חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ליווי רוחני וטיפול במצבי חיים בלתי אפשריים

מאת: דורי לויפסיכולוגיה04/05/20121685 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טיפול פסיכולוגי מורכב מטיפול בסבל האנושי. אנשים רבים נקלעים למצבים מאוד קשים ופונים לקבל עזרה אצל פסיכולוג. זוגות פונים לטיפול זוגי ובכלל אנשים כיום פונים לטיפולים שונים המתאימים למצבם הנפשי.
מבין כל מצבי ההתמודדות האנושיים המוות של מישהו קרוב אלינו נחשב כמצב דחק חזק וכמשפיע ביותר על הנפש. מחלה של ילד ומוות של קרוב משפחה מותירים רושם ויוצרים חרדה חזקה אצל הסובבים. עזיבה או איום בנטישה של בן או בת זוג יוצרים גם הם תחושות של עצב, דיכאון וייאוש חזקים.

פסיכולוגים קליניים מוסמכים לטפל באנשים שמתמודדים עם מצבים מעיקים אלו. עם עליית תוחלת החיים התפתח תחום הליווי הרוחני בו מאפשרים לאנשים להיפרד מהסובבים אותם בצורה שיש בה יותר משמעות לסוף למוות.

ליווי רוחני מאפשר להביט על האופן והצורה בה אנו נפרדים מאדם חולה. ליווי רוחני מאפשר לסגור מעגלים להגיד דברים שלא העזנו לומר ולהיפרד בתחושה שלווה יותר. אנשים חיים עם המון תחושות של נקמה כעס בהורים ובני משפחה שפגעו בהם במהלך השנים. חברים ילדים שהיחסים עימם התקלקלו. ליווי רוחני מאפשר לשחרר חלק מהמטען הרגשי הקשה הזה , לסלוח לקבל ולעיתים ליצור יחסים הרבה יותר קרובים לפני המוות והפרידה מהסובבים.

ישנם מקרים בהם ליווי רוחני מאפשר לאנשים אוהבים להעמיק את הקשר החזק ביניהם ולאפשר לו ממד רוחני עמוק יותר. אנשים חשים תחושות של קשר לקרוביהם שמתו. חלק מהקשר קורה דרך חלומות. אנחנו מקבלים מסרים מהקרובים שאינם עמנו דרך חלומות. אנשים יכולים גם במצבים של ערות לחוש נוכחות רוחנית של קרובים שמתו. ליווי רוחני מאפשר להמשיך את הקשר אל האדם שמת בצורה הרוחנית שלו.

יכולות רוחניות אינן דווקא יכולות מיסטיות מדובר בהתחברות לאינטואיציה הכי עמוקה שלנו לגבי האדם שנפטר. היכולת של ליווי רוחני לאפשר לנו לחיות את הקשר עם האדם שמת ולאפשר לקשר הזה לחיות בליבנו ובנשמתנו. אנשים מדווחים שהם חיים עם דמות של אדם אהוב שמת להם והם שואבים ממנה כוח והדרכה.

ליווי רוחני שונה קצת במהותו מטיפול אצל פסיכולוג. ליווי רוחני אם כן הוא לא רק היכולת להיפרד יפה ולסגור פינות ולבקש סליחה. ליווי רוחני מאפשר להמשיך את הקשר את האדם שהלך לעולמו בצורה שתעצים ותשאיר אותו בלב.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורי לוי פסיכולוג קליני מטפל זוגי מוסמך טיפול זוגי פורום טיפול זוגי,  נייד 054-4990201

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורי לוי

מאת: דורי לויקרימינולוגיה07/07/177313 צפיות
התמכרות היא נושא לא פשוט. כיום מכורים לסמים אלכוהול אינטרנט יחסים סוכר גלוטן וכד. בית המדרש ללימוד בנושאי התמכרויות מסייע להעמיק לכל מי שרוצה חילוניים ודתיים הרוצים להשתחרר מההתמכרות הפרטית שלהם.

מאת: דורי לויפסיכולוגיה14/04/131400 צפיות
תהליך ההכשרה של פסיכולוגים קליניים הוא תהליך ארוך ומייגע

מאת: דורי לוידייטינג11/11/12990 צפיות
רוב האנשים חושבים שצריך לצאת ולהכיר ורק אחרי מיסוד הקשר אם ובמקרה יש בעיות אז צריך לגשת ולקבל טיפול זוגי. האמת היא שמי שקשה לו להכיר כדאי לו מאוד לפנות ולקבל ייעוץ זוגי אפילו לפני מיסוד הקשר. פתרון של בעיות ביכולת לקרבה ולאינטימיות מסייע להיכנס לקשר בריא יותר

מאת: דורי לויבגידות13/07/121275 צפיות
טיפול זוגי קצר מודע עוזר להגיע לתוצאות מהירות בני זוג חווים בעיות בזוגיות שמפריעות לאיכות הקשר ולזוגיות. טיפול זוגי מסיע לשני בני הזוג לפתור את הבעיות בצורה מהירה

מאת: דורי לוימשפחה וזוגיות - כללי13/07/121285 צפיות
ליווי רוחני מסייע רבות למשפחות שמתמודדות עם מחלה. טיפול זוגי עוזר לבני זוג להתמודד טוב יותר עם תהליכי מחלה קשים שפוקדים את אחד מבני הזוג או הילדים.

מאת: דורי לוימשפחה וזוגיות - כללי12/02/121458 צפיות
ליווי רוחני הוא תחום חדש יחסית שמיועד לעזור לאנשים המתמודדים עם מצבים מסכני חיים.

מאת: דורי לויפסיכולוגיה02/02/121393 צפיות
האני האמיתי הוא אותו חלק באישיות שלנו שהתפתח באופן טבעי ללא הפרעה מצד המבוגרים שאחראיים עלינו. האני המזוייף הוא אותו חלק שגורם לנו סבל בעקבות חוסר היכולת שלנו להתחבר למה שאנו באמת רוצים.

מאמרים נוספים בנושא פסיכולוגיה

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196332 צפיות
מאמר המציע דרכי פתרון לאי גמילה מטיטולים בקרב בני 3-4. דרכי הפתרון מובאות מהזווית הפסיכולוגית הקלינית: חיזוקים חיוביים לילד לעומת עונשים וחיזוקים שליליים, וכד'. המאמר מתבסס על הקשר שבין ביקורת שלילית לילדים לחוסר הצלחתם להיגמל מהטיטולים.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196331 צפיות
כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לזהות אצל ילד בן 3-4 סימפטומים של אי גמילה מחיתולים. המאמר יציע פרשנות מדוע הדברים נוצרו ויספק מידע על פתרונות אפשריים אליהם.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196185 צפיות
מאמר מידע על הרטבות לילה. המאמר סוקר את הבעיה מהזווית הפסיכולוגית הקלינית ומציע, באמצעותה, דרכי פתרון אפשריות.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196312 צפיות
מאמר מומחים על הרטבת לילה. נקיטה בגישות פסיכולוגיות קליניות לפתרון הבעיה. שילוב אמצעים רפואיים במידת הצורך. מטרת המאמר היא להדריך אתכם בתחילת ניסיונכם לפתור בעיה זו.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196411 צפיות
תיאור הרטבת לילה אצל מבוגרים, ואי שליטה בסוגרים. הצעת פתרונות פסיכולוגיים לצד רפואיים להתמודדות עם בעיה זו: הורדת מתח ולחץ, אבחון מדד הסוכר בבדיקות המעבדה לצורך הסקת מסקנות לגבי הישנותה של סוכרת, ועוד.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196596 צפיות
תיאור בעיה פסיכולוגית נדירה בשם 'חרדת האסלה'. במסגרתה, ילד שיצא מגיל הינקות בהגיעו לגיל 4 נרתע מהאסלה ועושה את צרכיו בבגדיו. במאמר נדון בהיווצרות הבעיה, זיהוי סימפטומים ודרכי פתרון.

מאת: מילים שוות זהבפסיכולוגיה21/07/196266 צפיות
מאמר מידע על הרטבת לילה אצל ילדים, תוך גיבוש פתרון בגישה הפסיכולוגית הקלינית. במאמר זה מוצעות דרכי התנהגות של ההורים שמומלץ ליישם על מנת להימנע או לצמצם את ההרטבה, לצד ייעוץ עם פסיכולוג קליני.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica