חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פסיכולוג קליני והלא מודע החברתי

מאת: דורי לויפסיכולוגיה27/11/20111551 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פסיכולוג קליני הוא מי שעובר הכשרה על מנת להבין את נפשו של האחר ולטפל בה. התיאוריות הפסיכולוגיות הראשונות של פרוייד דיברו על מבנים נפשיים שנקראו לא מודע ותת מודע. בעיני פרוייד לא ניתן לחדור באמצעים רגילים אל הלא מודע. הלא מודע כשמו כן הוא לא מודע. דרך חלומות אסוציאציות חופשיות היפנוזה וטכניקות שונות לבלבול המודע מצליחים להגיע לחומר מן הלא מודע.

יונג שהושפע מתורתו של פרוייד פיתח את מושג הלא מודע וכלל בו את הלא מודע הקולקטיבי. ההנחה היא שיש מעין מאגר ידע קוסמי או פסיכולוגי שמשותף לכל בני האדם והוא נקרה הלא מודע הקולקטיבי. ההנחה של יונג היא שכל בני האדם מחוברים אליו ומושפעים ממנו. למשל קצת לפני מלחמת העולם הראשונה, זיהה יונג שבזמן טיפול פסיכולוגי מטופליו ממוצא גרמני העלו באסוציאציות שלהם את דמות המפלצת הבלונדינית THE BLONDE BEAST. המפלצת הבלונדינית היא ארכיטיפ ארי קדום שמופיע ומסמל את תקומתם של כוחות ההרס בעולם.

יונג היה פסיכיאטר וערך טיפולים פסיכולוגים ואנליטיים. יונג זיהה תוך כדי טיפול פסיכולוגי את הארכיטיפ הקדום הזה רק אצל המטופלים הגרמניים, מה שמרמז על לא מודע קולקטיבי לעם מסוים. בעבודתו של פסיכולוג הוא נדרש לזהות סימנים כאלו מן הלא מודע ומן הלא מודע הקולקטיבי פסיכולוג אמור לשים לב לרמזים מן הלא מודע ולהביא אותם לידיעת המטופל בצורה מעודנת יותר. פסיכולוג קליני נמצא כל הזמן בחזית הטיפולית ובחזית אל מול הלא מודע ואפשר אולי להגיד אל מול הלא נודע. בתור פסיכולוג שעורך טיפולים פסיכולוגים וקשוב ללא מודע אני שם לב שהלא מודע קשור לחברה בה האדם גדל ומתחנך.

רעיונות חברתיים רעיונות דתיים חודרים בדרכים גלויות ונסתרות אל תודעת הפציינטים. לעיתים גם מבלי שהם שמים לב אליהם. למשל, קליינטים יכולים לקבל רשמים לגבי מה מותר ומה אסור חברתית לא רק על ידי מילים אלא על ידי תחושות שהם חשים מן הסובבים אותם. פסיכולוג צריך לדעת לזהות את רמזיו של הלא מודע ולהבין תרבותית למה הם קשורים. בתרבויות בהם קיים המושג של גלגול נשמות מבחינים במטופלים שמאמינים ונותנים פרושים שקשורים לגלגול נשמות לחוויות פסיכולוגיות שהם עוברים עם פסיכולוג תוך כדי טיפול פסיכולוגי. הלא מודע החברתי נוצר החל מרגע לידתו של האדם ואפשר לטעון שהוא נוצר עוד לפני מרגע יצירתו של האדם. יש טקסים שונים בתרבויות שונות לגבי תהליך יצירת האדם.  בהרבה מקרים תוך כדי טיפול זוגי מתקיימת התנגשות בין ערכי תרבות שונים של הגבר ושל האישה. טיפול מיני גם הוא חושף הרבה מן הרבדים הלא מודעים שמודחקים ופוגעים במיניות ובדחפי הליבידו והמוות. אנחנו נולדים לתוך מעטפת חברתית בעלת מאפיינים ייחודיים ורעיונות חברתיים לגבי גברים נשים מגדר הכוחות ששולטים בנו ותחושותינו הנפשיות והרוחניות. חלק מתפקידיו של כל פסיכולוג הוא להבין את המכלול המורכב הזה ולתת לו ביטוי תוך כדי טיפול פסיכולוגי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורי לוי פסיכולוג קליני מטפל זוגי מוסמך טיפול זוגי פורום טיפול זוגי,  נייד 054-4990201

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורי לוי

מאת: דורי לויקרימינולוגיה07/07/177308 צפיות
התמכרות היא נושא לא פשוט. כיום מכורים לסמים אלכוהול אינטרנט יחסים סוכר גלוטן וכד. בית המדרש ללימוד בנושאי התמכרויות מסייע להעמיק לכל מי שרוצה חילוניים ודתיים הרוצים להשתחרר מההתמכרות הפרטית שלהם.

מאת: דורי לויפסיכולוגיה14/04/131394 צפיות
תהליך ההכשרה של פסיכולוגים קליניים הוא תהליך ארוך ומייגע

מאת: דורי לוידייטינג11/11/12988 צפיות
רוב האנשים חושבים שצריך לצאת ולהכיר ורק אחרי מיסוד הקשר אם ובמקרה יש בעיות אז צריך לגשת ולקבל טיפול זוגי. האמת היא שמי שקשה לו להכיר כדאי לו מאוד לפנות ולקבל ייעוץ זוגי אפילו לפני מיסוד הקשר. פתרון של בעיות ביכולת לקרבה ולאינטימיות מסייע להיכנס לקשר בריא יותר

מאת: דורי לויבגידות13/07/121272 צפיות
טיפול זוגי קצר מודע עוזר להגיע לתוצאות מהירות בני זוג חווים בעיות בזוגיות שמפריעות לאיכות הקשר ולזוגיות. טיפול זוגי מסיע לשני בני הזוג לפתור את הבעיות בצורה מהירה

מאת: דורי לוימשפחה וזוגיות - כללי13/07/121280 צפיות
ליווי רוחני מסייע רבות למשפחות שמתמודדות עם מחלה. טיפול זוגי עוזר לבני זוג להתמודד טוב יותר עם תהליכי מחלה קשים שפוקדים את אחד מבני הזוג או הילדים.

מאת: דורי לויפסיכולוגיה04/05/121681 צפיות
ליווי רוחני מאפשר להמשיך את הקשר עם האדם שנפטר בצורה שתחזק ותעצים

מאת: דורי לוימשפחה וזוגיות - כללי12/02/121455 צפיות
ליווי רוחני הוא תחום חדש יחסית שמיועד לעזור לאנשים המתמודדים עם מצבים מסכני חיים.

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196299 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196302 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196156 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196282 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196366 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196563 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196238 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica