חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עו"ד דנה תדמור- שיטות ודרכים לפילוח וזיהוי צרכנים

מאת: Efratחוק ומשפט - כללי08/11/2011887 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עו"ד דנה תדמור- שיטות ודרכים לפילוח וזיהוי צרכנים

א. פילוח צרכנים: פעולת הפילוח מאפשרת לנו לסווג את הציבור ההטרוגני לתת קבוצות הומוגניות .ההומוגניות בכל תת קבוצה באה לידי ביטוי בצורת התגובה של כל קבוצה אל הגירויים השיווקים של הפירמה.

פלח הצרכנים אליהם פנתה הרשת לפני הרכישה:

גיאוגרפי- האוכלוסייה אליה פנתה הרשת היא אוכלוסייה עירונית עמידה ,מודרנית ,חיה בתוך או ליד איזור סחר ,אקלים נוח לא קיצוני (חום או קור),איזור צפוף מרובה תושבים ופעילות ,מקסימום תנועה.

דמוגראפי-  אוכלוסייה בוגרת ,26 פלוס ,אין חשיבות למין הלקוחות או למצב המשפחתי אבל ישנה פניה לקהל צעיר רענן ,תנועה גבוהה קהל שחי גם את הלילה ,השכלה גבוהה ,קהל אינטליגנטי פתוח גם לאוכל לא כשר ,מכיר אוכל תוצרת חוץ במכור ,הכנסה גבוהה או בינונית מוכן לשלם עבור מוצר איכותי.

סוג לקוח- צרכני ,צעיר או בוגר שחי בעיר קנייה בודדת או משפחתית אין מסחר תעשייתי מתוך העסק, או יצוא לחו"ל.

פסיכו גרפי - סגנון חיים מהיר דינאמי לא מחושב מידי קנייה מתוך אימפולס ולא קנייה מסורתית מחושבת ,קהל בורגני גמיש מוכן לשלם עבור נוחות ומעמד .

התנהגותי-הרגלי רכישה קבועים הזמנה לבית הלקוח ,הרבה קופות מינימום זמן בחנות מקסימום לקוחות אופי קליל בלתי רשמי אך מגוון מבחינת הסחורה המגוון ואופי השרות.

תועלתי- תועלת אישית ,ופסיכולוגית סטאטוס גבוהה שיקי מרמז על מעמד חברתי עמיד אינטליגנטי וצעיר.

כתוצאה משינוי המדיניות יחול שינוי בסוג ובאופי הצרכנים. ראשית ,סוגית הכשרות ,אין ספק שהרשת בתחילת דרכה משכה אוכלוסיה צעירה חילונית עמידה ובעלת רצון להתנסויות קולינאריות לא כשרות לאחר השינוי הרשת תפסיד את הקהל המדובר לרשתות אחרות שכן יספקו אוכל לא כשר . נקודה משמעותית נוספת היא העבודה בשבת אנשים נוטים לפתח נאמנות למקומות הקניה שלהם אך חשוב ליצור מערכת של הרגלים עבור הלקוח ,השינוי בזמני ובימי הפתיחה יצור הכזבה ונטישה נוספת את הרשת .לאחר השינוי הרשת תמשוך קהל שמרני הרבה יותר מסורתי או דתי או חילוני אך פחות הרפתקני ,מעמד יותר נמוך של אנשים ,הרשת תתמסד ותהפוך להיות מקום לקנייה באופן מסורתי יותר מחושב יותר פחות קנייה אימפולסיבית רגשית .סגנון חיים הינו מעין פרופיל של צרכני המטרה המורכב ממשתני אישיות ,עמדות והתנהגויות . סגנון החיים של הפרט מבטא את אורח חייו ואת צורת מחשבתו ביחס לפעולות שגרתיות כמו עבודה ,בילוי בשעות הפנאי ,חברות וצריכה.

פרופיל זה משייך את הפרט לקבוצה של אנשים בעלי סגנון חיים דומה. על בסיס סגנון חיים זה צפוי כי הפרט יגיב בצורה דומה לגירויים שיווקיים המופנים אליו.בניגוד לפילוח המבוסס על "המשתנים הבדידים" ,משתנים דמוגרפים ,כלכליים,גיאוגרפיים , בעת ביצוע פילוח פסיכו גרפי של "סגנון חיים" אנו מבצעים מיפוי של כול /רוב המשתנים האישיותיים :צרכים ,גורמי הנעה ,תפיסות ,ועמדות ,משתני אישיות ,מעורבות , למידה  וכו'. בניגוד למשתנים בסיסיים אשר הינם גלויים .על פי רוב מיפוי ואיתור המשתנים הפסיכוגרפיים (על פי רוב משתני אישיות חבויים),דורשים מחקר מעמיק והבנה באפיון התנהגותי של הפרט.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Efrat

מאת: Efratקניות 09/04/137898 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratקניות 09/04/137966 צפיות
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

מאת: Efratצרכנות09/04/138046 צפיות
ישנן חנויות ש"מגהצות" את סמל בית הספר שמשורטט בגלופה על פני החולצה – ואז הוא בדרך כלל בולט ממנה ומתבלה במהירות, וישנן חנויות שמדפיסות את הסמל באופן מיידי על פני החולצה. אצל אורי עצמון עובדים בשיטת הדפסת משי או על חיתוך של טפט במכונת הפלוטר.

מאת: Efratחקירות09/04/137977 צפיות
חידוש שמצאה דנה תדמור הוא מתחום מכשירי הבילוש הקטנים הוא עטי הפטנט שמצד אחד הן עטים תמימות למראה אך מצד שני הן יכולות להכיל בתוכן מצלמה או אמצעי הקלטה של קול שמסוגל להקליט מקרוב שיחה שלמה

מאת: Efratאופנה09/04/137890 צפיות
אתרי האינטרנט מייצרים יתרון למי שאינו יכול להגיע לחנות ומעוניין בהזמנה של הפריט – גם ישירות לכתובת אחרת, ופעמים רבות מייצרת גם הנחה והשוואת מוצרי תינוקות בקלות.

מאת: Efratביגוד והנעלה09/04/137521 צפיות
מדובר על חולצות טי מודפסות עם כיתוב משעשע אשר לרוב לובש החתן, האבות של שני הצדדים ולעיתים גם השושבינים. החולצה מהווה גם לבוש פחות מחייב וגם הפתעה לכל האורחים שמחכים לראות מה יהיה כתוב על החולצה. לעיתים חולצות מעין אלו גם מחולקות לאורחים כמזכרת חתונה.

מאת: Efratאירועים וחתונות – כללי05/02/137225 צפיות
האורחים המשתתפים באירוע מתחילים לדמיין אותו כבר מהרגע שבו מזכירים את התאריך, שמוסרים את ההזמנה ולדלות עליו מעט יותר פרטים. יד הדמיון ממשיכה לצייר את האירוע המצופה בצבעים המדומים, אולם מי שבאמת נותן את משיכת המכחול הנכונה היא חברת הפקות אירועים – אותו גוף שאמון על החוויה הצרופה לאותו המפגש. כאשר מדובר על אירוע לעובדים, המעסיק לא צריך לשבור

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231625 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212073 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211928 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211583 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211259 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201804 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201539 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica