטחון, אותו מבשלים במים לצד גזר ובצל. מתכון זה יכול להיות מתוק או מתובלבמלח ופלפל. נהוג לאכול את הגפילטע פיש לצד חזרת חריפה וחלה מתוקה.

מתכוני מרקי דגים

אחת האפשרויות ליהנות מטעמיהם הנפלאים של הדגים השונים, הינה במסגרת מתכונים למרקי דגים. כמעט בכל מדינה ניתן למצוא מבחר של מתכוני דגים מסוגים שונים,התופסים מקום של כבוד במטבח המקומי. מתכונים של מרק אלה כוללים דגיםמקומיים, בדרך כלל, ויכולים להיות כחלק מתפריט, המוצע במסעדות יוקרה אובמסגרת המטבח הביתי. בעת הכנת מתכון מסוג זה, חשוב לוודא כי מדובר בדג טריואיכותי, שכן מידת טריותו עשויה להשפיע לא מעט על טעמו של המרק. מתכוניהדגים כוללים, פעמים רבות, שימוש בשמן זית, שום, פטרוזיליה, מלח, פלפל,לעיתים יין לבן, סלרי ועגבניות. מתכונים של מרקים אלה משביעים במיוחדומתאימים לימים חורפיים, קרים וגשומים. הם מזכירים ארצות רחוקות וכולליםטעמים נפלאים, הם פשוטים להכנה ואינם דורשים יכולות קולינאריות מיוחדות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

משה אלון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת משה אלון

מאת: משה אלוןבתי מלון27/08/153386 צפיות
אם תהיו מעוניינים לנפוש בארץ וליהנות מכל מה שיש למדינה הנפלאה שלנו להציע, וודאי תהיתם ושאלתם את עצמכם בנוגע למגוון רחב של שאלות הנוגעות לחופשה.

מאת: משה אלוןבריאות ילדים23/08/152725 צפיות
הפרעת קשב וריכוז הינה אחת התופעות הפופולאריות ביותר כיום. אט אט ניתן לראות כי כמות המאובחנים כבעלי הפרעה זו רק הולכת וגודלת, ואחת הסיבות העיקריות לכך היא דור המסכים של היום. כפי שהוכח במחקרי עבר, השימוש הממושך במכשירים הללו רק מגביר את הסיכויים לפיתוח הפרעת קשב וריכוז.

מאת: משה אלוןרכב19/08/153922 צפיות
מוסך בירושלים יתאפיין בדרך כלל באנשי מקצוע רבים אשר יוכלו לסייע לכם ולהתגבר על התקלה שחווה רכבכם. כמו כן, חשוב לדעת שהמוסך המורשה עדיף על פני מוסכים אחרים

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/152783 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןגאדג'טים04/08/151894 צפיות
לכל אחד מאתנו זה יכול לקרות. כל אחד מאתנו יכול לפתע לחשוב על רעיון מהפכני ויוצא דופן, כזה שיביא לכדי מהפכה בישראל ואולי אפילו בעולם כולו. זה קורה לנו בדרך כלל כאשר אנו מקבלים הבזקי השראה ברגעים הכי לא צפויים בחיים. אולי קמתם מחלום ופתאום עלה בראשכם רעיון נפלא ואולי אפילו הרעיון הגיח אליכם לפתע בזמן התבוננות בתקרה חסרת אופי.

מאת: משה אלוןעסקי מזון29/06/154212 צפיות
גם לכם קרה שקניתם פירות עסיסיים, אך כשבאתם לאכול אותם הופתעתם לגלות שנרקבו? כולנו נאלצים להתמודד עם סוגיית שמירת טריות המזון בצורה כזו או אחרת. הרי אף אחד מאתנו לא היה רוצה לשלם סכומי כסף גדולים על מבחר פירות טעימים, ובסוף לגלות שהכסף שהושקע היה לשווא.

מאת: משה אלוןרכב04/11/142523 צפיות
אחד הדברים שפחות אהובים על רובנו הוא לנסוע בכביש בדרך לעבודה או בדיוק כשחוזרים מאירוע משפחתי ולפתע לגלות שהמנוע שבק חיים. לכן, חשוב ביותר לקחת את הרכב בו אתם נוסעים לבדיקות תקופתיות אצל המוסך הקבוע שלכם, על מנת שתוכלו לנסוע ללא כל חשש ולדאוג כי הנסיעה הבאה שלכם תהיה אמורה לעבור ללא שום דאגה.

מאמרים נוספים בנושא מתכוני דגים

מאת: אודי דגיםמתכוני דגים21/06/152242 צפיות
ידוע שאכילת דגים, מלבד היותה פעולה מהנה וטעימה, שכן דגים ידועים בטעמם הטוב והאיכותי, הינה גם בריאה ומספקת מקור של חלבון מן החי. דגים הם ללא ספק מאכל טוב איכותי וטעים, שמצד אחד הינו בעל ערך תזונתי ומצד שני בעל טעם טעים וטוב, בכל אופן הכנה שבו אנו מכינים אותו, בתנור, בבישול או בכל תחום מטבחי אחר. אך יש הבדל מהותי בין דג טרי לדג קפוא.

מאת: רונן צורמתכוני דגים14/09/118615 צפיות
אם מישהו מחפש סמל מובהק להתגוששויות החינניות בין עדות ישראל, הרי מתכוני דגים הם ממש גולת הכותרת. בין אם הם פולניים או מרוקאים מתכוני דגים עוברים בירושה מסבתא לנינה כדי שבחגים ובערבי שבת לא תישכח המסורת, .

מאת: רונן צורמתכוני דגים15/08/118794 צפיות
דג הבורי מצוי כיום באוקיינוסים וימים רבים ושונים ברחבי העולם. כאן בים התיכון הוא גווקא הולך ונעלם, בעיקר בשל דיג לא מרוסן.

מאת: חגית עקביהמתכוני דגים19/01/099336 צפיות
רוב האנשים יסכימו,שאוכל הוא כבר הרבה מעבר לצורך בסיסי.
היום אוכל הוא סוג של מסע קולינרי,הנאה,בילוי,תשוקה ועוד המון דברים...
יש מאכלים שגורמים לי אושר,העלת זיכרונות,הפתעה
המתכון של היום הוא ,מתכון פשוט ,מדהים שקוצר המון מחמאות.
תכינו אותו לאנשים שאתם באמת אוהבים,וכאלה שבאמת יודעים ומבינים באוכל.
בתיאבון


 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica