חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתכוני דגים – כבר לא רק חריימה וגפילטע

מאת: רונן צורמתכוני דגים14/09/20118613 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


אם מישהו מחפש סמל מובהק להתגוששויות החינניות בין עדות ישראל, הרי מתכוני דגים הם ממש גולת הכותרת. אין אימא מרוקנית שלא תכריז על הדגים החריפים שלה כעל המאכל הלאומי של ישראל, סבתות טריפוליטאיות יטענן לכתר הזה עם הקוסקוס דגים שלהן, וכל אימא פולנייה תחרוץ שהגפילטע פיש שלה הוא אלוף האלופים. כל עדה ומנת הים המנצחת שלה, כל משפחה עם הבדיחות הקבועות באותו עניין. כך או כך מתכוני דגים עוברים בירושה מסבתא לנינה כדי שבחגים ובערבי שבת לא תישכח המסורת.

דגים מככבים על שולחן האוכל שלנו, בכל צורה ובכל גוון, וכוללים הרבה וריאציות. ההכנה שלהם חוצה את כל האפשרויות העומדות לרשות עקרת הבית. מתכוני דגים יכולים לטפל במוצר בכל דרך אפשרית - מתבשילי קדרה עמוסי רוטב דרך בישול קצרצר, דרך טיגון דגים בשלמותם או רק קציצות, שאותן אפשר גם לבשל. דגים אפשר גם לאפות בקצרה או לצלות על המנגל. הכל מתאים וטעים עם מעט תבלינים ותוספות.

בשנים האחרונות גם הגיעו מהמזרח הרחוק וחדרו אל המטבח הישראלי לא מעט מתכוני דגים עם ניחוחות של עמים שונים וזרים. כך הפך הסושי לפלאפל החדש, גלילי אצות האוצרים בתוכם אורז לבן, ירקות ודגים נאים לגמרי. לצידם מוגשים פיסות סשימי של דגים טריים בכל הדרם מתובלים בעיקר ברוטב סויה. גם שיטת האידוי הפופולארית באזור ההוא התאזרחה אצלנו והיא מציעה דרך קלה שמשמרת את עסיסיותו של הדג לצד ערכיו התזונתיים החשובים..   

נהוג לחלק מתכוני דגים לפי מוצאם של בעלי הסנפיר, האם הם דיירי קבע בים, כמו סלמון, טונה, סול, ברבוניה, בקלה, לוקוס, פרידה ומוסר ים, או כאלה שגדלים במי בריכות כמו בורי, לברק, פורל ומוסר. בשלנים רציניים יקפידו היטב על החלוקה הזו מתוך אמונה שכל מתכון מתאים לדגים מסויימים בלבד, וכל בלבול יפגע בשלמות המנה. יש דגים לבישול, אחרים מתאימים לצלייה ורק מעטים לעישון ולשימור. את כולם אפשר להשיג היום במצב טרי או במצב קפוא לפי העדפת הבשלן. בתאבון.

 



תגיות המאמר: דגים, מתכוני דגים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונן צור - מקדם אתרים להצלחה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונן צור

מאת: רונן צורשוק ההון10/12/131190 צפיות
על זהב ניתן להגיד דברים רבים – הוא פופולארי, נוצץ ויוקרתי וכמובן, יקר באופן מובהק מחומרים אחרים. אם כך הדבר, מדוע שלא להשתמש בזהב הישן וחסר השימוש שבידיכם ולהפיק ממנו תועלת מרובה? מכירת זהב ישן יכולה להשתלם מאוד מבחינה כלכלית ולהלן אפשרויות קצירת הרווחים.

מאת: רונן צורניקיון27/06/131030 צפיות
כיצד מזהים חברות ניקיון מקצועיות ואיכותיות? כל התשובות בשורות הקצרות שלפניכם.

מאת: רונן צורעיצוב מוצר16/05/131909 צפיות
עיצוב מוצר מוצלח מעצים את חוויית המשתמש, תורם ליצירת הקונספט הנדרש אותו מעוניינים ליצור מנהלי החברה ומפתחי המוצר ובסופו של דבר משרת את הפונקציונאליות שלו.

מאת: רונן צורספורט וכושר גופני - כללי25/04/131146 צפיות
כל אחד ואחת מאיתנו חייב לשמור על אורח חיים בריא על מנת שלא לפגוע בגופו, להימנע ממחלות ולתת לו לממש את הפוטנציאל שלו לזמן ארוך. כיצד עושים זאת בצורה נכונה? המשיכו לקרוא ומייד תגלו.

מאת: רונן צורבריאות השן25/04/131563 צפיות
אם גם אתם שייכים לקבוצת "הבלתי מחייכים" יש לנו בשורות נפלאות עבורכם. כיום קיימים אינספור טיפולי הלבנת שיניים יעילים שבסופם תוכלו לשוב ולחייך בפה מלא ובוהק.

מאת: רונן צוריוגה10/03/131997 צפיות
כאשר מדברים על שיעורי יוגה, תל אביב אשר ידועה בהיפך הגמור שלה מאורח חיים רגוע ושליו, מציעה לכם מגוון רחב של קליניקות ומדריכים שיאפשרו לכם לחוות תחושות שטרם הכרתם.

מאת: רונן צורייעוץ עסקי27/02/131111 צפיות
בין אם בידכם עסק קיים או שהינכם מעוניינים להקים עסק במו ידיכם, כדאי מאוד לו תיוועצו באיש מקצוע מתאים אשר יעניק לכם ייעוץ עסקי מקיף. ביחד תבנו תכנית פעולה כוללת אשר תעזור לכם לנצל את מלוא הפוטנציאל העסקי שלכם.

מאמרים נוספים בנושא מתכוני דגים

מאת: אודי דגיםמתכוני דגים21/06/152240 צפיות
ידוע שאכילת דגים, מלבד היותה פעולה מהנה וטעימה, שכן דגים ידועים בטעמם הטוב והאיכותי, הינה גם בריאה ומספקת מקור של חלבון מן החי. דגים הם ללא ספק מאכל טוב איכותי וטעים, שמצד אחד הינו בעל ערך תזונתי ומצד שני בעל טעם טעים וטוב, בכל אופן הכנה שבו אנו מכינים אותו, בתנור, בבישול או בכל תחום מטבחי אחר. אך יש הבדל מהותי בין דג טרי לדג קפוא.

מאת: משה אלוןמתכוני דגים02/11/118891 צפיות
אם אתם אוהבים לבשל, אולם מתכונים הכוללים דגים במסגרתם, מרתיעים אתכם מעט, שכן נראים לכם מסובכים מדי, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה, ולגלות שניתן ליהנות ממבחר של מתכוני דגים פשוטים, קלים להכנה, ולא פחות חשוב מכך – טעימים במיוחד. אילו סוגים של מתכוני דגים ניתן למצוא ומה מאפיין כל אחד מהם? על כך, בכתבה שלפניכם.

מאת: רונן צורמתכוני דגים15/08/118794 צפיות
דג הבורי מצוי כיום באוקיינוסים וימים רבים ושונים ברחבי העולם. כאן בים התיכון הוא גווקא הולך ונעלם, בעיקר בשל דיג לא מרוסן.

מאת: חגית עקביהמתכוני דגים19/01/099335 צפיות
רוב האנשים יסכימו,שאוכל הוא כבר הרבה מעבר לצורך בסיסי.
היום אוכל הוא סוג של מסע קולינרי,הנאה,בילוי,תשוקה ועוד המון דברים...
יש מאכלים שגורמים לי אושר,העלת זיכרונות,הפתעה
המתכון של היום הוא ,מתכון פשוט ,מדהים שקוצר המון מחמאות.
תכינו אותו לאנשים שאתם באמת אוהבים,וכאלה שבאמת יודעים ומבינים באוכל.
בתיאבון


 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica