חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דין הקמת אתר לא מספק כדין כהפרת חוזה

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט06/11/20118744 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בית המשפט קבע לאחרונה בפסק דינו בבתא"מ 36000-11-09 כי אם לא הייתה בניה מספקת של אתר האינטרנט זוהי הפרת חוזה והחברה המזמינה לא תחויב לשלם את התשלום ע"פ החוזה.

הנתבעת בתא"מ 36000-11-09, א.ו.צ. ניהול ויזמות בע"מ, עוסקת בתיווך בנדל"ן, אשר חתמה על הסכם לפיו תבנה התובעת, ג"אז תקשורת בע"מ, עבור חברת הנדל"ן אתר אינטרנט ותדאג לקדמו ברשימת תוצאות החיפוש באתר גוגל. חברת הנדל"ן מסרה לג'אז תקשורת שש המחאות על סך 1,848 ₪ כ"א. שתי ההמחאות הראשונות נפרעו. את ארבע ההמחאות הנוספות ביטלה חברת הנדל"ן בטרם הגיע זמן פירעונן.

חברת הנדל"ן התנגדה לביצוע ההמחאות בטענה של כשלון תמורה מלא. לשיטתה לא בנתה עבורה התובעת את אתר האינטרנט שהתחייבה לספק, כשהתחייבותה לקדם את האתר שיוקם הייתה טפלה ומשנית לחיוב העיקרי שבעצם הקמתו.

התובעת אחזה בדעה שהקמת האתר הייתה משנית ביחס למטרה העיקרית של הבאתו לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל. לטענתה לא היה עליה להקים אלא אתר "רזה", מינימלי, שיוצג בדף הראשון של תוצאות החיפוש כתוצאה של הקשת מחרוזות החיפוש המוסכמות בגוגל, הא ותו לא. בה בעת לא דובר כלל ועיקר על בניית אתר שלם, מלא וממצה שיהווה את אתר עסקה של חברת הנדל"ן באינטרנט. כאשר דיבר החוזה בבניית אתר אינטרנט ייחודי, אין משמעו אלא שהאתר אכן ישיג את המטרה על הופעתו בדף הראשון של תוצאות החיפוש.
 
צוין כי מלשון החוזה עולה שהתובעת נטלה על עצמה שתי התחייבויות עיקריות ומצטברות: הקמת אתר אינטרנט והופעת האתר בדף הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל עבור מילים מוסכמות בחוזה. כמו כן נאמר כי למקרא החוזה נהיר וברור שהקמתו של אתר עמדה ביסוד התחייבויותיה של התובעת. בשום מקום בחוזה לא הובהר שמהותו וייחודו של האתר מסתכמים במיקומו בתוצאות החיפוש בגוגל וכי האתר יבנה כך שיהווה אתר אד-הוק ויותאם לתכלית היחידה של קידומו בגוגל באופן שישפיע במישרין על היקפו, תוכנו ועיצובו.

אם כן נהיר כי לשון החוזה תואמת את הפרשנות בה מחזיקה חברת הנדל"ן.

בנוסף, עדותו של גל, בעל חברת ג'אז תקשורת, בשאלת היקפו של האתר שאותו התחייבה התובעת להקים לא הייתה עקבית. תחילה הטעים שעל-מנת למלא אחר התחייבויות התובעת כפי שהובנו על-ידה די היה בהקמת אתר בן עמוד אחד שיופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל ויגרום לכך שאנשים אשר מחפשים נכסים יתוודעו לקיומה של חברת הנדל"ן וידעו כיצד ליצור קשר טלפוני עימה. משעומת עם לשון החוזה, ממנה עולה שהאתר שיוקם לא יהא בן עמוד אחד אלא יכלול כמה דפי אינטרנט, אישר שהקמת אתר גדול יותר מזה שהציעה התובעת מלכתחילה שיקפה את רצונות חברת הנדל"ן ונבעה מדרישותיה.

 
זאת ועוד, האתר עליו הצביעה חברת הנדל"ן כדוגמא לזה שאותו יש להקים עבורה, הושתת על טכנולוגיית "פלאש". בעדותו הראשית הטעים גל שרק לאחר שנמצא מעצב, כפועל יוצא של המכרז שפרסם, הפנתה החברה לאתר ודרשה אתר דומה אך מן המכרז עולה שהוא עצמו כבר היפנה לאתר האמור.

נובע מכך שהתובעת הפרה התחייבותה לבנות ולספק אתר לנתבעת וממילא לא קיימה את התחייבותה לקדם אתר זה, להבדיל מאתר ערטילאי שהיה שונה באופן מהותי מזה שהוזמן, בתוצאות החיפוש בגוגל.

ביטול ההמחאות כמוהו כמתן הודעה על ביטול החוזה. מקל וחומר יפים הדברים עת מדובר בביטול כל ארבע ההמחאות הנדונות בהליך זה. הודעת ביטול עשויה להינתן בהתנהגות ואין חובה שתימסר דווקא בכתב. בחוזה לא נקבעה דרך שונה ומחייבת בה על הצדדים למסור הודעות זה לזה. הודעת ביטול, מטרתה להעמיד את הצד האחר על כך שבעל דברו מביא את ההתקשרות ביניהם לסיומה.

 
התביעה נדחתה במלואה והתובעת חויבה לשלם לחברת הנדל"ן את הוצאות ההליך ושכ"ט עו"ד בסך כולל של 5,500 ₪

ניתן ללמוד מפסק דין זה כי ביהמ"ש שם דגש על לשון החוזה כאשר מדובר בעסקת בניית וקידום אתרי אינטרנט ועל פיו נקבע פסק הדין.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רן פרנקל, עו"ד

הכותב הינו מומחה בעבירות בניה, רישוי עסקים וארנונה.

למידע נוסף כתובתינו באינטרנט - www.abn.co.il

פרנקל משרד עורכי דין

בית גיבור ספורט, קומה 25,

דרך מנחם בגין 7, רמת גן

טל - 0737-99-77-97

פקס- 0737-99-77-94

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רן פרנקל

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט11/12/118562 צפיות
זוהי השאלה המרכזית העולה מהתביעה כנגד ב.מ.ב.י מערכות תוכנה בע"מ אשר עשתה שימוש במאגר נתונים של נכסי נדל"ן שיצרה חברה מתחרה.

מאת: רן פרנקלנדל"ן ומקרקעין20/11/111501 צפיות
ניתן ללמוד על מדיניות בית המשפט בהקשר לדירה מפוצלת אשר בעליה ניסה לכסות עובדה זו מת"ק 50305-12-10 יפית משה נ' ישראל בכר, תביעה כספית בסך 30,000 ₪ אותה הגישה משה כנגד בכר, ממנו שכרה דירה כשש שנים בשכר דירה של 3,000 ₪ המשולם לו באמצעות צ'יקים מראש.

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט20/11/118651 צפיות
בתפ"ח 7956-02-10 הוגשו שתי בקשות של שלוש עותרות מקרב העיתונות והתקשורת (מו"ל ועיתונאית של אתר החדשות המקוון YENT; וחברת החדשות בערוץ השני בטלויזיה) - להתיר להן לפרסם קלטות שחזור וחקירה במשטרה של הנאשמים בתיק זה, האחים סדמי, ולהורות למדינה להעביר לרשותן את אותן קלטות.

מאת: רן פרנקלנדל"ן ומקרקעין13/11/111176 צפיות
ניתן ללמוד על מדיניות בית המשפט בנושא זה מחע"מ 4806-08 שעסק גם בכתב האישום שהוגש נגד הנאשמים בתיק עמ"ק 4806/08 בית משפט לעניינים מקומיים נתניה, ומייחס לנאשמים ביצוע עבודות בניה ושימוש הטעונים היתר, וזאת ללא היתר, או בסטייה מתנאי היתר ובניגוד לתוכניות החלות על המקרקעין.

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט13/11/118690 צפיות
הנתבעים ב ת"א 9143-11-08, חברת נייט סליפ סנטר, עשו הכלאה של חלק מסימן המסחר של המרכז הבריאותי (ד.ע.) בע"מ, " ד"ר גב", וחלק משם המותג " RELAXON" הבינלאומי אותו מייבאת ע.אליהו ובניו בע"מ רילקסון (ישראל) מערכות הריהוט הטובות ביותר בעולם בע"מ, ויצרו לשימושם סימן מסחר שהוא בגדר "סימן כלאים" - המותג " ד"ר רילקס".

מאת: רן פרנקלנדל"ן ומקרקעין06/11/111311 צפיות
ניתן ללמוד על מדיניות בית המשפט מת"א 2822-07 , תיק בו תבעה חברה פרטית את עיריית נתניה בטענה כי רשלנותה של העירייה הביאה להפסדים של מליוני שקלים.

מאת: רן פרנקלנדל"ן ומקרקעין25/10/111806 צפיות
ניתן ללמוד על הליך זה מבקשה עש"א 40395-09-11 למתן צו מניעה זמני במסגרת הליך ערעור על החלטת כב' המפקחת הבכירה על רישום מקרקעין שהוגש ע"י כרכבי מאהר וסוהאד ובשאי יוסף וסנא נגד שכניהם ה"ה עווד מהא ופרחאת .

מאמרים נוספים בנושא דיני אינטרנט

מאת: עו"ד פלילי אדטודיני אינטרנט21/04/153430 צפיות
במאמר זה נסקור את אופייה הלא אלים לכאורה מבחינה פיזית , עבריינות מחשבים מהווה עבירה פלילית לכל עניין ודבר והיא כן אלימה מפאת ההרס והנזק שהיא גורמת לנפגע.

מאת: דניאל seoדיני אינטרנט23/04/132159 צפיות
היום מספר עורכי הדין בישראל ביחס לאוכלוסיה הוא הגדול ביותר מבחינה עולמית, לדוגמא אם בארה'ב מספר עורכי הדין הוא אחד למאתים שבעים ושתים תושבים, בבריטניה אחד לארבע מאות ובצרפת אחד לאלף מאתים, הרי בישראל המצב הוא של עורך דין אחד למאה שישים ושלושה תושבים, מצב זה של אנפלציה במספר עורכי הדין שעולה על הצורך הממשי להם במציאות מביא לכך ששליש מהמוסמכים למקצוע בוחרים שלא לעבוד בו כלל ולהתפרנס מדברים אחרים, והמצב מחריך משום שכשלושת אלפים מוסמכים חדשים לעריכת דין מצטרפים בכול שנה אל השוק. מדוע נגרמה א-נורמליו

מאת: דניאל seoדיני אינטרנט09/10/128520 צפיות
כמו בכל דבר, גם לעורכי הדין בישראל יש לשכה המאגדת אותם ושומרת על "חוקי התנועה". קוראים לזה, "לשכת עורכי דין" . תפקידה של לשכה זו, לאגד את כל התלונות, המענות והבעיות אשר קשורות בטיפולם של עורכי דין כאלה ואחרים. ניתן לכנות את תפקידה כמקור להסדר פעילותם הכשירה של עורכי דין בישראל

מאת: עו"ד אודי בוזמןדיני אינטרנט20/12/118541 צפיות
כמו בעולם האמיתי, גם לצורך פעולות משפטיות וסכסוכים בעולם הווירטואלי, ניתן ורצוי להצטייד בעורך דין בשר ודם.

מאת: עו"ד רן פרנקלדיני אינטרנט11/12/118584 צפיות
מהפסיקה ניתן ללמוד כי מדיניות בית המשפט במקרים בהם הארכת כניסה לתוקף של צו ההריסה היא למטרת עשיית רווח היא שלא תינתן הארכה כנ"ל.

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט11/12/118562 צפיות
זוהי השאלה המרכזית העולה מהתביעה כנגד ב.מ.ב.י מערכות תוכנה בע"מ אשר עשתה שימוש במאגר נתונים של נכסי נדל"ן שיצרה חברה מתחרה.

מאת: רן פרנקלדיני אינטרנט20/11/118651 צפיות
בתפ"ח 7956-02-10 הוגשו שתי בקשות של שלוש עותרות מקרב העיתונות והתקשורת (מו"ל ועיתונאית של אתר החדשות המקוון YENT; וחברת החדשות בערוץ השני בטלויזיה) - להתיר להן לפרסם קלטות שחזור וחקירה במשטרה של הנאשמים בתיק זה, האחים סדמי, ולהורות למדינה להעביר לרשותן את אותן קלטות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica