חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיפול זוגי נרטיבי

מאת: דורי לויבגידות13/07/20121275 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טיפול זוגי נרטיבי

טיפול זוגי הוא תחום שמדובר בו רבות בזמננו. טיפול זוגי כמו גם ייעוץ זוגי טיפול מיני ושאר הטיפולים המכוונים לעזור לזוגיות תופסים יותר ויותר נפח בחיים האישיים שלנו והזוגיים. הסיבה היא שטיפול זוגי נהפך לכל כך מרכזי היא עקב העובדה שזוגות רבים חשים משבר בחיי הזוגיות שלהם. כל פורום טיפול זוגי או ייעוץ זוגי מדבר על הלחצים המאוד משמעותיים שקיימים כיום בחיי כל זוג . זוגות נאלצים להתמודד עם בעיות במיניות ביניהם בתקשורת הזוגית בתקשורת האינטימית ובכלל בנושאי הורות מגוונים.

סוגים שונים של טיפול זוגי

קיימים כיום הרבה סוגים שונים של טיפול זוגי ייעוץ זוגי טיפול מיני ו\או טיפול משפחתי. טיפול זוגי נרטיבי מדבר על שינוי הסיפור הזוגי. הסיפור הזוגי הוא אותו הסיפור שאנו כבני זוג נושאים בנפשנו לגבי הזוגיות שלנו. לדוגמא האם התאהבנו האחד בשני בלהט ובתשוקה רבה האם המיניות בינינו היא טובה או רדודה האם אנו זוג מוצלח ועוד כהנה וכהנה סיפורים שאנו נושאים בתודעה שלנו לגבי הזוגיות שלנו. טיפול זוגי נרטיבי מנסה לעזור לנו להעצים את הסיפורים החיוביים שיש לנו בזוגיות שלנו האחד כלפי השני. טיפול פסיכולוגי כמו גם ייעוץ או טיפול זוגי מנסים כולם לשנות מצב בעייתי בין בני זוג ובין אנשים בכלל ובתוך נפשם של אנשים. טיפול זוגי נרטיבי מסייע לבני הזוג לזהות סיפורים שליליים ולהעלים אותם . פסיכולוג מנסה גם הוא למצוא פתולוגיה ולגרום לה להיעלם. מטפל זוגי נרטיבי כמו פסיכולוג מתמקד בזיהוי היכולות והחזקים של בני הזוג. ברגע שהוא מזהה חזקים ויכולות אלו נכנס המטפל הזוגי לפעולה ובעזרת טכניקות החצנה פשוטות הוא מסייע לשני בני הזוג לפוגג את הבעיות שנשענות על הסיפורים השליליים. למשל, זוג שחש כישלון בחיי המיניות מתחיל לפתח סיפור זוגיות שלילי שכולל מחשבות על חרטה ותחושה שחבל שנשאנו ושאין מוצא. הסיפורים השליליים הללו של ייאוש צובעים את התחושות של האחד כלפי השני. טיפול זוגי מסייע לבני הזוג להבין את המקור לתחושות אלו ולבודד אותם במקביל מנסה המטפל או היועץ הזוגי למצוא מקומות בהם חשו בני הזוג תחושות שונות , למשל תחושות של כוח או של עצמה בזוגיות שלהם. תחושות אלו מושמות במרכז והטיפול הזוגי מתמקד במציאת הכוחות לחזור לתחושות העצמה הזוגית.

תוך כדי טיפול זוגי ישנו שימוש בג'ינוגרם הוא עץ משפחתי. דרך השימוש בג'ינוגרם יכול המטפל הזוגי להבחין בהעברות בין דוריות, כלומר מה בדיוק עבר ממשפחת המוצא אל בני הזוג וכיצד מעבר זה משפיע על ההתנהגות העכשווית של שני בני הזוג האחד כלפי השני. מריבות כעסים והטחת האשמות הן דבר שבשגרה בין בני זוג טיפול זוגי יכול למצוא את הסיבות למריבות או לחוסר חשק מיני בין בני הזוג.

לסיכום ייעוץ זוגי או טיפול זוגי לפי הגישה הנרטיבית כולל זיהוי הבעיה הזוגית, נתינת שם לבעיה הזוגית , ניסיון לבודד את הבעיה בין בני הזוג ומציאת הכוחות הזוגיים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורי לוי פסיכולוג קליני מטפל זוגי מוסמך טיפול זוגי פורום טיפול זוגי,  נייד 054-4990201

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורי לוי

מאת: דורי לויקרימינולוגיה07/07/177313 צפיות
התמכרות היא נושא לא פשוט. כיום מכורים לסמים אלכוהול אינטרנט יחסים סוכר גלוטן וכד. בית המדרש ללימוד בנושאי התמכרויות מסייע להעמיק לכל מי שרוצה חילוניים ודתיים הרוצים להשתחרר מההתמכרות הפרטית שלהם.

מאת: דורי לויפסיכולוגיה14/04/131401 צפיות
תהליך ההכשרה של פסיכולוגים קליניים הוא תהליך ארוך ומייגע

מאת: דורי לוידייטינג11/11/12991 צפיות
רוב האנשים חושבים שצריך לצאת ולהכיר ורק אחרי מיסוד הקשר אם ובמקרה יש בעיות אז צריך לגשת ולקבל טיפול זוגי. האמת היא שמי שקשה לו להכיר כדאי לו מאוד לפנות ולקבל ייעוץ זוגי אפילו לפני מיסוד הקשר. פתרון של בעיות ביכולת לקרבה ולאינטימיות מסייע להיכנס לקשר בריא יותר

מאת: דורי לוימשפחה וזוגיות - כללי13/07/121285 צפיות
ליווי רוחני מסייע רבות למשפחות שמתמודדות עם מחלה. טיפול זוגי עוזר לבני זוג להתמודד טוב יותר עם תהליכי מחלה קשים שפוקדים את אחד מבני הזוג או הילדים.

מאת: דורי לויפסיכולוגיה04/05/121686 צפיות
ליווי רוחני מאפשר להמשיך את הקשר עם האדם שנפטר בצורה שתחזק ותעצים

מאת: דורי לוימשפחה וזוגיות - כללי12/02/121458 צפיות
ליווי רוחני הוא תחום חדש יחסית שמיועד לעזור לאנשים המתמודדים עם מצבים מסכני חיים.

מאת: דורי לויפסיכולוגיה02/02/121393 צפיות
האני האמיתי הוא אותו חלק באישיות שלנו שהתפתח באופן טבעי ללא הפרעה מצד המבוגרים שאחראיים עלינו. האני המזוייף הוא אותו חלק שגורם לנו סבל בעקבות חוסר היכולת שלנו להתחבר למה שאנו באמת רוצים.

מאמרים נוספים בנושא בגידות

מאת: shlomy בגידות19/02/192569 צפיות
חוקר פרטי, בהגדרתו, הוא איש מקצוע אשר תפקידו הינו לאסוף מידע על אדם או ארגון באופן אזרחי. חוקרים פרטיים מבצעים מגוון רחב של חקירות שונות, החל מחקירות במסגרת הליכי גירושין, חקירות כלכליות, איתור נעדרים או רכוש, חקירות ביטוח, חקירות אמינות לעובדים עבור ארגונים גדולים ועוד מגוון רחב של חקירות נוספות.

מאת: Daniel.Bבגידות25/09/183193 צפיות
בדיקות האזנה לטלפון מאפשרות לזהות פעולות ציתות אלקטרוניות למכשירי טלפון נייחים ולמכשירים ניידים. לרשות מי שרוצים לבצע מעקב אחר שיחות טלפון עומדים אמצעים משוכללים שמופעלים במגוון שיטות, החל בהתקנת רכיב זעיר במכשיר הטלפון ועד למעקב מרחוק באמצעים אלחוטיים.

מאת: shlomy בגידות25/12/171673 צפיות
אף פעם לא פשוט להודות (ולו בפני עצמכם) שאתם חושדים שבן הזוג מפר את האמונים, בוגד בכם. אי לכך לפני שממהרים להגיע למסקנות, יש לבחון את הדברים עם עצמכם וכשלב שני יש לבקש לאמת את החשדות באמצעות שילוב של חוקר פרטי אשר מתמחה בתחום – אם על מנת לאשש ואם על מנת להפריך.

מאת: shlomy בגידות24/07/172998 צפיות
בעולם שבו ידע זה כוח השימוש בחוקרים ובלשים פרטיים הולך וגובר, כאשר מישהו מסתיר מאיתנו משהו או מישהו מתחרה איתנו אנו זקוקים למידע מפנים על מנת להגיב, חוקרים פרטיים אלו אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים לביצוע מעקבים, תצפיות ואיסוף מידע בכל תחום ובכל מקום, ההכשרה הזו היא הפתרון האפקטיבי ביותר לאיסוף מידע שימושי

מאת: חגית פריידסבגידות16/10/1510562 צפיות
האם בגידה זה סוף או התחלה ? האם ניתן לשקם את היחסים? האם אפשרי להתגבר על חוסר האמון? גילוי הבגידה גורמת לסערת רגשות ורבים מקבלים החלטות חפוזות. לכן, לפני כל קבלת החלטה, ככל שתהיה, מומלץ לפנות למטפלת זוגית. על מה קורה בחדר הטיפול תקראו בהמשך..

מאת: orya peryבגידות15/10/151755 צפיות
אזור המרכז הוא האזור המאוכלס ביותר בישראל. ככזה, המילים הראשונות שעולות לנו לראש כשמדברים איתנו על אזור המרכז יכולות להיות "פקקים", "צפיפות", "זיהום אוויר" או "בטון". מנגד, המציאות מראה שדווקא המרחב העירוני שלכם, יכול להיות מיקום מושלם לחופשה הרומנטית הבאה שלכם

מאת: דני הלויבגידות20/02/152176 צפיות
כיום אנו מוצפים בגירויים מיניים כמעט בכל רגע. הנוחות והגישה הקלה והמהירה לפורנוגרפיה באינטרנט, ועימה שלל הפיתויים הנלווים עימה כגון: שיחות סקס, אתרי היכרויות, מופע סקס לייב במצלמה וכדומה, גורמים לכך שכמעט כל אחד מתנסה בכך. האם סקס ויטואלי נחשב לבגידה?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica