חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ליווי רוחני כדרך להתמודדות

טיפול פליאטיבי או ליווי רוחני כפי שנקרא התחום בעברית הוא למעשה האפשרות לתת משמעות רחבה לתהליך המחלה שפוקדת את האדם. בדרך כלל מדובר במחלות המסכנות את החיים. מחלות שמסכנות את החיים מעמידות את האדם החולה בפני סופיות החיים באופן ישיר יותר מאשר אנשים לא חולים.  ליווי רוחני מאפשר נתינת משמעות עמוקה יותר לסוף החיים. טיפול זוגי או טיפול אצל פסיכולוג קליני גם הם מאפשרים נתינת משמעות לתהליכי נפש שקשים לאדם. בניגוד לטיפול פסיכולוגי המטפל הפליאטיבי או המלווה הרוחני מתמקד בעזרה ובמציאת המשמעות לאדם החולה.

לדוגמא:  שרית ואביה מעולם לא שוחחו לעומק לשרית הייתה תחושה שאבא שלה לא ממש רוצה בה ולא מעריך אותה. האב גבר חסון חלה בסרטן והיה נראה שלא נשאר לו הרבה זמן לחיות. לכל הפחות הוא היה יכול להחזיק עוד שנה וקצת עם כל הטיפולים הקשים. מטפלת מלווה רוחנית יצרה קשר עם האב בהיותו מאושפז בבית החולים ולמרבה הפלא האדם הקשוח והסגור הזה החל לדבר עימה. המלווה הרוחנית והאב הבינו שהוא מעולם לא ביטא את האהבה החזקה לשרית. הוא פחד ממנה ולא ידע איך לדבר איתה. תוך כדי התהליך של ליווי רוחני שכלל גם ייעוץ זוגי ומשפחתי, יכול היה האב לשוחח עם שרית ולהתחיל לשתף אותה באהבה שיש לו כלפיה. האב הסביר לשרית את הסיבות לחוסר יכולתו להביע רגשות כלפיה.

שרית מצידה חשה שהחודשים הללו לצד אביה היו שווים כמו 34 שנות חייה. הם היו כל כך מלאי משמעות עבורה. כאילו פתאום היה לה האבא שתמיד חלמה עליו. היא הייתה מחכה לפגישות הליווי עימו ועם המלווה הרוחנית שעזרה לאב להביע רגשות ולסגור נושאים רגשיים לא פתורים. למרות שהאב נפטר מהמחלה הוא הותיר בלב הסובבים אותו תחושות של שלמות. משהו רגשי נסגר ביניהם לטובה. שרית התהלכה בחיים שלה עם תחושה שאבא שלה חיי יותר מתמיד, בליבה ובחייה. תהליך הליווי הרוחני היה חזק והשפעתו המתמשכת בחייה של שרית. טיפול אצל פסיכולוג קליני לא היה נותן את התוצאות ששרית השיגה בחודשים ספורים ליד מיטת אביה.

דוגמא זו מזכירה לנו שהמוות הוא אמנם סוף לגוף הפיזי אולם הוא מאפשר לאנשים להשאיר בליבות הקרובים אליהם תחושות של עצמה וחמימות. ליווי רוחני הוא התחום שמאפשר לאנשים את התהליך החשוב הזה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורי לוי פסיכולוג קליני מטפל זוגי מוסמך טיפול זוגי פורום טיפול זוגי,  נייד 054-4990201

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורי לוי

מאת: דורי לויקרימינולוגיה07/07/177313 צפיות
התמכרות היא נושא לא פשוט. כיום מכורים לסמים אלכוהול אינטרנט יחסים סוכר גלוטן וכד. בית המדרש ללימוד בנושאי התמכרויות מסייע להעמיק לכל מי שרוצה חילוניים ודתיים הרוצים להשתחרר מההתמכרות הפרטית שלהם.

מאת: דורי לויפסיכולוגיה14/04/131400 צפיות
תהליך ההכשרה של פסיכולוגים קליניים הוא תהליך ארוך ומייגע

מאת: דורי לוידייטינג11/11/12990 צפיות
רוב האנשים חושבים שצריך לצאת ולהכיר ורק אחרי מיסוד הקשר אם ובמקרה יש בעיות אז צריך לגשת ולקבל טיפול זוגי. האמת היא שמי שקשה לו להכיר כדאי לו מאוד לפנות ולקבל ייעוץ זוגי אפילו לפני מיסוד הקשר. פתרון של בעיות ביכולת לקרבה ולאינטימיות מסייע להיכנס לקשר בריא יותר

מאת: דורי לויבגידות13/07/121275 צפיות
טיפול זוגי קצר מודע עוזר להגיע לתוצאות מהירות בני זוג חווים בעיות בזוגיות שמפריעות לאיכות הקשר ולזוגיות. טיפול זוגי מסיע לשני בני הזוג לפתור את הבעיות בצורה מהירה

מאת: דורי לויפסיכולוגיה04/05/121685 צפיות
ליווי רוחני מאפשר להמשיך את הקשר עם האדם שנפטר בצורה שתחזק ותעצים

מאת: דורי לוימשפחה וזוגיות - כללי12/02/121458 צפיות
ליווי רוחני הוא תחום חדש יחסית שמיועד לעזור לאנשים המתמודדים עם מצבים מסכני חיים.

מאת: דורי לויפסיכולוגיה02/02/121393 צפיות
האני האמיתי הוא אותו חלק באישיות שלנו שהתפתח באופן טבעי ללא הפרעה מצד המבוגרים שאחראיים עלינו. האני המזוייף הוא אותו חלק שגורם לנו סבל בעקבות חוסר היכולת שלנו להתחבר למה שאנו באמת רוצים.

מאמרים נוספים בנושא משפחה וזוגיות - כללי

מאת: ערןמשפחה וזוגיות - כללי10/02/215184 צפיות
כאשר אדם הולך לעולמו נותר בזכרוננו כל מה שהיה עבורנו. בין אם מדובר בבן משפחה ובין אם מדובר בחבר קרוב, זהו זמן כאוב. בימים האלה שהמשפחה מתכנסת ומתכוננת להלוויה ולשבעה, ישנה רק עוד משימה אחת אחרונה. לכבד את זכרו של אותו אדם באמצעות מודעות בעיתון שיאפשרו למכרים הרחוקים יותר לקבל מידע חשוב על המקום שבו תהיה השבעה.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי17/10/204691 צפיות
ייעוץ זוגי והקלקולים בהורות אחד ממוקדי המריבות העיקריים המופיעים במהלך ייעוץ זוגי זו ההתנהלות של בני הזוג מול ילדיהם. נראה שכל אחד מביא את הדעות והאמונות שלו, יחד עם השריטות והמגבלות שלו.

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי14/07/201174 צפיות
בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית

מאת: כרמי אומרומשפחה וזוגיות - כללי13/04/201466 צפיות
כיצד מרגיש זוג בהגיעו ליועץ זוגי? קבלו הצצה לזווית קצת אחרת

מאת: דוד כהןמשפחה וזוגיות - כללי15/03/201428 צפיות
אחת הדילמות שעומדות בפנינו, כשאנחנו רוצים לערוך פיקניק עם חברים ובני משפחה או כשאנחנו רוצים לארח אירוע בבית או בכל מקום אחר, זה עם מה נארח אותם? באילו כלים ואמצעים נשתמש? בסד אריזות הביאו לכם כמה נקודות מחשבה

מאת: נטלי הרוש משפחה וזוגיות - כללי27/07/173105 צפיות
החופש הגדול בעיצומו, הילדים מתחילים קצת להתבגר ולקראת השנה החדשה אנחנו ההורים מנסים לקדם אותם מכל מיני בחינות...אם לימודיות או לקיחת אחריות, איך להתנהג חברתית ועוד. הנה לכם כמה אפשרויות שישפרו לילדים שלכם את חופשת הקיץ ובמקביל יכינו אותם מכל מיני בחינות לשנה החדשה.

מאת: רוןמשפחה וזוגיות - כללי04/05/173409 צפיות
מאמר על חברת ניקיון

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica