חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תיקון לחוק לשון הרע לשנת 2012

מאת: BA BAחוק ומשפט - כללי22/11/20112326 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תיקון לחוק לשון הרע לשנת 2012

חוק לשון הרע לשנת 2012 הולך לעורר הרבה תהפוכות וסתימת פיות של צרכנים שקיבלו שירות גרוע ורוצים לפרוק את תלונותיהם ברשת האינטרנט, הבעתיות בחוק החדש הינה בעיתית מאוד מפני שמדובר על תיקון משמעותי שאפילו כשם שטענו אחד מחברי הכנסת שעל משפט רצח לא נותנים עונש כבד שכזה, אחד הבעייתיות היא שאנו מדינת ישראל מדינה דמוקרטית שבו חופש הביטוי הינו רב ומאפשר לכל אדם להתבטא ככל שעולה על רוחו אך התיקון החדש מגביל יותר.

השלכות תיקון חוק לשון הרע

אנשים רבים יעדיפו לשתוק מאשר להוציא את דבריהם מה שאומר סתימת פיות לדמוקרטיה אך זה לא הכול משום שישנם כן אנשים שעדיין ימשיכו להלין על חברות ולהוציא לשון הרע עליהם מה שיהפוך את רשת האינטרנט בעיקר לפרופילים של משתמשים רבים שהם פיקטיביים על מנת שהם יוכלו להתבטא כדבעי ואני חותר לזה שיותר ויותר משתמשים יפתחו חשבונות שהם לא בהכרח החשבונות האמיתיים שלהם אלא חשבונות שבהם הם יוכלו להתבטא באנונימיות כלפי אדם וחברה.

לא מדובר רק בזירה טכנולוגית אחת של פתיחת משתמשים אלא בזירות מתקדמות גם ותחרותיות כמו פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, פורומים, קהילות, בלוגים, ועוד זירות אינטרנטיות רבות שיכולות להוות כקרש קפיצה עבור הרצון שלנו לדמוקרטיה ולהביע את הדעה שלנו לגבי אדם או חברה מסוימת מבלי להיחשב כמוציאי לשון הרע, אז נכון ישנה בעיתיות רבה בחוק לשון הרע לשנת 2012 אך השאלה הינה אם זוהי הדרך האקוויוולנטית הטובה ביותר שבה ניתן למזער נזקים על לשון הרע.

מה זה אומר מבחינת חוק ומשפט

זה אומר ראשית כל שעורכי דין שייהנו מהחוק הזה הם עורכי דין שמתעסקים בעיקר בהוצאת לשון הרע שיוכלו לקבל תיקים רבים ועבודה כמובן על ידי כל מיני אנשים שיהיו מעוניינים לתבוע אזרחים אחרים בין אם הדבר נעשה בזדון או בשגגה כמובן כמו שכולכם יודעים אנו אנשים בשר ודם לעיתים אנו עושים בעיות ואם כל אדם יחל לקפוץ לבית המשפט כדי לתבוע אחרים רק כדי להשיג ממונם לא נהיה מדינה דמוקרטית ואוהבת אדם אלא מדינה קנטרנית שכל מאווייה הינם ללגום כספי חסד.

הקנטרנים מבינינו ייהנו מאוד מאותו תיקון חוק לשון הרע משום שככה ניתן לעשות למעשה כסף על ידי תביעה של אנשים שגם אם אמרו לאחד מהחברים שלהם שהם מטומטמים הם יוכלו לטעון להוצאת לשון הרע ואין מדובר רק על אלמנט שהינו כתוב ומוצק אלא גם על כל דבר שיכול להעיד על הוצאת לשון הרע ובעיקר בתיקון החוק החדש זה אומר שישנה בעייתיות כפולה משום שאין חובה להוכחת נזק ואם לא די בזאת אז גם ישנה את הפרשנות המשפטית של הסיטואציה של לשון הרע.

חיסול אתרים בעלי חוות דעת עבור מוצרים ושירותים

כיום במדינת ישראל ישנם יותר ויותר אתרים שמתמחים בחוות דעת עבור מוצרים ושירותים שזה אומר שאם אתם רכשת מוצר או שירות כלשהו ואתם מעוניינים להביע את דעתכם על השירות או המוצר אז כנראה שאתם עלולים להישאר ללא 300,000 ₪ בכיס ויותר משום שאם חוות הדעת שלכם הינה שלילית אז אכלת אותה ובגדול! אתם תיאלצו להיפרד מהסכום הזה כאשר ביטוי כלשהו שתתבטאו ברשת האינטרנט באחת מהזירות של חוות הדעת האינטרנטיות לכן עליכם להיזהר מכך.

השאלה שצריך לשאול את יוזמי החוק הינה מה יקרה לאותם אתרי חוות דעת משום שכאשר אנחנו רוצים לרכוש איזה שהוא מוצר אנחנו רוצים לראות חוות דעת של צרכנים אחרים על מנת שנדע אם באמת אנחנו הולכים לבצע את הרכישה הנכונה ולבדוק כמובן אם אותו בעל עסק הוא אדם מהימן והגון ואם אדם שבאמת קיבל ממנו שירות גרוע מאותו בעל עסק ורשם על כך באיזה שהוא טוקבק שהשירות של אותה חברה גרועה הוא יקבל תביעה שתוציא לו את הכסף מהכיס בכוח רב מאוד.

תיקון לחוק לשון הרע נועד רק עבור העיתונים אך לא רק

כאשר התקשורת חוגגת והרבה עיתונאים כותבים הרבה דברים שליליים על בעלי עסקים או לחילופין על פוליטיקאים הממשלה חייבת לבצע מיגור לתופעה הזו על מנת להגביל את הכוח של התקשורת במדינת ישראל ובכן עם זה אני מסכים אך אני לא מסכים עם חופש הביטוי בכלל וכפרט, קרי אין שום בעיה לבצע הגבלות חמורות על התקשורת מבחינת העיתונות ואולי גם על התבטאויות כאלו ואחרות ברשת האינטרנט אך לבצע תיקון לחוק ברמה שכזו זו לא רק הרתעה אלא גם מהווה בעיות רבות.

אחד האשמים המרכזיים באותו חוק לשון הרע אני מצביע על העיתונים ובכללם התקשורת שפשוט מבצעת רצח תקשורתי לאדם או לגוף כלשהו שאותו היא מחליטה להשמיד אך אותה תקשורת פוגעת בכולנו בעיר לאותם גופים שהינם בעלי עיתונים שיכולים להרוס כל אדם בזיז אחד קטן והבעיה הינה רק באותו מקום של הגופים הגדולים, ההרתעה הזו בדיוק נועדה למצבים כאלו שלא יהוו בעתיד כקרש קפיצה לדברים חמורים הרבה יותר במיוחד לאור התבטאויות שעלולות להכפיש אדם מסוים.

לסיכום:

התיקון לחוק לשון הרע אמנם הוא טוב ויעיל כלפי הציבור אך גם חונק וסותם פיות לציבור, אם תשאלו את עבדכם הנאמן החוק היה צריך להיות נכלל רק על גופים גדולים ומרכזיים שיש להם פלטפורמה ובמה מיוחדת שבה הם יכולים לבצע הכפשה ודריסת אדם באמצעות הפלטפורמה שלהם שיכולה לגרום לנזק והרס רב לאדם לחברה ואף לפוליטיקאים שיכולים להירמס עד מאוד כתוצאה מעיתונאי או מחברה שלה יש פלטפורמה בה קהל רב שניתן להוציא לשון הרע על כל אדם למכביר באשר הוא.

המאמר נכתב ע"י פורטל טכנאי מחשבים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת BA BA

מאת: BA BAמוסיקה17/04/131285 צפיות
כינור הוא כלי הנגינה העתיק ביותר, עוד בזמן התנך יש אזכורים על המילה כינור ועל כלי הנגינה הזה, בעבר אולי אתם לא יודעים אבל הכינור לא היה באותו גודל וגם בכלל לא היתה לו קשת, בעבר הכינור היה שונה ויש הרומזים כי הוא בכלל היה סוג של נבל אך הכינור עבר שדרוגים רבים עד שהגיע למוצר הסופי של מה שאנחנו מכירים כיום כינור נגינה עם קשת שאותה מושכים בשרף, בתחילה ייצרו דמוי ויולה שהוא האבא של הכינור, ולאחר מכן יצרו כינור באחד המאות 16 או 17 התחילו גם

מאת: BA BAמחשבים וטכנולגיה - כללי03/12/121357 צפיות
הכרת המחשב למתחילים טובה למבוגרים שרוצים להכיר טוב יותר את השימושים השונים במחשב, הלימודים לרוב בהכרת החמשב נעשים בבית הלקוח בצורה פרטנית והיחס הוא הרבה יותר אישי ומסור מאשר בכיתה שבה מתקיימים קורס להכרת המחשב, אין ספק כי הכרת המחשב למתחילים

מאת: BA BAקידום אתרים10/10/121114 צפיות
הרבה פעמים אני רואה בעלי עסקים שלא יודעים איך להתמודד מול החדשנות הבלתי פוסקת בעיקר בתחום הפרסום, בעלי עסקים עושים הרבה שגיאות בקידום אתרים אורגני ואני יודע את זה משום שאני גם עוקב אחרי בעלי עסקים שכאלו ורואה שהם פשוט נוטים לעשות שגיאות רצופות במטרה לקדם את האתר שלכם, אני חושב שאם נכנסים לתוך פורום קידום אתרים

מאת: BA BAגיל הזהב25/09/121377 צפיות
פורש עובד בממוצע עוד טרם פרישתו לערך בין 8-12 שעות ביום וזאת לפני עבודות נוספות שהוא מבצע או עבודה שנייה ושלישית שהוא לוקח על עצמו כדי לא לרדת ברמת החיים הכלכלית שלו ולתמוך כלכלית בילדיו, פרישה מעבודה יכולה להיות מצב שבו

מאת: BA BAרונים23/07/122491 צפיות
dsfskfjsd fsjflkdjs lfkjsldsfskfjsd fsjflkdjs lfkjsldsfskfjsd fsjflkdjs lfkjsldsfskfjsd fsjflkdjs lfkjsldsfskfjsd fsjflkdjs lfkjsldsfskfjsd fsjflkdjs lfkjsldsfskfjsd fsjflkdjs lfkjsldsfskfjsd fsjflkdjs lfkjsldsfskfjsd fsjflkdjs lfkjsldsfskfjsd fsjflkdjs lfkjsldsfskfjsd fsjflkdjs lfkjsldsfskfjsd fsjflkdjs lfkjsldsfskfjsd fsjflkdjs lfkjsldsfskfjsd fsjflkdjs lfkjsldsfskfjsd fsjflkdjs lfkjsldsfskfjsd fsjflkdjs lfkjsldsfskfjsd fsjflkdjs lfkjsldsfskfjsd fsjflkdjs lfkjsldsfskfjsd fsjflkdjs lfkjsldsfskf

מאת: BA BAאירועים וחתונות – כללי16/07/121266 צפיות
יש לכם אירוע ואתם מחפשים צלם אירועים מקצועי? סימן שהגעתם למקום הנכון משום שבמאמר זה תוכלו לדעת איך בוחרים צלם אירועים מקצועי שיוכל להעניק לכם את הצילומים הכי שווים אז אם אתם עוד לא בחרתם צלם לאירוע לחצו כאן – צלם –

מאת: BA BAאירועים וחתונות – כללי16/07/121229 צפיות
אם גם לכם יש קושי לבחור אולם אירועים לחתן וכלה אז הגעתם למקום הנכון, במאמר זה אסביר את כל הפרמטרים לבחירת אולם אירועים לחתן וכלה על מנת שתוכלו לקבל מושג כללי כיצד לבחור את האולם שלכם או לחילופין אם לבחור במקום אולם

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231605 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212068 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211923 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211575 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211253 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201801 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201533 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica